VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1539
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Lämppärin hanan vaihto on tosi helppo vaihtaa. Ei tarvitse purkaa kuin hanksalokero ja se hylly pois edestä niin hanaan pääsee käsiksi.
Konehuoneen puolelta eka hanalle menevä letku irti niin kennossa oleva vesi valuu sieltä maahan eikä hanaa irrottaessa jalkatilaan.

Nokkapellinvaijerista kuori murtunut vai mikä siinä on vikana?
No joka tapauksessa vaijerinvaihtokin onnistuu purkamatta mitään. Vai mahtoikohan mittariston irrottaminen auttaa näkemisessä?
Ja uuteen vaijeriin se silmukka siihen lukkokappaleeseen kannattaa tehdä kunnolla. Mulla se silmukka aukes vaiko jäiköhän niin löysäksi että pomppasi itestään irti ja sitten olikin vaikeuksia tiirikoida peltiä auki ritilän välistä.
Kuva

Avatar
-Sakke-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.5.2020 21:33
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Viesti Kirjoittaja -Sakke- »

Kiitos vinkistä! Nyt on molemmat vaihdettu, hana olikin helppo homma vaihtaa, vaijeri hieman hikinen yksin vaihdella :? Ei tarvinnut tosiaan purkaa kuin hanskalokeron pohja ja vaijerille piti vain raotella.
Nyt autossa on ajossa alle 40-astetta lämmintä :lol:
Vaihtelin myös moottoriin, vaihteistoon ja perään uudet öljyt.
Tänään pitää vaihtaa akunkengät huonon kosketuksen vuoksi, meinasi jättää käynnistymättä kaupan pihassa ja aamulla töihin lähtiessä. Muuta neppailtavaa olisi kuljettajan ikkunan vaijerit ja bensamittarin kosketushäiriö.

Avatar
pressa
Viestit: 9267
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuskin ikkunaan kannataa ostaa mansemotorsilta suoraan uusi vaijeri. Bensamittarin vika voi olla mittariston katkennut folio tai huono juotos. Toki halpa mansella on tuo tankkikaluste vaikka senkin vaihtaisi. Täytitkö laatikkoon tarpeeksi öljyä?? eli noin +3dl.

Avatar
-Sakke-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.5.2020 21:33
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Viesti Kirjoittaja -Sakke- »

Kuskin ikkunalle löytyykin jo auton mukana tullut varaosa, joka toivottavasti sopii siihen.
Vaihteistoon laitoin sen mitä meni, kunnes tulvi yli, pitääkö lisätä vielä enemmän? Jossain tuli vastaan joku "kuskin eturengas ilmaan" -juttu, mutta kuulosti erikoiselta.

Avatar
pressa
Viestit: 9267
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Viesti Kirjoittaja pressa »

Moni asia mitä ei tiedä voi tuntua erikoiselta, vaihdelaatikko vaan kestää pidempään kun öljyä on noin 3 dl. enemmän kuin alunperin. Viisivaihteisessa erittäin tärkeää. Mutta jokainen uskoo mitä haluaa...

Avatar
-Sakke-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.5.2020 21:33
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi

Viesti Kirjoittaja -Sakke- »

Kyllähän tässä on ollut yhtä jos toista erikoisuutta, joten en väitä vastaan :lol:
Pitääkin lisätä tuon verran vielä.
Oven ikkunalaitteen kurkkasin tuossa äsken ja ongelma ei olekaan vain vaijerissa (oli kyllä rispaantunut ja taittunut paikottain), vaan toinen ohjainrullan pidike on irronnut hitsauksestaan :(
Eli tämä korjaus tehdään sitten samalla, kun ovipellin vaihdan.

Vastaa Viestiin