Mystinen varoitusvalo

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
smokey

Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja smokey »

Moi

Samara käväisi huollossa, 1500 vm 2000. Huollossa vaihdettiin mm. öljyt jonka jälkeen öljymäärän keltainen merkkivalo on alkanut palaa mystisesti. Olen tarkistanut öljymäärän ja sitä on jopa hieman ylämerkin yläpuolelle. Voisiko systeemi olla niin edistyksellinen että se varoittaa myös öljyn "liiasta" määrästä. Pinta tosin ei ole kuin 1-2 mm yläviivan yläpuolella.

Pekka
Avatar
konkelo
Viestit: 329
Liittynyt: 20.12.2008 0:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja konkelo »

Mulla on kans öljymäärä hieman yli maximin ja eipä mulla ole mikään merkkivalo syttynyt :roll:
kyllä se välillä tuntuu että samaran merkkivalot elää omaa elämäänsä ja voivat syttyä vaikkei olisi mitään vikaa
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitäpä siitä valosta jos öljyjä on. Onko se valo öljymäärän varoitusvalo vai öljynpaineen? Näillähän on vinha ero.

Voithan liruttaa öljyjä vähän pois. Vaikka niin, että tulee pinta tikun puoleen väliin. Eiköhän se öljypohja siellä aika esillä ole. tarvitaan vaan se kuusiokolo proppuavain ja vähän sieltä valutetaan vaikka vatiin.

Vai harrastatko mitään rassausta. Jos et, anna valon olla. Kyllä siihen pian totut.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Miihkali

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Vai olisiko kyse kuitenkin öljytason anturin valosta.Voipi olla että on piuha irronnut anturista öljynsuodatinta vaihdettaessa.
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja pressa »

tähän pätee sama kuin seuranhaku ilmoituksiin: kuva ois kiva!
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja jaasu »

mulla palo öljynpaineen merkkivalo ja öljykello oli viallinen. vai ottaako öljynmerkkivalon johdot jossain yhteen?
autoton.. vielä
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jos se on se keltainen siellä "valvonta taulussa"(niin kuin lukee) anturi on varmaan rikki. Valo ei jää palamaan jos johto on irti oisiko tärähtänyt suodatinta irroittaessa ja viottunut.
Itse irroitin johdon kun rupesi polttelemaan ihan myötään viime öljyn vaihdossa käytin anturin irti kun muovitulppa joka on puristettu anturiin oli irronnut ja riippui johdon varassa.
Irrallaan ollessa mittailin anturin toimintaa nyt se näkyi toimivan :lol:.
Lyhensin/madalsin anturin kantaa ulkopuolelta(sitä mihin johdon liitin tulee keskelle) ettei onnistu siihen ainakaan rystysiään murjomaan suodatinta vaihtaessa.
Eli anturi ei ole enää käytössä ja johdon kiepitin sivuun kuitenkin jos (joku) haluaa orkkiksen.
Oisi tuossa ollut toinen kanssa toimiva mutta mitäpä tuollakaan oikein on virkaa jos auto on vinossa niin valo sytyy turhia valoja palamassa.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:tarvitaan vaan se kuusiokolo proppuavain ja vähän sieltä valutetaan vaikka vatiin.
Korjataanpa misinformaatiota, Samarassa on kyllä ihan lenkkiavaimella avattava pohjaproppu. Muistaakseni 17 mm:n avaimella avattava, muistitoleranssi ±2 mm.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
smokey

Re: Mystinen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja smokey »

Nii, kyseessä on nimenomaan se keltainen öljymäärän varoitusvalo, ei öljynpaineen lamppu.
Rassausta olen harrastanut kyllästyksiin asti tosin elintason kohotessa into maata mossen alla on hiljalleen hiipunut.
Minä teen niinkuin muutkin rahamiehet... vien takaisin siihen liikkeeseen jossa öljyt vaihdettiin. :D

Taisin selittää vähän heikosti, valo ei pala koko aikaa, esim tänä aamuna lammpu ei loistanut. Eilen oli toinen tilanne.

Anturi on tosiaan saattanut vioittua / kärsiä ja pelaa nyt kuin villku: toimii, ei toimi, toimii jne
Vastaa Viestiin