VAZ-2101 - 1984 - "Sylvi"

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

VAZ-2101 - 1984 - "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

mannavellilta haettu lokakuun 2017 lopulla haettu nappis. alkuperäiskuntoinen, katsastettu peli. myyjän sijainniksi osottautui about 2 kilsaa helsingin mummolasta ja auton nimesin sitten edesmenneen mummon mukaan Sylviksi.

Helsingista takaisin kuusankoskelle -matka oli aika mielenkiintoinen. Ajo oli erittäin tasaista joskin 80km kovempaa ei millään uskaltanut ajaa. olin liikenteessä hidasteena mutta ei tuntuna ihmisiä haittaavan

Vikoja:

Ketju lienee todella lopussa, toivottavasti selkiää kiristämisellä. Eli kone kilkattaa aika mukavasti ylemmillä kierroksilla

Laturin valo palaa, välillä ei pala. (hiiletkö lienee lopussa)

Lappu lattiaan, meno ei muutu 1/2 kaasun jälkeen mihinkään. Ozonista, vai mikä se alkuperäiskaasutin lienee onkaan. läppärunko väljä. mukavasti klappia. verrattuna lastenvaunuun tämä on todella mopo, argh. Weber dgv hommattu. Jokarin weber FAQ:sta poimittu 1200:lle suutinsuggestiot.

voimansiirrossa ilmenee sivuääniä, klap klap klap, tihenee kun kovempaa mennään. hardyn laippa, ristikkonivelet ja tukilaakeri odottaa asennusta.

Jarrut, auto pysähtyy kyllä, mutta oisko hieman lasittumista jarrupaloissa kun hieman mylväisee jarruttaessa rankemmin.

konepeiton salpa rikki, takapaksin lukko rikki, takapaksin tiiviste vuotaa.

4 kuukauteen päässy tekemään mitään kun sinivihreellä alkoi joulukiireet ja nyt sitten talviloma 2018 käytetään auton laittoon.

tarkoitus olis tehdä tästä käyttöauto. kellarissa rempattu 1700c odottaa asennusta ja visioita riittää mutta aikaa ja rahaa ei.

Kiitokset tässä vaiheessa manselle, moposportille ja AHI-900:lle

pistellään kuvia ja muuta nannaa sitten kun homma etenee.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: Vaz-2101 1984 "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Nosturilla.

Voimansiirto ok,
laturi täynnä rasvaa.
molemmat etujarrut huonona. repsikan jarrulevy kiero, jarrusylinteri jumissa. kuskin puolelle samaa lottoamista.
takalasin sulamista estää vastusten tarttuminen rättiin kun kosteuksia pyyhittiin pois.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: Vaz-2101 1984 "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Laturi vaihdettu uuteen. Öljysprinklerin stefa vaihdettu. pyyhkijöiden varret vaihdettu. akun kengät uusittu. tuplavakaaja tehty.

Jarrut tuntuivat automaagisesti korjaavan itte ittensä. molemmat renkaat liikkuvat ilman mitään sivuoireita.

tuplavaakaajasta sen verran, että pitäiskö niitä stauffi paloja laittaa enemmän kuin yksi pari?
tein omani niin, että pyörän päissä on uretaani puslat, vanhasta vakaajasta tuli katkaistua semmonen 15cm päistä ja uretaani puslat korikiinnityksen väliin. testaamaan ei ole vielä päästy kun kuskin lattia on edelleen hitsausta vaille.

Huomenna apusimpukkaa paikoilleen ja voishan varmaan sitä kärjetöntä sytkääkin kokeilla kikkailla paikoilleen. vanhasta 1500 axtecista poimittu talteen niin sovellustahan vaatii hän hieman.
Jos vaikka hitsaaja ois saanu sitä motivaatiota jo tarpeeksi.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: Vaz-2101 1984 "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Ajossa, ekat varvit tuli ajettua sunnuntaina illalla ja tänään aamulla poika hoitoon.

Weberissä selkeesti liian isot suuttimet vakio 1200 padalle, mutta kieppaa ottaa niin pirusti vakiokaasuttimeen verrattuna. nykivä meno vaihtui sekunnin mietintä taukoon, aluksi pintakaasullakin oli kumilankaefektia ajosso mutta ensiön TK 55 --> 50 niin toimiii huomattavasti paremmin.

