VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kevät taas koittaa pikkuhiljaa ja pitäis tätäkin rakennella taas. Katselin tuossa taas pitkästä aikaa bensalinjoja us-partsilta, ja meinasin että tekisin auton alle tulevan osuuden hardline alumiiniputkella. Kellään kokemuksia siitä? Sen pitäis kestää pitkään olkoon polttoaine mikä hyvänsä, ja onhan se halvempaa kuin AN-letku. Eli putket takakontista tulipeltiin saakka. Saattais jopa saada putken melko helposti ihan tankin lähtöön ilman letkua väliin, jolloin ainoat letkut ois sitten konehuoneessa.
Sähkö hommat jäi syksyllä vaiheeseen mutta jatkellaan niitä kunhan lumet vähän alkais häviämään, kun pihalla joutuu hommia taas tekee.
Pitää jossain vaiheessa päivittää taas ekaan postaukseen tuleva kokoonpano.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
saquzi

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Yks vaihtoehto on laittaa kiinasta saatavaa an tavaraa, letku on kumista ja punos päällä. Kestää viinaa, on testattu. Liittimet myös laadukkaita, ei mitään ongelmia ja halpoja... tollanen setti misä suoria liittimiä ja mutkia, 5m letkua (an6) maksaa noin 50€ suomeen toimituksineen.
saquzi

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Yks vaihtoehto on laittaa kiinasta saatavaa an tavaraa, letku on kumista ja punos päällä. Kestää viinaa, on testattu. Liittimet myös laadukkaita, ei mitään ongelmia ja halpoja... tollanen setti misä suoria liittimiä ja mutkia, 5m letkua (an6) maksaa noin 50€ suomeen toimituksineen.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Testattu kuinka kauan? Nähnyt kiinan an kumiletkun murenevan käsiin ihan jo bensallakin.
Jotenka laitetaan nyt kerralla niin ettei tarvii enää uudestaan tehdä. Ptfe-letkulla alusta loppuun, maksaahan se mutta kestääkin sitten.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja squide »

Bilteman an letku ja liittimet myös todettu hyväksi
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Milläs tyylillä olette tehneet liitoksen tankin päähän? 1700i:n tankin lähtöihin siis.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

squide kirjoitti:Bilteman an letku ja liittimet myös todettu hyväksi
ralliautoon tein poltoainelinjoja ja kävin kattoo pilteman liittimet ja letkut, jätin kauppaan ne ku ei oikeen houkuttanut nuo letkuihin kierettävät liittimet ja eikä ne vissiin olis akk sääntö vaatimusta täyttänyt. tilasin autoracingista oikiat teflonletkut ja liittimet.
tahtoo tulla nykybensa läpi noista kumiletkuista. kaverillakin on teräspunos/kumiletku ni bensa haisee auton sisällä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
squide
Viestit: 67
Liittynyt: 27.1.2009 1:03
Paikkakunta: Orimattila

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja squide »

jaketech racinteam kirjoitti:
squide kirjoitti:Bilteman an letku ja liittimet myös todettu hyväksi
ralliautoon tein poltoainelinjoja ja kävin kattoo pilteman liittimet ja letkut, jätin kauppaan ne ku ei oikeen houkuttanut nuo letkuihin kierettävät liittimet ja eikä ne vissiin olis akk sääntö vaatimusta täyttänyt. tilasin autoracingista oikiat teflonletkut ja liittimet.
tahtoo tulla nykybensa läpi noista kumiletkuista. kaverillakin on teräspunos/kumiletku ni bensa haisee auton sisällä.
Itellä ollu 2 kesää e85 käytössä eikä oo mistää vuotanu tai ollu moitittavaa. Ja pari kesää lillunu tollanen letkun pätkä pilttipurkissa missä e85sta eikä oo menny siitäkää mikskää. Teräspunoshan noissa bilteman letkuissakii menee sisällä.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eikös se bilteman letku rättivahvistettu kumiletku jonka päällä on teräspunos, ja sen päällä vielä nylonpunos? Vai teräspunos kumin sisäs ja päällä pelkkä nylon. Ihan näin mielenkiinnosta kyselen.
Itse laitan kyllä teflon letkua, jossa myöskin nailon päällä. Liittimistä kysyin sen takii et sais kokonaiskuvan tarvittaviin osiin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja jta »

