2101 1977 KRIINI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Aloitellaanpa sitten aivan nätisti ja kiltisti tämä. Kyllähän tähän mielenkiintoa on itsellänikin.

Siis sain käsittämättömän tekstiviestin keskiviikkona 6.8.2008. Olin Joensuussa ja siinä oli jotakin säätöä Ystäväni uuden 21044 -vekottimen kanssa. Taisin juuri olla tyhjentelemässä siitä vesipuolta. Öljynvaihtoa suunnittelin. Laatikkoölyt ja perän lupasin lirutella samalla. Jos en nyt ollut vesipuolta vielä liruttelemassa niin ainakin imuroimassa, tyhjentämässä takatilaa, kääntelemässä penkkejä, suunnittelemassa pesuja ja tietysti kauhistelemassa törkyistä moottoritilaa. No, kuitenkin olin tekemässä Ystävälleni pientä ystävän palvelusta tietenkin sillä huvilla, että saisin vekottimen vähäksi aikaa käyttööni ja koeajoon.

Niin tuli se tekstiviesti numerosta, jota en tunnistanut. Siinä oli jotakin tälläviisiin: No, tule ja hae Nappis pois hintaan X. Ja minä kun ihmettelemään. Mitä ihmettä? Mikä tämä tällainen The Nappis oikein on? Enhän ollut yhtään nappista koskaan ostatellut. Oliko Togliatin retkikertomuksemme, ViikkoPohjoisKarjalan miittijuttumme vai Kouvolan Sanomien Kuusaan Miittijuttu herättänyt jonkun vanhan karhun talviunestaan ja tämä tarjoamaan minulle kalleintaan. Ihemtys oli suuri.

Minulla oli kuitenkin kädet täynnä sontaa tuon Musikalta ostetun 21044 kanssa, joten lähetin vain nopean viestin, jossa totesin ottavani paremmin yhteyksiä kun kädet ovat puhtaat. En kyllä suonut Vekottimelle eli tuolle Nappikselle juurikaan aatoksia. Kummittelemaan se toki jäi, varsinkin kun hinta oli tuo X.

Tässä juttusarjassa ei muuten käytetä mitään detajitietoa, joka voisi vahingoittaa joitakin jutussa mukana olevia Ihmisiä. Rohkenen kuitenkin käyttää joitakin nimiä, jotka tiedän (Lada)Ystävikseni, koska tulen kirjoittamaan aina heistä positiiviseen sävyyn tai ainakin niin, ettei heille mitään isoa harmia pitäisi kirjoituksistani tulla.

No, tuo Ystäväni 21044 tuli värkättyä. Ikävin homma oli tankin paikkaus, mutta me Pojat sen hoidimme muutamalla kunnon pensahuikalla ja useammalla turhalla kokeilullu. Minä siinä turhia viritelmiä yritin. Lopulta tankki täysin tyhjäksi, kaikki entiset paikkausräpellykset hemmettiin ja uusi mälli päälle. Tosin reikä oli kuin olisi puukolla lyöty. Sitä oli vähän muotoiltava, lähinnä sisäänpainuneita reunoja väänneltävä ulospäin. Mutta pelistä tuli ehtä ja siisti. Konehan siinä on priima ja HUOM! kytkin on exelentti.

Ajattelin ajella koeajon Kuusaalle. Siinä tulisi taas se mukavat vajaa 1000km eessuntaas. Pienien lisäkoukkausten kanssa kyllä. Ja ajoa tulisi Pohois-Kymenlaaksossakin. Näppasin IhananLemmittyni kainaloon ja tietenkin NeitiHauHaun mukaan. Ihana lemmittyni on eräs suloinen NuoriNeito Joensuun Yliopiston Kuorosta, jossa me lauloimme Rakkautta On! -kevätkonsertissa siirappisen soolon kappaleessa Kai Muistat. Ah miten Romanttista.

No, meillähän oli antoisa matka Jyväskylään, jossa hän valitettavasti joutui poistumaan hellästä huomastani. Mutta näin oli tarkoitettu. Korkeammat voimat olivat päättäneet näin. Mutta minäpä Poika en lannistunut. Minä olin ottanut jo varasuunnitelman aiemmin käyttöön. Lohdutukseksi minä menisin katsomaan The Nappista.

En minä tässä vaiheessa tiennyt mitään The Nappiksesta. Tiesin vain hinnan X. Ja sen perusteella pelkäsin pahinta. Olinhan hakenut 2106 FIINIn keväällä ja sen kanssa olisin vielä joskus pulassa. Tämän Pulan laadusta en ole vielä tietoinen, mutta syvä ja kylmä se tulee olemaan. Tiedottomille tiedoksi, että Pula tarkoittaa avantoa.

Siis suuntasin Jykylästä kohti etelää ja Heinolaa. Heinolassa nyt ei mitää kummallista olisi, mutta ajattelin ajella sieltä kautta HepoKattilaan, jossa The Nappis lepäsi. Olimme puhuneet omistajan kanssa puhelimessa ja olimme samoilla aalloilla selkeästi. Ymmärsimme toisiamme ja meillä oli samankaltainen tuo Humourintajukin. Puhuttiin siis samaa kieltä. Kielen nimeä en tiedä mutta meiltä se sujui.

Siinä sitten ajelin ja tiesin pitkän päivän olevan tulossa. Aamulla kymmeneltä lähdettiin. Oltiin Jykylässä kahden jälkeen ja ties koska saavuttaisin HepoKattilan. Kenties iltakuuden jälkeen tai joskus. Minä kun en noita kiireitä pitele.

No, iltahan se alkoi olla. Olimme siinä puhellessamme puhelimessa vaihtaneet jonkinlaisia reittitietoja. The Nappiksen omistaja antoi minulle summittaiset ohjeet ja sanoi että soita siitä sitten. Minä siihen, etten koskaan voi luottaa tuollaiseen soitteluun. Kämmekäthän aina kiukuttelevat tosi tilanteessa. Akut loppuvat, kentät pettävät, luuri katoaa penkinväliin. Polliisikaan ei moisista soitteluista kesken automatkustamisen tykkää. Minä sitten päätin löytää paikan ilman ihme soittelusja. Ja löysinkin käytyäni ensin yhdessä toisessa pihassa, jossa oli Se OrapihlajaAita.

Lopulta siis kurvasin pihaan, jossa oli isoja autotalleja tai paremminkin halleja. Piha oli tyhjä lukuunottamatta yhtä vanhaa Scania Vabista. Yhdessä tallissa isot ovet olivat auki. Ja mitäs sieltä pilkisti? Siitä kerromme myöhemmin lisää.

Hyvää yötä kaikki iltasaduista nauttivat. Näitä seuraa ellei kilttiä isoa SatuSetää suututeta turhaan kummallisilla kiukutteluilla vaikkei olisi edes KänkkäRänkkäPäivä. :wink:
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 18.6.2011 16:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Joen musikka
Viestit: 1924
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Muistaahan SatuSetä syödä aamulla kiltisti aamupuuronsa? :D
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, JoVot! Ajattelin jatkaa tätä vähän vielä tässä saunan päälle. Vähä kirjotellaa ja sit syyvää et jaksaa nukkuu.

Nii, tosiaa! Tätä saa kommentoida, heitellä hetuloita tänne tarinan sekaan ja varsinkin kysellä, jos joku asia askarruttaa tai kiinnostaa erityisesti. Kaikkea ei sitä tällainen Satuilijakaan keksi kertoa. Eli rohkeasti vaan, kunhan kommentit eivät ole tyyliin: Jos on syntymätyhmä niin saa anteeksi, mutta jos ei edes ota opiksi on idiootti. Noitapa ei tarvitse enää koskaan tulla. Kerta riitti silloin alkukesästä.

Elipä vaikkei paikalla taida olla enää ketään IllanVirkkua ja AamunTorkkua niin Ladataan hieman vielä iltasatua.

No, minä näin sitten Näyn! Sitä ei uskonut oikein todeksi. Näin siellä hallissa jotakin Mielettömän vihreää. Väri oli käsittämätön. Siitä saa jonkinlaisen kuvan, kun katsoo tuota allekirjoitusta, mutta ei se ole kyllä mitään verrattuna tuohon KRIINIin.

Näin siis jotain vihreää ja muu unohtui. Hinta X, se että kalustoa on kamalasti, se että olisi harrastettava muutakin ja se että on olemassa maailma, jota joku kutsuu todellisuudeksi. Siellä oli ensin vain vihreää. Ehdin siinä vielä huomata vanhanaikaiset kromipuskurit ns. käpyineen. Olin jotenkin vauhkona.

