VAZ-21013 - 1986 - "Tshernobiili" - Kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Hyvää iltaa.
Tänään tuli käytettyä autoa huoltamolla. Älkää huoliko, en ole pehmennyt vielä, vaan ihan kaasuttimen ja sytytyksen kävin säädättämässä sekä pakokaasumittauksen teettämässä. Kun en tuommoisia kalliitta laitteita omista...
Tässä mittauksen tulos, mitä sitten kertookin:
R.P.M. = 900 x/min
T° = -15 °C
------
CO corr. = 0,8 % vol
HC = 383 p.p.m.
CO = 0,76 % vol
CO2 = 14,45 % vol
O2 = 1,71 % vol
------
λ unleaded = 1,04
Kuulemma käy hitusen laihalla, mutta eipä tuo haittaa. Testeistä kuitenkin kirkkaasti läpi! Maanantaina sitten määräaikaiskatsastukseen
Tänään tuli käytettyä autoa huoltamolla. Älkää huoliko, en ole pehmennyt vielä, vaan ihan kaasuttimen ja sytytyksen kävin säädättämässä sekä pakokaasumittauksen teettämässä. Kun en tuommoisia kalliitta laitteita omista...
Tässä mittauksen tulos, mitä sitten kertookin:
R.P.M. = 900 x/min
T° = -15 °C
------
CO corr. = 0,8 % vol
HC = 383 p.p.m.
CO = 0,76 % vol
CO2 = 14,45 % vol
O2 = 1,71 % vol
------
λ unleaded = 1,04
Kuulemma käy hitusen laihalla, mutta eipä tuo haittaa. Testeistä kuitenkin kirkkaasti läpi! Maanantaina sitten määräaikaiskatsastukseen
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Noita hiilivetyjä vois saaha vähän alemmaksi tuolla kun hitusen säätäisi rikkaammalle seosta mutta hyvät arvothan nuo muutoin on eli jos toimii ilman mitään isompia nykimisiä niin ei kyllä välttämättä kannata koskea säätöihin.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Joo, huoltoäijä totes et ihan turha mennä tuon enempää säätämään. Pelaa kuitenkin niin nätisti!
Palasin juuri Turun seudun kerhotapaamisesta. Kivat oli jutustelut ja mahtavaa että saatiin homma aluilleen. Komioita autojakin paikalla (vaikka niva1700 hartaasti väitti niitä olleen vain yksi )
Palasin juuri Turun seudun kerhotapaamisesta. Kivat oli jutustelut ja mahtavaa että saatiin homma aluilleen. Komioita autojakin paikalla (vaikka niva1700 hartaasti väitti niitä olleen vain yksi )
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tänään kiristin käsijarrun tulevaa katsastusta silmälläpitäen. Muuten auto pitäisi olla kunnossa. Pohjakin näytti supersiistiltä.
Lähdin siinä sitten tyytyväisenä Biltemaan ja ostin vähän ex temporena sitä helkkarin kallista äänieristyslevyä. Heitin sen apukuskin mattojen alle, vanhan mikälieasbestibitumilevyn tilalle. Lähinnä kokeilumielessä tämä, pelkäsin nimittäin että lattiasta tulee kuin sänky pehmeytensä puolesta. Eipä tullut, joten voisin laittaa lisää levyä muuallekkin kun kerkiän. Alkuperäisillä levyillä ei liene arvoa, vaikka suht ok kunnossa ovatkin?
Huomenna sitten määräaikaiskatsastukseen, saa nähdä kuinka käy! Edelleen muuten toivoisin luotettavaa lähdettä auton alkuperäisilmeestä. Millaiset peilit autossa on alkuperisenä ollut, entäs lampunpesijät jne. Samoin olisi mukava tietää mitä kaikkia lisävarusteita juuri tähän malliin on ollut saatavilla, jotta tiedän niitä hankkia
Lähdin siinä sitten tyytyväisenä Biltemaan ja ostin vähän ex temporena sitä helkkarin kallista äänieristyslevyä. Heitin sen apukuskin mattojen alle, vanhan mikälieasbestibitumilevyn tilalle. Lähinnä kokeilumielessä tämä, pelkäsin nimittäin että lattiasta tulee kuin sänky pehmeytensä puolesta. Eipä tullut, joten voisin laittaa lisää levyä muuallekkin kun kerkiän. Alkuperäisillä levyillä ei liene arvoa, vaikka suht ok kunnossa ovatkin?