Jarrut pitää vielä vaihtaa, nosturin päällä renkaat pyörii ilman mitään probleemia mutta ajossa on ongelmaa.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: Vaz-2101 1984 "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Repsikan jarru vaihdettu.

Jumissa oli tosiaan sisäisempi mäntä. Jarrusylinterien laipasta irtosi pieni palanen kun se pieni tappi jarrusylinterista ettei sitten millään ilveellä mennyt pohjaan että sen olisi voinut nätisti saada irti. 2 poranterää poikki ja muutaman kirosanan saattelemana lähtivät irti. Ruuvipenkkiin kiinni ja lekaa perään.

Jarrulevy suora oli suora. Laakeri ok.

Klonkklonk ääni on edelleen havaittavissa, pienissä nopeuksissa ei ääntä kuulu. Hardyn laippa ja kardaanin laakeroinnit tuntuivat olevan kunnossa. Kesällä lastenvaunusta perä irti ja asennus tähän. takajarruineen.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: Vaz-2101 1984 "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Aaaaa että.

tiistaina sylvi simahti toiselle puolelle kaupunkia, starttaa starttaa vaan ei tuu kipinää.

keskiviikkona kärjellinen sytytys paikoilleen, puolasta johdot väärin, jakajasta nousee kivasti toimintasavut ulos. Sulaketaulusta yksi 5a sulake palanu, ei liene liity jakajantoimintaa kun noin pienet
amppeerit vallan on. Hinaajalla kotia.

Torstaina itkua ja hampaitten kiristelyä.

Tänä aamuna mansen paketti matkahuollosta, uusi sytytysohjaus yksikkö. Poropeukalo tietenkin laittanu jakajan päin hopeakuusta paikoilleen. Ei lupaa, ei ehdota ei ees vinkkaa silmää. muutaman piristävän puhelun jälkeen virranjakaja lohkoon kiinni ja tadaaaaaa. Sylvi elää.

Sitte odotellaan kun toinen heimonveli tulla tupsahtaa lampun kanssa pihaan ja katotaan kuinka päin per#¤%&% kipinä on.

Pitäis viissiin laitella niitä kuvia.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: VAZ-2101 - 1984 - "Sylvi"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Kesällä katosi vaihteeksi kipinä, puola oli antautunu. Kokeilin ensin halpaa 20€ joka kesti about 2viikkoa. Tilasin Boschin puolan, joka on nyt mukavasti kestänyt heinäkuusta lähtien.
Katsastus ilman ongelmia.

Tilasin ladapowerilta uudet takavalot kun lasit alkuperäisissä olivat nähneet parhaimmat päivänsä, tämä siis kesällä. Polttisulaketta nro 8 ja se ongelma paikallistui tupakansytyttimen valoon. jihuu.
Ihmettelin muutaman kuukauden sitä, että mikä piru polttaa jarruvalot puhki. 1kk / lamppu.
Hälytyskellot alkoivat soimaan, kun laitoin lastenvaunusta lisäjarruvalon ja samantien kun tuikut laitetaan päälle niin palaa jarruvalot. ilman tuikkuja syttyy jarrupedaalia painaessa rekkarivalo, jarrut sekä takavalot.
vika paikallistettiin uusiin takavaloihin, joissa oli lampunkannassa takavalot sekä jarruvalot samassa piirissä. Eipä tullut tuommonen ihan äkkiä mieleen. Eli P21 / 4W polttimessa oli karvat yhdessä kokoajan.

Kouluun ajaessa jakoketju piti niin kovaa meteliä, että ongelmaan oli pakkopuuttua. Lasrtenvaunuista automaattinen ketjukiristäjä kiinni niin Sylvin sydän käy niin tasaiseen kuin mummovainaan tahdistin.

Lukkoperä odottaa edelleen asennusta. Harrastukset hiukka kärsi kun vaimo käytti veto-oikeutta ja määräsi talon takapihalle terassin. ja kaikkien naapureiden projekteihin oli tietenkin pakko osallistua.
2 vuotta vanha lukkoperä ja vuotaa pinionista öljyä. jihuu.
Vaihdelaatikko vielä lastenvaunusta pois niin tämä lähtee nosturille.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Vastaa Viestiin