Onneksi ryhdikäs vanhempi Mies tuli talosta ulos ja tervehti ensin Neiti HauHauta. Sanoi koiraa kaivatun kun kissat kuseksivat pitkin tallinnurkkia. Siinä sitten käteltiin, haasteltiin kaikkea muuta mukavaa koirista, säistä ja no, keleistä kumminkin. Siunattiin sitä, että me molemmat osaamme vielä suunnistaa ilman kommuni-, summoni- ja nativikaattoreita. Sain jopa hieman kehua suuntavaistoilleni kun en "sen kummempia ohjeita kaivannut".

Mikäs siinä, pitkä päivä takana. Reilu 8 tuntia ja vielä olisi värkkäytymistä Markikseen. Ei siinä muuta mutistu, kun otin puhelintuutin, jossa vielä ihme kyllä oli virtaa ja soitin seuraavaksi päiväksi kaverin itselleni Auton hakuun. Tässä vaiheessa en enää ajatellutkaan termiä Nappis. Siinä oli AVTO! eikä mikään muu.

Vähän sitä Autoa kiertelin ja siunasin sitä, etten ollut antanut vanhankehnon, joka yritti minulle sanoa että taas pommia ostattelet, hämätä itseäni. Olin nimittäin tuntenut atraimen piston perssiissäni ja minua oli varoitettu innostumasta asiasta niin, että päättäisin ostosta näkemättä tapausta. Näinhän olin tehnyt 2106 FIINIn kanssa. En tosin kadu tuota ostostani tippaakaan.

Sitten ihailtiin upeaa MustaPunaista Vanaja -kuormuria, jossa oli pieni puunkuljetusperävaunu selässä. Isäntä kertoili minulle auliisti Vanajan historiaa ja oman kuljetusliikesukunsa vaiheita. Ja minähän kuuntelin ja kyselin. Siinä oli tarinaa kerrakseen, mutta se kenties menee jo hieman liika ohi tästä sadusta.

Sovittiin se, milloin huomenna hakisin Auton. Paperit kuulemma olivat valmiina. Ne olivat olleet valmiina 3vuotta. Myyjä ei ollut koskaan laittanut KRIINIä omiin nimiinsä. Se oli ollut odottamassa Minua. Käsittämätöntä! Myyjä oli tosin joskus suunnitellut tekevänsä siitä viimeisenpäälle entisöidyn. Mutta isot autot olivat enemmän hänen hommiaan. Siispä minulle hän mielellään luovuttaisi tuon VAZ 2101 hankintansa. Menisi kuulemma hyviin käsiin. Näin hän uskalsi vanhana AutoMiehenä sanoa. Ja en aio tuottaa hänelle pettymystä. Olen tässä kuulumisia muutamaan kertaan heitellyt sinne päin.

Siitä sitten ilman suurempaa HypoMaanista vaihetta aloittelin ajon Markikseen. Ajoin sitä reittiä, jota tulisin KRIINIn ajamaa uuteen kotisatamaan. Miten niin satamaan? No, VAZ -logossahan on kuvattuna ViikinkiLaiva, joka purjehti Lisenssi mukanaan Volganmutkaan, sinne juuri missä Volga tekee MurhanMutkan. Niin ja sivumennen mainostaen sinne, missä Allekirjoittanut päätti vierailla ja vierailikin hyvällä menestyksellä. Mutta siitähän kerrotaan vain uteliaille, jotka osaavat kyselemisen ja kuuntelemisen jalon taidon. Mutta parempaa logoa ei voisi kuvitella noille Härpäkkeille. ViikinkiLaiva purje pullollaan.

Ja kotiin Markikseen tultiin siinä 9jälkeen. Johan oli taas päivällä mittaa. Onneksi paikat olivat siistit ja pölyt pyyhitty. Siinä sitten vaan iltapuuhiin hyvin ja odottavaisin mielin. Ja tästä jatketaan kunhan jaksetaan.

Ja tämä Setä ei aamupuuroja syö. Ennen 2iltapäivällä ei suuhun mene muuta kuin nesteitä ja tietysti iso kasa Lääkkeitä. Niillä jaksaa iltapäiväpalaan asti. Vasta ilta 8 jälkeen ruvetaan Syömään. Jatkoa kenties seuraa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tähän satuun pienenä IltapäiväUniPalana pikku juttu.

Iski oikein pirullinen TuninkiPaarma tässä eräänä hetkenä. Ja kaikki tämä AitoKymenlaaksolaiseen malliin!

Käpyset helemettii. Puhkurit tietysti pois. Koristelistat keräilyromuun. Takavalot irtipoikki. Nappikapselit muuhun käyttöön ja mitähän vielä. Ei kehtaa edes kaikkea kertoa, vaikka Kymenlaakson Pojjaat kuinka hurraisivat :twisted: 8) :twisted:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja Jokari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Tähän satuun pienenä IltapäiväUniPalana pikku juttu.

Iski oikein pirullinen TuninkiPaarma tässä eräänä hetkenä. Ja kaikki tämä AitoKymenlaaksolaiseen malliin!

Käpyset helemettii. Puhkurit tietysti pois. Koristelistat keräilyromuun. Takavalot irtipoikki. Nappikapselit muuhun käyttöön ja mitähän vielä. Ei kehtaa edes kaikkea kertoa, vaikka Kymenlaakson Pojjaat kuinka hurraisivat :twisted: 8) :twisted:
:lol: :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mitenhä tää satu jatkus. No, kai se jatkuu ronolokises järjestykses eli noudattaen tarkkoja kelloaikoja ja numeerista oorteria.

Se oli sellainen kesäinen päivä kun 9.8.2008 kun VelPojan Astralla ajeltiin sinne HepoKattilaan päin siinä iltapäivästä. VeliPoika oli menny iha puhumattomii kun joutui yölöysin jälkee ajolähdössä heräämään retkelle. Haettiin siinä vielä minun KotiSähkömieheni mukaan. No, hänen täytyi saada vähän "evästä" mukaan ja otti ne vaikka sanoin että: "Heitä helevettii ne Kaljat"

Luvattiin olla talleilla viimeisään 3 iltapäivällä. Taidettiin olla vähän aikaisemmin. Ei siinä juuri viitsinyt liiemmin tutkia KRIINIä tai eihän sillä sellaista nimeä silloin ollut. Sain papperssit kouraan ja peräyttelin värkin ulos. Nasakka oli käynnistyminen. Kytkin tosin oli luistoaseman rajoilla. Härkki ulos ja puhelemaan mukavia.

Taas ihailtiin Vanajaa ja ihmeteltiin Nuoruuteni ikköskuarkkia ScaniaVabista. No, kyllä RakettiAuto eli Magirus oli ehkä vielä kovempi ilmestys silloin pienenä. Joutaisi kuulemma myyntiin se Vabis siitä pihasta. Täytyy kysellä ostajahalukkaita jollain voorumilla.

Vähän siinä sitten pällisteltiin 2101 pintapuolisesti ja haisteltiin sisusta. Se haisi täysin samalle kuin se jolla opettelin ajelemaan Hankasalmen Kirkolla silloin tässä eräänä päivänä. Viininpuna oli vain tosiaan vaihtunut siihen OliivinVihreään, joka tuossa värinä on. Muutenhan erona ei ole kuin matkamittarin lukema. Siinä silloin joku reilu 60 000 km ja tässä Kriinissä vain 22 345 km. No, noissahan ei oleellista eroa ole.

Tietysti siinä Viininpunaisessa oli ne niskatuettomat kenonahkapenkit. KRIINIssä on vaaleanruskeat plyyshiset tai kankaiset niskatuelliset. No, ei niissäkään niin oleellista eroa ole. Tukeva on tuon ikäisten Latojen istuin. Melkein kuin ladonseinää.

No, siinä sitten Töpinöissä vähän aikaa pyörittiin ja haastettiin. En edes kauppakahvia älynny pyytää. Toisaalta Miehellä oli lähtö sairaalakuljetukseen. Ehkei hänellä olisi ollut aikaa. Siinä oli sellaista pyörimistä, että kun VeliPoika lähti VarmariAstrallaan jo omiin puuhiinsa ja minä jäin KotiSähkömiehen kanssa pihalle, niin CD-levy katolle ja lensi kuulemma kaaressa kohti takaa tulevaa autoa. Auto väisti ja CD säilyi ehjänä. Oli nimittäin kovaa kamaa. Manowar: Sign of the Hammer!

No, me poijaat hyvästeltiin entinen omistaja, joka sanoi huokaisseensa helpotuksesta kun 2101 näytti pääsevän Hellään ja Hyvään kotiin. Hypättiin lullaan ja nypättiin se maantielle kohti Markista.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taas iltapäivien iloksi ja Rouvien ratoksi: Tunaus jatkui! :lol: 8) :lol:

Aikaisemminhan tuossa purkailin vesipuolen ja pensapuolen moottoritilasta. Sehän onnistui vallan mainiosti.

Kohta lähdetään vähän painepesemään puskureita ja muita turhia kromiosia, että joutavat sitten priimakuntoisina myyntiin. Lienevät Kymenlaakson ulkopuolella haluttuja.

