Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Tällaista tällä kertaa, kuvankaunis hyönteislamppu Corolla vaiko pikkuväyrynen Mittarissa 184tkm, varusteina mm. ilmastointi ja kauko-ohjattu keskuslukitus. Molemmat rengassarjat aitoja kiinalaisia, katsotaan millaiset on jahka liukkaita tulee, kesäpyörät alkuperäisillä alumiinivanteilla.
Perushuollot tein kun edellisestä öljynvaihdostakin oli mennyt jo 18tkm ja 2 vuotta eli öljyt vaihtoon, samalla öljy-, ilma-, raitisilma ja polttoainesuodatin. Tulpat ja pyyhkijän sulat vaihdoin myös.
Kolme tankillista ajeltu, keskikulutus 6,3l/100km.
Alkuperäinen Toyota (Panasonic) mankka vaihdettu omaan Sonyyn kun alkuperäisestä oli näytön taustavalo pimahtanut. Alkuperäiset kaiuttimet ovat riittävät. Sisätilanlämmittimen ruuvasin kiinni, josko ei tarvisi raaputella ikkunoita nyt kun kuunvaihteessa vaihtuu osoite jonka myötä tallipaikka katoaa.. Samaisesta syystä kulkineeksi valikoitui tällainen mahdollisimman tylsä kulkine, kaikki toimii kuten pitää, katsotaan kuinka luotettava legendaarinen rolla oikein on, ei kiinnosta keskustassa ulkosalla rassailla.. Ihan fiksuja ratkaisuja on, mm. vesipumppu pyörii laturin hihnan voimin eikä jakohihan, bensansuodatin konehuoneessa, käsijarruvaijerin kiristys kabiinista jne.. Huonoa ahtaat tilat konehuoneessa, ajovalojen vaihtoa varten purettava tavaraa pois tieltä, etuvilkun polttimoa ei voi vaihtaa irroittamatta koko vilkkua jne..
Lisätään tähän vielä nämä pakolliset, Toyota jos et muuta saa, auto rahalla Toyota Corolla.
Njet problem, normal katastroof
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Viimeinen Hyvän vuosimalli Corollalta. Ei mitään vikoja... mutta 2000 alkaen Laatu huononi jonkin verran..
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Viimeinen aito japsi-Corolla ilman VVT-i hömpötyksiä, itse olen harkinnut työmatkakiesiksi tuollaista mutta mieluummin sedanina tai liftbackina. Tuonkoriset vaan on jotenkin harvinaisen rumia jopa corollaksi, varsinkin se liftback ja farmari. Tähän asti käyttökiesinä ollut tuota edellinen malli. Tuota 4e-fe konetta jotkut moittii heikommaksi mitä isoveljeään, ja öljysyöpöksi, mutta on minun auto semmoisen voimin kulkenut jo puolisen miljoonaa suuremmin öljyjä polttelematta. Ainakaan edellinen korimalli ei ole talviajossa kovin hyvä, varsinkaan kiinanrenkailla, Samara tuntuu melko vakaalta ajella aina sen jälkeen. Viat on yleensä jotain melko pieniä, koiranluita saa vaihdella joskus mutta muuten nivelet kestää hyvin. Itse sain ajaa jarruihin kajoamatta yli 200 tkm, kunnes piti uusia etujarrupalat. Takajarruille ei ole tarvinnut tehdä mitään yli 250tkm aikana, ja se alkaa minusta olla jo ihme.
Minusta Corolloissa on aika hyvin tilaa konehuoneessa. En tiedä montakaan autoa joihin olisi niin helppo vaihtaa esim. öljynsuodatin ja jakohihna. Ihan eri maata mitä vaikkapa saman ikäluokan Fordeissa. 1,3 -kone hajoaa jos hihna katkeaa, 1,6 ei.
Minusta Corolloissa on aika hyvin tilaa konehuoneessa. En tiedä montakaan autoa joihin olisi niin helppo vaihtaa esim. öljynsuodatin ja jakohihna. Ihan eri maata mitä vaikkapa saman ikäluokan Fordeissa. 1,3 -kone hajoaa jos hihna katkeaa, 1,6 ei.
