Samaran konepellin etureuna (uudempien mallien taittuva lippa) ja viistoperän takaluukun alareuna ruostuvat helposti. Miten sitä voisi torjua ennakkoon?
Ladai-lama
Ruosteentorjunnasta
Re: Ruosteentorjunnasta
Öljyä tai kotelonsuoja-ainetta sisältäpäin sinne. En tunne rakennetta, joten mahdoton sanoa kumpi parempi. Öljy imeytyy ikuisesti, mutta valuu poiskin. Kotelosuoja aine imeytyy aikansa ja sitten jähmettyy.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: Ruosteentorjunnasta
Ulkopuolelle pistäisin kyllä jotakin kovaa iskunkestävää ruostetta estävää maalia, kuten hammeritea, emalimaalia tai epoksimaalia, ja siihen kiveniskumassaa päälle että kestää. Ruosteen päällä tuo koteloöljy taitaa olla paras vaihtoehto, ei maalit auta.
Tuohon kotelosuojaöljyyn kun takertuu pöly & moska kiinni, ja sitten se on märkänä ja likaisena koko ajan, ja ulkopuolella ruman näköinen.
Tuohon kotelosuojaöljyyn kun takertuu pöly & moska kiinni, ja sitten se on märkänä ja likaisena koko ajan, ja ulkopuolella ruman näköinen.
Re: Ruosteentorjunnasta
Monessa Samarassa on ruostetta heti takaikkunan tiivisteen alapulolella. Voisiko jouhtua kumitiivisteen kovettumisesta. Tässä uudessa ruostetta ei vielä ole, ja olenkin alkanut pesun yhteydessä käsitellä tiivisteen silikoniöljyllä. Pitääkö se tiivisteen pehmeänä vai ei, eipä tuosta haittaakaan liene.
Takaluukun, samoinkuin ovien alareunat ovat ne helpoiten ruostuvat paikat. Varsinkin jos auton pesee vain "ulkoapäin" Ovien alareuna ja sisäpuolen kantit kannattaa lopuksi pyyhkiä ja kuivata puhtaaksi vaikka vanhalla t-paidalla. Tällöin suolavesisotku ei jää muhimaan sinne
Takaluukun, samoinkuin ovien alareunat ovat ne helpoiten ruostuvat paikat. Varsinkin jos auton pesee vain "ulkoapäin" Ovien alareuna ja sisäpuolen kantit kannattaa lopuksi pyyhkiä ja kuivata puhtaaksi vaikka vanhalla t-paidalla. Tällöin suolavesisotku ei jää muhimaan sinne
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ruosteentorjunnasta
Lisäksi noihin alasaumoihin valuu kaikki luukkujen sisäpinnoille kondensoituva vesi. Eli ovat käytännössä koko talven märät ja välillä jäätyvät, joten sauma elää.Pavlovits kirjoitti:Takaluukun, samoinkuin ovien alareunat ovat ne helpoiten ruostuvat paikat. Varsinkin jos auton pesee vain "ulkoapäin" Ovien alareuna ja sisäpuolen kantit kannattaa lopuksi pyyhkiä ja kuivata puhtaaksi vaikka vanhalla t-paidalla. Tällöin suolavesisotku ei jää muhimaan sinne
,_,/ukka
Autoton on huoleton