VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt on saatu imusarja kiinni ja isommat suuttimet paikoillaan. Puolaa en saanut vielä kiinni, kun porakone anto savut ulos. Jakopään koppaan ostin stefan jo, kun trikkeripyörä saapunee huomenna.
Että edistyy tämäkin joskus. Kuvia laitan kunhan kotia pääsen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Muutava kuva.

Fiilistely kuva viime kesältä
http://aijaa.com/UW6Ql2

Venäjältä tilatut kääntövarret. Nämä laitetaan sitten kiinni kun auto toimii :lol:
http://aijaa.com/KbY9WG

Moottoriohjaus boksi eli ATEcu V3, johtasarja uupuu vielä ja muutama anturi.
http://aijaa.com/HYh4uC

Teräs kansipahvi vs 1700 pahvi. Tuosta kuvasta näkee pullahtaneen kohdankin. Toivotaan ettei pullahda enää 8)
http://aijaa.com/Q6XfCv

Imusarja suuttimineen paikoillaan. Ei ole kaunis sarja, mutta toivotaan että se toimii niin kauan kunnes teen/ostan uuden ja paremman. Parempia kuvia konehuoneesta myöhemmin kun saan taas palikkaa sinne lisättyä
http://aijaa.com/fobPLA
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

veli samara kirjoitti:

Moottoriohjaus boksi eli ATEcu V3, johtasarja uupuu vielä ja muutama anturi.
http://aijaa.com/HYh4uC
paljo maksoit tuosta?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

http://www.autotune.fi/tuote/891/atecu- ... ksenohjain

Ton verran joutu köyhtyy. Löytyy tuolta myös valmis paketteja jossa on johtosarja, puola yms tarvittavaa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Osia tullut taas postissa ja otin kuvia myös oma tekemistä palikoista.

Trikkeripyörä
http://aijaa.com/8rm6nI

Ja oli ukrainankin pojat laittanu vähä extraa pakettiin :lol:
http://aijaa.com/6onJ4P

Sitten sain valmiiksi tuon puolan telineenkin. Pinnapulttien juureen kuuluu vielä 25mm pitkät holkit, että jää ilmarako puolan alle. Näin oli jossain ohjeessa sanottu, että pitää tehdä
http://aijaa.com/rONn0p

Ja tuo cherryn hall anturi ei sovi suoraan jakopään koppaan joten tein sille adapterilevyn 3:ssa minuutissa. Mutteri pitää vielä tuohon hitsata. Ja maalata mustaksi tottakai :lol:
http://aijaa.com/I2jskS
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jakopäänkoppa hihnapyörineen laitettu paikoilleen, anturin kera. Myös puola tuli laitettu paikoilleen, ja näyttää siltä ihanko se ois siinä aina ollukki.
Onkos hihnapyörässä oleva pyöreä merkki ajoitus merkki? Ja kopassa oleva uloke sitten toinen merkki?

Puola paikoillaan. Piti tulla toisinpäin tuohon telineeseen, mutta meni vahingossa noinpäin. Mahtuu onneks liitin vielä paikoilleen
http://aijaa.com/6NJXyU

Siinä on loput romut laitettuna.
http://aijaa.com/ZOmS7l

Anturin adapteriin en ole vielä hitsannut mutteria paikoilleen, joten laitoin sen nyt väliaikaisesti näin.
http://aijaa.com/rZKP8f
Eli adapterilevyn alle ei tarviis laittaa mitää prikkoja kun hitsaa ton mutterin levyn päälle, ja sit lukkomutteriksi tuo toinen. Mutta tuollein tehtynä ei ainakaan pitäis päästä karkaamaan

Sitten seuraavaks pitää hommata tps, map ja iat anturit. mappi anturiksi kelpais jopa 2,5bar versiokin esim tonnari saabista. Mutta 3bar mapin hommaan kun ei oo kalliita. Puolivalmis johtosarja hommattu. Maksaa aika reilusti, mutta ompahan johot siellä missä pitääkin ja suojattu asianmukaisesti jo valmiiks. Ei tarvii ite ku laittaa liittimiä päihin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt laitettu turbo kiinni, ja R tulpat sekä uudet tulpanjohdot. Myöskin tps anturi löysi paikkansa, imuilman anturi tilattu.
Nyt pitäis saada turbolta lähtevä vesiletku johonki kiinni, mutta mihin sen laittais?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Rupee melkein pelottaa tämän asennus. :shock:
http://aijaa.com/kL2Q2J
Johtoja on niin pirusti, mutta onneks on ohjeet. Joku päivä käydä hakee liittimiä antureille yms, niin pääsis jo jonku piuhan vetämään :lol: Sitten pitäis miettiä mihin ton boksin sullois :?

Ja Kellaan ideaa tohon turbon vesiletkuun? ennen meni imusarjaan, mutta eipä oo enää sitäkään paikkaa, niin pitäis keksii uus paikka.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
saquzi

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Kokemukset kiinnostaisi tosta atecusta sitten, tuntuu halvemmalta ja paremmalta vaihtoehdolta vrt ms vaikka sama levy taitaa olla pitkälti?

