Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
rupesin vaihtaan pikkumanuaalia 300tdt:n turbokutosen perään vitoskonevaparista aloin purkaan tuolla kellaritallissa.
tiedä onko mittää järkee mut mukavaahan tuo auton alla voimistelu on.
tiedä onko mittää järkee mut mukavaahan tuo auton alla voimistelu on.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Itselläni oli 2 vuotta käyttöautona W124 2 litran dieselillä. Mittarissa on 750 000km.
Ostin tilalle muutama viikko sitten myöskin W124 korisen, tämä on tosin vain 2.5 litrasella 5 sylinterisellä dieselillä ja 5 vaihteisella manuaalilla. Entinenhän oli 4 vaihteinen manuaali.
Suorituskyvyssä on huomattavaa eroa! Kulutus on pienempi 2.5 litraisen hyväksi. Ei tartte ajaa kaasu pohjassa kokoajan. Syy korvaavan auton ostoon oli liian mätä kori.
Entinen käyttis 200D on valkoinen ja tämä 250D on hyvin tumman sininen, joissain tilanteissa näyttää lähes mustalta. Vuosimalli on 1992 ja mittarissa on vain 328 000km.
Olen ollut erittäin tyytyväinen!
Ostin tilalle muutama viikko sitten myöskin W124 korisen, tämä on tosin vain 2.5 litrasella 5 sylinterisellä dieselillä ja 5 vaihteisella manuaalilla. Entinenhän oli 4 vaihteinen manuaali.
Suorituskyvyssä on huomattavaa eroa! Kulutus on pienempi 2.5 litraisen hyväksi. Ei tartte ajaa kaasu pohjassa kokoajan. Syy korvaavan auton ostoon oli liian mätä kori.
Entinen käyttis 200D on valkoinen ja tämä 250D on hyvin tumman sininen, joissain tilanteissa näyttää lähes mustalta. Vuosimalli on 1992 ja mittarissa on vain 328 000km.
Olen ollut erittäin tyytyväinen!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Kyllähän tuo 250D:kin kiihtyy kuin kirjahylly, peräti 16,5 sek 0-100 kmh eli peräti n. 2 sek vikkelämmin kuin 200D. Mutta vauhtiin päästyään ei sillä nyt niin väliä. Mutta kun ekan kerran hankkii itselleen 300D:n niin sen jälkeen ei enää 200/250D riitä. Ero 250D:hen kiihtyvyydessä on n. 3 sek...
Mutta toivotan paljon helppoja kilsoja uudella kiertotähdellä
Mutta toivotan paljon helppoja kilsoja uudella kiertotähdellä
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Mhh, kortin saatuani ajoin vajaan 50 000km W124 300D:llä jossa 5v manuaali. Auto on isäni. Vuoden verran hoidin sillä lähes kaikki käyttöajoni, kunnes sitten heinä/elokuussa 2013 ostin 200D:nVanja-eno kirjoitti: Mutta kun ekan kerran hankkii itselleen 300D:n niin sen jälkeen ei enää 200/250D riitä. Ero 250D:hen kiihtyvyydessä on n. 3 sek...
Olihan se ero aika suuri 200D:ssä on se hyvä puoli että nappiskin tuntuu vikkelältä, tupliksesta nyt puhumattakaan
Olen ajanut useammalla kolmesatasella, suurin osa niistä on ollut automaatteja. Ero verrattuna manuaaliin on huomattava. Manuaali kiihtyy ja kulkee todella paljon helpomman oloisesti.
Eräs yksilö 300D automaatista on jäänyt mieleen, laatikon toiminta on siinä erittäin sulavaa ja suorituskyky ei ole läheskään yhtä huonon tuntuinen kuin muissa kokeilemissani yksilöissä.
300D Turbo 4Maticia olen koittanut kanssa. Sillä jo tosiaan ehtii, mutta vaihteiston toiminta oli ihan hirveää, sai pelätä kyllä muun voimansiirron puolesta. Oli vaihdot nimittäin kylmänä sekä lämpöisenä todella rumia.
Mielelläni otan Mersun manuaalina. Automaatti saattaa siinä tilanteessa kelvata jos löytyy todella kauniisti vaihtava yksilö.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Eli hakemasi auto on hyvin huollettu yksilö, eli vaihteistoöljyt on säännöllisesti vaihdettu. Eräs mersumies sanoi että kun vaihtaa automaattiöljyt 60tkm välein ei tarvitse autoa vaihtaa kuin 600tkm välein (eli kyllä se automaattilaatikkokin vaatii sen säännöllisen öljynvaihdon (vaikka miten lifetime öljyjä olisi, on se elämä vain turhan lyhyt jos ei vaihda niitä öljyjä).)lada.h.s kirjoitti:Automaatti saattaa siinä tilanteessa kelvata jos löytyy todella kauniisti vaihtava yksilö.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Aika monta tarinaa (muitakn kuin viimeisin Wheeler Dealers) on siitä kuinka toimimaton automaattilaatikko on "korjattu" öljynvaihdolla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Öljy kuluu käytettäessä (eli sen ominaisuudet huononee) ja kun ne vaihdetaan niin toimii liukkaammin. Moottoriöljytkin vaihdetaan säännöllisesti että voitelu säilyy sellaisena kuin se on tarkoitettu.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
mitäs mersun automaatin puhdistusaineita raati suosittelee, kun välillä vähä miettii esim pienemmälle vaihtamisessa.
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Öljyn ja suodattimen vaihto, ajoa tuhanne kilometriä ja taas öljyn ja suodattimen vaihto, sitten ajoa pidempään ja jollei parane niin öljyn ja suodattimen vaihto ja forten Automatic Transmission Treatment.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Eipä ole tullut tällekään foorumille kirjoiteltua aikoihin mitään, mutta nyt olis taas vähän kerrottavaa!
Minulla oli W124 200D käyttöautona elokuusta 2013 elokuuhun 2015. Ajoin sillä n. 60 000km. Kyseinen yksilö alkoi kuitenkin 754 000km ajettuna olla jo hieman mätä
Sen tilalle hankin paria vuotta ja noin 400 tuhatta vähemmän ajetun 250D:n. Hylkäsin 200D.n seisomaan talven ajaksi eräälle "romulaanille" mielessäni lähinnä sen purkaminen myöhemmin osiksi.
Sain kuitenkin ajatuksen että voisin kuitenkin hieman treenata auton hitsaamista, kun sopiva kohdekin löytyy omasta takaa.
Keväällä lumien sulettua pois kävin noutamassa nakuttajan kotiin. Hitsaamista kyllä oli. Pohjaan pari paikkaa, ja molemmat takapyörän kaaret. Tein hommaa ainakun töiltäni kerkesin.
Heinäkuussa sitten sain homman niin valmiiksi että sain autoon leiman.
Siskoni oli muuttamassa pois kotoa ja tarvitsi autoa, joten myin sopivaan hintaan nakuttimen hänelle. Hyvin on sisko sillä päässyt!
Loppukesällä hankin itselleni myös uuden projektin... +-10 vuotta seisseen W123 sen. Väriltään musta, vuodelta 1982, taksivarusteilla ja automaattilaatikolla varustettu 240D !
Pitkään olen kunnon mannelavettia himoinnut ja nyt sellainen löytyy! Hitsaamista on tässäkin, erityisesti pohjassa. Muita ongelmia on lähinnä laatikon alipaineohjauksen letkut, ne ovat sekaisin ja laatikko ei vaihda itsestään pienemmälle. Pakkovaihteita käyttämällä ei ole ongelmaa. Ja samasta alipaineletkujen sekasorrosta johtuu myös ettei moottori sammu avaimesta.
Monesti puhutaan että W123 dieselit ovat laiskoja. 200D ja 220D epäilemättä ovat jo liiankin tehottomia, mutta 240D jopa automaattina tuntuu ihmeen pirteältä. Hakkaa kyllä suorituskyvyn suhteen W124 200D manuaalilaatikolla.
Minulla oli W124 200D käyttöautona elokuusta 2013 elokuuhun 2015. Ajoin sillä n. 60 000km. Kyseinen yksilö alkoi kuitenkin 754 000km ajettuna olla jo hieman mätä
Sen tilalle hankin paria vuotta ja noin 400 tuhatta vähemmän ajetun 250D:n. Hylkäsin 200D.n seisomaan talven ajaksi eräälle "romulaanille" mielessäni lähinnä sen purkaminen myöhemmin osiksi.
Sain kuitenkin ajatuksen että voisin kuitenkin hieman treenata auton hitsaamista, kun sopiva kohdekin löytyy omasta takaa.
Keväällä lumien sulettua pois kävin noutamassa nakuttajan kotiin. Hitsaamista kyllä oli. Pohjaan pari paikkaa, ja molemmat takapyörän kaaret. Tein hommaa ainakun töiltäni kerkesin.
Heinäkuussa sitten sain homman niin valmiiksi että sain autoon leiman.
Siskoni oli muuttamassa pois kotoa ja tarvitsi autoa, joten myin sopivaan hintaan nakuttimen hänelle. Hyvin on sisko sillä päässyt!
Loppukesällä hankin itselleni myös uuden projektin... +-10 vuotta seisseen W123 sen. Väriltään musta, vuodelta 1982, taksivarusteilla ja automaattilaatikolla varustettu 240D !
Pitkään olen kunnon mannelavettia himoinnut ja nyt sellainen löytyy! Hitsaamista on tässäkin, erityisesti pohjassa. Muita ongelmia on lähinnä laatikon alipaineohjauksen letkut, ne ovat sekaisin ja laatikko ei vaihda itsestään pienemmälle. Pakkovaihteita käyttämällä ei ole ongelmaa. Ja samasta alipaineletkujen sekasorrosta johtuu myös ettei moottori sammu avaimesta.
Monesti puhutaan että W123 dieselit ovat laiskoja. 200D ja 220D epäilemättä ovat jo liiankin tehottomia, mutta 240D jopa automaattina tuntuu ihmeen pirteältä. Hakkaa kyllä suorituskyvyn suhteen W124 200D manuaalilaatikolla.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
^W123 on kaunis auto.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97