Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Tuollaisen Consulin kyydissähän olivat artistit Eddie Cochran ja Gene Vincent. Consul karkasi kuskin käsistä ja Eddie kuoli. Todella ikävä juttu koska Eddie oli hyvin lahjakas rock and roll muusikko. Mutta totta, samaa näköä on Consulin ja Volgan mittaristoissa.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Onko tullut voideltua takaa lehtijouset. Tuota filmiä tulì katsottaessa mieleen.. Volgan mittari äkkiseltään paremmassa kulmassa kuin Consulissa..
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Ei ole tullut jousia rasvattua. Täytyy jossakin vaiheessa ottaa tehtäväksi. Videolla kuuluva natina tulee pakoputkesta joka vähän hankaa.t tulppu kirjoitti:Onko tullut voideltua takaa lehtijouset. Tuota filmiä tulì katsottaessa mieleen.. Volgan mittari äkkiseltään paremmassa kulmassa kuin Consulissa..
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Volgaankin on saatu tehtyä nyt vuoden aikana täysin koneremontti!
Moottorin huonon käynnin syyksi paljastui lopulta sylinterissä nro 1 katkennut ylempi puristusrengas. Remontti oli kyllä aiheellinen sillä koko moottori oli huomattavan kulunut.
Koneeseen uusittiin:
Männät+renkaat
Sylinteriputket
Laakerit
Työntötangot
Sylinterinkansi kokonaisuudessaan
Kaikki tiivisteet
Voisi kuvitella tämän tulleen kalliiksi... No ei kovin kalliiksi tullut, käytettiin Venäjältä hankittuja NOS osia.
Sylinterinkansi hankittiin kokonaan uusi, halvan hinnan takia. Kansi käytettiin ennen asennusta koneistamossa jossa sitä laskettiin 3.5mm
Tämä siksi että laskematta olisi oktaanivaatimus ollut 76. Nyt se on 92. Hyötysuhteen parannus oli tähtäimessä. Ja vähän ajokokemuksen perusteella täytyy sanoa että ei se hukkaan mennyt!
JOuduin kuitenkin avaamaan koneen uudelleen tänä syksynä... Syynä oli 3 sylinterin öljyrenkaan vika joka sai aikaan melko paljon savua. Nyt asia on kyllä kunnossa.
Hankin tähän jo kesällä täyden sarjan uusia lokasuojia ja käytettyjä ovia. Entisiä ei kannata alkaa paikkailemaan ja oikomaan. Uutta vaan ja sitten maalia.
Moottorin huonon käynnin syyksi paljastui lopulta sylinterissä nro 1 katkennut ylempi puristusrengas. Remontti oli kyllä aiheellinen sillä koko moottori oli huomattavan kulunut.
Koneeseen uusittiin:
Männät+renkaat
Sylinteriputket
Laakerit
Työntötangot
Sylinterinkansi kokonaisuudessaan
Kaikki tiivisteet
Voisi kuvitella tämän tulleen kalliiksi... No ei kovin kalliiksi tullut, käytettiin Venäjältä hankittuja NOS osia.
Sylinterinkansi hankittiin kokonaan uusi, halvan hinnan takia. Kansi käytettiin ennen asennusta koneistamossa jossa sitä laskettiin 3.5mm
Tämä siksi että laskematta olisi oktaanivaatimus ollut 76. Nyt se on 92. Hyötysuhteen parannus oli tähtäimessä. Ja vähän ajokokemuksen perusteella täytyy sanoa että ei se hukkaan mennyt!
JOuduin kuitenkin avaamaan koneen uudelleen tänä syksynä... Syynä oli 3 sylinterin öljyrenkaan vika joka sai aikaan melko paljon savua. Nyt asia on kyllä kunnossa.
Hankin tähän jo kesällä täyden sarjan uusia lokasuojia ja käytettyjä ovia. Entisiä ei kannata alkaa paikkailemaan ja oikomaan. Uutta vaan ja sitten maalia.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Hienoa että edistyy..
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Hyvälle näytti meno..Miten koppiin tulee lämmintä. onko kunnon uuni.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Hyvä video Kesärenkaat?