Ja vielä vähän lisäpurkua. Nyt on sitten polttoainepuoli koneesta peräänpäin tyhjennetty. Onneksi tankissa on pohjaproppu pensavarkaita helpottamaan. No, eipä tuossa kyllä ole täyttötorvessakaan mitään haittahärpäkkeitä. Meillä kun ei polttoneste liikoja maksa.

Tulipahan puhdisteltua tankin pohjamonttu. Oli muuten täysin ehjä, vaikka vähän eristyksen ja vaimenninkumit siellä levällään olivatkin. Rassasin sen älyttömän kumisilikonitiivisteen sieltä reunasaumasta pois ruostuttamasta. Tankki nyt täytynee huuhtoa kunnolla.

Tämä polttoainepuolen rojekti siksi, että näytti olevan huonoa tuo polttonesteen virtaus. Puhaltelin vielä korinalla olevan tuloputken tyhjäksi suurella SepeSuden -puhkuvoimallani. Vika on varmaan polttoainepumpussa tai sitten tuossa kipinöinnissä. Mihin hemmettiin se olisi voinut hävitä? Kaikkea sitä.

Tälläistä vähän ikävämpää teknistä tänne Satuilujen väliin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Niin, kohtahan tuo on niin riisuttu malli, ettei enää 2101 KRIINIksi tunnista. Voi poijaat minua kun innostuin Tunaroimaan ja Tumpeloimaan :twisted: :mrgreen: :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Meinaatko oikeasti luopua Kriinin käpypuskureista,ym TURHISTA hilppeistä?Kyselee nimimerkki:Innostuinkoturhaan
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

No, minä kävin tykittämässä ne oikein kunnon vehkeellä. Ei niistä myyntiin ole. Ei niitä saanut sisäpuolelta kiiltäviksi. Siellä on liian hyvä kerros melko tuoretta kotelonsuoja-ainetta. Pintamössö lähti kivasti pois, mutta kiiltoa ei saanut esiin millään. Eli ei kehtaa kaupata. Ei saa muuta kuin muutaman Eurosen.

Laittelenpa niihin sitten lisää sitä kotelosuojaa oikein kunnolla, suoristelen hieman taittuneet etupuskurin kiinnikkeet, kiillottelen kromipinnat julkisivulta, ehken vähän vahaa, kävyt samoin ja kiltisti paikalleen.

Mutta tuo käyntipuoli. Voi hirvitys! Jokari äkkiä tänne, niin kuin olis JO! Lauantaiksi se on saatava iskuun tai menee HuviAjelu sivutta suin.

Pikkuisen olisi ostettava lasikuitukittiä. Niin ja pieni hiomaväline, kun lelut ovat tietenkin siellä Kännykkätiellä. Epoksia ostin jo ja sitä mainitsemaani OliveGreen kaksikomponenttimaalia niihin pieniin paikkauksiin. Äh, ja kevyt tujaus ruostesyöppöäkin tarvitaan.

Kyllä tulee Arvottomalle KRIINIlle hintaa. Ja ei tunnu missään. Kun sen hinta ei siitä lisäänny eikä vähene vaikka panisi kuinka nappulaa menemään niin mikäs siinä. Siitä ei nimittäin saa vakuutusyhtiöltä juuri mitään vaikka mitkä VaunuVakuutukset hommaisi. Joten antaa mennä.

Taidan kyllä lainata hiontanappulan tuolta ProtoMieheltä. MersuMies ei lainaile muita kun täysin mekaanisia värkkejä. Ja ihan oikein. Hänellä varmaan ikäviä kokemuksia lainoista piisaa.

Mutta ei auta kun huomenna huuhtoa tankki kunnolla, laittaa kiinni, muistaa jättää pohjaproppu köyhiä varten näkyviin, vaihtaa vanhat Jokarin säätämät kynttilät sisään ja pelätä pahinta. Voi näitä LeikkiKaluja...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaa kai tuo sitten tultava käymään perjantaina vaikka lupailee sadetta, eihän ny helevetti sitä lauantain keikkaa voi jättää välistä... :lol:
Onkos se jäähdytyspuoli jo kuosissa?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Siinä sitten ajeltiin n. 50 km kohti Markista KotiSähkömiehen kanssa, joka ei voinut olla ottamatta koko ajan sitä evästä. Mitäpä se haittasi kun hän ei läikyttänyt eikä syljeskellyt.