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
... ja tama: Jossei munas enää sojota, autos on Tojotamikko853 kirjoitti:Lisätään tähän vielä nämä pakolliset, Toyota jos et muuta saa, auto rahalla Toyota Corolla.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Kannatais vaihtaa myös polttoainetankki,-huohotin putket,-tyttöputki,pyörän laakerit 4kpl.Etujarrujen herkistely olisi paikallaan,koska sellaista Tojotaa ei ole tehty,missä ne ei laahaisi.
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Tutun kuuloisia vikoja, tojotaan ne iski n. 450 tkm ajettuna, huoltokirjan ja ex-omistajien mukaan ei ole aiemmin ollut. Tosin nuo pyöränlaakerit on edelleen alkuperäiset ja ehjät.Kannatais vaihtaa myös polttoainetankki,-huohotin putket,-tyttöputki,pyörän laakerit 4kpl.Etujarrujen herkistely olisi paikallaan,koska sellaista Tojotaa ei ole tehty,missä ne ei laahaisi.
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Tuo liftback on tosiaan takaa harvinaisen ruma, farmari vielä menettelee, keulasta nämä on rumia kaikki Öljynsuodatin oli tosiaan helpossa paikassa moottorin etupuolella, jakohihna pitäisi iän puolesta vaihtaa näinä päivinä, kilometrien mukaan saisi ajella vielä lähemmäs 40tkm.. katsellaan keväämmällä josko innostuu eikä ole auto vaihtunut Öljyä ei ole ainakaan vielä 3tkm aikana hävinnyt tikun mukaan yhtään.. Tuli todettua ettei pitäisi edes vilkaista käyttöohjeita taikka haynesin manuaalia.. lampun vaihto ohjeiden mukaan on juurikin tuota ilmaputken ja relekotelon irroittelua ja tila on silti todella ahdas, vaan jos ottaa kaksi ruuvia auki niin koko umpio on kädessä ja polttimon vaihto ei voisi olla helpompaajuippi11 kirjoitti:Viimeinen aito japsi-Corolla ilman VVT-i hömpötyksiä, itse olen harkinnut työmatkakiesiksi tuollaista mutta mieluummin sedanina tai liftbackina. Tuonkoriset vaan on jotenkin harvinaisen rumia jopa corollaksi, varsinkin se liftback ja farmari. Tähän asti käyttökiesinä ollut tuota edellinen malli. Tuota 4e-fe konetta jotkut moittii heikommaksi mitä isoveljeään, ja öljysyöpöksi, mutta on minun auto semmoisen voimin kulkenut jo puolisen miljoonaa suuremmin öljyjä polttelematta. Ainakaan edellinen korimalli ei ole talviajossa kovin hyvä, varsinkaan kiinanrenkailla, Samara tuntuu melko vakaalta ajella aina sen jälkeen. Viat on yleensä jotain melko pieniä, koiranluita saa vaihdella joskus mutta muuten nivelet kestää hyvin. Itse sain ajaa jarruihin kajoamatta yli 200 tkm, kunnes piti uusia etujarrupalat. Takajarruille ei ole tarvinnut tehdä mitään yli 250tkm aikana, ja se alkaa minusta olla jo ihme.
Minusta Corolloissa on aika hyvin tilaa konehuoneessa. En tiedä montakaan autoa joihin olisi niin helppo vaihtaa esim. öljynsuodatin ja jakohihna. Ihan eri maata mitä vaikkapa saman ikäluokan Fordeissa. 1,3 -kone hajoaa jos hihna katkeaa, 1,6 ei.
Njet problem, normal katastroof
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Saman mallisia oli muuten myös postilla käytössä, aikanaan isot määrät EasyKM:llä myynnissä. Itse ostin tosin VW Golfin silloin, Toyotaa en edes koeajanut. Postiautoissa automaattivaihteet ja luonnollisesti ohjaus oikealla puolella, ilmastointi yms. hienoudet puuttuivat.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Tuota ja edeltävääkin korimallia, lähinnä 3-ovisia oli tosiaan paljon postiautoina. Aika loppuun ajetun oloisia raasuja olleet siviilikäytössä olleisiin verrattuina, mitä olen myynnissä nähnyt. Ilmastointi ym. hienoudet oli tojoissa harvinaisia muutenkin, noissa pyöreälamppuisissa niitä alkoi jonkin verran olemaan, edeltävässä e10-corollassa ilmeisesti vain erikoistilauksesta. Mitä olen tuollaista pyöreälamppuista kokeillut, niin oli aika jämyn ja hiljaisen oloinen edeltävään malliin verrattuna, vaikka perusrakenteeltaan tämäkin on vielä -84 etuveto-corollaan pohjautuva. Muistanko väärin vai oliko tuossa korimallissa vaihdettu moottorilohkon materiaalia, ja vaatisi punaista jäähdytinnestettä?
