Ladani ajoittain kävi tosi huonosti mutta muutamalla kaasun löysäämisellä tai pumppaamisella rauhoittui.
En löytänyt mitään ratkaisua pelleilyyn,koska tauti oli ajoittainen,tosin tihenevässä tahdissa.
Pari päivää taaksepäin tyhjäkäynti hävisi lähes kokonaan ja ei enää muu auttanut kuin avata nokkapelti tarkoituksena vaihtaa tulpat ja kärjet sekä säätää sytty.
Kärjet näyttivät aivan hyviltä joten mittasin välyksen....oikein oli.
Siinä käännellessäni huomasin että ....KAS KAS...kärjille menevä +12V piuha oli liian pitkä ja teki lenkin pyörijän alle ja nojatessaan sen metalliseen alapintaan oli kulunut eristeet puhki ja kuparit kirkkaana näkyvillä sentin matkalla.Siinähän se oiva syy. Kaasua vaihdellessa alipainesäädin kääntää systeemiä ja piuhan mutka liikkuu.
Tyhjäkäyntisuutinta tutkiessani huomasin että mikrokytkimestä,jonka kaasuvivusto painaa päälle tyhjäkäyntiasennossa oli hävinnyt rylla jousen päästä ja vivun pää sopii juuri jäljelle jääneeseen hahloon jolloin mitään ei tapahdu
Uusi rulla paikoilleen ja tinaten uusi akselitappi sille.
HUPSISTA...tyhjäkäynti palasi eikä räkimistäkään ole vielä tapahtunut
TAAS VIAT POISTUIVAT PELKÄSSÄ HUOLLOSSA
loppuihan se räkiminen
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala