Bosch ruiskun resetointi
Re: Bosch ruiskun resetointi
Eikös käynnistyskaapelit olisi hyvät tuohon hommaan
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Bosch ruiskun resetointi
Kävinpä leimalla. Ei ollut pakokaasuarvoissa huomautettavaa.rotsi4 kirjoitti:Ehkäpä bosch-ohjainlaite on vaan pienen ajon jälkeen sopeutunut vialliseen autoon ja meno voi jatkua kuten ennenkin. Katsastuksessa näkee onko vika päästöihin vaikuttava.
Läpi ei mennyt kuitenkaan. Samaran tyyppiongelma eli takajarrut olivat juuri ja juuri sen verran epätasaiset, että valo taulussa syttyi.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Bosch ruiskun resetointi
Terve!
Vaikka ei alkuperäiseen aiheeseen liitykään, niin sopii asiayhteyteen:
Samaran ja 110-sarjan takajarrujen epätasapaino johtuu tyypillisesti takajarrujen paineensäätimen jumiutumisesta, ei itse jarruista.
"Korjaus" onnistuu useimmiten samalla menetelmällä kuin jumiutumisen ennaltaehkäisykin.
Katso http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... in#p186992
SvS
Vaikka ei alkuperäiseen aiheeseen liitykään, niin sopii asiayhteyteen:
Samaran ja 110-sarjan takajarrujen epätasapaino johtuu tyypillisesti takajarrujen paineensäätimen jumiutumisesta, ei itse jarruista.
"Korjaus" onnistuu useimmiten samalla menetelmällä kuin jumiutumisen ennaltaehkäisykin.
Katso http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... in#p186992
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Bosch ruiskun resetointi
"Jumittumisesta on oireena ensin se, että vasen takapyörä jarruttaa vähemmän kuin oikea."
Näin juuri oli . Vähäisessä ajossa - kuten meillä - tämä on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Vien samaran kuitenkin korjaajalle joka saa tutkia hihnat, sylinterikumit ynnämuut.
Näin juuri oli . Vähäisessä ajossa - kuten meillä - tämä on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Vien samaran kuitenkin korjaajalle joka saa tutkia hihnat, sylinterikumit ynnämuut.
Re: Bosch ruiskun resetointi
Tuntuu nuo takajarrujarrusylinteritkin helposti takkuilevan. Vaihtaessani 110:n jarrukengät, huomasin toisen sylinterin yhden männän jumittuneen. Irrotin sen ja tutkin hyppysissäni, niin sen renkaassa? tuntui selvä terävä kantti. Sen kun hioin pyöreäksi viilalla ja laitoin paikoilleen, niin alkoi jarrut pelittämään.
Kalusto:
- Lada 111 stw 16V vm.2000 Bosch M1.5.4 ruiskulla, Valmet 20 BP vm.1962,
Solifer SM mopo vm.1975?
Re: Bosch ruiskun resetointi
Noniin, Samara kävi korjauksessa ja sai leiman otteeseen.Kajtsu kirjoitti:
Vien samaran kuitenkin korjaajalle joka saa tutkia hihnat, sylinterikumit ynnämuut.
Yks juttu jäi ihmetyttään. Vanhat hihnat olivat pinnan paksuudeltaan kuin uudet, mutta jotenkin lasittuneet. Eivät toimineet pinnan hionnankaan jälkeen. Uusien hihnojen kanssa takajarrut aivan tasan. Vanhat taisivat olla alkuperäiset - molotusta kyljessä. Uusien merkkiä en muista, mutta tarvikepalat. Venttiilit ja sylinterit olivat toimintakuntoiset ja ehjät.
Että tämmöinen tapaus