avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
elikkäs tuossa voisi omistukseen siirtyä avo polle ja muistikuvia tuosta poleen tekniikasta on joten se ei sinne jää, nurkassa on seissyt pitkään ladan 1500cc pata ja ehjä 5 lovinen loota.
olen sen käsityksen saanut että kone menee heittämällä ja laatikolle tarvitse tehdä erilaienn kannnake. mutta mites kardaani ? kummasta vai yhdistelemällä lyhentämällä... niin ja nopeus mittari ei ladan laatikon kanssa tainnut pelittää.
niin ja mitä eroja takaakseleissa ?
muutos katastusken kanssa ei pitäisi kait ongelmia olla kun koneet ovat painoltaan ja tehoiltaan aikas liki
olen sen käsityksen saanut että kone menee heittämällä ja laatikolle tarvitse tehdä erilaienn kannnake. mutta mites kardaani ? kummasta vai yhdistelemällä lyhentämällä... niin ja nopeus mittari ei ladan laatikon kanssa tainnut pelittää.
niin ja mitä eroja takaakseleissa ?
muutos katastusken kanssa ei pitäisi kait ongelmia olla kun koneet ovat painoltaan ja tehoiltaan aikas liki
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
eikös larssilla ollut jo vastaava projekti, siltä voisi saada yv:nä vastauksia ja kokemuspohjaista tietoa.
modet vois siirtää tän aiheen oikeeseen lokeroon -> viritys ja modifiointi
modet vois siirtää tän aiheen oikeeseen lokeroon -> viritys ja modifiointi
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Kaveri laittoi Polleen viime keväällä Pollen oman tekniikan levitessä juuri Ladan 1500 koneen ja 5lovisen laatikon. Kyllä ne muistaakseen meni aikalailla heittämällä kiinni, moottorin kannaketta piti muokata ja jotakin muuta, en nyt tarkemmin muista. Pitää kysyä tai pyytää kirjoittaa tänne.
Mikä vika siinä Pollen alkuperäisessä tekniikassa on??? Kenties se Lähes Katkeamaton kampiakseli vai se kuuluisa Mitä vaan kestävä Racing Laatikko...??? Taitaa FSO olla suomen aliarvostetuin automerkki???
Kyllä Ladan kone tuntui tehokkaammalta kuin tuo Pollen 1500 Sporttisesti viimeistelty TEHO kone, jos Ladassa on vajaita hevosia niin kyllä on puolan pojallakin
Täällä olikin siitä jotain juttua: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &sk=t&sd=a
Mikä vika siinä Pollen alkuperäisessä tekniikassa on??? Kenties se Lähes Katkeamaton kampiakseli vai se kuuluisa Mitä vaan kestävä Racing Laatikko...??? Taitaa FSO olla suomen aliarvostetuin automerkki???
Kyllä Ladan kone tuntui tehokkaammalta kuin tuo Pollen 1500 Sporttisesti viimeistelty TEHO kone, jos Ladassa on vajaita hevosia niin kyllä on puolan pojallakin
Täällä olikin siitä jotain juttua: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &sk=t&sd=a
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
ladan koneella sentäs kärsii lähteä lähikaupassa käymään... tarkoituksena tehdä työ käytöön laitos eli siisti muttei mitään vimpan pääle hi tech tuunausta ja ulkoasullisesti mielessä käynnyt rampe ja naukkis replica värikin olisi oikea.. mites muuten jos tuo daa daan kone on katti vehkeestä ja se ympätään vahempaan niin tarvitseeko katin ? kun ei jaksa muistaa mistä korista koko kone on otettu ja kattiladan koppia on ollut ja paperit tallessa
niin ja saa tämän siirtää viritykseen ja modifointiin.. pollesta tuunataan toimiva
niin ja saa tämän siirtää viritykseen ja modifointiin.. pollesta tuunataan toimiva
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Kaverikin laitto koneen yhdestä axtecista, mutta Pollea ei ole vielä katsastettu eräästä syystä, mutta jossain vaiheessa sen pitäisi tulla . Eli tarkkaa tietoa rekisteröinnistä ei ole, mutta oliko se silleen, että 87--> pitää olla katti putkessa, ellei ole jotakin kallista lappua siitä, että uusikone täyttää vähintää edellisisen koneen päästöt...Team perseauki racing kirjoitti:ladan koneella sentäs kärsii lähteä lähikaupassa käymään... tarkoituksena tehdä työ käytöön laitos eli siisti muttei mitään vimpan pääle hi tech tuunausta ja ulkoasullisesti mielessä käynnyt rampe ja naukkis replica värikin olisi oikea.. mites muuten jos tuo daa daan kone on katti vehkeestä ja se ympätään vahempaan niin tarvitseeko katin ? kun ei jaksa muistaa mistä korista koko kone on otettu ja kattiladan koppia on ollut ja paperit tallessa
