Olen nyt operaatiossa "Uudet suojakumit", potilas Niva 1600 -87. Seuraavat työvaiheet on tehty:
a) Iskarin alapää irti, alemman pallonivelen pultit auki, jarruletkut siirretty sivuun + napamutteri avattu. Mitä sitten? Jäikö joku vielä tekemättä? Ei meinaan tule sitten millään vetari ulos pyörännavasta. Ihan kuin joku ottaisi vastaan, kun vetelee sitä puolelta toiselle.
Ohessa kuva: Onko tuossa vielä jotain poistamista?
jos kuva ei toimi, koittaka tällä: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 170&pos=13
Täytyykö ne vetarit purkamalla purkaa, jos haluan vaihtaa kaikki suojakumit?
Ilmeisesti sieltä etuperän päästäkin pitää jotkut pultit availla? Parhana, kun en ole löytänyt mistään kunnollisia kuvia, että tietäisi vähän tehdä oikeita asioita. Foorumin edellisiä tähän liittyviä olen kyllä selaillut ja ovat olleet hyviä.
EDIT: Tämä homma on jo OK, ongelma kuvineen on selitetty alempana.
Nivan etuvetareiden purku
Nivan etuvetareiden purku
Viimeksi muokannut Yogi, 23.2.2008 10:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Nivan etuvetareista konsultointiapua
Päivitän vastaustani:
Aika piukassa on. Pajavasaralla kun antoi mäiskettä napaan, sain irtoamaan -vetoakselin- , mutta nivel on edelleen kiinni. Täytyy illalla jatkaa. Tulee varovasti tehtyä, koska en halua "vahingossa" hajottaa mitään, eikä näiden etuvetareiden kanssa ole tullut aiemmin pelattua ja kun osien saatavuus on vähän niin ja näin ja suunnitelma Mobilia lähenee...
Aika piukassa on. Pajavasaralla kun antoi mäiskettä napaan, sain irtoamaan -vetoakselin- , mutta nivel on edelleen kiinni. Täytyy illalla jatkaa. Tulee varovasti tehtyä, koska en halua "vahingossa" hajottaa mitään, eikä näiden etuvetareiden kanssa ole tullut aiemmin pelattua ja kun osien saatavuus on vähän niin ja näin ja suunnitelma Mobilia lähenee...
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Nivan etuvetareista konsultointiapua
eikö muka onnistu että ottaa vetarin sisäpään laipan irti ja pujottelee vetarin pois? Kai se mahtuu tulemaan kun vääntää olkavarren edestä pois?
Mulla olis kans vetarin suojakumien vaihto edessä, pitää kahtoa jos ostaa uudet vetarit samalla. En kyllä ole osien saatavuudessa huomannu ongelmia!
Venäjällä ja eestissä löytyy hyllytavarana täydellisiä vetareita halvalla!
Mulla olis kans vetarin suojakumien vaihto edessä, pitää kahtoa jos ostaa uudet vetarit samalla. En kyllä ole osien saatavuudessa huomannu ongelmia!
Venäjällä ja eestissä löytyy hyllytavarana täydellisiä vetareita halvalla!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Nivan etuvetareista konsultointiapua
Sain sen saakuran vetaripaketin pois, kun purin koko jarrulevyasetelman jne. Kyllä se sisempi vetariosa tuli ihan vetämällä, mutta se ulompi vetari on täysin piukassa napaan. Pajavasaralla sain ehkä pari milliä sisään ja ulosvetäjästä loppui puhti. Tarvii viikonloppuna mennä hakemaan järeämpi ulsovetäjä. Koitan tuota laittajuttuasi pöydällä olevaan vetaripakettiin. Jos se osoittautuu parhaaksi eli ole tehnyt turhaa työtä, siinä tapauksessa kuskinpuolen vetarin irroitus on pikainen tähän verrattuna, kun tietää jo mitä pitää tehdä.
