Mistäköhän niitä osia on kyselty? Itse kyselin ja ostin lambdan suoraan hyllystä. Mittarinvaijerista, mitä sitten vaikka se olisikin hieman liian pitkä? Eli mielummin ottaa sen pidemmän, koska helpottaa sen asennusta nopeusmittariin, koska ei tarvi millisovituksella yrittää sitä ahertaa paikalleen mittariston takana.
Itse en puhu venäjää juurikaan yhtään, mutta varaosakatalogilla pärjää pitkälle. Jos ei ole omaa, liikkeestä löytyy kyllä. Ja noita 1700i:n osia ostaessa pitää aina muistaa että venäläiset eivät välttämättä tiedä että takavetoisessa on Nivan kone eli niitä ostaessa pitää mainita että tulevat yksipisteruisku Nivaan ja tietotaito rupeaa löytymään.
Engine check 1700i (nopeuden signaali?)
Re: Engine check 1700i
Minä en kysellyt, siitä ei olisi tullut varmasti mitään. Tuttu kuriiri kävi kyselemessä. Mistäs päättelit että mun mittari vipottaa liikaa, aika meedio oot
No tänään lamban vaihtoa harrastin bilteman lamballa. Mutten ok mutta värit on niin kummalisia.
Vakiosa oli tarjolla:
Punainen, siitä mittasin jäännitteen
Musta, maa
Violetti, tulee maahan verrattuna n.1.6v
ruskea, menee lamban "runkoon"
Bilteman lambassa:
kaksi valoista, lamban lämmitys? Eli näihin musta+violetti?
harmaa
musta
Nyr lamba kytketty jotenkin eritavalla en enää muista.
No tänään lamban vaihtoa harrastin bilteman lamballa. Mutten ok mutta värit on niin kummalisia.
Vakiosa oli tarjolla:
Punainen, siitä mittasin jäännitteen
Musta, maa
Violetti, tulee maahan verrattuna n.1.6v
ruskea, menee lamban "runkoon"
Bilteman lambassa:
kaksi valoista, lamban lämmitys? Eli näihin musta+violetti?
harmaa
musta
Nyr lamba kytketty jotenkin eritavalla en enää muista.
Re: Engine check 1700i
Elikkä ei ala lamba valon syttyminen lopettua. Ennen syttyi aina parinkilsan ajon jälkeen moottori jarrutuksessa. Nyt syttyy ihan normaalissa ajossa koneen lämmettyä. Ennen sammui kun antoi kunnolla tossua, nyt ei sammu.
Piuhat kytketty nyt näin:
Lambasta tuleviin kahteen valkoiseen-> violetti ja ruskea
Lambasta tulevaan mustaan-> musta
lambasta tulevaan harmaaseen-> punainen
Keksiikö kukaan parempaa järjestystä?
Liitokset oli todella vaikea tehdä. yritin kolvata johtoja suoraan, mikä ei normaalisti ole monen minuutin homma. Johdot olivat kuitenkin niin hapettuneita (tai jotain möhnää oli ainakin sisällä), että tina ei tarttunut. Laitoin abikoilla + tina + kutistesukka perjatteella kiinni. Silti liitoksista ei tullut kovin hyvän näköisiä. Olisiko tuohoin jotain vinkkiä?
Piuhat kytketty nyt näin:
Lambasta tuleviin kahteen valkoiseen-> violetti ja ruskea
Lambasta tulevaan mustaan-> musta
lambasta tulevaan harmaaseen-> punainen
Keksiikö kukaan parempaa järjestystä?
Liitokset oli todella vaikea tehdä. yritin kolvata johtoja suoraan, mikä ei normaalisti ole monen minuutin homma. Johdot olivat kuitenkin niin hapettuneita (tai jotain möhnää oli ainakin sisällä), että tina ei tarttunut. Laitoin abikoilla + tina + kutistesukka perjatteella kiinni. Silti liitoksista ei tullut kovin hyvän näköisiä. Olisiko tuohoin jotain vinkkiä?
Re: Engine check 1700i (lamban johdot?)
Kukaan? Mitään?
Ei toimi myöskään näin:
Lambasta tuleviin kahteen valkoiseen: Musta+violetti
lambasta tulevaan mustaan: ruskea
lambasta tulevaan harmaaseen: punainen
Mmm... nyt vaihtamaan jarruletkua edellisen räjähtäneen tilalle. -11.7 Näyttää ulkolämpötilamittari, joten varmasti tulee olemaan hauskaa.
Ei toimi myöskään näin:
Lambasta tuleviin kahteen valkoiseen: Musta+violetti
lambasta tulevaan mustaan: ruskea
lambasta tulevaan harmaaseen: punainen
Mmm... nyt vaihtamaan jarruletkua edellisen räjähtäneen tilalle. -11.7 Näyttää ulkolämpötilamittari, joten varmasti tulee olemaan hauskaa.
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Engine check 1700i (lamban johdot?)
Vaikuttais johtimien perustella olevan vanha orkkis Lambda
Eli silloin kytkisin näin:
Vaaleanpunainen ja Musta ovat lämmityksen eli ne siihen uuden Lambdan Valkoisiin piuhoihin.
Violetti on Lambdan signaali eli se siihen uuden Lambdan Mustaan piuhaan.
Ruskea piuha on Lambdan maatto eli se siihen uuden Lambdan harmaaseen piuhaan.
Eli silloin kytkisin näin:
Vaaleanpunainen ja Musta ovat lämmityksen eli ne siihen uuden Lambdan Valkoisiin piuhoihin.
Violetti on Lambdan signaali eli se siihen uuden Lambdan Mustaan piuhaan.
Ruskea piuha on Lambdan maatto eli se siihen uuden Lambdan harmaaseen piuhaan.
Re: Engine check 1700i (lamban johdot?)
Saatoin saada lamban oikeaan järjestykseen, jos se onnistui laitan kyllä johjen värit tänne tiedoksi jälki polville. Mutta Kun korjaa toisen leviiä toinen. Ajoneuvon nopeuden signaalia herjaa nytten. Voiko se johtaa vikavalon syttymiseen? Eikös signaali tuli siitä mustasta mötiköstä joka on nopeusvaijerin yhteydessä. tarkistin liittimen ja suihkuttelin kontaktin puhdistus aineella. ei parantunut. Mitäs pitäisi tehdä?
Ennen kun larssilla teki moottorijarrutuksen huomasi selvästi, milloin syöttö katkesi ja imuäänetkin muuttuivat jarrutkusen ajaksi. Nykyään kun tekee moottorijarrutuksen niin ei ole samanlaista efektiä, kuin ennen ja putkessa paukkuu aika reilusti, voiko se johtua tuosta nopeuden signaalin puuttumisesta?
Kikki nämä ongelmat alkoivat aikalailla samanaikaisesti, siis lamba, nopeuden signaali ja moottorijarrutuksessa paukkuminen.
Ennen kun larssilla teki moottorijarrutuksen huomasi selvästi, milloin syöttö katkesi ja imuäänetkin muuttuivat jarrutkusen ajaksi. Nykyään kun tekee moottorijarrutuksen niin ei ole samanlaista efektiä, kuin ennen ja putkessa paukkuu aika reilusti, voiko se johtua tuosta nopeuden signaalin puuttumisesta?
Kikki nämä ongelmat alkoivat aikalailla samanaikaisesti, siis lamba, nopeuden signaali ja moottorijarrutuksessa paukkuminen.