VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:Siis an-letkulla koko matka? Vai pelkästään nuo letku osuudet?
turhaan sinne liitoksia laittaa vuotamis alttiiksi
kilpureihinki tehään letkulla koko matkan.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tämä selvä. Tulee hieman kalliimmaks mutta kestää sit viinanki.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja squide »

jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.
Kestääkö e85 ja käykö helmittömille an-liittimille?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

squide kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Jos hyvät haluut nii hae esim biltemasta an-liittimiä ja an-letkua. Samoja liittimiä pystyy käyttämään uudelleen jos myöhemmin tekee jotain muutoksia ym.
kalliita on bilteman letkut. esim 10mm sisäreijällä teräspunosta saa 7e/metri kisaosia myyvistä kaupoista.
kaveri haki hydrauliikka liikeesta 10m metriä teräspunosta ja ei pysty vertaan bilteman hintaa ku oli nii halpaa.
Kestääkö e85 ja käykö helmittömille an-liittimille?
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 1311&lang=

kysy myyjältä.
meijän autoissa ei käytetä viinaa polttoaineena ku säännöt kieltää
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja START »

Ei kait hyvin taho kumisella sisäletkulla kestää etanolia, tefloni kestää mutta on kallista, jopa Hyde liikkeessä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kansihan on jo saatu paikoilleen, viime viikonloppuna jo. Nyt olis välysten säätö ja sarjojen asennus paikoilleen. Myös 1700i jakopään koppa pitäis käydä ettimissä varastosta ja asennella paikoilleen trikkeriä varten. Muitakin antureita pitäis ruveta pohtimaan, että sopis ton megan kanssa yhteen.
Ruiskukamojakin on jossain lähiaikoina tuloillaan, joten hommat etenee. Mitä nyt rahapula meinaa iskeä ja on vielä paljon hommattavaa :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja START »

Jännä miten nää aina ottaa sen ylimääräisen touhu tonnin vaikka kuin tekee
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Tähän menny jo 5 ylimäärästä "touhutonnia" :lol:
ALunperinki ois pitäny uskoo teitä, ja laittaa ruiskuks. Mut päätin tehdä "klassisella kaasarilla", joka oli virhe. :roll:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Palikkaa taas koitettu laittaa kiinni ja uusia palikoita sommitella paikoilleen. Eli uutta imusarjaa sovittelin, mutta vaatii eri venakopan jossa ei ole kaasuvivuston lirpaketta. En jaksanut sitä alkaa irti leikkaamaan, koska löytyy varastosta yksi 1700 koppa. Kaasuläppäkotelon asemointi hieman ahdas, joten pitää mittailla mistä saan ahtoputken tuotua näppärästi. Kuvian otan sitten kun saan sarjan paikoilleen niin on jotain uuttakin.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Hohhoijjaa, taas ole kerennyt tätäkään laittelemaan kun muut autot vaatii korjausta. Sen verran nyt kuitenkin että jakajan otin kaikkine bokseineen ja puolineen pois(löysin jopa siihen jakajan reikään orkkis tulpankin) ja maalasin ja vaihdoin venakopan. Nyt meni imusarja paikoilleen, mutta huomasin laipan olevan hieman ohuempi kuin pakosarjan joten sitä piti hieman muokata.
Paikoilleen sitä en vielä kerennyt laittamaan, mutta jos vaikka huomenna sais. Samalla sitten poistaa syylärin ja laittaa sen 1700:sen jakopääkopan paikoilleen.
Sitten kävin hommaamassa puolan motonetistä(10-1141) ja tilasin ulkomailta trikkerin(21214 60-2 mallinen) kampuran päähän. Anturiksi meinasin tuota cherryn hallia, kun se tuntuu pystyvän lukemaan tuota 60-2 kiekkoa. Ainakin mitä nettiä on uskominen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Purettu vanhoja osia pois, että mahtuu uusia. Kampuran hihnapyörä, b-paineensäädin ja turhia letkuja lähti konehuoneesta. Päätylevy piti vaihtaa, mutta unohdin ostaa stefan siihen. Päätylevyn väliin löytyy tiiviste kyllä. Töissä pitää rakentaa teline puolalle, tulee mekaanisen bensapumpun pinnapultteihin kiinni.
Suuttimille hommasin uudet tiivisteet, mutta päätin että ostan nyt heti isommat niin ei tarvii heti vaihtaa. Ostan varmaan turbo tonnarin punaiset suuttimet 0 280 150 431 numerolla, eli 350cc/3bar. Noilla pääsee jo tarpeeks pitkälle. Edelliset oli 240cc kokoiset.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
saquzi

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Tai sitten nostat vaan bensanpainetta 240cc suuttimilla, ellet kovin halvalla saa isompia. bensapaineen nosto vaikka 3bar-->4.5bar 360cc
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Saman tempun voi tehdä noilla isommillaki suuttimilla. Ja ompahan reserviä sitte tarpeeksi.
Ja ei ollu kalliit suuttimet.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

saquzi kirjoitti:Tai sitten nostat vaan bensanpainetta 240cc suuttimilla, ellet kovin halvalla saa isompia. bensapaineen nosto vaikka 3bar-->4.5bar 360cc
vasta ostin uudet 440cc suuttimet volkkarin vaparimoottoriin. 170e makso kuluineen.
bensanpainetta pysyy tiettyjen rajojen sisää nostaan, paine ku nousee liikaa ni sumu menee huonoksi
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No noilla 350cc suuttimilla saan jo 3bar paineilla sen verran reserviä, että loppuu turbon tuotto kesken. Mutta tolla garretilla mennään vielä jonkin aikaa. Ja luotetaavuuttahan tässä haetaan, joten mitään yli 200hv konetta en ole rakentamassa(vielä :roll: )

Imusarjan sain muokattua kunnolla ja tehtyä telineen puolalle, jos vaikka huomenissa pääsis ne asentamaan paikoilleen. Tulis jo se trikkeripyörä niin pääsisin laittamaan päätylevyn ja anturin kiinni myös.
Tuli myös viimeeks mietittyä miten cooleria sais kauemmas koneesta, mutta eipä tuota oikein saa. Ellei maskiin leikkaa reikää, se ei taas ole vaihtoehto tässä tapaksessa. Ajattelin että alapuolen reikiä suurentais eteenpäin hieman ja yläpuolen ruuvien alle prikkaa, tuollein sais lisää tilaa mutta näyttää sit vähä hölmöltä. Puoli senttiäkin auttaisi mukavasti, nyt siis syyläri hieman kenossa. Tai sitten pitäis muokata alakiinnikkeitä, mutta silloin taas flekti saattais ottaa syyläriin kii.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin