Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
arsenikki kirjoitti:Vahvalla nappi kuurilla Eilen napsahti selkä paskaks, tohtori löi semmosen kuurin, että nyt näkee kaiken kahtena, Vit#t ku kolmena.
ai saakeli, mikäs sen selän rikkoi?
Sunnuntaina touhusin pihassa, pesin autot, nostin nappiksen pukille ja vaihdoin emännän autoon renkaat.
Ilmeisesti sai alaselkä kylmää siinä touhutessa ja eipä toi kikotinkaan ihan suosiolla hallunnu tuolla pukilla pysyä niin joutu vähän jumppaa siinä. ja tietenkin selällä nostanu siinä.
Tämmöset on ny namuset mitä popsin.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Kuva on pieni mutta onko ainakin sirdat 4mg ja voltaren 50mg tuossa? Kylmä ja hankala asento + soppeli kiertoliike niin äkkiä saa selän naksahtaan. Nimimerkillä kokemusta on. Rajottaa kivasti hommia kun ei pysty kunnolla liikkuun mutta paikoillaankaan ei oikein voi olla tai jumittuu kokonaan.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Tommisatta91 kirjoitti:mistäs se lämpö siihen kotelolle yleensä tulee?
Eli pakosarjassa on takareunassa sellainen pelti kaulus joka ottaa pakosarjasta hohtavan lämmön putkelle, monissa paljon ruuvvailuissa autoissa tämä peltikaulus on kokoamisvaiheessa jätetty turhana pois. Imuilman esilämmitys on tärkein lämpötila-alueella +5- -5 koska silloin ilman kosteus on suurimmillaan, ei se polttoaine jäädy vaan kurkkuun jäätyy ilmassa oleva kosteus (eli tiedäthän että ilman lämpötila laskee kun sen virtausnopeus lakee kuristuessaan kaasuttimen kurkussa).
Ratapäivilläkin oli taas yksi auto jota ei saanut startattua heti ajon jälkeen, vartin odottelun jälkeen kyllä (siitäkin puuttui lämpösuoja starttimoottorilta eli sekään ei ole turha osa).
Pakko mainita tähän että isän edesmennyt kummisetä ja hovimekaanikko oli pätevä Ladojen remontoija. Mutta sillä oli just tämä paha tapa että kun auto kasattiin niin "turhat" osat jätettiin pois. Joskus kun olin jotakuinkin mopoikäinen ei kyseinen henkilö jaksanut enää itse rassata isän Ladaa mutta hänen luo silti ajettiin remontintekoon ja homma menikin sitten niin että hän neuvoi ja minä tein. Tosin niitä "tuota osaa ei tarvita" neuvoja en noudattanut, muut neuvot oli kyllä hyviä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Ja jos autosta löytyy vielä se nykyaikainen pikkustartti niin sillä pellillä ei tee enää yhtään mitään. Ehkä isoilla vanhoilla orkkis starttien kanssa on tuota lämpenemis ongelmaa
Ajoin vuosikausia iloisin mielin ilman kumpaakaan peltiä. Ei ollut myöskään sitä haitariputkea tai koko valitsinkoteloa.
Itseasiassa olin jopa lisännyt kylmän ilman saantia suoraan maskin takaa, eikä ikinä ollut mitään jäätymisongelmia.
Jarkko_I kirjoitti:Ja jos autosta löytyy vielä se nykyaikainen pikkustartti niin sillä pellillä ei tee enää yhtään mitään. Ehkä isoilla vanhoilla orkkis starttien kanssa on tuota lämpenemis ongelmaa
Mulla on kyllä se vanhemman mallin iso tarttimoottori.. nooh pitänee katella että miten käyttäytyypi, jos alkaa olla ongelmia niin sitte katella sitä peltiä jostaki
Mara kirjoitti:Ajoin vuosikausia iloisin mielin ilman kumpaakaan peltiä. Ei ollut myöskään sitä haitariputkea tai koko valitsinkoteloa.
Itseasiassa olin jopa lisännyt kylmän ilman saantia suoraan maskin takaa, eikä ikinä ollut mitään jäätymisongelmia.
Mulla oli kyllä paras kaasutin. DGV.
joo DGVhän se on mullaki, sama juttu tässäki että pitänee vain kokeilla että miten käyttäytyy, jos tulee ongelmia niin sitte miettiä uuestan
"-mikä ei surise eikä mene perseeseen...? -venäläinen perseensuristin"