Sivu 1/1

Kytkimen säätö

Lähetetty: 4.2.2010 16:59
Kirjoittaja vote
Eli tein kytkin rempan autoon ja irrottelin työsylinterin pois. Mutta nyt kun on uus levy paikoillaan ja larppa miltein kasassa niin rupesin kaverin kans säätämään kytkintä kardaani irrallaa. Toinen jannu polki kytkin polinta ja minä pyöritin vaihelootan päässä olevaa laippaa ja se ei pyöriny vaikka kytkimen säädöt oli tapissaan.Mistä kiikastaa senhän laipan pitäisi teoriassa pyöriä käsivoimin kun kytkinpolin on pohjassa.

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 4.2.2010 17:52
Kirjoittaja Jokari
Mikä laippa?? Ei oikeasti pysty ymmärtämään mistä on kyse kun ei siellä mitään laippoja ole...

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 4.2.2010 17:56
Kirjoittaja vote
Jokari kirjoitti:Mikä laippa?? Ei oikeasti pysty ymmärtämään mistä on kyse kun ei siellä mitään laippoja ole...
Siis tarkoitin laipalla sitä Mihin kardaani tulee kiinni vaihekaatikon persiissä

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 4.2.2010 20:40
Kirjoittaja pressa

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 4.2.2010 22:25
Kirjoittaja -Oll1-
kardaanihan pystyy pyrimään vain jos takapyörät on ilmassa tai kardaani irti peräpäästään. Sitä kai tarkotit.

Se kytkimen painaminen tai vapaalle laittaminen auttaa siihen ettei moottori pyöri kardaanista pyörittäessä.

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 4.2.2010 22:28
Kirjoittaja -Oll1-
Oho :shock: Iski näköjää lukihäiriö tai jotain sinne päin kun luin ton sun alotusviestin :oops: siis kaardaanihan on sulla irrallaan. Sori :)

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 5.2.2010 6:54
Kirjoittaja vote
-Oll1- kirjoitti:Oho :shock: Iski näköjää lukihäiriö tai jotain sinne päin kun luin ton sun alotusviestin :oops: siis kaardaanihan on sulla irrallaan. Sori :)
Hyvä että ite korjasit. Meinasin ruveta jo riehumaan :D. Voiko olla käynyt näin että kun mä tyhjensin koko kytkin neste järjestelmän ja mulla on nyt nostettu auton keula metrin korkeuteen Niin voisko olla niin et se ilma ei pääse pois sieltä sylinteristä kun se on siinä asennossa,

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 5.2.2010 9:26
Kirjoittaja rallikuski
Ilmaahan siellä varmaan on sen verran ettei kytkin irrota.

Itse ilmasin kytkimen "väärinpäin", eli tippakannuun jarrunestettä ja siihen letku kiinni. Letku sitten työsylinterin ilmausruuviin, ruuvia hieman auki ja tippakannulla lipsuttelemaan nestettä sylinteriin.

Näin ilma pakenee ylöspäin pääsylinterin läpi nestekuppiin.

Re: Kytkimen säätö

Lähetetty: 5.2.2010 17:52
Kirjoittaja vote
rallikuski kirjoitti:Ilmaahan siellä varmaan on sen verran ettei kytkin irrota.

Itse ilmasin kytkimen "väärinpäin", eli tippakannuun jarrunestettä ja siihen letku kiinni. Letku sitten työsylinterin ilmausruuviin, ruuvia hieman auki ja tippakannulla lipsuttelemaan nestettä sylinteriin.

Näin ilma pakenee ylöspäin pääsylinterin läpi nestekuppiin.
Et sinä ookkaan niin tyhmä kuin mitä ne teboilin pyöreessä pöydässä puhuvat :D. Pitääkin kokeilla vkl. Kiitoksia vinkeistä.Muuten paljon kykimen työsylinterin männän pitäisi liikkua?