Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kiitos onnitteluista
Ensimmäiset 400km on ollut miellyttävä kokemus! Vänkärin sähkölasi ei pelaa ja pientä tärräystä havaittavissa yli 100km/h vauhdissa. Oliskohan renkaat vähän tasapainottamisen tarpeessa tms. Mutta hyvältä ostos tuntuu! Stereoitakin voi pitkästä aikaa kuunnella, kun ei Samaraan saanut aikaiseksi asentaa.
Ensimmäiset 400km on ollut miellyttävä kokemus! Vänkärin sähkölasi ei pelaa ja pientä tärräystä havaittavissa yli 100km/h vauhdissa. Oliskohan renkaat vähän tasapainottamisen tarpeessa tms. Mutta hyvältä ostos tuntuu! Stereoitakin voi pitkästä aikaa kuunnella, kun ei Samaraan saanut aikaiseksi asentaa.
Vänkärinpuoleisen oven lukko heräsi henkiin talviunilta: Avainta kääntämällä oven saa nyt auki
Muut ovet eivät siihen reagoineet, ilmeisesti pitäisi kuitenkin toimia keskuslukitus myös tästä ovesta?
Jos vielä samaisen oven ikkunan sähköinen nosto ja laskukin alkaisi toimia itsestään, niin vikojen korjaus osoittautuisi ainakin edulliseksi tällä odotteluperiaatteella
Kysyin Deltasta keskuslukituksen kaukosäädön hintaa, vastasivat että 250€, melko kallista. Talvia ajatellen olisi kyllä kätevä olla. Oletteko 110-ihmiset asennuttaneet näitä ja jos niin Deltoissako ja tuohonko hintaan?
P.S.
Tänään moottoritiellä ohitin muutaman auton jonon, joka ajoi n. 20km/h nopeusrajoitusta vähemmän yhden kuorma-auton perässä. Jonossa oli yksi vanhemman äijän ajama taksi, joka hänet ohittaessani alkoi raivoisasti vilkutella pitkiä.
Kilometrien päästä mootoritieltä poistuttuani olin liikennevaloissa punaisissa. Samainen taksi ajoi viereiselle kaistalle ja vihreiden vaihduttua "lähti viivalle" ja karkasi kaasu pohjassa kauas horisonttiin. Kuitenkin jonkun ajan päästä saavutin samaista äijää, joka körötteli vain alle sallittujen lukemien.
Ei voi käsittää, että vanhemmat ammattiautoilijatkin ilmeisesti voivat olla tämmösiä tapauksia ?
P.P.S
Kun ajattelin ostaa ajotietokoneen, niin suosittelisitteko BK-10 vai BK-40?
Muut ovet eivät siihen reagoineet, ilmeisesti pitäisi kuitenkin toimia keskuslukitus myös tästä ovesta?
Jos vielä samaisen oven ikkunan sähköinen nosto ja laskukin alkaisi toimia itsestään, niin vikojen korjaus osoittautuisi ainakin edulliseksi tällä odotteluperiaatteella
Kysyin Deltasta keskuslukituksen kaukosäädön hintaa, vastasivat että 250€, melko kallista. Talvia ajatellen olisi kyllä kätevä olla. Oletteko 110-ihmiset asennuttaneet näitä ja jos niin Deltoissako ja tuohonko hintaan?
P.S.
Tänään moottoritiellä ohitin muutaman auton jonon, joka ajoi n. 20km/h nopeusrajoitusta vähemmän yhden kuorma-auton perässä. Jonossa oli yksi vanhemman äijän ajama taksi, joka hänet ohittaessani alkoi raivoisasti vilkutella pitkiä.
Kilometrien päästä mootoritieltä poistuttuani olin liikennevaloissa punaisissa. Samainen taksi ajoi viereiselle kaistalle ja vihreiden vaihduttua "lähti viivalle" ja karkasi kaasu pohjassa kauas horisonttiin. Kuitenkin jonkun ajan päästä saavutin samaista äijää, joka körötteli vain alle sallittujen lukemien.
Ei voi käsittää, että vanhemmat ammattiautoilijatkin ilmeisesti voivat olla tämmösiä tapauksia ?
P.P.S
Kun ajattelin ostaa ajotietokoneen, niin suosittelisitteko BK-10 vai BK-40?
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Jos haluat koneen nopeasti, on vaihtoehtona BK-10, sillä niitä on hyllyssä.Samarama kirjoitti:?
P.P.S
Kun ajattelin ostaa ajotietokoneen, niin suosittelisitteko BK-10 vai BK-40?
BK-40 tulee shoppiin, kunhan niitä saada haetuksi Pietarista.
BK-40 vähän enemmän toiminnallisuuksia ja erilainen näyttö. Vikakoodit hoituvat molemmilla malleilla.
