VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Olen noin 30 vuotta näitten autojen kanssa puleerannut.Autoja on ollut noin 20.Perstuntuma kertoo,milloin se on sitten loppu.Kun soitin veljelle tilanteesta niin hän kertoi kuinka paljon on autoon rahaa laittanut,eli hänelläkin on vielä tunteet pelissä kun oli noin 150 000km ratin ja penkin välissä istunut.Tässä tonnin hintaluokassa ei voi paljoa pyytää.Minun mielestä 19 000km lähes kaupunkiajoa vuoden sisällä jäämättä tien poskeen on kohtuu suoritus kun autoa tarvii päivittäin itsensä ja muiden kuskaamiseen,sillä taipaleelle jäänti muutaman sadan kilometrin sisään tietää helposti 500€:n kustannuksia.(hinausauto,taksi- ja bussimatkat ym...kun kokemuksia siitäkin on) nyt nämä kaksi viikkoa ajelen hyvillä mielin ja lähden Zoomaileen uutta kiesiä ja pelkään sen uusia metkuja-Venäläisen sananlaskun mukaan ilmaista juustoa ei ole kuin hiirenloukussa....Kyllä se vain näin on......
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
....no nyt vielä yksi vika lisää.Peräluukkun salpa alkanut jumittaa siten että avauskahvassa oleva sähkösalpa ei aina avaa luukkua,jonka seurauksena auton ollessa käynnissä auto on sammutettava luukku avattava auton ainokaisella avaimella.Harmittava mutta ei ajoa haittaava vika.Pissapojan nesteen kulutus on alkanut keulia siten että ennen ajoa on mietittävä jos sitä pissapoikaa tarvii kun kulutus on jatkuvaa käytti autoa tai ei.Turun reissuuun joudun tankkaamaan jonkin verran...taidan ajaa vanhaa Turun tietä missä pysähtymisen mahdollisuus on taattu.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Veljen Skodaa tuli kokeiltua, ja kylläpä oli kilometreistään huolimatta jämäkkä, täysin kolinaton ja nitinätön ja hyvä ajettava. Ovi loksahti tarkasti kiinni kuin kassakaapissa. Täytyy tosiaan pistää harkintaan itsellekin jokin Golf mk4:ään perustuva mutta mieluusti vähemmän ajettu kosla. Taas tuntui oma Samara, Corolla ja jopa Pösö 505 melko ankeilta laitteilta.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Totuushan on niin että näissä vanhoissa Skodissa ja Volkkareissa kori kestäisi maailman tappiin,mutta kun auton hinta pyörii tonnissa niin mitää maagisia sijoituksia ei niihin kannata laitella.Se on sellaista nollasummapeliä että jo tuulilasin vaihto katkaisee kamelin selän.Hyvää kun ei saa halvalla.Viron kielessä "Halb" tarkoittaa huonoa.Kaikki ei jaksa ja viitsi tällaista tapaa autoilussa pitää.Mutta kun on köyhä,tarvii autoa ja ajontarvetta on jollakin kinnerillä se pitää toteuttaa.Olen ajatellut Myös Citroen Berlingoa josta entisellä työkaverilla oli hyvät kokemukset 440 000km matkalta kun uutena osti.Sen auton loppu oli alumiinisen imusarjan halkeaminen mutta jos pallo oli kierretty 10,5 kertaa salittaneen sekin vaikka on "huono" ranskalainen.juippi11 kirjoitti:Veljen Skodaa tuli kokeiltua, ja kylläpä oli kilometreistään huolimatta jämäkkä, täysin kolinaton ja nitinätön ja hyvä ajettava. Ovi loksahti tarkasti kiinni kuin kassakaapissa. Täytyy tosiaan pistää harkintaan itsellekin jokin Golf mk4:ään perustuva mutta mieluusti vähemmän ajettu kosla. Taas tuntui oma Samara, Corolla ja jopa Pösö 505 melko ankeilta laitteilta.
Laskin oman VW Golfin pääomakustannukset kun joka Jumalan päivänä ajoin keskimäärin 52km vuoden aikana.Pääomakustannuksiksi tulee 0,06 €/km kun auton arvo tippuu 1200€:sta nollaan.Vielä jää myytäväksi hyvä kesärengassarja jos Volkkaria en osta.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Muutama vuosi taaksepäin kuljettelin jatkuvalla syötöllä postimyyntifirman paketteja matkahuoltoon ja postiin, ja autona oli Citroen Jumpy, ihan kiva ja tehokas auto. Firman pomo kehui kaikki dieselkoneiset ranskalaissukuiset pakut maasta taivaisiin, myös Berlingot ja Partnerit. Fiatilla ei tainnut näistä olla vielä omaa versiota, scudo taisi olla berlingoa pykälää isompi? Ranskan pikkupakujen kanssa oli kuulemma aina ollut vähiten ylimääräistä korjattavaa, välillä oli kokeiltu isompaa Transporteria ja jotain D4D-ongelmamoottorilla varustettua Hiacea. Kilometrejä kertyi paljon (varmaan muustakin kuin pakettien kuljettelusta) ja autot vaihtui aika usein. Muutenkin kuulostaa nimenomaan dieselkoneiset vanhemmat ranskalaiset olevan ihan ok luotettavuuden puolesta.Olen ajatellut Myös Citroen Berlingoa josta entisellä työkaverilla oli hyvät kokemukset 440 000km matkalta kun uutena osti.Sen auton loppu oli alumiinisen imusarjan halkeaminen mutta jos pallo oli kierretty 10,5 kertaa salittaneen sekin vaikka on "huono" ranskalainen.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Turun keikka heitetty 375km.Turkuun tullessa auto alkoi käydä röpöttämällä tyhjäkäyntiä.Käynnistyi vaappuen ja käy epäpuhtaasti liikennevaloissa siten että kierrokset joutuu nostamaan kahteen tonniin valoista lähdettäessä.Kotiparkissa matkan jälkeen käy edelleen epätasaisesti röpöttämällä,viittaisi jopa venttiilivaurioon koska maantienoipeuksissa suuremmilla kierroksilla vetää kohtuullisesti.Ennakkoaavistukseni osui oikeaan....ensi viikon vielä ajan kun etsin vaihdokkia. 349 516km konetta avaamatta on kohttuu matka 1.6 bensakoneelle.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Pahoittelen taas topicin lainaamista, mutta tietääkö Johndoe tai joku muu VAG-asiantuntija mikä olisi ongelmattomin kone/vaihteistoyhdistelmä MK1 Octavialle tai MK4 Golfille/Boralle? Onko 2-litran 8v -motin yhteydessä lujempi vaihteisto kuin 1,6 -koneisissa? Vaihteistoissa olen kuullut olevan enemmän ongelmaa kuin missään 8v-koneessa. Yhtä tosi siistiä 2,0 Octaviaa olen tässä katsellut, mutta on yli 350 km päässä onneksi. Hoidin lauantai-iltaisen juoppojenkuskauskeikan veljen 1,9 TDI -Oculla, ja pakkanen toi jo esiin tutut VAG-ongelmat: Kaikki ikkunat jäätyivät jumiin ja ovenkahvatkin alkoivat juonitella. Muuten on kyllä jämäkkyydessään niin eri vuosituhannen auto kuin Corollani, että samanlainen täytyy kyllä saada käsiin jostain. Olen ajanut aivan uusiakin volkkareita (Passat, Golf, Transporter, Audi A6..), ja Ocu MK1 on rengasmeteliä lukuunottamatta jo melko samantuntuinen auto. Onkohan mahdollista että Skodan maalaus olisi emomerkkiään laadukkaampaa, kun mielestäni volkkarityylistä maalien kuoriutumista esiintyy Skodassa vähemmän?
Omasta mielestäni bensakoneenkin täytyy kestää yli 400tkm, jos ei ole sitten lähes pelkästä kaupunkiajosta kyse. Tai ehkäpä Corolla on antanut liian hyvän kuvan. Nettiauton perusteella aika moni VAG -tuotekin on tuollaisiin lukemiin päässyt. Toki 350 tkm on myös hyvin, jos on kaupunkiajossa ollut auto kyseessä. Aiempien omistajien innokkuus öljynvaihtoon vaikuttaa varmaan paljon. 1,6 joutuu myös melko koville painavassa Golfissa, vaikka viekin sitä kohtuuhyvin.