Ei se osien saatavuus ongelma ole, idästä ja etelästähän ja jonkun verran suomestakin saa. Kyse onkin siitä, että jos tulee kiirellinen tarve. Eikä viitsisi Motonetistä yrittää hankkia 84e:n vetaria vaan siksi, että osaamattomuuttani hajoittaisin nykyisen. Nyt jo pitää hieman hioa nykyistä, koska moukaroin sitä napamutterin akselia niin, että se levisi hieman eikä mutteria saa enää takaisin "heittämällä".
Ei se osien saatavuus ongelma ole, idästä ja etelästähän ja jonkun verran suomestakin saa. Kyse onkin siitä, että jos tulee kiirellinen tarve. Eikä viitsisi Motonetistä yrittää hankkia 84e:n vetaria vaan siksi, että osaamattomuuttani hajoittaisin nykyisen. Nyt jo pitää hieman hioa nykyistä, koska moukaroin sitä napamutterin akselia niin, että se levisi hieman eikä mutteria saa enää takaisin "heittämällä".
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Nivan etuvetareista konsultointiapua
Nyt tarvitaan jelppiä, homma haisee ja oma ymmärrys hakoteillä! En saa millään ilveellä vetoakselia tuosta nivelestä irti. Ohjekirjan mukaan siinä on joku jousisokka, joka antaa periksi lyömällä. Samantyylisesti Toveri Niva oli selittänyt toisessa topicissa, että joko vetovasaralla tai pajavasaralla tiettyyn kohtaan ja tietyssä kulmassa...(mutta mihin ja missä kulmassa??) Ongelma on, että on saanut pajavasaraa ja vetovasaraa, mutta ei mihinkään lähde.
Tässä kuvassa suunnilleen piste, johon hakattu. Tuossahan on se alempi osa, jonka edessä on lukkorengas ja sen takana näkymättömissä se "joustava" lukkorengas. Voisiko joku selvittää mulle mitä tässä vaiheessa pitää tehdä ja mihin.
Toivottavasti joku saa selvitettyä, homma seisoo tän työvaiheen takia. Olkoonkin, että koko vetonivel oli niin piukassa, etten saanut sitä jarrulevystäkään irti.
Tässä kuvassa suunnilleen piste, johon hakattu. Tuossahan on se alempi osa, jonka edessä on lukkorengas ja sen takana näkymättömissä se "joustava" lukkorengas. Voisiko joku selvittää mulle mitä tässä vaiheessa pitää tehdä ja mihin.
Toivottavasti joku saa selvitettyä, homma seisoo tän työvaiheen takia. Olkoonkin, että koko vetonivel oli niin piukassa, etten saanut sitä jarrulevystäkään irti.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Nivan etuvetareiden purku -apua tarvitaan, työt seisoo!
Nivasta en tiedä, mutta jos kerran ei ole sellaista erillistä sokkaa siinä nivelessä, joka tulee levittää tuurnalla, ruuvarilla tms. ensin ja sitten napauttaa nivel pois, vaan on joku jousisokka, niin ruuvipenkkiin vetari kiinni poikittain ja lyömällä tuurnalla sisäkehään luulisi lähtevän...
Katselin, että olitkin jo laittanut osto ilmoituksen nivelestä, niin ajattelin vaan kommentoida vielä tätä, mutta varmaankin näin on jo tehty ja paljon enemmän...
Katselin, että olitkin jo laittanut osto ilmoituksen nivelestä, niin ajattelin vaan kommentoida vielä tätä, mutta varmaankin näin on jo tehty ja paljon enemmän...
Re: Nivan etuvetareiden purku
Nojoo, elikkä elikkä... ei lähteneet vetarit edes 15tn prässissä. Pysykööt kiinni sitten, toivottavasti ei tarvi jarrulevyjä tai laakereita vaihtaa ihan lähiaikoina, tulee isompi remppa. Onneksi ne vetoakseleiden sisäpuoliset keskiosat lähtivät prässissä, saan sitä kautta vaihdettua suojakumit.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62