Totta,kupari taitaa johtaa vähän paremmin lämpöä mitä alumiininenjta kirjoitti:Muistelisin joskus täältä lukeneeni noista samaran lämmitysongelmista että jos sattuu oleen alumiininen kenno tuon kuparisen sijaan niin se ei olis lähellekkään niin lämmin tuo alumiinisella kennolla oleva.
Onkos muidenkin ruiskuladat hieman viileitä?
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Ainakin nollakelillä tä -95 1,5i on tosi lämmin ja aika lämmintä puhaltaa vaikkei lämpoviisari ole vielä värähtänytkään. Tosin -88 verrattuna on kylmempi.Luna kirjoitti:Kyllä ainaskin GM-Samaran lämmityslaite on alimitoitettu. Yli 15 asteen pakkasilla ei meinaan tahdo lyhyillä matkoilla lämmetä sisältä ollenkaan. Eilen mulla puhallin lopetti toimimasta niin nyt on sisällä yhtä lämmin kuin ulkona. Oppiihan tässä ainaskin pukeutumaan kunnolla.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Sama homma satakympissä, kun teettää uuden kennon (messinkiäkö lie) niin lämmitysteho paranee huomattavasti.
Mallin mukaan jäähdytin korjaamot tekevät kennoja. Hinta jää alle deltan orkkiskennon..
Mallin mukaan jäähdytin korjaamot tekevät kennoja. Hinta jää alle deltan orkkiskennon..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Venäjältä saisi messinkikennoa 110:iin alta 20 euron.larssi21074 kirjoitti:Sama homma satakympissä, kun teettää uuden kennon (messinkiäkö lie) niin lämmitysteho paranee huomattavasti.
Mallin mukaan jäähdytin korjaamot tekevät kennoja. Hinta jää alle deltan orkkiskennon..
Alumiinikenno maksaa reippaan 10€
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Just. Ja suomessa orkkis satakympin kenno maksaa 240€ ja risat!
Enhän minäkään meidän autoon teettänyt kennoa vaan toin alumiinisen virosta..
Mutta jos suomen hintoja ajattelee niin teettäminenkin on viisasta. Niin olen monelle suositellutkin, ja samalla päässyt testaamaan vaikutusta.
Enhän minäkään meidän autoon teettänyt kennoa vaan toin alumiinisen virosta..
Mutta jos suomen hintoja ajattelee niin teettäminenkin on viisasta. Niin olen monelle suositellutkin, ja samalla päässyt testaamaan vaikutusta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Ladassa tosiaan puhallus paranee huomattavasti kun putsaa lehet ja havut pois kennon päältä. Ihtellä toisessa oli melkeen 5cm kaikkee siinä päällä. sieltä tuliki ilmaa niinku ois lehmä talvella hengittäny
Toisessa ei ollu muutaku pari pientä lehteä päällä ostettaessa oli ilmanohjaimet päällä, josko ne vaikuttais niin paljon?
Puhallin vaan täysille, ja hanalla säätää sitä lämpöä. Sillon tarkenee varpaat ja takapenkkiläiset.
Tuo ladan puhaltimen ääni nyt vaan ei oo kauheen kiva ittekki äänieristin sen puhaltimen kotelon, ei se vaan kauheita auta..
Sitte ihan kiva tuo minkä ittekki tein, eli puhaltimeen portaaton säätö. Vähän enemmän mahollisuuksia ku ne 2
Toisessa ei ollu muutaku pari pientä lehteä päällä ostettaessa oli ilmanohjaimet päällä, josko ne vaikuttais niin paljon?
Puhallin vaan täysille, ja hanalla säätää sitä lämpöä. Sillon tarkenee varpaat ja takapenkkiläiset.
Tuo ladan puhaltimen ääni nyt vaan ei oo kauheen kiva ittekki äänieristin sen puhaltimen kotelon, ei se vaan kauheita auta..
Sitte ihan kiva tuo minkä ittekki tein, eli puhaltimeen portaaton säätö. Vähän enemmän mahollisuuksia ku ne 2
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Toteutitko portaattoman puhalluksen millä tavalla? Kestävällä säätövastuksella vai teitkö transistori ohjatun?IlkkaHe kirjoitti:Ladassa tosiaan puhallus paranee huomattavasti kun putsaa lehet ja havut pois kennon päältä. Ihtellä toisessa oli melkeen 5cm kaikkee siinä päällä. sieltä tuliki ilmaa niinku ois lehmä talvella hengittäny
Toisessa ei ollu muutaku pari pientä lehteä päällä ostettaessa oli ilmanohjaimet päällä, josko ne vaikuttais niin paljon?
