2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Kajtsu

2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

Morjesta kerholaisille

kysyisin miten tuommoisen anturin voi testata kotikonstein. Tuntuu rikastus lähtevän liian nopeasti pois ja ajattelin voiko tuo johtua anturista. Check engine ei pala ja auto on leimattu kuukausi sitten. Talvella toimi paremmin, mutta nyt kelien lämmettyä nykii kylmänä.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: 2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Anturi on normaali NTC-vastus. Resistanssin ohjearvot ovat:

Anturin resistanssi eri lämpötiloissa (Ohmia):

+100 C - 177 ohm*90-241*80-332*70-467*60-667*50-973*45-1188*40-1459*30-2238*25-2796*20-3520*15-4450*10-5670*5-7280*0-9420*-5-12300*-10-16180*-15-21450*-20-28680 -30-52700*-40-100700

Toleranssi noin +/- 10 %.

Samalla kannattaa tarkistaa, että anturin liittimelle tulee sytytysvirran päällä ollessa toiseen napaan +5 V:n syöttöjännite ja että toisesta navasta on yhteys maahan (resistanssi alle 1 Ohm).

Tieto löytyy muuten foorumista "etsi"-toiminnolla monestakin paikasta.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Kajtsu

Re: 2000 Samaran ruiskun (BOSCH) jäähdytysnesteen anturi

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

Kiitos tiedoista :D
Vastaa Viestiin