Pistin BK-10 -ajotietokoneen tilaukseen.
Vähän pelottaa, että rupeavatko moottorin lämmöt nousemaan liian ylös, kun ilmat lämpenevät.. Nyt muutamien plusasteiden keleillä lämmöt nousevat (mittarin mukaan) 90:iin muutamien kilometrien ajon jälkeen ja pysyvät jonkin verran yli 90:ssä maantie- ja moottoritieajossa.
Kaupungissa pörrätessä nousevat sinne 90:n ja "punaisen alueen" välille ja tyhjäkäynnillä kaupunkiajelun jälkeen alkaa joskus hurina käydä konehuoneesta. Saapa nähdä, miten kesälämpötiloissa asia on.. Tuleva ajotietokone näyttää myös moottorin lämpötilan?
Joskus käynnistettäessä jo lämmintä konetta joutuu starttia pyörittämään 5-10 sekuntia ennenkuin hörähtää käyntiin. Yleensä muuten aina starttaa heti.
Töyssyistä ja kuopista ajettaessa kuuluu takaa "klonksuminen". Olen melko varma, että se ääni kuuluu takaluukusta, jossa tuntuu vähän väljyyttä, kun luukkua painelee sen ollessa kiinni.
Aurinkolipat ovat kyllä aika surkeat. Säätövaihtoehdot ovat:
1. Yläasennossa
2. Tuulilasin suuntaisesti
Missään välimaastossa eivät lipat oikein tahdo pysyä. Samarassa olivat huomattavasti paremmat. Vaikka eipä tällä asialla juuri mitään merkitystä ole.
Vähän pelottaa, että rupeavatko moottorin lämmöt nousemaan liian ylös, kun ilmat lämpenevät.. Nyt muutamien plusasteiden keleillä lämmöt nousevat (mittarin mukaan) 90:iin muutamien kilometrien ajon jälkeen ja pysyvät jonkin verran yli 90:ssä maantie- ja moottoritieajossa.
Kaupungissa pörrätessä nousevat sinne 90:n ja "punaisen alueen" välille ja tyhjäkäynnillä kaupunkiajelun jälkeen alkaa joskus hurina käydä konehuoneesta. Saapa nähdä, miten kesälämpötiloissa asia on.. Tuleva ajotietokone näyttää myös moottorin lämpötilan?
Joskus käynnistettäessä jo lämmintä konetta joutuu starttia pyörittämään 5-10 sekuntia ennenkuin hörähtää käyntiin. Yleensä muuten aina starttaa heti.
Töyssyistä ja kuopista ajettaessa kuuluu takaa "klonksuminen". Olen melko varma, että se ääni kuuluu takaluukusta, jossa tuntuu vähän väljyyttä, kun luukkua painelee sen ollessa kiinni.
Aurinkolipat ovat kyllä aika surkeat. Säätövaihtoehdot ovat:
1. Yläasennossa
2. Tuulilasin suuntaisesti
Missään välimaastossa eivät lipat oikein tahdo pysyä. Samarassa olivat huomattavasti paremmat. Vaikka eipä tällä asialla juuri mitään merkitystä ole.
Eiköhän tu toimi juuri oikein, jos on 92asteen termostaatti. Kesä keli tuskin tuo muuta uutta, kuin että lämmöt nousee nopeampaa ja flekti pyörii useammin...Samarama kirjoitti:Vähän pelottaa, että rupeavatko moottorin lämmöt nousemaan liian ylös, kun ilmat lämpenevät.. Nyt muutamien plusasteiden keleillä lämmöt nousevat (mittarin mukaan) 90:iin muutamien kilometrien ajon jälkeen ja pysyvät jonkin verran yli 90:ssä maantie- ja moottoritieajossa.
Kaupungissa pörrätessä nousevat sinne 90:n ja "punaisen alueen" välille ja tyhjäkäynnillä kaupunkiajelun jälkeen alkaa joskus hurina käydä konehuoneesta. Saapa nähdä, miten kesälämpötiloissa asia on.. Tuleva ajotietokone näyttää myös moottorin lämpötilan?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ajelin n. 600km:n reissun. Lämmöt pysyi kurissa oikein hyvin. Jäähdytysnestettä oli säiliön korkin kautta vuotanut jonkin verran joten lisäilin sen lähes maksimilukemiin ennen reissua.
Kemi-Tornio -tiellä yllätyin positiivisesti. Pauhas Peer Günt Ladassa sen verran lujaa, että sen tunnelmissa tuli körryyteltyä normaalia nopeammin.
Mittarin mukaan 130-140km/h (eli oikeasti varmaankin 120-130km/h) vauhdeissa kyyti oli oikein miellyttävää. Vähemmän oli tärinääkin yms. kuin 100km/h vauhdeissa. Ja hyvin kiihtyy isommissa(kin) nopeuksissa.
