Taisin vaivata muutamaa jäsentä mokomalla, mutta ratkaistu kuitenkin.
Kahtena aamuna Ladasta akku sipannut, ei starttaa.
Todettu, jotta akku vuotaa jonnekin 1,5 ampeeria.
Vuoto oli laturiin päin, se vaihdettu.
Kone pitää kuitenkin pirullista räpätystä, vähän metallinen ääni.
Vaihdettu vesipumppu muutama viikko sitten.
Hihnan normaalikieryksen jälkeen meteli konehuoneessa vain pahenee.
Laturin hihna irti kokonaan, kone käyntiin, ei meteliä.
Eli vika ei ole kampiakselin puolella, siis lisälaitteista johtuva.
Jäljelle jää pari viikkoa sitten uusittu vesipumppu tai tänään vaihdettu laturi.
Piti siihen tarttua todellisen ammattilaisen, joka otti käyttöön peilin ja fikkarin.
Jopa löytyi vika ääneen, vesipumpun päässä olevan hihnapöyrän pistehitsaukset olivat pettäneet.
Hitsaukset murtuneet melkein puolelta kehältä.
Mitä kieämmäksi hihna laitettiin, sitä kamalampi meteli.
Lada on -88 mallia, ajettu 135000 km. Ja nyt mokomaa vikaa.
Pitäisikö lähettää korvauspyyntö Breznevin perikunnalle, kun noin uusi neuvostoliittolainen tekniikka jo pettää?
OK! Homma ratkaistu, kaiketi kuitenklin kovin mielenkiintoinen juttu.
terv.
Mielenkiitoinen vika ja ratkaisu siihen
Mielenkiitoinen vika ja ratkaisu siihen
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Mielenkiitoinen vika ja ratkaisu siihen
Sinun autosi "pilasi" Gorbatsov perestroikkineen...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mihail_Gorbat%C5%A1ov
Gorba on hengissä ja kiertää maailmaa jonkinlaisena konsulttina. Sinne vaan noottia perään!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mihail_Gorbat%C5%A1ov
Gorba on hengissä ja kiertää maailmaa jonkinlaisena konsulttina. Sinne vaan noottia perään!