Puhallin vaan täysille, ja hanalla säätää sitä lämpöä. Sillon tarkenee varpaat ja takapenkkiläiset.
Tuo ladan puhaltimen ääni nyt vaan ei oo kauheen kiva ittekki äänieristin sen puhaltimen kotelon, ei se vaan kauheita auta..
Sitte ihan kiva tuo minkä ittekki tein, eli puhaltimeen portaaton säätö. Vähän enemmän mahollisuuksia ku ne 2
Eihän pelkästä puhalluksen portaattomuudesta paljon hyötyä ole mutta kun siihen yhdistää termostaattiohjatun säätyvän puhalluslämpötilan niin sit on jo iloa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 12.6.2004 14:30
- Paikkakunta: Hämeenperä
larssi21074 kirjoitti:Toteutitko portaattoman puhalluksen millä tavalla? Kestävällä säätövastuksella vai teitkö transistori ohjatun?
Eihän pelkästä puhalluksen portaattomuudesta paljon hyötyä ole mutta kun siihen yhdistää termostaattiohjatun säätyvän puhalluslämpötilan niin sit on jo iloa..
Kestävä säätövastus oli mulla tää salaisuus. Vääntelin siihen lampunsuihkujen kytkimen tilalle sille säätimellekki paikan. Saa myös kokonaan pois ruuvaamalla vaa toiseen päähän.
Meikälle riittää toi, ja ku jaksais väkertää vielä paremmat säätimet lämmönsäätöön ja vielä siirtäis tosta yhestä Subarusta alipaine säätimillä toimivat säädin härpäkkeet niin alkais olla luxus
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Terve!
Itselläni on sekä m/87 1300-kuutioinen kaasutin- että m/95 1500-kuutioinen GM-ruisku-Samara.
Pari kommenttia:
m/87:ssa ja m/95:ssä on erilaiset lämmityslaitteet. Eroja on ainakin ilmanohjauskanavistossa ja -läppärakenteessa.
m/87 on selvästi m/95:ttä lämpimämpi.
m/95 muuttui selvästi lämpimämmäksi, kun jouduin vaihtamaan siihen 4-vaihteisen vaihteiston. Eli ajossa joutuu käyttämään enemmän kierroksia, jolloin vesipumppu pyörii reippaammin.
Ruisku- ja kaasutinmoottoreiden hyötysuhde-ero on täysin merkityksetön lämmityslaitteen tehon kannalta.
terveisin
SvS
Itselläni on sekä m/87 1300-kuutioinen kaasutin- että m/95 1500-kuutioinen GM-ruisku-Samara.
Pari kommenttia:
m/87:ssa ja m/95:ssä on erilaiset lämmityslaitteet. Eroja on ainakin ilmanohjauskanavistossa ja -läppärakenteessa.
m/87 on selvästi m/95:ttä lämpimämpi.
m/95 muuttui selvästi lämpimämmäksi, kun jouduin vaihtamaan siihen 4-vaihteisen vaihteiston. Eli ajossa joutuu käyttämään enemmän kierroksia, jolloin vesipumppu pyörii reippaammin.
Ruisku- ja kaasutinmoottoreiden hyötysuhde-ero on täysin merkityksetön lämmityslaitteen tehon kannalta.
terveisin
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Omasta vm95 mallisesta samarasta lämmityslaitteen puhallin lopetti toimintansa noin 10 päivää sitten. Syyksi paljastui että virtaa moottorille vievä piuha oli irronnut liitin kohdasta suunnilleen kaasupolkimen yläpuolelta. Olin jo ehtinyt ottaa puhaltimen moottorin irti ja sitten tungin koko käsivarteni puhallin kanavaan hamuten puun lehtiä mutteis sieltä löytynyt muuta kuin mustaa pölyä. Nyt lämpöä taas riittää ainakin näillä keleillä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Onkos muidenkin ruiskuladat hieman viileitä?
Mitäkautta tosta 1700i sais parhaiten poistettua lehdet, ym. paskat pois kennon päältä? Meinaan keskimmäiset räppänät oli lehtiä täynnä, niin aattelin et voi olla vähän kennonkin päällä tavaraa
Re: Onkos muidenkin ruiskuladat hieman viileitä?
Tuohon en osaa vastata mutta esitän lisäkysymyksen: kuinka korkealle moottorilämpötilamittarin neula teillä muilla kipuaa? Kun mun ruiskussa nipinnapin vihreelle
Reippaina käymme rekkain alle