Engine check 1700i (nopeuden signaali?)

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ripe

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja ripe »

Meneppä pakokaasu mittarin luokse ja kato Happiarvo ja CO että on kohillaan. happiarvon pitäis olla alle 1.0 jos ei, niin kato Ali paineletkut ja liitokset imusarjan tiiviste kannattaa tarkistaa kans.esim. jollain jarrujen pesuaineella. :shock:
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Tänään tossa aamutuimaan yritin lambaa mittailla. Lambaan tuli neljä johtoa, kaksi mustaa, punainen ja valkoinen. Mustat lienee ne lämmitys johdot. Punaisesta johdosta mittailin arvoja niin antoi 7-13V. Tämä siis tyhjäkäynnillä. Mittasinko vääräsätä johdosta vai onko lamba ihan sekaisin? Jos lamba on nyt rikki niin mistäs kannatta uusi ostaa?
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

kyllä kuulostais uskomattomalta jännitteeltä, ei siltä pitäisi tulla kun korkeintaa se 1 voltti. Oliko kuitenkaan selvää seilaamista 7 - 13 voltin välillä? Jos oli niin sitten kai se jotenkin toimii...

Biltemasta on ainakin saanut halpoja lambdoja. Olisko ne maksanu jotain 25€, mutta niiden kestosta en osaa sanoa mitään. Mittauksilla et ole saanut lambdaa rikki, jos jännitettä olet mitannut (virtamittauksella saatat saada rikki muutakin kuin vain lambdan.)

Kai Lambda oli järjestelmässä kiinni mittausta suoritettaessa?

EDIT: Johto kiinni liittimessä...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Oli kiinni johdoissa. Ei oikein seilannut vaan kipusi 13voltiin ja siitä lähti taas laskeutumaan lähelle 12v. Ensin koetin mitata 2voltin alueella, mutta näytti virhetilaa ja laitoin 20 voltin alueelle.
Auto oli tyhjäkäynnillä, juuri käynnistetty. Pistin neulan johdosta läpi ja mittari siihen ja toinen maihin.
Voikos tuon mitata noin väärin, vai onko tosiaan noin outoja jännitteitä.
MIkäs niistä b-kaupan lamboista on sopiva? Ilmeisesti tuo missä lukee vain "neljä kaapelia". Maksaa muuten 39€ :shock:
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ajappa se lämpöseksi ja mittaa sitten. Järjestelmä alkaa mitata lambda signaalia vasta koneen jonkin verran lämmettyä. Nuo jännitearvot ovat kyllä hieman ihmeellisiä...

Se on just se neljäkarvainen - se sopii.

Mutta älä ny osta sitä vielä. Vastatkaa nyt joku muukin, jos väitänkin ihan puuta heinää niin ei mee 39€ turhaan. Oon kyllä melko varma näistä jutuista mitä oon kertonu, mutta kaikki perustuu vain oman pääni tietoihin... :oops:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
urpo600
Viestit: 221
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

_Niko kirjoitti:Tänään tossa aamutuimaan yritin lambaa mittailla. Lambaan tuli neljä johtoa, kaksi mustaa, punainen ja valkoinen. Mustat lienee ne lämmitys johdot. Punaisesta johdosta mittailin arvoja niin antoi 7-13V. Tämä siis tyhjäkäynnillä. Mittasinko vääräsätä johdosta vai onko lamba ihan sekaisin? Jos lamba on nyt rikki niin mistäs kannatta uusi ostaa?
Voi kyllä olla että mittasit lämmitysjohdoista,missä pitääkin tulla 12V.
Noi mustat voikin olla miinuskaapelit.
Toinen lämmitykseen ja toinen lambdan.
Sit toi punainen vois olla lämmitykseen plussa ja valkoinen signaali.

Kokeile noin ainakin ennen kuin käyt tuhlaamassa 39€ turhaan osaan (ehkä)
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Tänään suoritin tarkistus mittauksen. Samaisesta punaisesta kaapelista(kai?), tosin ennen liitintä, mittasin jänniteen ja se oli... Siis mittari oli asteikolla 2000M (milli volttia?) ja kolmesta mahdollisesta numerosta paloi joko yksi tai kaksi, eli esmes: 006 tai 020. Niin onkos tuo nyt sitten esimerkiksi 0.06v tai 0.2v?

Jännite pysyi tasaisena koko ajan jos kierrokset oli tasaiset. tyhjäkäynnillä mittari näytti koko ajan 006 arvossa. jännite nousi tasaisesti kierrosten mukana, ja laskeutui taasen kierrosten mukana. Eli oli muuttamaton tietyllä kierrosluvulla.

asiasta kukkaruukkuun. Tarvittis lartsaan saada uusi kaasuavaijeri. lLöytyykö noita ihan normaali varaosakaupan tiskiltä vaiko pitääkö metsästää pitemmältä? Ei mielestäni ollut ainakaan motonetin listalla.
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

jep jep... kävin äsken lukemassa vikakoodit ajon jälkeen.
13, ei happitunnistimen signaalia
24, ei ajoneuvon nopeuden signaalia
35, joutokäynti virheellinen
44, laiha seos

Tuon huomasinkin eilen että ei joka kerta pysähdyttäessä tippunut tyhjäkäynti. No mutta lamban kunto taitaa olla näillä koodeilla tuomittu huonoksi.
Mites tuo joutokäynnin virheellisyys sitten? voike se johtua siitä että ei tule ajoneuvon nopeuden signaalia? Missäpäin ja minkälainen anturi on tuo nopeuden signaalin anturi?

Taitaa olla ladassa vähän liikaa tekniikkaa :lol:
Avatar
urpo600
Viestit: 221
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Nopeuden anturi löytyy vaihdelaatikon kyljeestä.
Mittarivaijeri menee semmoseen potikkaan joka on kierretty kiinni vaihdelaatikkoon.
Ja toi potikka on just toi nopeuden tunnistin.
Ja siihen tulee kans johdot poksista.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
urpo600
Viestit: 221
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

Ja tota ettei joutokäynti laskee johtuu luultavasti just siitä nopeuden tunnistimestä.

Kun painat vauhdissa kytkin sisään niin auto ei pitäis laskea noi kierrokset ihan joutokäynnille,
ettei rapisee niin kauheesti kun pistät seuraavan vaihden päälle.

Kierrokset laskee vasta vähän ajan päästä.

Elikkä syy varmaan johtuu just siitä nopeuden tunnistimestä.
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Ilmeisesti saan uitettua suoraan venejältä varaosia. Kannaatkos tuo lambakin hoitaa sieltä vai olisiko hintalaatusuhteelta parempaa tarjolla biltemassa?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ei se Bosch:n lambda sielläkään ihan ilmainen ole, mutta eipä tarve piuhoja katkoa ja arpoa oikeita piuhoja kun tulee valmiiksi oikeanlaisella liittimellä. Enpä kyllä muista mikä sen tyyppikoodi on, mutta kun kyselee yksipisteruiskun NIVAN lambdaa, niin ei se hakoteille mene.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
THI-900
Viestit: 1714
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mun mielestä noi lambdan lukemat ei tunnu oikeilta, mittaukset olet kyllä ymmärtänyt oikein. 2000mv on 2v eli 60mv on 0,06V ja 200mv on 0,2v. Kyllä se varmaan on Lambdan oston paikka. :?

Kaasutimen vaijeri kannattaa ettiä varmaan täältä foorumilta käytettynä tai sitten romikselta. Telttalla maksaa varmaan omaisuuden ja yksittäisosana Venäjältä haettuna tulee kovat kulut...

Nopeudentunnistimen kanssa kannattaa esti kattoo että liitokset on kunnossa, mutta sellastakin jos tarvii kannatta kysellä tuolla ostospalstalla. Ite oon yhen semmosen ainakin joltain jampalta joskus ostanu eikä muistaakseni ollu edes kallis :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Joo ei onneksi ite tarvitse Venäjältä lähteä hakemaan :D No perjantaina pitäisi tulla lamba ja kaasuvaijeri Venäjän maalta. Ihmetellään sitten mitä osia sieltä saapuu.
_Niko

Re: Engine check 1700i

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Jaha tylysti venäjältäkään osia löytyi. Vaijeri olisi pitänyt ensin mitata jotta olisivat oikean osanneet antaa ja lambastakaan ei oikein ollu tietoa ja vaikka olisikin niin olisi tilaustavaraa ollut. 30€ olisi boschin anturi ollut siellä, deltassa 190€.
kuulema niin isolla koneella ja kallis tuo että ei oikein ole venäjällä varaosia. No eipä ole deltallakaan, kun kokeeksi sinne soitin.
Eli hyvin toimivaa kaasuvaijeria, tai sen pituutta voi tarjota! :D
Ei auta kuin kokeilla soveltaa bilteman lamballa.
Vastaa Viestiin