kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja jta »

Erittäin hyvät arvothan nuo on.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Tässä vielä pieni videopätkä löysästä kaasuttimen kannesta: http://s151.photobucket.com/albums/s140 ... I_4890.mp4

Joku oli ilmeisesti yrittänyt jossain vaiheessa ratkaista ongelmaa kiristelemällä ilmanputsarikoteloa. Siitä päättelin, kun ilmanputsarin pinnapulttien kierteet siellä kaasarin kannessa oli jossain vaiheessa korjattu. :)
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja jta »

Nuo tuntuu korkkaavan aika helposti vaikkei edes kovin tiukkaan vedä. Joutunu nappiksessakin jo laittaan kaks läpipulttia.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
degen
Viestit: 1287
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja degen »

Tässä talvipakkasilla kannattaa muuten tarkistaa asteekkikaasariin tulevien jäähdytysnesteletkujen klemmarien kireys. Olivat itsellä löystyneet ja vuoti nestettä. Samalla on järkevää tarkistaa, etteivät letkut ole murtuneet klemmarin alta. Minulla kävi näin ja meinasi kone keittää, kun jäähdytysneste roiskui ympäri konehuonetta. Eikä ryyppy mennyt pois päältä.
Kävin samaa vauhtia kaikki klemmarit läpi ja löytyi toinenkin alkava murtuma. Se pirun klemmari viiltää letkun halki jos niitä joutuu aukomaan ja kiristämään usein.
Onneksi letkuissa on aika paljon löysää että niitä ei tarvinnut uusia.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1287
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja degen »

Takana 30000 km axtec-ladailua. Viimeisin ongelma oli, että tyhjäkäynnin tunnistaminen ei toimi kunnolla. Maantieajon jälkeen aina putosi kiekat 400:aan ensimmäisen kerran kun laski tyhjäkäynnille. Samoin paikallaan kaasutellessa putosi kiekat 600:aan kun laski kaasun pois.
Tähän auttoi afr-boksin vaihtaminen sellaiseen, jossa lukee kannessa AXTEC AFR, vuosiluku, kuukausi ja viikko.
Vanhassa boksissa oli vain sellainen kolmio ja pyörä kannen alareunassa. Tämä boksi ei sytyttänyt nimittäin moottorin vikavaloa, kun kierrokset laski alle 400. Näin sen kuuluisi tehdä. Niinpä vaihdoin boksin ja kappas, maantieajon ja kaasuttelun jälkeen kierrokset putoavat mukavasti siihen 900 johon joutokäynti on säädettykin.
Tuo boksi jossa lukee tuo axtec afr, taasen toimii oikein valon sytyttelyn suhteen.
Lisäksi jossain täällä foorumilla olevassa vanhassa ketjussa lukee, että se olisi nopeampi säätelemään ja olisi siten paras afr-bokseista, joita lienee kolme erilaista.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1287
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja degen »

Jos joku on vaihtamassa axtec-kaasaria takavetoiseen ja uusi kaasari on samaran axtec eli 21083-alkuinen, niin älköön tehkö muutoksia suuttimissa niin kuin minä tein. 21083-kaasarissa on alkuperäinen kakkoskurkun bensasuutin kokoa 100 ja ilmasuutin 125. Minä tein lisätehojen toivossa sellaisen muutoksen, että laitoin sinne bensasuuttimeksi takavedon axteckista (21053-) olevan bensasuuttimen ja ilmasuuttimen, kokoa 110 ja 135. Tämän jälkeen huippunopeuden kerääminen kesti kauemmin ja kiihdytys tuntui ähkymmältä yli satasen vauhdissa kuin alkuperäissuuttimilla. Bensaa paloi tolkuttomasti, kun poljinta käytettiin lattiassa.
Palautin suuttimet 100 ja 125 takaisin, toimii oikein mukavasti ja bensaakin kuluu vähemmän.
21083- ja 21053-axteckien isoin ero lienee venturien koko, 21083-kaasarissa ykköskurkun venturi on 21 mm ja 21053-kaasarissa venturi on 23 mm. Kakkoskurkulla samaran kaasarissa venturi on 23 mm ja takavedon 24 mm. Venturien kokoero selittänee liian rikkaalle menemisen 110 suuttimella. Pääsuuttimet ovat:
21083: 80/100, solenoidisuutin 85
21053: 85/110, solenoidisuutin 97
Ilmasuuttimet:
21083: 165/125
21053: 165/135
Päästöt menee kohdilleen normaalisti takavedossa samaran axteckilla.
Lieneekö jokin moottorien ero selittävä sen, miksi noita axtec-kaasareita on kaksi erilaista.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
pressa
Viestit: 10184
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Joku vanha konelan huoltomies joskus kertoi että, Samaran axtec kaasutin on parempi kuin takavetoisen. Kertoi että päästöissä ei ollut koskaan ongelmia kuten takavetoisissa...
Avatar
degen
Viestit: 1287
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja degen »

Ostin jokin aika sitten lada-shopista venäjänkielisen remonttikirjan malleille 2105 ja 2104 ja niiden eri johdannaisille. Siitä löytyi toimintaselostus 21053-1107010-61
kaasutinjärjestelmälle ja samalla kaasarin säätöarvotaulukko. Siinä taulukossa luki, että bensapinnan korkeus kaasarissa saa vaihdella välillä 23-27,5 mm. Axteckissa bensapinta on tasan 27,5 mm. Koska nämä kaasarit ovat hyvin liki samat, luulisi tuon em. vaihteluvälin koskevan myös axteckia. Täällä foorumilla kun ollut taistelua tuon polttoainepinnan kanssa.
Jouduin touhuamaan myös itse pari päivää sitten pinnan kanssa. Kun sain kamat kokoon, reikiin tiirailun tuloksena toisessa näkyi bensaa ja toisessa koho niin kuin pitääkin. Ihmettelin kauan, että mitäs helv...Syynä oli se, että koho ei ole tarkalleen toisen reiän kohdalla, vaan ohi siitä. Niinpä sitten katselukulmaa vaihtamalla näkyi koho sielläkin. Homma kunnossa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1287
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja degen »

Kävin axtec-combillani Torniossa viikon työreissulla Tampereelta. Kilometrejä kertyi 1550. Auto toimi ongelmitta. Luotettavahan tuo on. Kulutus asettui suunnilleen 7,5 litraa sataselle. Autossa oli neljä sälliä ja takakontti kattoon asti täynnä tavaraa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Vastaa Viestiin