Vihamielinen katsastus

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Vihamielinen katsastus

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tuossa palttiarallaa pari kuukautta sitten kirjoitin vihaisena, kun katsastusmies reputti auton, ja nipotti aivan sairaasti kaikesta epäolennaisesta (kuten ajovalopolttimoissa omituinen suuntakuvio), ja lisäksi hakkasi pohjaa niin, että pompin penkillä.

Tänään sitten olin oikein montulla, niin näin mihin kohtaan se oli hakannut.
Hemmetti tennispallon puolikkaan kokoinen lommo pohjassa, minkä se on sinne hakannut! Kaiken lisäksi siinä kohtaa ei ollut edes ruostetta! Onneksi Ladan pelti kesti enemmän mitä katsastusmiehen uskallus. Mahtoi sitä harmittaa.

Harmittaa minuakin tuon kokoinen lommo aivan terveessä ja muuten suorapeltisessä pohjassa.
Teen varmasti valituksen siitä katsastusmiehestä. Mittani on täynnä sen temppuja. :evil: [/u]
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kerropas vaikka yksärillä missä tommonen katsastussetä vaikuttaa ja vaikka nimikin.. että osaa varoa :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tuo puolisoni tietää myös yhden tapauksen nimenomaan Tampereella, jossa hakattiin apuvälineiden kanssa tukivarteen reikä, kun oli pakko jostain saada auto hylättyä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
HP

Viesti Kirjoittaja HP »

Kertokaapas mullekkin että missä tollanen autojen "pahoinpitelijä" autoja tarkastaa, niin kartan visusti sen paikan :twisted:

Itse olen jo pitemmän aikaa käyttänyt Hämeen Autokatsastusta Sarankulmassa ja olen ollu tyytyväinen paikkaan.

Lakalaivan konttorilla oon tasan yhen kerran käyny eikä toiste tartte mennä. enkä välitä mennä hatanpään konttorillekkaan. vaikka noissakaan ei oo autoani pahoinpidelty :wink:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

kannattaa ehdottomasti antaa palautetta sinne katsastusasemalle. Katsastusmies saa opetella palvelemaan asiakastaan, eikä se tarkoita, että autoa hajotetaan. Muutamilla uunoilla on vieläkin sen valtion virkamies-asenne jäänteitä vanhasta ajasta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

Minä oon autoni käyttäny Valkeakoskella katsastuksessa, on ollut asiallista palvelua, ja vaikka jyskytetään ja rynkytetään, niin ei ole kuitenkaan mitään vahingontekoa tehty tahallaan. Ja ymmärtäväinen katsastusmies vielä farmarista joskus otti varmaan varttitunnin pakokaasumittausta eri kierrosalueilta, jos nyt vaikka joillain kierroksilla olis läpi menny.. hyvästä yrityksestä huolimatta ei sit millään menny läpi.. no auto käytiin säädättämässä ja sen jälkeen menikin nätisti läpi. Mutta voin suositella kyllä tuota paikkaa ainakin mitä omakohtaisiin kokemuksiin tulee.

Ainiin.. inssi myös oli varsin ymmärtäväinen kun sitten leiman saatuani (eri leimauskerta kuin ylläkerrottu) farkkuni sammahti montulle. Sanoin vaan, että vanha on vähän väsynyt tämmöisen sorkkimisen jälkeen kun pumppasin pari minuuttia 2104:ää käyntiin. Inssi totesi, että tuota sattuu yllättävän usein.. (Salaliittoteoria: inssit kaatavat piruuttaan tankkiin sokerivettä kun et itse huomaa / valuttavat peräöljyt pihalle samalla kun peittävät kauhealla kolkutuksellä kolttostensa äänet!) :twisted:
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Bregade kirjoitti:...Ja ymmärtäväinen katsastusmies vielä farmarista joskus otti varmaan varttitunnin pakokaasumittausta eri kierrosalueilta, jos nyt vaikka joillain kierroksilla olis läpi menny.. hyvästä yrityksestä huolimatta ei sit millään menny läpi.. no auto käytiin säädättämässä ja sen jälkeen menikin nätisti läpi...
Ymmärtäväinen setä teki saman Lielahdessa, mutta huomattuaan ettei niitä kohdalleen saa, antoi leiman. :lol:
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Pisteet Lielahden konttorille! Siellä olen käyttänyt kaikki vanhat romuni eikä turhasta ole valitettu.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Onkohan tämäkin taas ajoneuvokohtaista? Olisikohan ollut Fiatfoorumilla, kun on useampikin haukkunut, että lialahden konttorilla ei saa mitään 10 vuotta vanhempaa autoa läpi leimalta? :shock:

Jos osaisin tehdä sellaisen sivuston, että saisi syöttää tiedot epäoikeudenmukaisesta katsastuksesta automallia myöten, niin tekisin sivut jossa kerrotaan, että mitä autoja kannattaa missäkin asemalla leimata.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Lahden Katsastajankadun katsastuskonttorilla kävin viime vuonna neljässä katsastuksessa, -71:n, -73:n ja -74:n vuosikatsastuksissa, kaikki ensimmäisellä kerralla läpi. -71:n rekisteröintikatsastuksesta tuli hylkäys maahantuojan papereiden takia. Toisaalta samassa paikassa edesmennyt talviautoni (1600SL -88) ei koskaan siellä kelvannut, viimeisellä kerralla kun ei muuta löytynyt niin pakokaasuissa oli 0,3 % liikaa häkää.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mun Larppa taas meni kesällä Rantaperkiöllä heittämällä läpi. Toisaalta, ei siinä mitään vikaa ollutkaan! Hyvä auto menee läpi missä vaan! :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Nonnis kirjoitti:Mun Larppa taas meni kesällä Rantaperkiöllä heittämällä läpi. Toisaalta, ei siinä mitään vikaa ollutkaan! Hyvä auto menee läpi missä vaan! :lol:
On mullakin monta autoa mennyt Rantaperkiöllä heittämällä läpi. Silloin kun se yks tietty katsastusmies ei ole osunut kohdalle.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tähän juttuun päivityksenä mainittakoon, että Nivasta katosi salaperäisesti 100% r-perkiössä todetuista "vioista" kun vein lopulta toiselle katsastusasemalle.
Kehuttiin pohjaa, että onpas hyvänä pysynyt, eikä koputettu kertaakaan. :wink:

Raidetangonpään nivelen olin ainoastaan vaihtanut, joka olikin vähän huono ollut.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Gabo

Onnellinen katsastus

Viesti Kirjoittaja Gabo »

Kävin eilen katsastamassa 1200L vm 1986. Katsastusmies syynäsi silmä kovana, väänteli renkaita, paukutti niveliä, mittasi jarrut, pakokaasut, yms. Mitään moitteen sijaa ei löytynyt. Leima tuli puhtaasti paperiin ilman minkäänlaista huomautusta. Ja nyt minä ja Lada jatkamme yhteistä taivalta kohti ensimmäistä 100 000km.
Vastaa Viestiin