Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kokemus tämäkin :lol:

Juuri tulin muutama minuutti sitten vaarin vanhalla mk2 golffilla kotiin päin kun oli tarkoitus sitä huoltaa huomenna ja poliisit pysäyttivät.

Pyytää ajokorttia ja rekisteriotetta.

Annan ajokortin ja alankaivamaan rekisteriotetta hanskalokerosta jossa sitä aina itse pidän, vaan ei löydy, ei löytynyt myöskään ovissa olevista tavarakouruista.

Hanskalokerosta sen sijaan löytyi tyhjä gin pullo sekä puukko, tässävaiheessa poliisi pyysi toisen poliisin tuekseen ja puhalluttivat.

Utelivat tiukkasanaisesti jotta mitä varten puukko on, onko autoon papereita ja kuka on omistaja.

Kerroin jotta auto on vaarini ja etten tiedä missä paperit ovat tai mitä varten puukko on mukana.

Poliisi jyrähtää että paperit on aina oltava ajossa mukana, missä ne ovat.

Soitan vaarille ja kysyn papereiden kohtaloa. Löytyivät sitten ratin alla olevasta kannellisesta lokerikosta jollaista en ole koskaan autossa edes huomannut ja ojennan paperit poliisille.

Poliisi vilkaisee papereita, antaa takaisin ja lähtevät pois. Eivät toivota hyvää päivänjatkoa, turvallista matkaa tai edes totea että kunnossa on..

Yhtä tympeää poliisia ei ole vielä tähän päivään mennessä tullut vastaan :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Hyviä kokemuksia pelkästään vaikka jostain syystä ovat joka kerta pysäyttäneet kun on ollut puhallusratsia tms. menossa :? Viimeisin pysäytys sattui pari viikkoa sitten kun oli valtakunnalliset rengasratsiat menossa, keskeltä jonoa poimivat minut. Siinä puhalluksen jälkeen sitten kyselivät haluanko osallistua rengasmittaukseen, tuumailin takaisin että käyhän se, olihan alla lähes uudet nakit. Valkopukuiset sedät mittasivat renkaat ja kyselivät vuosimallin autosta sekä sen mitä mieltä olen renkaista. Kerroin että hyväthän ne on, samaa mieltä olivat nekin.

Viimeisin tapaus sattui pari päivää sitten kun ajelin 60 alueella 75km/h gps:n mukaan, joten reilua ylinopeutta päästelin. Eiköhän siinä sattunut mondeo vastaan, mutta valoja vain vilauttivat eivätkä pysäyttäneet. Olikohan tutka pois päältä vai antoivatko mennä kun kyseessä oli puolen kilometrin pätkä 60 rajoitusta eikä asutusta sen enempää kuin suurempien rajoitusten alueellakaan.

Taitavat herkemmin pysäyttää vanhat kotterot kuin uudet tai sitten katsovat kuskin paikalla istuvaa kuvatusta enemmän. Tästä syystä pidänkin kaikki paikat - eritoten valot - moitteettomassa kunnossa etteivät pääse hitsi niistä. Viimeisin pysäytys kyllä huvitti, kaksi autoa menee edellä, kolme tulee takana ja poimivat minut siitä välistä.
Pitäis joskus kysyä, että vainoaako ne minua :)
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Joo, tämä on sellaanen varoittava kokemus. Älkää tehkö niinkuin mä tein. Elikkä: olin ottanut illalla "muutaman" "saunakaljan". Olettamus oli, että aamulla ei tarvitse lähteä mihinkään, etenkään autolla. Mutta niinhän siinä aamulla kävi, että tuli sellainen pakkotilanne, eikä kehdannu sanoa että " mä en ehkä ole ajokunnossa". No, auton rattiin ja menoksi. 10km:n ajon jälkeen ratsia. Kaikki autoilijat ohjattiin levennykselle puhalluskokeeseen. Mä kerkesin siinä nähdä ikäänkuin filminauhalta, kuinka viisari värähtää ja sitten poliisiauton takapenkille ja klvet irti Ladasta ja sitten putkaan ja siitä vankilaan.Ja käräjille ja kortti pois ja jalkapuuhun sokkarin pihalle.Takaisin todellisuuteen. Kädet tärsi. Pulssi 187. Kylmä hiki. En meinannu saada lasia auki. "ja voimakas puhallus" . Puuuh. Poliisisetä tarkastelee ikuisuuden ( 2 sekuntia) lukemaa, ja näyttää sen minulle. 0. Nolla!!!!! " hyvää päivänjatkoa" poliisisetä toivottaa...

Tarinan opetus: jos olet vähänkin epävarma ajokunnostasi, sano se suoraan äläkä aja!!!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
someroladasti

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja someroladasti »

