Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Deltan vikaluku takana. Ongelmat:
P0340 Camshaft position sensor (nokka-akselin asentotunnistin?)
P0137 Downstream oxygen sensor (happitunnistin 2, alhainen jännite?)
Nämä ovat ilmeisesti suht. yleisiä ongelmia Samarassa / 110:ssä, ainakin tuo ylempi?
Täytynee näitä tunnistimia alkaa metsästelemään, Deltassa nokka-akselin asentotunnistin kustantaisi n.100€.
P0340 Camshaft position sensor (nokka-akselin asentotunnistin?)
P0137 Downstream oxygen sensor (happitunnistin 2, alhainen jännite?)
Nämä ovat ilmeisesti suht. yleisiä ongelmia Samarassa / 110:ssä, ainakin tuo ylempi?
Täytynee näitä tunnistimia alkaa metsästelemään, Deltassa nokka-akselin asentotunnistin kustantaisi n.100€.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
jännä juttu yleensä nokka-akselin asentotunnistin löytyy deltasta ihan hyllytavarana. Ei ainakaan meidän toimipisteen asiakkaiden sitä tarvitse metsästää!
No ainakin meillä palvelu pelaa!
Tuo lambdan vikakoodi viittaa happivuotoon 1. ja 2. lambdan välillä eli happivuotoon katalysaattorissa. Tai kakkoslambda on tukossa, ei saa vertailua ulkoilmasta.
No ainakin meillä palvelu pelaa!
Tuo lambdan vikakoodi viittaa happivuotoon 1. ja 2. lambdan välillä eli happivuotoon katalysaattorissa. Tai kakkoslambda on tukossa, ei saa vertailua ulkoilmasta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Esitin asiani vähän epäselvästilarssi21074 kirjoitti:jännä juttu yleensä nokka-akselin asentotunnistin löytyy deltasta ihan hyllytavarana. Ei ainakaan meidän toimipisteen asiakkaiden sitä tarvitse metsästää!
No ainakin meillä palvelu pelaa!
Tuo lambdan vikakoodi viittaa happivuotoon 1. ja 2. lambdan välillä eli happivuotoon katalysaattorissa. Tai kakkoslambda on tukossa, ei saa vertailua ulkoilmasta.
Eli kyllä Deltasta tunnistin olisi ilmeisesti löytynyt, ajattelin vaan koittaa hommata sen eri kautta edullisemmin.
Mitähän toimenpiteitä tuo lambda-ongelma vaatii?
Olipa Oulun uusi Delta-auto ihan komea paikka. Sisällä aitiopaikalla komeili Niva.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Lambda ongelma ei vaadi mitään toimen piteitä kuin vikakoodin kuittauksen katsastukseen.
Pakokaasuarvoissa niin pieni vuoto ei näy missään jos siellä on pikku vuoto minkä takia lambdan jännite laskee.
Sitten kun takalambda alkaa ilmoittamaan että signaali puuttuu niin kannattaa tutkia mistä vuotaa. Sitten se vuoto on jo helpompi löytää. Mutta voi kyllä olla että on vaan se anturi tukossa.
Pakokaasuarvoissa niin pieni vuoto ei näy missään jos siellä on pikku vuoto minkä takia lambdan jännite laskee.
Sitten kun takalambda alkaa ilmoittamaan että signaali puuttuu niin kannattaa tutkia mistä vuotaa. Sitten se vuoto on jo helpompi löytää. Mutta voi kyllä olla että on vaan se anturi tukossa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
OK, kiitos tiedosta.larssi21074 kirjoitti:Lambda ongelma ei vaadi mitään toimen piteitä kuin vikakoodin kuittauksen katsastukseen.
Pakokaasuarvoissa niin pieni vuoto ei näy missään jos siellä on pikku vuoto minkä takia lambdan jännite laskee.
Sitten kun takalambda alkaa ilmoittamaan että signaali puuttuu niin kannattaa tutkia mistä vuotaa. Sitten se vuoto on jo helpompi löytää. Mutta voi kyllä olla että on vaan se anturi tukossa.
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Samaran taulussa paloivat tänään seuraavat valot:
-Check Engine
-palaneen lampun varoitusvalo
-bensavalo
Kattovalo sen sijaan ei välillä palanut, vakka oven aukaisi... On näköjään alkanut se kuskin ovenkarmin painike reistailemaan. Toimii näköjään joten kuten kuitenkin vielä.
Tankkasin auton ja vaihdoin palaneen takavalon. Jäljelle jäi siis enää CE-valo. Ja sehän johtuu siis (ainakin) nokka-akselin asentotunnistimesta.
Silloin tällöin kun autolla lähtee päivän ensimmäiselle ajelulle, saattaa etupäästä kuulua pahankuuloista ääntä. Ääni on metallinen rahina/hankaus. Ääni nopeutuu/hidastuu ajovauhdin mukaan. Lakkaa itsetään kun on aikansa hangannut. Jarruista peräisin kai, onkohan muita vaihtoehtoja? Ääni ei kuulu heti liikkeellelähtiessä, eikä ensimmäisen jarrutuksen jälkeen, mutta arviolta kilometrin-parin ajon jälkeen saattaa ilmaantua...
-Check Engine
-palaneen lampun varoitusvalo
-bensavalo
Kattovalo sen sijaan ei välillä palanut, vakka oven aukaisi... On näköjään alkanut se kuskin ovenkarmin painike reistailemaan. Toimii näköjään joten kuten kuitenkin vielä.
Tankkasin auton ja vaihdoin palaneen takavalon. Jäljelle jäi siis enää CE-valo. Ja sehän johtuu siis (ainakin) nokka-akselin asentotunnistimesta.
Silloin tällöin kun autolla lähtee päivän ensimmäiselle ajelulle, saattaa etupäästä kuulua pahankuuloista ääntä. Ääni on metallinen rahina/hankaus. Ääni nopeutuu/hidastuu ajovauhdin mukaan. Lakkaa itsetään kun on aikansa hangannut. Jarruista peräisin kai, onkohan muita vaihtoehtoja? Ääni ei kuulu heti liikkeellelähtiessä, eikä ensimmäisen jarrutuksen jälkeen, mutta arviolta kilometrin-parin ajon jälkeen saattaa ilmaantua...
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Terve!Samarama kirjoitti:.
Silloin tällöin kun autolla lähtee päivän ensimmäiselle ajelulle, saattaa etupäästä kuulua pahankuuloista ääntä. Ääni on metallinen rahina/hankaus. Ääni nopeutuu/hidastuu ajovauhdin mukaan. Lakkaa itsetään kun on aikansa hangannut. Jarruista peräisin kai, onkohan muita vaihtoehtoja? Ääni ei kuulu heti liikkeellelähtiessä, eikä ensimmäisen jarrutuksen jälkeen, mutta arviolta kilometrin-parin ajon jälkeen saattaa ilmaantua...
Äkikseltä tulee mieleen kaksi asiaa:
1) Jarrupalojen kitkapinta on irronnut tai irtoamassa liimauksistaan.
2) Jarrulevyn suojakilven ja itse jarrulevyn väliin on mennyt hiekoitussoran jyvänen, joka rahisee aikansa ja putoaa sitten pois.
Vika 1) on vaarallinen ja 2) pelkästään kiusallinen.
Toki ääni johtua jostain muustakin.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Itselle taas tuli mieleen yhtenä vaihtoehtona loppuunkulunut jarrupala, sylinterissä mäntä ulkona ja laahaa päällä. Selviää kun kokeilee kädellä onko vanne lämpöinen ajon jälkeen.
Samaran pyörä ylös ja Samaraman peppu maahan tutkimaan tilannetta!
Samaran pyörä ylös ja Samaraman peppu maahan tutkimaan tilannetta!
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksiani Samarasta / peltiä rutussa
Sukulainen ajeli Samaralla ja traktoria ohittaessa traktorin etupyörän äkillisen lukkiutumisen tms. takia traktori käännähti Samaran kylkeen. Vänkärin puolen kylki on nyt siis lähes koko matkalta enemmän ja vähemmän rutussa ja kärsinyt...
Itsellä ei ole aikaa/rahaa/mahdollisuuksia alkaa mihinkään toimenpiteisiin, eli tod.näk. myyn auton. Muutenhan tuo olis varsin hyväkuntoinen.
Itsellä ei ole aikaa/rahaa/mahdollisuuksia alkaa mihinkään toimenpiteisiin, eli tod.näk. myyn auton. Muutenhan tuo olis varsin hyväkuntoinen.
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Morjens. Eipä ollutkaan enää Ladaboardin tunnukset voimassa... No käyhän tämä näinkin (uudelleenrekisteröinti boardiin). Tänään tuli palattua Ladojen maailmaan muutaman vuoden Fiat-/Nissan -kauden jälkeen. "Uutena" menopelinä siis Samara -98 Samara vaikuttaa hyvältä kaikin puolin.
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Ongelma Samarassa on vilkut. Tai niiden kunnollinen toimiminen. 99%:ssa vilkkujenkäyttökerroista joku jommankumman puolen vilkuista ei toimi, joten vilkutus tapahtuu vähintään tuplanopeudella jne. Lamput näyttäisivät olevan kunnossa, vilkkureleitä olen kokeillut useampaakin...
-
- Viestit: 1933
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Kaikki lampunkannat tarkistukseen ja puhdistukseen esim. pienellä teräsharjalla.(Sähkö)liitosrasvaa ohuesti ja samat putsaukset myös polttimoille niin jopa toimii.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Joo-o. Tuohon vilkkuasiaan ei ole tullut ratkaisua, mutta isompiakin murheita on välillä ollut.
