nappistartti,virtalukko avaimet

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja KTC »

Tiedän tiedän käytä hakua käytä hakua...
mutta on sen verran hermot kireellä. oon laittamassa taas ladaani kun sitä kultaa ei joku joskus ostanut ja olen pahuudeksi huomannut avaimien kadonneen. voi olla että katosivat ammattikoulussa jonku ilkimyksen mukaan. no ajattelin niiden olevan peräluulussa "remontoittin peräluukun auki pienellä silittämisellä" metkin lukon ensinnä talttapäämeisselillä ja vasralla rikki mutta homma olikin homompi kun luulin. siinä rytäkässä nousi peräluukku vähän ylemmäs niin sain kangotettuasalvan auki asentoon. nyt tarvis tietää virtalukon irroitus ja samalla että olisiko paha idea nappistartti ilman virtalukkoa. voisiko joku neuvoa jos laitan pari virtakatkaisijaa vain lukon tilalle että mikä minkäkin värinen johto on ja kuinka olisi hyvä toteuttaa. virtalukko on vähän vanhanaikainen systeemi:) saahan sen lukon sinne vaikka silloin takaisin kun sen myy. meneekö muuten katsastuksesta läpi jos ei ole rattilukkoa ja virtalukkoa? toivoisin pikaista keskustelua kun meinaan huomenna ruveta säätämään :?
arto hietakangas
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

KTC kirjoitti:nyt tarvis tietää virtalukon irroitus
Jos avaimia ei ole, lukko on pistettävä paskaksi. Tavan saapi vapaasti improvisoida.
KTC kirjoitti:meneekö muuten katsastuksesta läpi jos ei ole rattilukkoa ja virtalukkoa?
Ei. Joku ajon estävä kapistus siinä on oltava.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja KTC »

mä en oo huomannut olisko ne ikinä moista koittanut? kai mun pitää ostaa virtalukko joltain :shock:
arto hietakangas
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

No eipä tuo uusi lukkokaan maksa kun 15e motonetissä ja tulee kaks avaintakin mukaan,voihan olla että käytetyn saa halvemmalla.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja KTC »

juu.. no pitää tutuilta kysellä jos käytetyn sais. vois ruveta pienentään tota menevää rahaa tohon koslaan, kun aattelin laittaa sen leimaan ja jos tuttu kesällä ylimaalais sen niin vois sitte laittaa myyntiin...
arto hietakangas
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja KTC »

edelleen ne kaikki johdot olis kiva tietää mikä on mikäkin
arto hietakangas
jeesma
Viestit: 124
Liittynyt: 29.7.2007 22:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja jeesma »

Eihän sitä lukkopesän irrotusta voi neuvoa sehän on sen jalkeen rikollisille liian helppoa. Ota pohja irti on kiinni yhdellä jousirenkaalla, katso sieltä mikä johto menee mihinkin.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja KTC »

kyllä mun tarvis saada vaikka yv:nä ne johtojen tiedot mulla on oikiasti nyt kiirusta aikaa tänäänki käyny laittamas puolijuoksua osan sinne osan tänne ja taas toiseenpäähän kylää säätään toisia hommia pimiällä mä en rupee tuola vesisateessa tutkiin mitään:(
arto hietakangas
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Ai sataax siellä autossa sisällä?

Johtojen värejä ja funktiota voipi tankata kytkentäkaaviosta. :idea:
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja jta »

Nappiksessa ainakin menee seuraavasti:

50 = Punainen, Startin heräte. (solenoidille)
15 = Sininen, musta raita, Sytytys
30 = Vaalean punainen, Laturilta tuleva johto
30/1 = Ruskea, Laturilta tuleva johto
INT = Musta (äkkiseltään tutkittuna) pitkille valoille.

[Offtopic]
jeesma: jos täällä varkaita pelättäisiin niin eihän täällä kerrottaisi yhtään mitään julkisesti. Ja kyllä ne varkaat kyllä saa nuo autot käyntiin ilman lukkopesän irrotteluitakin että sama se on että kertooko täällä irrotusta. Ja on se täällä ennenkin jo neuvottu.[/offtopic]
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

jta kirjoitti:Ja kyllä ne varkaat kyllä saa nuo autot käyntiin ilman lukkopesän irrotteluitakin että sama se on että kertooko täällä irrotusta.
No jos ainoa keino sen lukon irrottamiseksi ILMAN alkuperäistä virta-avainta on sen rikkominen, niin eikös tuo ole yleensä varkaan tiedossa ihan kysymättäkin?
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja KTC »

ole sinä varas niin minä poliisi. kaikkein helpointa tapaa mietiskelin onhan tuola tietysti rälläkkä voin ottaa sen sulle irti jos haluat niin kehikkonsa kans. sain yv viestillä jo siihen tottuneet hyvät ohjeet kiitoksia asiallisille vastauksille
arto hietakangas
-P-

Re: nappistartti,virtalukko avaimet

Viesti Kirjoittaja -P- »

Eikäkö virtalukko on se uudempi keksintö, ennen virtalukkoa sähköt kytkettiin katkaisijoilla ja käyntiin napista. Oon tehny tuon kahteen autoon aikoinaan. Toinen oli leimapeli ja toinen harraste ilman leimaa. Yksi virtalukoille tulevista johdoista on jatkuva virta, siitä virrat katkaisijoille.
Sitten yleismittarilla... Eikäkö eihän sulla ollut sitä virta-avainta, ni eihän tää toimikkaan. Kääntyykö lukko kunnon ruuvimeisselillä vääntämällä?

-P-
KTC kirjoitti: virtalukko on vähän vanhanaikainen systeemi:)
Vastaa Viestiin