Onkos muidenkin ruiskuladat hieman viileitä?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Onkos muidenkin ruiskuladat hieman viileitä?

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Niin, mites ruiskuladojen omistajilla, onko ladanne vain "lämmin" eikä sauna niinkuin Lada yleensä? :D Ei tuossa mun biilissä palella tarvitte missään nimessä, mutta ei siellä kuumakaan tule.
Vertauksena sellainen että jos tuolla allekirjoituksen kaasaripelillä ajelee näilläkin keleillä hana täysillä, niin meinaa kyllä taju lähteä :lol:

Hana on vaihdettu tuoreempaan ja jäähytysjärjestelmääkin ilmattu pariin kertaan, mutta ei oo tarvinnu vielä saunoa :D Ei sillä että tuo mikään vika olisi eikä se mua haittaakaan, mutta ajattelinpahan vain kysyä mitä kokemuksia muilla on...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Toi oma ruisku on tosiaan ehkä vähän vähemmän lämmin, ku esim nappis.
Kyllähän siinäkin tarkenee, etenki alkusyksy oli tuskaa, kun vesiventtiili on mallia kuumaa tai he*vetin kuumaa. :)
Kannattas melkein ottaa muutama tunti vapaata aikaa ja purkaa lämppäristä kaikki kennon alapuoliset osat, siis jalkatilaluukku ja puhallin kehikoineen, kammeta kennoa vähän alaspäin ja kaapia se kaks kourallista havunneulaa ja koivunlehteä pois kennon päältä.. :lol:
alko ihan oikeesti ilman liikkeen tuntemaan, eikä ollu ikkunat enää sumussa, lämpötilakin tuntu nousevan.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Lämppärihässäkkä tulikin purettua puhallinta vaihdettaessa, enkä oo ihan heti purkamassa uudestaan :lol: Harmi kun en silloin tajunnut putsata kennon päältä...

Ilmaa kyllä tulee ihan kiitettävästi kaikissa tilanteissa, joskin siihen ei näppejään polta niinkuin perinteisissä Ladoissa :twisted:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Eipä ole tuo minun ruuttacombi yhtä lämmin kuin oli kaasari sedan. Mutta onhan tuosa hieman enemmän lämmitettävääkin. Kyllä sinne cabiiniin riittävästi saa lämpöä kun muistaa aukaista sen jalkatilan läpän.

Itsellä ei pitäisi hirveästi kennon päällä moskaa olla, koska reilu vuosi sitten kenno vaihdettu uuteen ja tuulenohjaimet olleet koko ajan konepellin aukkojen päällä.

Kahtellaan joko omaan ongelmaan auttaisi syylärin vaihdon yhteydessä tapahtuva jäähdytysjärjestelmän putsaus sekä termarin vaihto 90 asteiseksi.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kyllä on selkeä ero noissa allekirjoituksen peleissä.
Nappiksessa tulee hiki (kirjeimellisesti) puolessa välissä työmatkaa (35km) mutta ruiskulla voi ajella lämpö päällä koko matkan. Tosin ruiskussa on kuskin ikkuna "pikkuisen rikki" ja se on jatkuvasti 1cm auki :D
.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Kyllä ainaskin GM-Samaran lämmityslaite on alimitoitettu. Yli 15 asteen pakkasilla ei meinaan tahdo lyhyillä matkoilla lämmetä sisältä ollenkaan. Eilen mulla puhallin lopetti toimimasta niin nyt on sisällä yhtä lämmin kuin ulkona. Oppiihan tässä ainaskin pukeutumaan kunnolla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Kyllä ainaskin GM-Samaran lämmityslaite on alimitoitettu. Yli 15 asteen pakkasilla ei meinaan tahdo lyhyillä matkoilla lämmetä sisältä ollenkaan. Eilen mulla puhallin lopetti toimimasta niin nyt on sisällä yhtä lämmin kuin ulkona. Oppiihan tässä ainaskin pukeutumaan kunnolla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Oliskos kellään siihen mitään kikkakolmosta, kun vaikka se alaläppä on auki, niin jalat palelee mutta yläkroppa hikoilee? Ei vaan tule jaloille se lämmin ilma vaan siihen keskelle.
Onko kukaan rakennellut mitään ilmanohjaimia tms.? Olis kyllä kiva jos tuon tuulilasille puhalluksen saisi suljettua sen jälkeen kun tuulilasi on jo sula.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
veljes

Viesti Kirjoittaja veljes »

Kyllä Euro Samara on pirun kylmä , verrattuna edelliseen (89) Samaraan.Vanhassa pärjäsi paitasillaan -25 pakkasessa , Eurossa -10 on jo liikaa. Mikähän niissä on ? Eikö kaikissa Samaroissa ole samanlainen lämppäri systeemi . Vai oliko vanhoissa kuparikennot ? Muutenkin mun Euro on kottu kiirellä .
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