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Volga, velga ja nälgä. Havaittavissa nostalgista vosikkahenkeä niin autossa kuin kuskissakin. Ei muuta kuin museokilpiin ja sen pystylamppusen tapaan tolpalle Jyväskylässä. Keikkaa saa varmaan heittää
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Moi,
Volgalla joskus ajaneet muistelevat tuota hienoa mittaristoa.
Volgalla joskus ajaneet muistelevat tuota hienoa mittaristoa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Nostalgiaa on niin pitää ollakkin.Kivalta kuuluu myös voimansiirrron äänet.3-vaihteinen rattivaihde jne....
Merkki ja malli littyy perheeseeni siten että tuommoisellla Taksiautolla isäni vietiin Ouluun sairaalaan,johon hän menehtyi 52 vuotta sitten.
Merkki ja malli littyy perheeseeni siten että tuommoisellla Taksiautolla isäni vietiin Ouluun sairaalaan,johon hän menehtyi 52 vuotta sitten.
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Ei ole. Tämä on yleinen harhakäsitys Volgasta. Sisällä kyllä pärjää, mutta siinä kaikki. Varmasti on jotain kuplavolkkaria lämpöisempi, mutta ei tosiaankaan Ladaan verrattavissa.t tulppu kirjoitti:Hyvälle näytti meno..Miten koppiin tulee lämmintä. onko kunnon uuni.
Olen vielä kunnostanut tuota lämmitintä, ennen sitä se lämmitti vain moraalisesti.
Kiitokset, Barum 6.70/15 ovat vähän liukkaat. Ei viitsi kovin kauas lähteä talvella.raul kirjoitti:Hyvä video Kesärenkaat?
Muistosi ei kuulosta kovin miellyttävältä.Jaska HKI kirjoitti:Nostalgiaa on niin pitää ollakkin.Kivalta kuuluu myös voimansiirrron äänet.3-vaihteinen rattivaihde jne....
Merkki ja malli littyy perheeseeni siten että tuommoisellla Taksiautolla isäni vietiin Ouluun sairaalaan,johon hän menehtyi 52 vuotta sitten.
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Luulis että kohtuullinen olis. Kun kuitenkin Popedassa kuulemma tarkeni oikein hyvin sen aikaisiksi autoiksi.. paljon myös tiivisteiden kunto ratkaisee lämpötiloja.. Mutta kiva katsoa menoa...
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Sama juttu uudemmassa 24:ssa, vaikka lämmitin sinänsä on erittäin pätevän oloinen ja ulkoisesti länsituotteisiin verrattavissa.lada.h.s kirjoitti: Ei ole. Tämä on yleinen harhakäsitys Volgasta. Sisällä kyllä pärjää, mutta siinä kaikki. Varmasti on jotain kuplavolkkaria lämpöisempi, mutta ei tosiaankaan Ladaan verrattavissa.
Olen vielä kunnostanut tuota lämmitintä, ennen sitä se lämmitti vain moraalisesti.
Minä ajelin maalarille kesärenkailla, ИД-195, ilman mitään ongelmia
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: Nyt on sitten Volga GAZ 21 1967
Siinä M21:ssä on se lämppäri mielestäni alimittainen ja puhaltimen hönkiminen vähän kun jätkä puhaltelisi. Kyllä siellä kuitenkin juuri tarkenee jos kennossa ei ole pahasti kattilakiveä. Popedassa oli täysin eri rakenteella oleva lämppäri ja kennokin taisi olla joku kaksi/kolme kertaa isompi. Se oli myös eri lailla sijoitettu enemmän sisätilan puolella ja kenno muistaakseni ns. "lätsällään", tuskin se ainakaan huononti lämmitystä. Volga 24 taksit Leningradissa ja Tallinnassa olivat kuitenkin jo hieman hatarien muistikuvien mukaan yleensä lämpöisiä istuskella talvella kovemmallakin pakkasella kyydissä. Tietysti niissä oli se, että olivat koko ajan liikkeessä ja niitä ei sammutettu varmaan koko päivän aikana parkissakaan jo senkin takia, että "tosooli" oli ns. defitsiittituote ja ehkä oli vielä jotain lisälämppäriä tms. virityksiä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»