sinäänsä hauska ilmiö. ostin tässä aika tuoreeltaan 2105 ladan. komeesti on metallihihtoväri ja lokasuojissa nakketarrat edessä. poliisit ne vaan kattelee ja hymyilee. tosin niin ne tekee muutkin ihmiset. mukavaa aiheuttaa hyvää mieltä. ainoa fyysinen kokemus poliiseista tapahtui taannoin forssassa keitaan parkkipaikalla kun vallesmannit tuli mondeolla kyselemään ett ompas nätti lada ja onko ihan vakio. kuulemma harvoin näkee noin siistejä. ihan vakio 1200 on......( vielä )
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Riihimäen poliiseilla on joku tarve takaa ajaa Ladisteja. Taas viime yönä Riihimäen abc:n pihassa kiertänyt poliisi auto arvatenkin jäi poistumistiellä odottamaan ja säntäsi heti perään. Pysäytti meidän kolmen ladistin seurueen mustan Samaran ja tarkisti paperit ja puhallutti. Ei ollut ensimmäinen kerta. Tosin koskaan kun olen Volvolla ollut, ei ole tapahtunut vastaavaa. FSO-Ossin Poloneezin kimppuun hyökättiin poliisien toimesta myös kerran Riihimäellä. Outoa, kun usein mun kanssa samaan aikaan ko abc:ltä poistuu myös naapuri -00 Nissan Primeralla ja sitä ei koskaan pysäytetä. En tiedä millä perusteella tarkastettavat kohteet valitaan, mutta selvästi itäautot on erityistarkkailussa, vai johtuiko siitä että yksi ladisti oli vahvasti humalassa ja toinen näytti bin laadenilta, eikä kuskikaan ihan terve ole?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Koska ajan aina selvinpäin niin minua ei haittaa vaikka joutuisin puhalluskokeisiin joka risteyksessä.Harmaa 112 sulautuu niin joukkoon ettei Poliisitkaan sitä erikseen tunnista.
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

Kahesti pysäytetty 3v aikana, mutta kyllä ku muilla peleillä ajaa vklpusin ni aina pilli turbaan. :lol:
Tai muute vaan papereita tutkitaan.
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
jab85

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja jab85 »

Tänään kun pommitin tuossa tuiskussa motaria menemään samaralla kärri perässä,niin ihmettelin kun paku lähti ohi ja jäi siihen vierelle turamaan,niin katoin sivulle niin perhana sehän oli poliisi auto
ei siinä muute mitään, mut vauhtia oli karvan yli 100km/h ku kerran olin saanu kelattuu sitä. No poliisi sedät nauraa siellä auton sisällä ja heristää sormee et soo soo sit näytti peukkua ja ajoivat ohi ja jatkoivat matkoihinsa :lol:
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Tapahtuiko Kuopiossa? Jos tapahtui niin aika helppo kuvitella että ne poliisit olis ollu Jaakko ja Pauli. :D
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
jab85

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja jab85 »

jep! Kuopiosta olin siilinjärvelle päin menossa! sen verran häkellyin tilannetta että en hokassu kahtoo et olivatko :D
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Lisäsitkö vauhtia vai hiljensitkö sallittuun 80..etpähän ollut tien tukkona ja aiheuttamassa ohitus tarvetta kanssa Ajavissa..
Avatar
jta
Viestit: 4364
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja jta »

Enpä ole huomannu muuta erikoista käyttäytymistä kuin että ohi ajaessaan hymyilevät leveästi samalla kun katteleevat autoa. Tosin samaa tekee moni muukin niin en tiedä onko tuo toisaalta sen erikoisempaa käytöstä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
jab85

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja jab85 »

t tulppu kirjoitti:Lisäsitkö vauhtia vai hiljensitkö sallittuun 80..etpähän ollut tien tukkona ja aiheuttamassa ohitus tarvetta kanssa Ajavissa..



Juu tuli aikas nopeesti hiljennettyä siihen 80 pintaan! :D
Avatar
arsenikki
Viestit: 477
Liittynyt: 6.11.2012 6:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Poliisien käyttäytyminen ladailijoita kohtaan

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Vuosi taaksepäin luukutin lasit huurussa 1200:lla 40alueella ladan mittarin mukaan 80+/-10km :lol:
Sinivuokot tuli siviili mondeolla perässä, pysäyttivät risteykseen ja tulivat lampun kanssa kurkkimaan sisälle. Eipä paljoa nähneet kun kaikki lasi ihan huurussa, tuulilasin alareunassa n.10centin sula kaistale, josta tähystin ja navigoin kotia päin. Oli sateinen ilta ja 2vuotias poikani toimi kartturina, pyysivät minua mondeon takapenkille. Tässä vaiheessa tapahtui se miksi aloin tänne kirjoittelee.
Tempasin ladan oven kiinni ja tumppasin vaihteen pykälään ja läksin kohti kotia,40alue ja kone käytti kaikki tallella olevat 30heppaa ja syöksi idän paholaisen armottomaan sivuluisuun, jeparit perässä.
Poikani kysyi isi oliko noi poliisit, vastasin että oli, ne tulee meille kahville. muutaman minuutin päästä kurvasinkin jo koti pihaan. Otin pojan kainaloon ja juoksin sisälle. Kaikki tämä sen takia, kun en jaksanut jäädä T-paitasillaan räntäsateeseen. Kun otin sisältä takin ja palasin terassille, oli jo toinen spede kerinny oven taakse, otti ranteistani otteen ja virkaintoisena mölysi jotain lakia siinä.
Sanoin että rauhotu hyvä mies, juotteko kahvit jos keitän, kyttä sanoi että hoidetaan nää muodollisuudet ensin. Seistiin terassilla hetki ja mentiin mondeoon hoitamaan muodollisuudet, sakkohan se sieltä läpsähti. Turvavyön käyttämättä jättäminen. tämän jälkeen keittelin kahvit ja poltettiin savukkeet, sanoin mondeossa että piti pikkuisen käydä heittää jäähyväis lenkkiä kun leima menee huomenna umpeen eikä toivoakaan saada uutta leimaa ihan pienin fiksauksin. Toivoteltiin joulut puolin ja toisin :lol: :lol: menin sisälle niin poikani kysyi miks ei ne tullu leikkimään mun kanssa, ja alkoi itkua vääntämään :lol:
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Vastaa Viestiin