VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Käytin etupenkit puolittain irti, eli etupuolen tangon irroitin lattiasta. Imuroin penkin alukset ja irroitin vanhat ilmanohjain kanavat penkkien alta. Toinen niistä oli lohennut, vaihdoinkin uudet Lada Shopista hommaamat kanavat penkkien alle.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
No nyt ratkesi problem nopeustunnistin! Johtonipusta löytyi leikatut piuhojen päät, oli niin tyvestä leikattu että en huomannut niitä ennenkuin raotin suojamuovi putkea joka kulkee piuhojen päällä. Eivät voi olla muuhun meneviä... Nyt vain pitäisi rakennella jokin sähköliitos hässäkkä. Sopiikohan vaan ihan tavalliset säköliitos nappulat jotka sitten apikopihdeillä puristetaan kiinni? Gm anturissa vaan sellainen ISO ongelma että kaikki anturista tulevat johdot mustia! Mistä noista kukaan tietää mikä mihinki menee?? Pitäsköhän hajottamoilta kysyä löytyykö sieltä välistä puuttuva liitoskappale niin ei tarvitsesi Venäläistä rulettia pelata mustien piuhojen kanssa.mush kirjoitti:Kyllä kai se sielläkin jossain lähettyvillä johtonipussa pitäisi olla. Taitaa olle GM-110 sen verran harvinainen, että suoraa vastausta on vaikea saada. Veikkaisin kuitenkin että melkolailla samantyyliset johtosarjat molemmissa.
Kyllähän ruisku nopeustiedon tarvitsee, eli kyllä se johto siellä jossain on, ellei sille mitään vahinkoa ole käynyt (=irroitettu vanha anturi sivuleikkureita apuna käyttäen).
EDIT:
Luntattuna anturin johtojen värit:
pinkki-musta, vihreä ja ruskea
http://chipdiagnost.narod.ru/images/gm102.jpg
Nro 18
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Oh,boy. Nythän sulle merheen lykkäs.. toivottavasti sopivat piuhat löytyy, tai arvot minkälaista signaalia johdon on annettava.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Eikös siitä Hienosta kirjasta löydy kytkentäkaavio mistä näet anturin napojen numerot ja niille kuuluvat johtojen värit!? Ja eiköhän siihen oikea liitinkin löydy!TsarBomba kirjoitti:
No nyt ratkesi problem nopeustunnistin! Johtonipusta löytyi leikatut piuhojen päät, oli niin tyvestä leikattu että en huomannut niitä ennenkuin raotin suojamuovi putkea joka kulkee piuhojen päällä. Eivät voi olla muuhun meneviä... Nyt vain pitäisi rakennella jokin sähköliitos hässäkkä. Sopiikohan vaan ihan tavalliset säköliitos nappulat jotka sitten apikopihdeillä puristetaan kiinni? Gm anturissa vaan sellainen ISO ongelma että kaikki anturista tulevat johdot mustia! Mistä noista kukaan tietää mikä mihinki menee?? Pitäsköhän hajottamoilta kysyä löytyykö sieltä välistä puuttuva liitoskappale niin ei tarvitsesi Venäläistä rulettia pelata mustien piuhojen kanssa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Pitkästä aikaa jotain tähänkin. Liitin nopeusanturin piuhat apikoilla, hermot olivat enemmän kuin koetuksella kun ahtaissa tiloissa halpispihtien kanssa puristelin. Lopputuloksena jonkinlainen liitoshässäkkä.. saa nähä miten toimii käytännössä. Ylemmän vesiputken kiinnitin myös paikoilleen ja silikonilla liitoskohdan tiivistin. Huomenna ehkä koeponnistan auton.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Odotamme innolla tuloksia..sinähän tiedät ilmauksen periaatteen,niin ei tarvitse poikien neuvvoa sitä.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Meni komeesti persiilleen koko homma. Vesiputkea kiristettäessä pultti katkesi sisään ja taa nesteet pihalla.. syö miestä. Alkaa taito loppua kesken.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Tekemällä oppii ja tekemällä virheitä oppii vielä enemmän
Minkälaiseen paikkaan pultti katkesi? Nuo ovat joskus ilkeitä ja työläitä juttuja, mutta ratkaistavissa eri keinoin riippuen paikasta ja tilanteesta.
Minkälaiseen paikkaan pultti katkesi? Nuo ovat joskus ilkeitä ja työläitä juttuja, mutta ratkaistavissa eri keinoin riippuen paikasta ja tilanteesta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Ahtaaseen paikkaan tietysti.. ylempi vesiputki kulkee piilossa moottorin takana niin se pää joka kahdella putilla tulee jakopään puolelle niin se ylempi pultti katkesi sisään. Rupesi hikoomaan nestettä paikolleen laiton jälkeen.. luulin että pultit eivät tulleet kiristettyä tarpeeksi ja päätin kiristää lisää huonoin seurauksin. Kaikkein eniten mietin sitä että miten ihmeessä sinne pääse käsiksi.. pitää purkaa varmaan vaikka mitå että on majdollista jotain tehdä.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Sopivaa vastakierretappia vaan näyttää jos vain mahtuu käyttämään
Njet problem, normal katastroof
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Aika ilkeä paikka tosiaan tuolla koneen takana. Toivottavasti jäi jonkinlainen nysä mistä saa esim lukkopihdeillä otteen, tiukassahan se ei varmaan ole kun ei ole kerrennyt muhia siellä.
Jos on katkennut tasalle tai hiukan yli, kannattaa kokeilla rautasahan terällä, dremelillä tmv tilasta riippuen pieni hahlo, josta yrittää ruuvarilla kääntää jämät pois.
Jos valitset vastakierretapin, niin muista että jos se katkeaa sinne, niin sitä ei sitten poratakaan niin helposti pois.
Jos on katkennut tasalle tai hiukan yli, kannattaa kokeilla rautasahan terällä, dremelillä tmv tilasta riippuen pieni hahlo, josta yrittää ruuvarilla kääntää jämät pois.
Jos valitset vastakierretapin, niin muista että jos se katkeaa sinne, niin sitä ei sitten poratakaan niin helposti pois.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Olisiko olemassa maailmalla väärän kätisiä poranteriä niin jos ei saisi mitään otetta niin se poraaminen voisi auttaa, mutta ei varmaankaan ole tiukassa kun on juuri kiristelty paikoilleen,,että voi helpostikin lähteä jos saa vain jotenkin otteen.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Terve. Jos jäänyt vähänkin tappia jäljelle, yritä hitsata mutteri päähän.Tällä konstilla olen muutamia onnistunut aukomaan.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Kiitos vaan kaikille vinkkien antajille. Nyt alan valmistelemaan huomista Venäjälle lähtöä varten, kun yöksi mennään niin pitää vähän pakkaila. Maanantaina sitten hyökkään työntouhuun jos ei ihmeitä tapahdu.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
t tulppu kirjoitti:Olisiko olemassa maailmalla väärän kätisiä poranteriä .
On! Tullut paljonkin niitä käytettyä, kannattaa vaan tarkasti keskelle pulttia porata.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.