Ja jos sulla on mennyt imusarjan esilämmitystä varten oleviin vesikanaviin ennen turbolta vesilähtö, niin hitsaa imusarjaan niihin kohtiin nippa, tai laita se ylävesiletkulähtöön?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo ms2 v.3 pohjainenhan tuo taitaa olla, mitä on vaan hieman paranneltu. Ainakin nyt voin sanoa päässeeni helpommalla, kuin perus megan kanssa. Esim vr ja hall anturien kanssa ei tarvii mitään lisäpalikoita, vaan anturia voi vaihtaa jumpperin vaihdolla. Ja jumpperitkin ovat helppoja, sellasia muovi nappeja joita siirretään levyllä olevissa pinneissä. Ja ylösveto vastukset samalla tavalla. Perus megan jumppereista ja vastuksista ei ole mitään tietoa. Erillistä relekorttia ei tarvii, kun sekin on survottu jo valmiiksi kotelon sisään. Sekä sarjakaapeli tulee johtosarjaan jolloin saat vedettyä piuhan helposti mihin haluaa. Liittimet ja kotelo on parempi myös.
Ohjeet tulee suomeksi, ja löytyy puolivalmista johtosarjaakin niin pääsee ite helpommalla. Ohjeissa kerrotaan trikkerin asennukset, anturien kytkennät, ja tunerstudion perusasetukset käyntiin saamiseksi. Käyttökokemuksia sitten myöhemmin.

Ylävesiletkuun ajattelin laittaa lähdön turbolle, helpoin ratkasu.
Seuraavaksi pitäis hommata vielä bensapuolen palikat, muutama liitin ja suojasukkaa johdoille että saa siistit asennukset. Boksin sijoitus vielä auki.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

suojasukat ja liittimet hommattu, bensa kamat myöhemmin jossain vaiheessa. Manseen lähti tilaus jarrusatula adaptereista ja 260mm uritetuista kiekoista. Eiköhän noilla jarruilla saa vauhdin pysähtymään :D
Myös map anturi saapui, joten nyt on kaikki anturitkin hommattu. Viikonloppu buukattu täyteen muuta joten tätä en todennäköisesti kerkee rakentelemaan. Mutta eiköhän tämä tästä lähde taas etenemään :)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Johtosarjaa laitettu osittain suojasukan sisään, lähinnä siltä matkalta mihin ei tarvii haaroituksia tehdä. Tulipeltiin pitää tehdä pari läpivientiä, ja purkaa kynnyslistat takapaksiin lähteviä johtoja varten. Todennäköisesti takapaksiin meneviä johtoja joutuu jatkamaan, mutta eipä tuo ole ongelma. Konehuoneeseen menevistä en vielä osaa sanoa. Joku piuha saattaa olla liian lyhkänen, kun pitäis kiertää nuo kuumemmat paikat.

Johdot suojattu tällä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/487058/4 ... 1225mm-10m
pienemmille nipuille pienempää mallia. Päät ensiks teipattu kiinni, ja teipin päälle kutistesukka että varmasti pysyy. Toi on helppo laittaa paikoilleen. Ja pysyy johdon päällä jos vedät sukasta.

Tän viikon jälkeen alkaa kesälomakin niin jos kerkeis taas rakentelemaan enemmän. Ja jarrutkin tosiaan saapui adapterien kera, joten satuloita vailla jarruhommat.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kaverin taunukseen laitettiin kanssa tuo ATEcun V3.0 boksi vag hukkapuolalla ja ei voi kun suositella. Johdot vaan kiinni, asetukset boksiin ja säätämään. Johtosarja tehtiin kokonaan ite mutta tuo puolivalmis johtosarja on kyllä ihan vörtti ostos.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pitää se vissii tännekkin jotai valehdella, ettei unhoitu ihan kokonaan :lol: . Ollut tosiaan tämä projekti hieman vähemmällä tekemisellä, mutta jos sitä taas alottas.
Johdot tosiaan vedetty konehuoneeseen ja suunniteltu reittejä. Ylimääräiset johdot suojattu erikseen, jos niitä joskus haluaa käyttää(nokan trikkeri, boost/launch ctrl yms). Suuttimien johdot vedetty omaan nippuun kuten myös sytkän/puolan, maapiuhat myös omaan pakettiin. Konttiin lähtevät piuhat jätetty sisäpuolelle autoa. Boksi laitetaan hanskalootaan.
Suuttimien piuhojen kytkentä pitäs selvittää, että kytketäänkö ne kuten ohje sanoo vai jotenkin toisella tavalla. Ohjeessa siis sekventiaali ruiskutus kerrottu, mutta mulla ei sekventiaalisena tule. Onkohan kytkentä siis sama, mutta joku asetus erilailla tunerstudiossa.
Vedenlämpö anturi vielä uupuu, kun ei ladan oma kelpaa. Mikä mahtaa olla kierre kannessa? jos laittas haaran avulla rinnalle toisen anturin ATecua varten. Sais mittariston mittarin jätettyä toimantaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
saquzi

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja saquzi »

kytket ne ninkuin seqventiaalisenakin, asetukset vaan tunerstudiosta eri.
Vastaa Viestiin