Sivu 1/1

Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 7.2.2010 2:43
Kirjoittaja degen
Onko samaran atsteekkikasari sopivainen takavetoon? Purin yhdestä 1.3 saamarista tollaisen irti ja pintapuolisen tutkiskelun jälkeen osa letkulähdöistä vaikutti olevan eri tavalla kuin takavedon axtecissa. Siinä olisi hyvä varakaasutin, kun oli hyväkuntoisen olonenkin. Liekkö vain 47 000 km ajettu.

Re: Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 7.2.2010 19:30
Kirjoittaja mush
En ihan niin tarkasti ole Samaran Axtec-kaasaria tutkinut että kädessä olisin pyöritellyt, joten hieman mutua tulee. Minulle tutumpi Samaran ei-Axtec kaasari oli jo lähestulkoon sama kuin takavedon Axtec ja mielestäni Samaran Axteckin perustuu tähän samaan vehkeeseen. No tulipas sekava selitys, mutta kuitenkin väittäisin että vähän pitemmät letkut (taisivat olla hiilikanisterin letkuja ja bensaletkuja olivat eri suuntaan) ja ruuvaten se muovipalikka irti mihin Samaran kaasuvaijeri tulee kiinni (siellä alla on sama pallo mihin takavedon vivusto kiinnittyy) niin menee suoraan paikoilleen. Se on sitten eri asia miten suuttimien koot on jos se on 1.3:sta.

Re: Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 9.2.2010 18:06
Kirjoittaja degen
Pääkäyntipiirin solenoidisuutin ainakin on 85 kokoinen, se pitäisi vaihtaa kokoon 97.
Muista suuttimista ei tietoa vielä.

Re: Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 16.3.2010 22:01
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Vähän myöhässä, mutta täältä löytyy tietoa suuttimista yms:

http://www.niva-technik.de/down/downloa ... rgaser.pdf

Ks. viimeinen sivu.

Sanastoa:

Haupt = pää
Düse = suutin
Leerlauf = tyhjäkäynti
I Stufe = tässä: ykköskurkku
Kraftstoff = "voima-aine", siis bensiini
Luft = ilma
Teillast = osakuorma
Vollast = täyskuorma
Anreicherung = rikastus
Beschleuhnigerpumpe = kiihdytyspumppu
Fördermenge = tässä: tuotto
Mischrohr = seosputki
Kurbelgehäuseentlüftungsbohrung = kampikammion tuuletuksen reikä
Luftrichter = tässä: ulompi venturiputki

Jostain syystä taulukossa on autojen tyyppinumeroissa monin paikoin ensimmäisenä numerona 3, vaikka pitäisi olla 2.

SvS

Re: Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 16.3.2010 22:12
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Samoja leluja ovat. Helppo sovittaa toisesta toiseen ihan miten päin vaan. Niissä suuttimissa on eroja ja kaasuvaijerikiinnityksissä, mutta ei liiemmin muualla. Letkujahan saa joka putiikista pidempiä ja lyhyempiä.

Eli Samsarass pääannostelupiirin solenoidisuutin kokoa 97 ja TakaPotkussa se 85. Mutta kaikki muut hilppeet samat, joten mitäs suuttimistakaan. Riippuu moottorin koosta nuo suuttimet arvioni mukaan.

Samarassa sekä tyhjäkäyntisuutin että Pääannostelupiirin suutin kokoa 97.

Ostakaa se KorjausRommppu. Se on niin halpa ja siellä nämä ovat.

Re: Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 16.3.2010 22:17
Kirjoittaja degen
PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Eli Samsarass pääannostelupiirin solenoidisuutin kokoa 97 ja TakaPotkussa se 85. Mutta kaikki muut hilppeet samat, joten mitäs suuttimistakaan. Riippuu moottorin koosta nuo suuttimet arvioni mukaan.
Ostakaa se KorjausRommppu. Se on niin halpa ja siellä nämä ovat.
Hmm. Kyllä 1.3 samarassa oli pääsuutinpiirin solenoidisuutin 85 ja takavedossa 97.
Korjausromppu löytyy, ja sivumennen sanoen siitä on ollut hyötyäkin tuon axtekin kanssa touhutessa.

Re: Axtec Samarasta takavetoon?

Lähetetty: 16.3.2010 22:42
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pahoitteluni sotekemisesta. Se moottorikoko kai vaikuttaa suutinkokoon. Tai miten lie.