niin ja saa tämän siirtää viritykseen ja modifointiin.. pollesta tuunataan toimiva
Joo, ei Pollea kannatakkaan alkaa tuunata ulkoisesti, sillä on se verran hienon näköinen vakionakin ja varsinkin puolalaisella lavakuomulla , kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää melko orkkiksina kulkemaan
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Vetästäänpäs tämäkin OT:ksi.lada combi kirjoitti:kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää melko orkkiksina kulkemaan
Nyt ihan kaikella ystävyydellä, miksi oikeesti harvinaisen Pollen vierasmoottorinvaihdosta ei älähdä kukaan, mutta jos vaihtaa tuikitavalliseen -88 1200S:ään 1,6TC:n, Weberistä puhumattakaan, heti ollaan ivaamassa?
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Jussi keräilee energiaa, jotta jaksaa kohta ruoskia teidät häpäisijät ruotuun
...no ei vaineskaan.
...no ei vaineskaan.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Hyvähän tuollainen olisi ihan orkkiksena ja kyllähän niitä onkin, mutta onhan tuollainen Polle hieno vieläkin, kun siinä on LADAN tekniikka... Ihan samanlailla on omasta mielestä hienoja nuo TC-Ladat (Joissa orkkis ulkonäkö) , VFTS-Replica Ladat, vaikka itse suosinkin enemmän orkkistaMara kirjoitti:Vetästäänpäs tämäkin OT:ksi.lada combi kirjoitti:kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää melko orkkiksina kulkemaan
Nyt ihan kaikella ystävyydellä, miksi oikeesti harvinaisen Pollen vierasmoottorinvaihdosta ei älähdä kukaan, mutta jos vaihtaa tuikitavalliseen -88 1200S:ään 1,6TC:n, Weberistä puhumattakaan, heti ollaan ivaamassa?
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
itsekkin odotin jo melkein haistattelu viestejä mutta ei koko vehjettä olla tappamassa vaan tarkoitus tehdä siitä sellainen että voi ajaa(eli melko orkkis), pollen moottorilla menisi turhan extreme touhuksi ajelu yritykset. tällä viikolla selvenee siirtyykö polle omistukseen... ja voihan tuon pollen koneen jättää nurkkiin odottamaan jos vaikka museo rekisteröis joskusMara kirjoitti:Vetästäänpäs tämäkin OT:ksi.lada combi kirjoitti:kuitenkin Pollet ym. FSO:t ovat suomen liikenteessä harvinaisia niin on niitäkin hyvä jättää melko orkkiksina kulkemaan
Nyt ihan kaikella ystävyydellä, miksi oikeesti harvinaisen Pollen vierasmoottorinvaihdosta ei älähdä kukaan, mutta jos vaihtaa tuikitavalliseen -88 1200S:ään 1,6TC:n, Weberistä puhumattakaan, heti ollaan ivaamassa?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
No ei tietysti kukaan jaksa samaa asiaa jankuttaa moneen kertaan ja hakkaa päätään jatkuvasti seinään. Aivan sama kun yrittää selittää, että Samara on Lada. Jos ajoneuvon alkuperäisyyttä ei kerran pidä tärkeänä, niin antaa olla. Itse jättäisin tämänkin projektin kuitenkin tekemättä mutta sehän on vain minun vaatimaton mielipide.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
en mäkää ehtiny, jaksanu ja viittiny tällä kertaa alkaa saarnaamaan, tpr tekee kuitenkin niin kuin on tottunut tekee, ajellaan jenkillä ja itäautot raiskataan, ehkä pitäis itekin kokeilla jos sillai löytyisi noita tyttöystäviä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
kyllä se vaan on lapuan lasikuitu ladan ympärillä millä reikää tulee
ja kyllä mä ton letukankin oon pillalle tuunannu, konehuoneesta on sähköinen kaasari,jakaja ja saastelaitteet karsittu pois ja kas vain sehän on toiminut! eli tuunattu toimivaksi. niin ja on siellä pellisarjatkin että kylillä kuulevat kuka on tulossa....