Rovaniemelle tai sieltä takaisin Ouluun päin ajaminen on nykyään vähän stressaavaa nopeusvalvonnan takia. Ei sillä että olis tarve ajaa ylinopeutta, mutta kun koko ajan pitää bongailla silmät verestäen niitä lootia ettei vaan jää unohtamatta hidastaa HETI kun rajoitus alenee. Sinänsä loota-alueella on kyllä miellyttävämpää ajella, kun voi "hyvällä omallatunnolla" ajaa rajoitusten mukaan ilman murhanhimoista hiillostusta.
Rovaniemellä ajelin Micralla jonkin verran. Olen sillä ajellut useamman vuoden ennen Samaraa ja 110:ä ja pitänyt Micran penkkejä ihan hyvinä. Nyt kun on tottunut 110:n nojatuoleihin, niin tuntui Micrassa siltä kuin olis kirkossa istunut.
Ens viikolla vaihdatan Vianorilla uudet 185/60/14-kesärenkaat+aluvanteet. Saapa nähdä miten istuu ja miltä ajo tuntuu. Vianorin sivuilla oli Ladankin malleja valittavissa semmoiseen vannehakuohjelmaan, jossa pystyi esikatselemaan miltä vanteet missäkin autossa näyttää ja mitä vanteita mihinkin autoihin löytyy.
Kemi-Tornio -tiellä yllätyin positiivisesti. Pauhas Peer Günt Ladassa sen verran lujaa, että sen tunnelmissa tuli körryyteltyä normaalia nopeammin.
Mittarin mukaan 130-140km/h (eli oikeasti varmaankin 120-130km/h) vauhdeissa kyyti oli oikein miellyttävää. Vähemmän oli tärinääkin yms. kuin 100km/h vauhdeissa. Ja hyvin kiihtyy isommissa(kin) nopeuksissa.
Rovaniemelle tai sieltä takaisin Ouluun päin ajaminen on nykyään vähän stressaavaa nopeusvalvonnan takia. Ei sillä että olis tarve ajaa ylinopeutta, mutta kun koko ajan pitää bongailla silmät verestäen niitä lootia ettei vaan jää unohtamatta hidastaa HETI kun rajoitus alenee. Sinänsä loota-alueella on kyllä miellyttävämpää ajella, kun voi "hyvällä omallatunnolla" ajaa rajoitusten mukaan ilman murhanhimoista hiillostusta.
Rovaniemellä ajelin Micralla jonkin verran. Olen sillä ajellut useamman vuoden ennen Samaraa ja 110:ä ja pitänyt Micran penkkejä ihan hyvinä. Nyt kun on tottunut 110:n nojatuoleihin, niin tuntui Micrassa siltä kuin olis kirkossa istunut.
Ens viikolla vaihdatan Vianorilla uudet 185/60/14-kesärenkaat+aluvanteet. Saapa nähdä miten istuu ja miltä ajo tuntuu. Vianorin sivuilla oli Ladankin malleja valittavissa semmoiseen vannehakuohjelmaan, jossa pystyi esikatselemaan miltä vanteet missäkin autossa näyttää ja mitä vanteita mihinkin autoihin löytyy.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Tuosta keskuslukituksesta:
Taitaa olla tuo sinun auto senverran uusi että kuskinovessa ei ole moottoria vaan pelkkä kytkin. Eli sen joutuu asentamaan.
Apukuskin ovesta lukkojen ei kuulukaan aueta, siellä on pelkkä moottori ilman ohjausta.
Jos kaukosäätö maksaa noin paljon niin kannattanee laittaa suoraan hälytin. Siihen saa kauko-ohjauksen lisäksi hälytystoiminnot eli rahalla vastinetta. Itse asensin hälyttimen ja tyytyväinen olen!
Jokos oot eturoiskeläpät asentanu?
Taitaa olla tuo sinun auto senverran uusi että kuskinovessa ei ole moottoria vaan pelkkä kytkin. Eli sen joutuu asentamaan.
Apukuskin ovesta lukkojen ei kuulukaan aueta, siellä on pelkkä moottori ilman ohjausta.
Jos kaukosäätö maksaa noin paljon niin kannattanee laittaa suoraan hälytin. Siihen saa kauko-ohjauksen lisäksi hälytystoiminnot eli rahalla vastinetta. Itse asensin hälyttimen ja tyytyväinen olen!
Jokos oot eturoiskeläpät asentanu?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Jeps, pitää alkaa tutkia hälytinvaihtoehtoja ennemmin.larssi21074 kirjoitti:Tuosta keskuslukituksesta:
Taitaa olla tuo sinun auto senverran uusi että kuskinovessa ei ole moottoria vaan pelkkä kytkin. Eli sen joutuu asentamaan.