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
En osaa sanoa materiaalista, mutta punaiset nesteet löytyyjuippi11 kirjoitti:Tuota ja edeltävääkin korimallia, lähinnä 3-ovisia oli tosiaan paljon postiautoina. Aika loppuun ajetun oloisia raasuja olleet siviilikäytössä olleisiin verrattuina, mitä olen myynnissä nähnyt. Ilmastointi ym. hienoudet oli tojoissa harvinaisia muutenkin, noissa pyöreälamppuisissa niitä alkoi jonkin verran olemaan, edeltävässä e10-corollassa ilmeisesti vain erikoistilauksesta. Mitä olen tuollaista pyöreälamppuista kokeillut, niin oli aika jämyn ja hiljaisen oloinen edeltävään malliin verrattuna, vaikka perusrakenteeltaan tämäkin on vielä -84 etuveto-corollaan pohjautuva. Muistanko väärin vai oliko tuossa korimallissa vaihdettu moottorilohkon materiaalia, ja vaatisi punaista jäähdytinnestettä?
Njet problem, normal katastroof
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Eilen simahti Defan sisätilanlämmitin, olin tuota testannut ennen asennusta ja asennuksen jälkeen, toimi hienosti, edellisenä päivänä vielä toimi (ensimmäinen kerta kun oli oikeasti käytössä) ja eilen aamusta kun meni ulos oli auton ikkunat umpijäässä kun oli satanut vesi jäätynyt kiinni, auton sisässä palaneen käryä.. Takuuaikakin näissä on näköjään tippunut viidestä vuodesta kolmeen vuoteen
Takuukuitin olin tietysti onnistunut muutossa kadottamaan, mutta onneksi arkistojen kätköistä löytyi toinen Termiina
Rollaattori itsessään on ollut juurikin niin tylsä peli kun voisi kuvitella, bensaa tankkiin ja ajoa.
Takuukuitin olin tietysti onnistunut muutossa kadottamaan, mutta onneksi arkistojen kätköistä löytyi toinen Termiina
Rollaattori itsessään on ollut juurikin niin tylsä peli kun voisi kuvitella, bensaa tankkiin ja ajoa.
Njet problem, normal katastroof
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Trafi päätti muistaa ajokiellolla.. Valitsin maksun kahdessa erässä, verojen eräpäivä osui joulupyhille, jolloin maksu on verkkopankista lähtenyt, siinä oli vielä sunnuntaikin perässä joten maksu oli kirjautunut heille vasta tiistaina.. Siispä heidän mielestään mitään ei ole maksettu ja koko verosumma pitää maksaa heti ja auto on ajokiellossa kunnes maksu on suoritettu.. Saatoimpa avautua hiukan trafille päin, maksua ei kuulemma ole voitu hyväksyä kun en ole maksanut oikean summan lisäksi viivästyskorkoa.. Lupasivat selvitellä asiaa... On ne hienot nuo trafin systeemit, näistähän on ollut juttuja iltapäivälehtiä myöten kuinka ei homma pelaa. Ajellut olen kuitenkin normaalisti joka päivä, ei muutakaan voi, onneksi kanssakäynti trafin kanssa on hoidettu kirjallisesti joten voi tarvittaessa esittää poliisille nämä.
Njet problem, normal katastroof
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Tuota olen ihmetellyt, että maksut toiseen pankkiin kestävät päiviä kun samaan pankkiin menevät htei samalla sekunnilla.
Olisiko toiseen pankkiin ahtaammat putket niin setelit liikkuvat hitaammin?