Bilteman teräspunos on ihan vain tavallista bensaletkua johon laitettu teräspunos päälle. Ja kuuleman mukaan tuokin on vain koristekäyttöön tehtyä eli ei kestä nyky bensaa pehmenemättä. Samaa tekee se tavallinenkin bensaletku. Ei kahta kuukautta ole kestänyt pehmenemättä ja halkeilematta. Suosittelen ainakin nuo ostaan muualta ihan omiin kokemuksiin perustuen. AN-letkuista ei ole kokemusta itellä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
hp7500
Lada kerhon jäsen
Viestit: 126
Liittynyt: 24.9.2009 16:10

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja hp7500 »

veli samara kirjoitti:Eikös se bilteman letku rättivahvistettu kumiletku jonka päällä on teräspunos, ja sen päällä vielä nylonpunos? Vai teräspunos kumin sisäs ja päällä pelkkä nylon. Ihan näin mielenkiinnosta kyselen.
Itse laitan kyllä teflon letkua, jossa myöskin nailon päällä. Liittimistä kysyin sen takii et sais kokonaiskuvan tarvittaviin osiin

Bilteman an-letkussa on muistaakseni juurikin ensin kumiletku sitten teräspunos ja sen päällä nylonpunos. Itse hommasin kanssa omaan projektiin teflonista an-letkua autoracingiltä. Teflon-letkun liittimet sisältää "helmen" toisin kuin kumiletkun liittimet.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itse korjasin monta vuotta sitten Samaran puhkiruostuneen bensalinjan varastosta löytyneeltä sopivalla n. 30cm pätkällä CCCP- valmisteista (valtion laadunvalvontamerkillä) paksuseinämäistä kudosvahvisteista polttoaineletkua, mikä kiinnittyi putkeen leikattujen tynkien päälle tiukasti pelkillä pornoliitoksilla ihanteellisen sisähalkaisijansa ansiosta. Hyvin on ainakin tähän asti vuotamatta kestänyt etanolibensallakin ajoa ja täysin ehjältä näytti silmämääräisesti kun viimeksi olin montulla.

Kyllähän se on lähinnä itsensä pettämistä ja pään pensaaseen laittamista luottaa Ladassa mihinkään kapitalistivalmisteisiin letkuihin ainakaan pitemmällä aikavälillä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ebayn kautta tuli kiinan teflon letkua liittimineen.
Bilteman walbro sujahti vakio 1700i:n tilalle oikein kivuttomasti. Uus pumppu on 1,5mm paksumpi, joten teline vaatii pientä puukotusta. Vakio lukitusta ei voi enää käyttää kun pumpun "lukkoreuna" on korkeammalla kuin vakion, mutta eipä se pumppu mihinkään lähde kun ei telinettä vuole liian väljäksi. Vanhaa sihtiä pakko käyttää kun uusi ei sovi. Liitin taitaa käydä suoraan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kannattaa autoa liikutella ahkerasti jos pihalla sitä säilyttää. Molemmat takaovet oli täynnä muurahaisia ja nyt on pahvit päässy menemään huonoiksi. Eli ehjiä saa tarjota...
No tuleepahan avattua ja putsattua ja rasvattua kaikki oleellinen :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Suuttimien piuhat vedetty, kuten myös puolan. Nyt pitäis trikkerin piuhat laittaa mutta on hieman ihmeelliset. No katsotaan osaako joku auttaa tuolla finsquirtin puolella.
Eli taas jotain tällekkin kipolle tapahtuu, on vähän päässyt käyttiksen vaihto aiheuttamaan kiirettä 8) . Avoautoilu päässyt purasemaan :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin