Ei muuta kun yleismittari kiinni akkuun, auto käymään ja katsomaan paljonko se oikeasti tuuppii laturista akulle.
Jos lataa paljon tai vastaavasti yht äkkiä hyvin vähän on syytä vaihtaa ainakin jännitteen säädin.
Se on ihan normaalia jos tyhjäkäynnillä latausjännite putoaa mutta kuten aikaisemmissa vastauksissa on mainittu yli 14,9v lataus alkaa keittämään akkua hengiltä.
Täälläkin suunnalla painiskellaan noiden latausongelmien kanssa.
Itellä Niva lataa kierroksista riippumatta 15,22 volttia. Valot myös vilkkuu ja "vaeltaa" aika lailla.
Autossa on tuliterä laturi ja uusi säädin tuli just hommattua, en vaan ole vielä vaihtanut uutta säädintä paikalleen.
Emännän nappiksessa taasen latausvirta vaeltaa niin että valot himmenee ja kirkastuu miten sattuu. Säätimen vaihto ei korjannut ongelmaa eli pitää vielä käydä itse laturin kimppuun.