kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Ladassa jos on vikaa,on se käyttäjän vika......Katsoin peiliin,vika löytyi herneen kokoisista aivoista :lol: :lol: :lol:
Onhan tästä väännetty, taidan itse kuulua samaan kategoriaan :lol:
kyllä se aina kirpaisee kun joutuu rankaisemaan itseään, jos Lada oirehtii, siksi on mukava välillä ajaa muun merkkisillä, ei tarvitse tuntea syyllisyyttä, hajoisi se joka tapauksessa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ehkä Jussikin vielä joskus huomaa ettei hän ehkä ollutkaan niin oikeassa kuin kuvitteli... :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja pressa »

degen kirjoitti:...ainiin siitä katista viel sen verran et toimiiko jokin yleismallin katti tossa? Jos sattuu nykyne käryämään.
Jostain täältä luin että periaatteessa toimii mut käytännössä ei.
ei se katalysaattori tiedä minkä männän päältä pakokaasu tulee, eli katti toimii kunhan seos on oikealla alueella.
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja degen »

Juujuu. No sitten ei hätää :D
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
fordvaltonen

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja fordvaltonen »

Yhtä asiaa en pysty ymmärtämään, miten niin axtec on hankala korjata (poislukien uusien varaosien saanti, siitä kun en mitään tiedä)? Miten se on esim ruisku-Ladaan verrattuna vaikeampaa? Vaikeampiakin vehkeitä kun on vastaan tullut.
Avatar
jta
Viestit: 4362
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja jta »

fordvaltonen kirjoitti:Yhtä asiaa en pysty ymmärtämään, miten niin axtec on hankala korjata (poislukien uusien varaosien saanti, siitä kun en mitään tiedä)? Miten se on esim ruisku-Ladaan verrattuna vaikeampaa? Vaikeampiakin vehkeitä kun on vastaan tullut.
Väliin tuntuu tämän axtecin kans että tekis mitä vaan ja kaikki pitäis olla kunnossa niin siltikään ei toimi oikein. Mutta tottahan tuokin että on niitä vaikeampiakin vehkeitä korjattavaksi etenkin näin kotikonstein.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Teemutiitoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Teemutiitoo »

Hassua, Auto toimi hyvin, kävi tasaisesti ja kärysi vain kitkerälle kattituoksulle. Tuon toimivuuden takia otin pakokaasutestit etukäteen mahdollisia toimenpiteitä varten. Yllätys yllätys kaikki oli erittäin hyvin alle rajojen. Kaikki oli korvakuulolla säädetty myös tyhjäkäyntipiirin (vai mikäseoli) seosruuvi, ja useista axtec kaasareista tehty.

Uskallan edelleen väittää että systeemi pelaa kun on kunnossa. Jos ongelmia käynnissä ilmenee voi vika olla vaikka uimurikammion neulaventtiilin kuluneisuudessa, solkuissa, tukos jossain ja vaikkapa vivuston likaisuus/kuluneisuus. ym.

Toki afr systeemissä ja lambdassakin voi olla vikaa.

Muuten tuohon tyhjäkäyntiin imu päällä on säätöruuvi vivustossa kakkos kurkun läheisyydessä. Ja bi-metallijousen kunto ja säätö kannattaa tarkistaa.

No omasta tuotteestani: Edelliset omistaja tuskailivat tuonkin kanssa aikanaan, nyki, juonitteli. eivätkä saaneet päästöjä millään, kukaan ei muka älynnyt mistään mitään. Paikallinen korjaamokin yritti tolskata mutta ei.

Olivat vaihtaneet sitten otsoonin tilalle ja kun katsastus tuli niin jäi leimaamatta.

Kun ostin tuon pois ja rupesin selvittämään astekkia niin löytyihän sieltä ihan järjellistä vikaa. KUMPIKIN solkku pimeänä, uimurikammion neulaventtiili kulunut, tukos kiihdytyspumpun putkistoissa ja vivusto solmussa laiminlyödyn huollon takia. Miksi näitä ei ollut otettu huomioon vikaa etsiessä.

Autolla oli kitkutettu nuilta osin niin pitkään kuin oli kulkenut.