Olisiko toiseen pankkiin ahtaammat putket niin setelit liikkuvat hitaammin?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Kun Suomikin kuuluu tuohon Yhteinäiseen euromaksualueeseen (SEPA) niin kyllä siellä on määritelty että muihin pankkeihin maksut menevät yhdessä pankkipäivässä. Tietysti ne maksut pitää ajoissa ennen ns. cut off ajankohtaa olla kirjautunut, tai muuten se viivästyy seuraavalle pankkipäivälle. Se aika vaihtelee pankeittain mutta esim. OP:lla SEPA-maksut klo 21:00 (jos nyt osasin oikein tulkita) mennessä ymmärtääkseni.Pavlovits kirjoitti:Tuota olen ihmetellyt, että maksut toiseen pankkiin kestävät päiviä kun samaan pankkiin menevät htei samalla sekunnilla.
Olisiko toiseen pankkiin ahtaammat putket niin setelit liikkuvat hitaammin?
Pankit siirtävät noita rahojaan käytänössä niin että ne tilitapahtumat muihin pankkeihin kootaan yhdeksi köntiksi, joka käsitellään kerrallaan ja kierrätetään keskuspankin kautta. Ja siellä sitten ynnäillään ja miinustellaan ja selvitetään paljonko pankilla on maksettavaa tai saatavaa. Näin ollen jokaisen satojen tai tuhansien pankkien mitä on SEPA -alueella ei tarvitse muodostaa yhteyksiä keskenään jokaiseen mahdolliseen pankkiin, vaan riittää että yhteys muodostuu keskuspankin kautta. Eihän se toki tarkoita etteikö ne voisi tulevaisuudessa toki kiertää myös keskuspankin kautta reaaliaikaisesti. Kyllähän se tietysti nykyisin saattaa tuntuu vähän hölmöltä että bittien siirto kestää noin kauan.
Sitä en osaa sanoa, voiko ne rahat siirtyä Suomen sisällä joidenkin pankkien välillä myös nopeammin. Mutta en minä ole ainakaan koskaan huomannut tai olettanut että jonkun siirtämät rahat toisesta pankista olisi perillä ollut nopeammin. Enkä tuohon pankkkitoimintaan ole sen syvällisemmin perehtynyt eli mieluusti kyllä saa korjailla jos joku meni hutiin.
Jos ymmärsin oikein tuon mikon ihmettelyn tuosta siirtymisestä, niin oletan että se on mennyt suurinpiirtein näin. Sunnuntai ei ole pankkipäivä eli maksuja ei käsitellä. Eli se on kirjautunut maanantain eräajoon ja näin ollen perillä tiistaina. Mutta tietysti jos siinä on ajokielto päällä tai uhkaiillaan moisellla ja autolla ajellaan niin onhan se syytä maksaa samantien vaikka ne rahat vasta viivellä näkyy. Onpahan itsellä joku todiste että on kumminkin maksanut.
http://yle.fi/uutiset/tililta_toiselle_ ... an/7800851
https://www.op.fi/media/liitteet?cid=151679036&srcpl=3
Paavo & Lada 1200L
Re: Toyota Corolla 1.3 FX Linea Terra -99
Tänään poistui autolta ajokielto, myönsivät oman virheensä. Laskun eräpäivä oli 24.12 jolloin rahat ovat siirtyneet saman pankin sisällä tililtä toiselle, mutta Trafin hienot järjestelmät ovat rekisteröineet maksun vasta 29.12. Tammikuun 7. päivä päivätty kirje tuli jossa kerrottiin että verot on maksamatta, vaikka maksu on heille kirjautunut ja että auto on ajokiellossa, pyydettiin maksamaan koko verosumma kerralla, vaikka siitä on osa jo maksettu ja samaisessa kirjeessä lupailtiin hyvitystä kuitenkin edellisestä autosta.. Noh, pääasia että asia on nyt hoidossa.
Viimasuoja tuli autoon viriteltyä, työmatka on vain 10km niin ei noilla kolmenkympin pakkasilla oikein ehtinyt lämpeämään taajamanopeuksilla, vaikka yllättävän nopeasti lämpeneekin, johtunee tuosta viiden litran nestetilavuudesta
Viimasuoja tuli autoon viriteltyä, työmatka on vain 10km niin ei noilla kolmenkympin pakkasilla oikein ehtinyt lämpeämään taajamanopeuksilla, vaikka yllättävän nopeasti lämpeneekin, johtunee tuosta viiden litran nestetilavuudesta
Njet problem, normal katastroof