Omasta mielestäni bensakoneenkin täytyy kestää yli 400tkm, jos ei ole sitten lähes pelkästä kaupunkiajosta kyse. Tai ehkäpä Corolla on antanut liian hyvän kuvan. Nettiauton perusteella aika moni VAG -tuotekin on tuollaisiin lukemiin päässyt. Toki 350 tkm on myös hyvin, jos on kaupunkiajossa ollut auto kyseessä. Aiempien omistajien innokkuus öljynvaihtoon vaikuttaa varmaan paljon. 1,6 joutuu myös melko koville painavassa Golfissa, vaikka viekin sitä kohtuuhyvin.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Irroitin Hellan lisäpitkät,tyhjensin peräkontin,Otan vielä sisätilalämmittimen talteen.Olen zoomaillut Nettoiautoa.Opel Astrakin olisi farmarina vaihtoehto.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
OLen katsellut tonnin farkkuja 40 km säteeltä niin että pää halkee,5 päivää ajoaikaa ja sitten Kuusakoskelle soitto.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Ei ne ruostu. Itse ostin tuommoisen vm -03 Ocun 340 tkm ajettuna ja kun myin pois, mittarissa oli kuuden vuoden ajon jälkeen jo jotain 528 tkm. Hyvin pelitti eikä ollut mätä.juippi11 kirjoitti:Veli on erehtymässä samanikäiseen Skoda Octavia 1,9 tdi:hin, kun ajoi mondeollaan kolarin kesken työkeikan, ja jollain romulla pitää päästä pois. Skoodalla kilometrejä jo 380tkm, mutta täysin ruosteeton ja ehjänoloinen Lapin auto. Liittynee topiciin koska on varmaan pohjimmiltaan melko sama auto kuin Golffi.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Eikös nuo ole sinkittyjä koreja, niin eihän nyt ainakaan kovin helposti voi silloin ruostuakaan. Eipä niistä vanhemmista Audeistakaan mätää siksi juuri löydy. Taitaa tekniikka alkaa ennemmin porsia kuin kori jos paljon ajelee.
Tuossa hiljattain yksi lapsuuden tuttu kertoi olevansa kanssa hyvin tyytyväinen pari vuotta sitten hankkimaansa Octaviaan. No se maksoikin jo lähes 30t euroa, joten luulisi sillä rahalla nyt jotain vastinetta jo saavankin. Heh, olihan siinä ehkä pieni ero kun se seisoi Samaran vieressä, vaikka molemmat oli mustia peltilaatikoita. Mutta en olisi maksanut lähes kolmeakymmentätuhatta väliäkään. Voi ehkä joistain tuntua kateellisuudeltakin, mutta tosiasiassa oikeastaan säälitti, että joutui noin paljon sijoittamaan autoonsa. Samaran suhteen tunne oli ehkä molemmin puolinen vastakkaisesta syystä.
Tuossa hiljattain yksi lapsuuden tuttu kertoi olevansa kanssa hyvin tyytyväinen pari vuotta sitten hankkimaansa Octaviaan. No se maksoikin jo lähes 30t euroa, joten luulisi sillä rahalla nyt jotain vastinetta jo saavankin. Heh, olihan siinä ehkä pieni ero kun se seisoi Samaran vieressä, vaikka molemmat oli mustia peltilaatikoita. Mutta en olisi maksanut lähes kolmeakymmentätuhatta väliäkään. Voi ehkä joistain tuntua kateellisuudeltakin, mutta tosiasiassa oikeastaan säälitti, että joutui noin paljon sijoittamaan autoonsa. Samaran suhteen tunne oli ehkä molemmin puolinen vastakkaisesta syystä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Tuolla Meillä Hallille tuli soikijoilla lampuilla oleva Golfi niin siinä ainakin ruosteessa oikea etupyörän kaari ja kuskinpuolen helmapelti. auto Valkoinen väriltään että punoitus näkyy hyvin.. ei hirveän pahasti mutta kuitenkin.
Re: VW Golf 1,6 farmari vm.2000
Kyllä joissakin Volkkarin sukuisissa esiintyy maalin kuoriutumista, varmaan aiheutuu osittain jään kertymisestä esim. oven ja helman väliin. Puhki asti ne ei ruostu kovin äkkiä, mutta ruostetta voi olla näkyvissä. Kovin ruosteisia 2000 -vuoden jälkeisiä Skodia en muista nähneeni, VW:tä ja Audia ja varsinkin Seateja kyllä.