Vivusto

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
lata

Vivusto

Viesti Kirjoittaja lata »

Tietääkö kukaan miten saa vaihettua vivuston vai mikä sen nimi on kun se on yhtenäinen kaasu polkimeen asti ja paljon maksaa uusi?
Avatar
Pakkasukko
Viestit: 101
Liittynyt: 29.9.2003 17:55
Viesti:

RE: vivusto

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

1) Soita Delta-autoon ja selitä asiasi ja kysy paljonko maksaa siellä. Kiitä ja sano että palaat asiaan.
2) Laita keltaiseen pörssiin ilmoitus että tarvitset varaosana semmoista. Osa on helpompi hahmottaa kun vaihtokappale on kätösessä.

:)
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Itse keväällä tutkin hommaa kun jäi palautusjousen paikka katsatusmiehen vaatiman jarrutehostimen alle ja piti poistaa rälläkällä. Totesin että yhtenä palana sitä ei saa pois pujotettua moottoria irrottamatta! Eli rälläkkä- ja hitsaushommaksi menee.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
lata

Viesti Kirjoittaja lata »

Eikö saa muka uutta laitettua ilman että ottaa koneen irti?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tarviiko sitä kokonaan vaihtaa? eikös kaasuttimen päässä vivusto ole purettavaa mallia. Mut tietty jos on tollainen vanhan Ladan jarrutehostin asennus juttu....

ite olen omassa yksinäisyydessäni miettinyt sellaista että, mikäli kyseessä on takaveto jossa on Solex-tyyppinen kaasutin, niin eikös siihen saisi vivuston vaihdettua vaijeriin ihan käyttämällä Ladan omia osia. Esim poljin systeemit 1700i:stä, kaasuttimen kaasuläpän käyttösektori Samaran Solexista ja vaijeri ehkä myöskin Samarasta, siinähän se melkein olis. Jospa osa Axteekki Solexien jumittumisesta johtuisikin tuosta vivustosta?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lada-Jussi kirjoitti:Jospa osa Axteekki Solexien jumittumisesta johtuisikin tuosta vivustosta?
Mielestäni nuo axteekkien kaasun jumittamiset johtuu sitää vipuhässäkästä joka estää 2kurkun aukeamisen sillon ku on vielä ryyppy päällä, hankala säädettävä n että saa sekä käymään kylmänä korotettua joutokäyntiä että 2 kurkun aukeamaan lämpöisenä ja ettei rupea takertelemaan. Omasta turbo härvelistä jossa on kaasarina tuo axteekki olen poistanu koko ryyppy systeemin turhana ;) lisäksi rakentelin kiihdytys pumpun tehokkaammksi bmw316 solexista osia ja vivusto oma valmiste niin hyvin käynistyy kun hetken pumppaa kaasua ennen starttia.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
RYSSA

Viesti Kirjoittaja RYSSA »

:shock: poljin paketin saa vaihdettua konetta irrottamatta,väännä konetta sorkkaraudalla eteenpäin
Vastaa Viestiin