on vain asioita mitkä eivät toimi käytössä, tai eivät välttämättä käyttö mukavia, kuten lada hieman fiksumalla ratilla(orkkis ratti ottaa polviin kiinni), kuulalaakeroidullla apusimpukalla(avittaa taskuparkissa) ja ihan millä tahansa muulla kaasarilla kuin alipaine toimisella on huomattavasti parempi ajella(ei nypytä lähtiessä löysiä housuun)
ja kyllä mä ton letukankin oon pillalle tuunannu, konehuoneesta on sähköinen kaasari,jakaja ja saastelaitteet karsittu pois ja kas vain sehän on toiminut! eli tuunattu toimivaksi. niin ja on siellä pellisarjatkin että kylillä kuulevat kuka on tulossa....
on vain asioita mitkä eivät toimi käytössä, tai eivät välttämättä käyttö mukavia, kuten lada hieman fiksumalla ratilla(orkkis ratti ottaa polviin kiinni), kuulalaakeroidullla apusimpukalla(avittaa taskuparkissa) ja ihan millä tahansa muulla kaasarilla kuin alipaine toimisella on huomattavasti parempi ajella(ei nypytä lähtiessä löysiä housuun)
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
Ite laitoin ladan koneen ja 5-v laatikon. Moottori kannakkeet piti tehdä uudet vaisteiston kannattimen tein yhdistelemällä
ladan ja pollen kannattimia. Pollen kardaani kävi suoraan. Kytkin pitää muuttaa nestekäyttöiseksi tai tehdä vaijerille kiinnike (itse tein jälkimmäisen kun olin laiska). Ladan etuputki (2-1) ei käy suoraan eli joutuu muokkaamaan. Kaasarina käytin pollen kaasaria (joku weberin puolalainen kopio) ja ladan ilmansuodanin koteloa. Kaasuvivusto pitää rakennella tai käyttää vaijeria. Lisäksi pitää jotain letkuja ja johtoja rakennella uusiksi. Pollen nopeusmittarin vaijeri käy suoraan. Pollen taka akseli on lehti jousilla ja levyjarruilla. Katsastuksesta en tiedä kun jäi katsastamatta eräästä syystä niin kuin lada combi kirjoitti.
Pollen 1.5:ssa tikku koneessa PITÄISI olla 82 hv mutta paremmin se ladan 1.5:lla koneella tuntu kulkevan.
ladan ja pollen kannattimia. Pollen kardaani kävi suoraan. Kytkin pitää muuttaa nestekäyttöiseksi tai tehdä vaijerille kiinnike (itse tein jälkimmäisen kun olin laiska). Ladan etuputki (2-1) ei käy suoraan eli joutuu muokkaamaan. Kaasarina käytin pollen kaasaria (joku weberin puolalainen kopio) ja ladan ilmansuodanin koteloa. Kaasuvivusto pitää rakennella tai käyttää vaijeria. Lisäksi pitää jotain letkuja ja johtoja rakennella uusiksi. Pollen nopeusmittarin vaijeri käy suoraan. Pollen taka akseli on lehti jousilla ja levyjarruilla. Katsastuksesta en tiedä kun jäi katsastamatta eräästä syystä niin kuin lada combi kirjoitti.
Pollen 1.5:ssa tikku koneessa PITÄISI olla 82 hv mutta paremmin se ladan 1.5:lla koneella tuntu kulkevan.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: avolava polle ja takaveto ladan tekniikalla
kaupan hieronta vielä kesken... täytynee kohta laajentaa valikoimaa avolava mosseen jos tuosta pääse kauppoihin, niin tai sitten kerralla avoalva chevy 6.2 dieselillä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...