Apukuskin ovesta lukkojen ei kuulukaan aueta, siellä on pelkkä moottori ilman ohjausta.
Jos kaukosäätö maksaa noin paljon niin kannattanee laittaa suoraan hälytin. Siihen saa kauko-ohjauksen lisäksi hälytystoiminnot eli rahalla vastinetta. Itse asensin hälyttimen ja tyytyväinen olen!
Jokos oot eturoiskeläpät asentanu?
Kyllä tämä mulle riittääkin, että vain kuskin puolelta aukeaa kaikki ovet. Varsinkin jos jonkinlaiseen kauko-ohjattavaan systeemiin päädyn. Pitää näköjään kuitenkin silloin tällöin aukoa vänkärin oven lukkoakin, muuten jämähtää täysin toimimattomaksi, niin kuin oli käynytkin.
En oo vielä asentanu läppiä, vähän vaan tutkailin niitä vasta.
Re: Kokemuksiani Samarasta vm. 2000 / 110:sta vm. 2004
110 vaihtui tässä vaiheessa vm. 2001 Micraan.
Re: Kokemuksiani Samarasta vm. 2000 / 110:sta vm. 2004
Micra on muuten järkyttävän huono auto ajaa talvella. Vaikka olis minkälaiset renkaat alla, meinaa lähteä pienissäkin vauhdeissa puskemaan. En osaa sanoa johtuuko kapeasta raideleveydestä, auton lyhyydestä vai painopisteen korkeudesta - vai kaikista näistä yhteensä. Suorastaan vaarallinen vehje. Ja talvella -15 pakkasella ei meinaa pysyä tuulilasi läpikatselukunnossa.Samarama kirjoitti:110 vaihtui tässä vaiheessa vm. 2001 Micraan.
Veikkaan, että myyt Micran viimeistään keväällä pois.
Re: Kokemuksiani Samarasta vm. 2000 / 110:sta vm. 2004
Kyllä uskoisin, että pysyttelen Micran ratissa tovin, mutta mistäpä sitä koskaan tietää.Honecker kirjoitti:
Micra on muuten järkyttävän huono auto ajaa talvella. Vaikka olis minkälaiset renkaat alla, meinaa lähteä pienissäkin vauhdeissa puskemaan. En osaa sanoa johtuuko kapeasta raideleveydestä, auton lyhyydestä vai painopisteen korkeudesta - vai kaikista näistä yhteensä. Suorastaan vaarallinen vehje. Ja talvella -15 pakkasella ei meinaa pysyä tuulilasi läpikatselukunnossa.
Veikkaan, että myyt Micran viimeistään keväällä pois.
Microja löytyy itse asiassa kaksi, 1,3L 5-ovinen vm. 1994 ja 1,0L 3-ovinen vm. 2001.
Jälkimmäinen on tämä äskettäin hankittu.
Vanhemmalla Micralla on tullut ajettua neljä vuotta Oulussa ja Rovaniemellä.
Ei ole ollut tuulilasin sulanapysymisen kanssa kyllä ongelmia.
Tuo puskeminen pitää kyllä erittäin hyvin paikkaansa, lisäisin syihin vielä keveydenkin, Micrahan painaa n.100kg
Tosi varovasti saa talviset mutkat ottaa, se pitää kyllä tarkkaan pitää mielessä.
Muuten kyllä olen tykännyt Microista ja yllättävän hyviä ne on myös pidemmillä kuin kauppa-/työmatkoilla, Oulu-Helsinki jne.
95% meikäläisen ajosta on kuitenkin nimenomaan tätä pientä työmatkojen jne. sahaamista.
Jos nyt huvikseni vertaan Micraa 110:iin, vaikkei siinä nyt sen kummempaa järkeä ole, niin:
+ Micran tehostettu ohjaus on tosi kevyt, mutta ei holtiton isommissa nopeuksissakaan
+ vakuutusmaksut pienemmät kuin 110:ssä
+ näppärämpi hyöriä kaupungissa ja parkkeerata voi melkeinpä vaikka pyörätelineeseen
+ loistava näkyvyys suuntaan kuin suuntaan
+ ei nitinöitä ja natinoita
- kovemmilla nopeuksilla tuuli riepottelee aika paljon
- ei voi taittaa matkaa 110:n oikein mukavissa "nojatuoleissa"
- Micraa ohitellaan ja aliarvioidaan huomattavasti enemmän kuin 110:ä
- vähän tavaratilaa, mutta takapenkki käännettäessä kampetta mahtuu tarpeeksi hyvin
- Micrassa kuskin aurinkolipassa on meikkipeili, ts. se ei ole niitä kaikkein miehekkäimpiä autoja
Pitäisiköhän tuo Ladakerhon tarra liimata huomiota herättämään Micran ikkunaan? Ei mahda olla yleinen yhdistelmä.
Hauskaa syksyä!