NesteHukka kirjoitti:Oliskos kellään siihen mitään kikkakolmosta, kun vaikka se alaläppä on auki, niin jalat palelee mutta yläkroppa hikoilee? Ei vaan tule jaloille se lämmin ilma vaan siihen keskelle.
Onko kukaan rakennellut mitään ilmanohjaimia tms.? Olis kyllä kiva jos tuon tuulilasille puhalluksen saisi suljettua sen jälkeen kun tuulilasi on jo sula.
En kyllä osaa sanoa oikein mtn, mutta ton puhallinrempan yhdeydessä jätin konsolin takaa pois sen ilmanohjausläpän, koska se oli jo valmiiksi irti enkä jaksanu miettiä sen kiinnitystä. Nyt ilmaa tulee kuitenkin kuskinpuolen jaloille melko hyvin...joskin apukuskille ei juuri mitään :twisted:

Tosin en pysty ajeleen tuo luukku auki, koska luukun reuna ottaa siroon 46:n kenkään kiinni koko ajan ja joka tilanteessa :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
rotsi4

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

Kieltämättä aika viileä 2000-vuoden korkealla kojetaululla varustettu samara, varsinkin sivuikkonoille puhaltavista suuttimista tulee kylmää ilmaa, ja jos kuuman ilman kääntää tuulilasille niin jalat paleltuu ja toisinpäin.
Ilma on kyllä kuumaa, mutta sitä tulee liian vähän.

Lämppärin letkusta ilmaaminen voisi auttaa, mutta mielestäni tämän pitäisi olla turha toimenpide, ainakin termostaattia vaihtaessa ilmaa pulputti pois näistä letkuista. Tiedä sitten jos sitä jäisi vähän sinne munimaan.
Läpät tuntuvat toimivat, ja vaijerit korjasin nippusidevirityksillä jotka kanssa toimivat, eikä sisällä ollut paskaa kun puhaltimen reijästä katsoin.

Koneen lämmöt putoavat ajotietokoneen mukaan 85 asteeseen kunnon on alle -5 pakkasta, taitaa Vermetin termostaatti olla vähän viileä.

Viime talvena 30 asteen pakkasessa kyllä on tuli ajeltua n.150km yhtä kyytiä ja tarkeni ilman ylimääräisiä taukoja vaikka vähän persausta paleli ja naamassa tuntui vetoa. Jaloilla kyllä tuli lämpöä, perillä huomasin että kenkä oli sulanut..
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Eikös 1700 koneessa ole eri vesipumppu kuin muissa? Varaosanumero vanhalla pumpulla alku 2101- ja uudessa 21214- (tai 21213, en ole varma).

Vai onko tuota tehokkaampaa uutta mallia kaikissa uudemmissa takapotkuissa?

Noiden erohan on pumpun siipien määrässä, pohja on sama. Luulisi kuitenkin että tuo "monisiipisempi" olisi tehokkaampi! Vanhassa on muistaakseni 6 siipeä ja uudessa 7.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Mika-75

Viesti Kirjoittaja Mika-75 »

Jaakkima kirjoitti:Eipä ole tuo minun ruuttacombi yhtä lämmin kuin oli kaasari sedan. Mutta onhan tuosa hieman enemmän lämmitettävääkin. Kyllä sinne cabiiniin riittävästi saa lämpöä kun muistaa aukaista sen jalkatilan läpän.

Itsellä ei pitäisi hirveästi kennon päällä moskaa olla, koska reilu vuosi sitten kenno vaihdettu uuteen ja tuulenohjaimet olleet koko ajan konepellin aukkojen päällä.

Kahtellaan joko omaan ongelmaan auttaisi syylärin vaihdon yhteydessä tapahtuva jäähdytysjärjestelmän putsaus sekä termarin vaihto 90 asteiseksi.
Kyllä toi mun asteekin jumalan voi luokitella saunaksi vaikka onkin combi :D ja ei tarvitse edes avata jalkatilan läppää ku se vuotaa vähän :D
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sama lämppärihän noissa Samaroissa varmaan on - oli kaasari GM, Bosch tai Euro. Kyllä toi GM-Samara mullakin ainakin on lämmin jo pienen ajomatkan jälkeen.

Kannattaa ehdottomasti tarkastaa käsin onko se hana varmasti tappiin asti auki. Se että se vipu kojelaudassa on "kokonaan punaisella" ei välttämättä sitä takaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
jta
Viestit: 4364
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Muistelisin joskus täältä lukeneeni noista samaran lämmitysongelmista että jos sattuu oleen alumiininen kenno tuon kuparisen sijaan niin se ei olis lähellekkään niin lämmin tuo alumiinisella kennolla oleva.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin