VAZ-21013 - 1988 - (Rat look)käyttökunnostus
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21013 - 1988 - (Rat look)käyttökunnostus
tänään (27.3.2014) sain ladan omille nimille niin voisin tehdä tästä projektikertomuksen.
auton tiedot: lada 1200L vm-88 ja minä olen 5 omistaja. auto on ollut koko ikänsä kainuussa. moottorina tomii pikku kakkonen eli 1,2 ja 4+1 vaihteinen laatikko.
leimattu viimeksi -2005 ja seisontaan laitettu -2008
lada tuli meille noin vajaa 4 vuotta sitten kilvettömänä ja paperittomana varaosiksi. pohja oli kummiskin vielä hyvä niin isä antoi tämän kyseisen kamppeen sillä ehdolla että löydän omistajan ja rekisteröin takasin tieliikenteeseen. trafin kautta löysin omistajan ja samalla selvisi että lada on vielä kilvissä. omistaja lupasi tuoda paperit ja kilvet kun on ohikulkumatkalla ja tänään ne sitten sain
näin aluksi oli tarkoitus tuulilasi uusia, helmat vaihtaa, tekniikka päivittää isommaksi kun varastosta löytyy 1,5 moottori ja 5 vaihteinen laatikko ja jarrut herkistellä. sisusta pitää myös kasata kun isä vei tuon paremman sisustan omaan nappisilmään. ralliratti ja jonkinlaiset käpypuskurit olis myös hommattu vielä kun jostain sais takalasin ritilän?
tuleivaisuudessa olis tarkotus madaltaa ja laittaa sopivat vanteet.
kuvia laitan kunhan saan metsästä vedettyä ladaan pihaan. oli jarrut jumissa ja kytkinpoljin jäänyt pohjaan.
kokemusta ei itselläni ole ladoista muuten kuin olen istunut niiden kyydissä pienen ikäni. autoja olen toki rassannut ja sydäntä lähellä on viime vuodet ollut kardaanivetoiset toyotat. kiinnostus heräsi näin uutta merkkiä kohti ja mielenkiinnolla rupean tätä autoa opiskelemaan. foorumia on luettu monet illat ja tulen varmaan kyselemään paljon
auton tiedot: lada 1200L vm-88 ja minä olen 5 omistaja. auto on ollut koko ikänsä kainuussa. moottorina tomii pikku kakkonen eli 1,2 ja 4+1 vaihteinen laatikko.
leimattu viimeksi -2005 ja seisontaan laitettu -2008
lada tuli meille noin vajaa 4 vuotta sitten kilvettömänä ja paperittomana varaosiksi. pohja oli kummiskin vielä hyvä niin isä antoi tämän kyseisen kamppeen sillä ehdolla että löydän omistajan ja rekisteröin takasin tieliikenteeseen. trafin kautta löysin omistajan ja samalla selvisi että lada on vielä kilvissä. omistaja lupasi tuoda paperit ja kilvet kun on ohikulkumatkalla ja tänään ne sitten sain
näin aluksi oli tarkoitus tuulilasi uusia, helmat vaihtaa, tekniikka päivittää isommaksi kun varastosta löytyy 1,5 moottori ja 5 vaihteinen laatikko ja jarrut herkistellä. sisusta pitää myös kasata kun isä vei tuon paremman sisustan omaan nappisilmään. ralliratti ja jonkinlaiset käpypuskurit olis myös hommattu vielä kun jostain sais takalasin ritilän?
tuleivaisuudessa olis tarkotus madaltaa ja laittaa sopivat vanteet.
kuvia laitan kunhan saan metsästä vedettyä ladaan pihaan. oli jarrut jumissa ja kytkinpoljin jäänyt pohjaan.
kokemusta ei itselläni ole ladoista muuten kuin olen istunut niiden kyydissä pienen ikäni. autoja olen toki rassannut ja sydäntä lähellä on viime vuodet ollut kardaanivetoiset toyotat. kiinnostus heräsi näin uutta merkkiä kohti ja mielenkiinnolla rupean tätä autoa opiskelemaan. foorumia on luettu monet illat ja tulen varmaan kyselemään paljon
Viimeksi muokannut Mika.N, 13.4.2015 8:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
lada saatu ajettua pihaan jarrut irtosi mutta kytkin ei toimi, ilmeisesti pääsylinteri on rikki. uusi on tulossa samaten kuin uusi polttoaine pumppu. ajovalotkin vaihdettu kuluneiden umpioiden tilalle kuvia näpsin jokusen tuolla räntäsateessa. eihän se kedon kaunein ole mutta vois tehdä rottalookin kun on jo ruttua, lommoa, ruostetta, sammalta ja lakan hilseilyä valmiiksi
tuollapa olisi jokunen kuva http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... 1.jpg.html
huomenna jos ennättää niin vaihtas käpypuskurit paikoilleen ja kokeilis sisustankin kasausta jos kaikki osat löytyy. mittaristosta oli jokunen merkkivalokin menny pimeeksi vaikka kaikki toimi kun viimeksi käyttelin ladaa
tuollapa olisi jokunen kuva http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... 1.jpg.html
huomenna jos ennättää niin vaihtas käpypuskurit paikoilleen ja kokeilis sisustankin kasausta jos kaikki osat löytyy. mittaristosta oli jokunen merkkivalokin menny pimeeksi vaikka kaikki toimi kun viimeksi käyttelin ladaa
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
jos vivut liikkuu oikeen poljinta painattaessa ni kytkinlevy ruostunut kiinni. aika yleinen vika ku on käyttämättä vuosia.Mika.N kirjoitti:lada saatu ajettua pihaan jarrut irtosi mutta kytkin ei toimi, ilmeisesti pääsylinteri on rikki. :
voi lähtee ajamallla irti tai hinaamalla ja joskus vaatii laatikon irrottamisen.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
ei liiku vivutkaan kun jäi kytkin poljin pohjaan, että vissiin se on tuossa pääsylkyssä vikajaketech racinteam kirjoitti:jos vivut liikkuu oikeen poljinta painattaessa ni kytkinlevy ruostunut kiinni. aika yleinen vika ku on käyttämättä vuosia.Mika.N kirjoitti:lada saatu ajettua pihaan jarrut irtosi mutta kytkin ei toimi, ilmeisesti pääsylinteri on rikki. :
voi lähtee ajamallla irti tai hinaamalla ja joskus vaatii laatikon irrottamisen.
tänään vaihdettu käpypuskurit ja vasen etuvilkun lasi. pisarapeilitkin löyty niin samalla laitoin nekin paikoilleen muutama uusi kuvatus http://s1119.photobucket.com/user/MikaN ... 5.jpg.html alkaa olemaan aika rapsakat helmat pitää uudet käydä teetättämässä peltifirmassa
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
töiden jälkeen kävin tallilla ladaa rassailemassa ja kytkin rupes toimimaan kun vaihdoin sen pääsylinterin pohjankin pesin painepesurilla. on mukavampi ruveta helmoja vaihtamaan projekti etenee hitaasti mutta varmasti
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
Ihan uteliaisuuttani kyselen "helmojen" hintaa?Mika.N kirjoitti: alkaa olemaan aika rapsakat helmat pitää uudet käydä teetättämässä peltifirmassa
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
Noin 20ekee kpl ovat ottaneet 1mm sähkösinkitystä tehdystä helmapellistä. Ite olen yleensä tehny pellistä muotin jonka mukaan ovat sitten tehneet helmapellit.toktornivako kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kyselen "helmojen" hintaa?Mika.N kirjoitti: alkaa olemaan aika rapsakat helmat pitää uudet käydä teetättämässä peltifirmassa
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
Tuohon ei tarvi paljoa lisää laittaa ruplia pinoon niin venäjänkävijät tuo kaikki kolme peltiä helmaan/puoli. Eikä tarvi arpoa että sopiiko paikoilleen. Yleensä jos ulommainen pelti on laho niin se sisällä oleva vahvikepeltikin on jo pehmeäksi menny kuten se kapea pelti mikä tulee pohjanpuolelle.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
sisävahvike oli myös hävinny ja jonniiverran pojan puolelta. peltifirma vääntää nuo pellit niin saa ainakin mieleiset ja vahvemmat samallajta kirjoitti:Tuohon ei tarvi paljoa lisää laittaa ruplia pinoon niin venäjänkävijät tuo kaikki kolme peltiä helmaan/puoli. Eikä tarvi arpoa että sopiiko paikoilleen. Yleensä jos ulommainen pelti on laho niin se sisällä oleva vahvikepeltikin on jo pehmeäksi menny kuten se kapea pelti mikä tulee pohjanpuolelle.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
Juu tosta saa hyvällä kaupalla jo rahaa takaisinkinjta kirjoitti:Tuohon ei tarvi paljoa lisää laittaa ruplia pinoon niin venäjänkävijät tuo kaikki kolme peltiä helmaan/puoli. Eikä tarvi arpoa että sopiiko paikoilleen. Yleensä jos ulommainen pelti on laho niin se sisällä oleva vahvikepeltikin on jo pehmeäksi menny kuten se kapea pelti mikä tulee pohjanpuolelle.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
tänään viety helmapelti muotit peltifirmaan. ensiviikolla voi kuulemma noutaa vielä kun saisi sen motivaation ruveta hitsaamaan. laittaa ensin nuo helmat kuntoon ja sitten ruveta syventymään noiden etujalkatilan ruostehommaan. noi poikki palkit on kyllä hävinny melkein kokonaan vissiin monella muullakin hävinny?
mistähän sais tuohon ladaan takalasin ritilää? yrittäny metsästää mutta tuloksettomana nettiautossakaan näy missään ladassa että vois yrittää ostatella
mistähän sais tuohon ladaan takalasin ritilää? yrittäny metsästää mutta tuloksettomana nettiautossakaan näy missään ladassa että vois yrittää ostatella
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
Takalasin ritilät on kyllä vaikeasti saatavilla nykyään. Jos myyntiin tulee niin meneekin samontein. Noita kun joku alkaisi valmistaan uudelleen vaikka lasikuidusta kun tuo muovi tuntuu olevan aika heikkoa.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
viime päivinä on tullut huomattua, että ei ritilöitä pahemmin ole markkinoilla tuossa autossa on ilmeisesti ollut semmonen ritilä missä on ollut kaksi pystytukea. oli lasissa hankausjäljet vielä näkyvissä täällä kainuussa pyörii tiettynä aikana paljon venäläisiä. ja niiden ladoissa olen nähnyt takalasin ritilöitä. osais venäjää niin kysysis niiltä että mistä sais ritilän noo se on vaan etsittävä.jta kirjoitti:Takalasin ritilät on kyllä vaikeasti saatavilla nykyään. Jos myyntiin tulee niin meneekin samontein. Noita kun joku alkaisi valmistaan uudelleen vaikka lasikuidusta kun tuo muovi tuntuu olevan aika heikkoa.
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
no niin, helmat olis nyt vaihdettu ja jonkin verran lattiaakin hitsattu. sen verran olis vielä hitsuuta että taakse pyörän koteloon pari paikkaa ja sitten rakentaa ne palkit eteen. loppu päivä meni sähköjä etsiessä mutta kuskin puoleista takavaloa en saanut toimimaan vaikka kuinka rapsuttelin hapettumia pois. pitää etsiä jossakin vaiheessa parempi valon pohja. tämä projekti pysähtyy nyt joksikin aikaa kun alkaa tuon kesäauton katsastus ja tarkotus oli säädettävä alusta rakennella samalla siihen
Re: projekti: lada 1200L -88 käyttökunnostus/ ladan opiskelu
Irroita takavalo ja katso missä kunnossa niittaukset sisällä ovat. Maatto kulkee näiden kautta ja jos niitit irti ei valo pala. Läpipultit tilalle ja homma taas toimii. Itse korjasin näin samaisen vian yli 10 vuotta sitten. Pitkäaikaisesta toimivuudesta en osaa sanoa mitään, koska auto vaihtui hetken päästä.