Huomenna sitten määräaikaiskatsastukseen, saa nähdä kuinka käy! Edelleen muuten toivoisin luotettavaa lähdettä auton alkuperäisilmeestä. Millaiset peilit autossa on alkuperisenä ollut, entäs lampunpesijät jne. Samoin olisi mukava tietää mitä kaikkia lisävarusteita juuri tähän malliin on ollut saatavilla, jotta tiedän niitä hankkia
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Eikös tuolla Lada Infossa ole vaikka mitä tietoja, kuvia ja varustelustakin jotakin kerrotaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Ei siellä kauhean tarkkaan ole kerrottu, ellei minulta ole mennyt jotain ohi...
Mutta jatkan etsintöjä, kuten ennenkin!
Mutta jatkan etsintöjä, kuten ennenkin!
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Yh, eipä menny Tshernobiili eilen katsastuksesta läpi ):
Narahti vasemmasta alatukivarren päästä. Muuten äijä kehuskeli auton olevan hyvässä kunnossa, muttei voi kuulemma joustaa ohjainlaitteissa.
Kuukausi kuitenkin korjausaikaa, joten pitääpä ruveta opettelemaan sitäkin hommaa!
Narahti vasemmasta alatukivarren päästä. Muuten äijä kehuskeli auton olevan hyvässä kunnossa, muttei voi kuulemma joustaa ohjainlaitteissa.
Kuukausi kuitenkin korjausaikaa, joten pitääpä ruveta opettelemaan sitäkin hommaa!
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
kummakun näitä katellaan niin tarkkaan, itellä pari autoa meni juuri vaikka toisessa jousi poikki ja toisessa ei takajarruja
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Kerro mikä katastusasema kyseessä niin tehdään ilmoitus. Jousen vielä ymmärrän mutta jos takajarrut uupuu niin tuo on jo niin iso turvallisuuteen vaikuttava tekijä että tuota ei saisi läpi päästää.
Eli ilmeisesti alapallo on väljä. Sinällään vaikeahan tuo ei ole vaihtaa mutta jos on aikaisemmin vedetty apinanraivolla kiinni tai muuten päässy rustuun kiinni niin kartio voi olla hyvinkin lujaan tarttunu. Suosittelen suosiolla ostaan ennen remonttia murtohaarukan ja melkeinpä voisin suositella jonkinlaista käsitöhöäkin tuon kaveriksi millä saa annettua kunnolla lämpöä. Uutta asentaessa niin kannattaa vetästä siihen kartioon hieman kuparitahnaa ja kiristää mutteri kohtuudella niin seuraavalla kerralla huomattavasti helpompi vaihtaa.Zapsky kirjoitti:Yh, eipä menny Tshernobiili eilen katsastuksesta läpi ):
Narahti vasemmasta alatukivarren päästä. Muuten äijä kehuskeli auton olevan hyvässä kunnossa, muttei voi kuulemma joustaa ohjainlaitteissa.
Kuukausi kuitenkin korjausaikaa, joten pitääpä ruveta opettelemaan sitäkin hommaa!
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Kiitos jälleen vinkeistä jta!
Taas on maailma parempi paikka (:
Niin ja tosiaan, itse yritin onneani Raision K1 katsastajilla. Ymmärtävät kuulemma vanhoja autoja hieman paremmin, tiedä sitten...
Taas on maailma parempi paikka (:
Niin ja tosiaan, itse yritin onneani Raision K1 katsastajilla. Ymmärtävät kuulemma vanhoja autoja hieman paremmin, tiedä sitten...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Ilmeisesti paikkakunnasta riippuu. Lahdessa eivät ainakaan ymmärrä, yksikin katsastaja hakkasi harrasteuatoni helman täyteen reikiä. Ei riittänyt, että löysi pehmeän paikan, vaan hakkasi kokomatkalta, mistä pehmeää löysi. Hitsarikin ihmetteli, ettei ole moista jälkeä katsastusmiehen jäljiltä nähnyt aiemmin.Zapsky kirjoitti: Niin ja tosiaan, itse yritin onneani Raision K1 katsastajilla. Ymmärtävät kuulemma vanhoja autoja hieman paremmin, tiedä sitten...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
No, tietenkin ne "pehmeät paikat" täytyy kaivella esiin. Yleensä tosin tökätään ja merkitään paikka, koska ehjä peltihän täytyy kaivaa korjattaessa esiin. Mutta jos helmasta menee läpi ruuvari tai muu niin kyllä sen voi koko matkalta tökkiä puhki.
Mitä sitten on "hakkaaminen" niin siihen en osta kantaa. Eivät kai ne sentään moskaa ja piikkiä tökkimiseen käytä.