Öljyt oli vaihdettu ym huolto hoidettu mutta tuo osasto oli kokonaan unohdettu.

Ihmetyttää miten autolla edes ajetaan jos vauhti kiihtyy kaasua löysättäessa.

Axtecin korjaaminen ja ylläpito ei ehkä ole yhtä helppoa kuin normaali kaasarin hierominen, ei sitä kannata mennä väkisin vääntämään. Kannattaa sen sijaan ensiksi perehtyä koko järjestelmän toimintaan esim, kerhotuotteiden korjausrompusta. Tästä sain avaintärkeää tietoa itsekkin.

Jos laite tuntuu niin pahalta niin myy ihmeessä pois äläkä enää samanlaista laita. Näitähän kuulee.

Nostan hattua kaikille todellisille axtec ladailijoille! Siinä tarvitaan muutakin taitoa kuin leukojen loksuttelua negatiivisessa mielessä. ainakaan tietääkseni en hauku laitetta jolla olen kerran ajanut joka tuntui vialliselta perehtymättä ensin vikaan ja tekniikkaan, siinä voi olla parannettavaa.

Te jotka mielellänne lyttäätte kaikille kyseistä laitetta voisitte miettiä että oliko laite edes kunnossa kaikinpuolin. Jos ajamasi tekee niin niin onko kaikki juuri samanlaisia?
Ajakaapa huviksenne vaikkapa 20 kappaletta astekkeja ja kertokaa sitten oliko kaikki samanlaisia.

Voisinhan vaikka rueta lyttäämään 2107 1700i malleja koska kerran yksi sellainen nyki ajaessani sitä. Eiköhän tähänkin ollut joku muu ratkaisu.

Tuo tm: tesit oli kaiken huippu :D osaavien asentajien käsissä (hah hah)



Paljon on näitä silittelijöitä jotka huudattavat menemään kunnes auto ei liiku ollenkaan. Tekniikkaa pidetään liian vaikeana eikä siihen viititä edes perehtyä.

Kyllä ruisku on tiedossa ja onhan se tällähetkellä paras keksintö. Mutta ajan silti axtecillani. Ei tunnu olevan mitään syytä vaihtaa. Mitä sitten rassaisin :D


Tässäpä taas näitä yöllisiä seko kirjoituksia. Elkää ottako vakavasti tarkoitus ei ollut loukata ketään.
Joen musikka
Viestit: 1924
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Teemutiitoo kirjoitti:Uskallan edelleen väittää että systeemi pelaa kun on kunnossa. Jos ongelmia käynnissä ilmenee voi vika olla vaikka uimurikammion neulaventtiilin kuluneisuudessa, solkuissa, tukos jossain ja vaikkapa vivuston likaisuus/kuluneisuus. ym.

Kun ostin tuon pois ja rupesin selvittämään astekkia niin löytyihän sieltä ihan järjellistä vikaa. KUMPIKIN solkku pimeänä, uimurikammion neulaventtiili kulunut, tukos kiihdytyspumpun putkistoissa ja vivusto solmussa laiminlyödyn huollon takia.
Ihmetyttää miten autolla edes ajetaan jos vauhti kiihtyy kaasua löysättäessa.

Axtecin korjaaminen ja ylläpito ei ehkä ole yhtä helppoa kuin normaali kaasarin hierominen, ei sitä kannata mennä väkisin vääntämään. Kannattaa sen sijaan ensiksi perehtyä koko järjestelmän toimintaan esim, kerhotuotteiden korjausrompusta. Tästä sain avaintärkeää tietoa itsekkin.
Nostan hattua kaikille todellisille axtec ladailijoille!
Edelleen samaa mieltä;A-Lada on huomattavasti mainettaan parempi! :D
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

yksi varaosa-axtec 1500S tuli purettua lopulliseen muotoonsa ja sen jälkeen loppua raatoa hinattiin uazilla pitkin peltoa katollaan, kunnes kääntyi oikeaan asentoon, näin käy ryssän romuille :D

Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tyypillinen actex-takavedon kohtalo.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1654
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Viime keskiviikkona ostin noin 80v mamman Ladan.(1500s) Ladaa ei olla pesty sitten piiitkään aikaan, sammalta kasvaa monessa paikassa.
Tekniikka toimii kohtalaisen hyvin, vitosvaihde huutaa melkoisesti ja volttimittari ei näytä mitään, lataa kuitenkin.
Koriltaan, no jaa. Pieni pettymys, kun tämä Ladan vuosimalli 1995. :?
Tänään pestiin painepesurilla ja kyllä tavaraa lähti, varsinkin takaluukun reunoista. Saa nähdä kuinka kauan on omistuksessani.
fordvaltonen

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja fordvaltonen »

Tuli pakkanen ja ongelmia. Ei käynnistynyt sitten millään, ennenkin huono oli käynnistymään mutta nyt paloi käämit. Yli 10 kertaa sai aina startata että lähti käyntiin. Eikä pakkasta ollut kuitenkaan kuin se noin -20 astetta. Viikko tätä riitti.

Auto työn alle ja hetken ihmettelyn jälkeen oli "vika" selvillä. Tätä en olisi koskaan uskonut, auto kun oli kuittien mukaan juuri ennen minulle siirtymistä viime talvena käynyt kaasutin huollossa. Ryyppyläppä ei sulkeutunut kunnolla, kaasutin oli siis kasattu VÄÄRIN. Läppä jäi alareunastaan +5 mm auki. Purin mokomaa sen mitä tartti ja kasasin takaisin, nyt osat OIKEIN paikalleen ja pulttasin takaisin autoon. Samalla uusin alipaineletkuja niin paljon kun pystyin, letku vaan loppui kesken noin 4 metrin kohdalla :lol: . Kaasutinhan oli irti jo viime talvena, mutta silloin vain putsasin vivustot kun tuntuivat jumittavan, en tullut silloin katsoneeksi muuta, olis ehkä pitänyt... :oops: .

Ja käyntiinhän tuo lähti, HETI ilman ongelmia, pakkasta -20. Tänään aamulla uusi yritys, nyt vain -11 astetta pakkasta, ilman lämmitystä ekalla kerralla käyntiin. Ja se veto ja käynti, tasaisempaa saa hakea.

Olenko vihdoin lepyttänyt Axtec jumalan?
Avatar
Marko
Viestit: 974
Liittynyt: 7.2.2006 19:48
Paikkakunta: Инкероинен,Коувола

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja Marko »

Et oo lepyttäny Axtec jumalaa,oot kumonnu ne kaikki paskapuheet Axtecin toimivuudest,mitä tälläkin foorumil on vinguttu,kun se ei toimi.Kyllä se toimii,ku se on kunnossa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
fordvaltonen

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja fordvaltonen »

Marko kirjoitti:Et oo lepyttäny Axtec jumalaa,oot kumonnu ne kaikki paskapuheet Axtecin toimivuudest,mitä tälläkin foorumil on vinguttu,kun se ei toimi.Kyllä se toimii,ku se on kunnossa.
Aivan, toimii kun on kunnossa. Piru kun tota on vaan aiemmin pidellyt joku jonka ei olis pitänyt.
E.P.
Viestit: 747
Liittynyt: 9.10.2010 16:28

Re: kokemuksia halvasta Axtec-Ladasta

Viesti Kirjoittaja E.P. »

Kun luin tämän ketjun läpi, niin heräsi kysymys. Voiko Axtec:in säätää arkiajoon toimivaksi, ja sitten katsastukseen pykälät täyttäväksi?

Eräästä Ladasta -90 luvun alkupuolelta tämmöiset muistikuvat. Katsastussäädöissä veto oli ohutta, ehkä vähän nykivää. Sitten leiman jälkeen säätivät sen nätimmin toimivaksi. Säätäjien ammattitaidosta en tiedä, kun ajelin autoa toimen puolesta.

Kun luin tämän ketjun, niin ymmärsin että pykälät täyttäväkin Axtec voi toimia asiallisesti. Nyt kun en millään muista mitä vuosimallia se aikoinaan ajamani Lada oli, mutta se olisi voinut olla Axtec.

En pelkää haasteita, ja ehkäpä käyn katsomassa Axtec-ladaa, kun ei sitä warreakaan tunnu vielä löytyvän. :lol:
Vastaa Viestiin