Samara on tehnyt nimittäin semmoisen tempun pari kolme kertaa, että yhtäkkiä, ajon aikana, puhallin lopettaa puhaltamisen, ajovalot sammuvat, eivätkä pyyhkijät toimi... Sitten pätkien välillä palaavat ja sammuvat. Niin ja jos auto sattuu olemaan "pätkimisen" aikana sammutettuna, ei se myöskään starttaa (ei mitään vaikutusta avaimen käännöllä). Tuolta ratin takaa piuhoja ja liittimiä tutkittiin ja yhden liittimen yksi osa oli vähän kärähtäneen näköinen. Sitä putsaamalla ja uudelleenliittämällä homma korjaantui. Mutta sama homma siis toistui vielä uudelleen (ja korjaantui samalla tavalla).
Sitten ilmaantui "isompikin" juttu: Yksi päivä ajoin n. kilometrin matkan paikasta A paikkaan B ja siinä matkan aikana kuului ihmeellistä rohinaa/rahinaa/tms. ääntä. Sammutin auton, kävin asioilla ja kun yritin startata, ei tapahtunut yhtään mitään (ainoastaan vaimea "naks" kuului, kun yritin startata)... Auto ei lähtenyt työntämälläkään käyntiin vaan kone oli täysin jumissa. Sitten muutaman päivän päästä vika löytyi: startin "pienen pyörän" ja koneen "ison pyörän" osien välissä oli jumiutuneena/sulaneena muovinen möhkäle (?!). Se otettiin pois ja auto on taas toiminut moitteettomasti.
Kaikenlaista!
Samara on tehnyt nimittäin semmoisen tempun pari kolme kertaa, että yhtäkkiä, ajon aikana, puhallin lopettaa puhaltamisen, ajovalot sammuvat, eivätkä pyyhkijät toimi... Sitten pätkien välillä palaavat ja sammuvat. Niin ja jos auto sattuu olemaan "pätkimisen" aikana sammutettuna, ei se myöskään starttaa (ei mitään vaikutusta avaimen käännöllä). Tuolta ratin takaa piuhoja ja liittimiä tutkittiin ja yhden liittimen yksi osa oli vähän kärähtäneen näköinen. Sitä putsaamalla ja uudelleenliittämällä homma korjaantui. Mutta sama homma siis toistui vielä uudelleen (ja korjaantui samalla tavalla).
Sitten ilmaantui "isompikin" juttu: Yksi päivä ajoin n. kilometrin matkan paikasta A paikkaan B ja siinä matkan aikana kuului ihmeellistä rohinaa/rahinaa/tms. ääntä. Sammutin auton, kävin asioilla ja kun yritin startata, ei tapahtunut yhtään mitään (ainoastaan vaimea "naks" kuului, kun yritin startata)... Auto ei lähtenyt työntämälläkään käyntiin vaan kone oli täysin jumissa. Sitten muutaman päivän päästä vika löytyi: startin "pienen pyörän" ja koneen "ison pyörän" osien välissä oli jumiutuneena/sulaneena muovinen möhkäle (?!). Se otettiin pois ja auto on taas toiminut moitteettomasti.
Kaikenlaista!
Re: Kokemuksiani Samarasta / 110:stä / ... / paluu Samaraan
Moi,
Mulla oli joskus kuvaamiasi ongelmia puhaltimen ja tuulilasinpyyhkijöiden kanssa kun oli sulakeboksissa vielä alkuperäiset venäläiset sulakkeet. Kesken ajon pysähtyi puhallin tai pyyhkijän sulat. Vaihdoin sulakkeet uusiin ja kaikki toimi taas sulakkeiden vaihdon jälkeen normaalisti.
Nämä GM ruiskulla varustetut Samarat ovat tunnottomia käynnistymään pakkasilla. Ei ole mitään eroa onko lämpötila +25 vaiko -25 astetta. Yhtä hyvin moottori lähtee käyntiin, eikä edes epäröi millään lailla.
Mulla oli joskus kuvaamiasi ongelmia puhaltimen ja tuulilasinpyyhkijöiden kanssa kun oli sulakeboksissa vielä alkuperäiset venäläiset sulakkeet. Kesken ajon pysähtyi puhallin tai pyyhkijän sulat. Vaihdoin sulakkeet uusiin ja kaikki toimi taas sulakkeiden vaihdon jälkeen normaalisti.
Nämä GM ruiskulla varustetut Samarat ovat tunnottomia käynnistymään pakkasilla. Ei ole mitään eroa onko lämpötila +25 vaiko -25 astetta. Yhtä hyvin moottori lähtee käyntiin, eikä edes epäröi millään lailla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.