Mitä sitten on "hakkaaminen" niin siihen en osta kantaa. Eivät kai ne sentään moskaa ja piikkiä tökkimiseen käytä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Täytyy kyllä myöntää että säikähdin pikkasen ku äijä auton nostettuaan heilautti reteesti olalleen miehenmittaisen metallitangon...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
No kyllä minä ainakin toivoisin että katsarit olisivat tarkempia. Uskaltaisi katsastetun autonkin ostaa paljon luottavaisemmin mielin kun tietäisi että katsari on sen kunnolla syynännyt. Oulussa Konetiellä katsastin Volvon vuonna 2008 ja katsari ei viitsinyt koeajoa suorittaa kun "on niin kylmä"
Seuraavana kesänä sainkin huomata että molemmat etujouset olivat poikki yläpäästä. Uskoisin että jouset olivat poikki jo katsastuksessa oli nimittäin katkeamiskohdatkin hyvästi ruosteessa.
Seuraavana kesänä sainkin huomata että molemmat etujouset olivat poikki yläpäästä. Uskoisin että jouset olivat poikki jo katsastuksessa oli nimittäin katkeamiskohdatkin hyvästi ruosteessa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Hyvää iltaa arvon lukijat.
Saimme tallitoverini kanssa viimeinkin tilaisuuden korjata katsastuksessa narahtaneen vian. Kyseessä oli vasemman raidetangon ulompi pää, eikä alatukivarren pää kuten aikaisemmin olin virheellisesti ulkomuistista kertonut. Osa löytyi kuitenkin uutena suoraan mätänetin hyllyltä. Oli vieläpä saapunut toissapäivänä varastoon! Hintakaan ei päätä huimannut: 5.72 €. Jos osaatte kertoa jotain valmistajasta, niin olkaa hyvä vain:
Vanha raidetangon pää lähti yllättävän helposti pois, mitään ei murtunut ja työkaluiksi riitti jakarit, jatkovarsi, ulosvetäjä ja putkipihdit. Vaikka kuluneelta näyttääkin, ei vaihto omasta eikä toverini mielestä ollut ihan vielä aiheellinen. Klappia oli ihan pikkuisen, mutta hyvähän tuo oli vaihtaa.
Uusi osa meni myöskin sujuvasti paikalleen, ja aurauskulma saatiin millin heitolla alkuperäiseen asentoonsa. Käyn säädättämässä nuo sitten kun jaksaa... Ohjauksesta tuli hitusen jäykempi, etenkin kaarteissa, mutta kyllä se siitä tasoittuu. Kuvassa nivel ei ole vielä asettunut, siksi kummallinen asento. Anteeksi heikkolaatuiset kuvat. Ei ole tapaistani...
Huomenissa voisin käydä hakemassa hyväksynnän katsastuslaitokselta. Sitten voin taas hymyillä. Seuraavana vuorossa lienee taas kovaa ajoa ja alkuperäiskunnostusta. Lisäkuvia loppuun asti selvinneille.
Saimme tallitoverini kanssa viimeinkin tilaisuuden korjata katsastuksessa narahtaneen vian. Kyseessä oli vasemman raidetangon ulompi pää, eikä alatukivarren pää kuten aikaisemmin olin virheellisesti ulkomuistista kertonut. Osa löytyi kuitenkin uutena suoraan mätänetin hyllyltä. Oli vieläpä saapunut toissapäivänä varastoon! Hintakaan ei päätä huimannut: 5.72 €. Jos osaatte kertoa jotain valmistajasta, niin olkaa hyvä vain:
Vanha raidetangon pää lähti yllättävän helposti pois, mitään ei murtunut ja työkaluiksi riitti jakarit, jatkovarsi, ulosvetäjä ja putkipihdit. Vaikka kuluneelta näyttääkin, ei vaihto omasta eikä toverini mielestä ollut ihan vielä aiheellinen. Klappia oli ihan pikkuisen, mutta hyvähän tuo oli vaihtaa.
Uusi osa meni myöskin sujuvasti paikalleen, ja aurauskulma saatiin millin heitolla alkuperäiseen asentoonsa. Käyn säädättämässä nuo sitten kun jaksaa... Ohjauksesta tuli hitusen jäykempi, etenkin kaarteissa, mutta kyllä se siitä tasoittuu. Kuvassa nivel ei ole vielä asettunut, siksi kummallinen asento. Anteeksi heikkolaatuiset kuvat. Ei ole tapaistani...
Huomenissa voisin käydä hakemassa hyväksynnän katsastuslaitokselta. Sitten voin taas hymyillä. Seuraavana vuorossa lienee taas kovaa ajoa ja alkuperäiskunnostusta. Lisäkuvia loppuun asti selvinneille.