Ihasteltiin tupakkaikkunoiden virheetöntä toimintaa ja muisteltiin kaverin vanhoja Volvoja, joita hän laittoi aikanaan samalla intohimolla kuin minä nyt näitä Leluja. Hänellä se aika oli ja meni. Minulla ei silloin ollut kun ihme siitä, miten joku voisi osata värkätä autoja tai mitä tahansa teknisiä vekottimia.

Polttoaineen kulutuksen vähäisyyskin sai kehuja. Hiljainen käyntiääni ja muu ajomelu olivat vielä suurempi ihme. Iskarit ja jouset kuin uudet. Ainoastaan kardaani tai vetoakselit pitivät hieman kolinoita jossain tilanteissa. Jarru taisi vähän laahata, mutta kovassa jarrutuksessa KRIINI ei vetänyt mihinkään suuntaan. Kytkinhän oli aika hölmö, mutta tiesin säätäväni sen pian, joten en paljon siitä piitannut. Ajeltiin ja nautittiin MualaisMaissemasta.

Niin kilpiähän siinä ei ollut. Komeat paikat kilville kylläkin. Edessä varsin alhaalla puskurin alla. Takana aivan alkuperäisessä paikassa. Taisihan minulla olla siirtokilvet mukana. Etteivät vain olleet samat kuin silloin keväällä 2106 FIINIä haettaessa. Tuota asiaa en oikein muista. Eiväthän ne voineet olla samat. Eihän voi kaksia samoja saada vaikka kuinka anoisi. No, ei muistella tuollaisia turhia pikkuseikkoja.

Valot ja vilkut toimivat kaikki. Tuulilasinpyyhkijöitä en saanut sutimaan. Torvi törähteli komeasti. Jäähdytys oli kunnossa ja puhallinkin taisi toimia, vai muistinkohan sitä kokeilla. Lämppäri oli tutun tulinen. Ehkä paljon tulisempi kuin noissa muissa.

Mutta se Tuoksu! The Tuoksu muinaisuudesta. Ei mitään KarvaKuusenHajua tai NoppaNöyhtäistäLöyhkää. Tämä ei ole piikki ketään tai kenenkään tuoksuja kohtaan tai hajujen herjaa, vaan osoitus minun vanhanaikaisuudestani ja jälkeenjääneisyydestäni. Mutta todellakin se tuoksu oli täysin sama kun siinä Viininpunaisessa, jossa olin erään tarun mukaan hihkaissut erään ensimmäisistä sanoistani kardaanitunnelin päällä seisten: AJA!

Jos oli TogliatinToilailu eräänlainen FlashBack Keniaan ja Vanhaan Hankasalmeen, niin tämä oli todellinen Sputnik suoraan sinne Hankasalmelle. Vielä maalaismaisemassa, jossa katseet kääntyivät perään, kuten varmaan silloin kun melkein ensimmäisiä 2101 Ladaa ajettiin lypsylle Hankamäkeen. Kyllä sitä silloinkin varmaan katsottiin, vaikka taksimiesten Volgat olivatkin niitä SupelllllKulkupelejä.

Nyt kuitenkin kulki KRIINI kohti Iittiä ja Vanhaa Iitintietä kotiin Markikseen. Eikä sen matka sen päivän osalta päättynyt Markiksen pihaan vaan illalla se sai lisää kyytiä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kyllä jäähdytyspuoli on täysin kunnossa. Ei vuotoja. Huuhdeltu 2kerttaa, ajettu puhdustusaineen kanssa tarpeeksi. Sitten täytetty paineella ja vaivalla jälleen kerran, kun ei viitsi avata lämmityslaitteen puteken laippaa. Nyt siellä on vedet odottamssa sitä, että kone pyörähtäisi käyntiin ja päästettäisiin samalla kuumasta koneesta lohkopropun kautta vettä ulos ja lisäiltäisiin jäähdytysnestettä oikea määrä.

Mutta tulille se on saatava Saastamala! Muuten vaikka hinaillaan kuten Miittinkiin. Kysäisin muuten Näppistä mukaan lauantain keikalle. Tiedä vaikka vähän dokumentoitaisiin eikä ehkä ilmaiseksi. Mutta lauantaikeikasta ei saa hiiskua muuta kuin juuri sen verran, että sellainen saattaa olla tulossa. Siitä riittää sitten kertomista keinutuolissa turisten.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Johan ol PuuhaPetePäivä! Lyhyesti:

Kaikenlaisten tarvikkeiden ostoa; porakone, ruostesyöppö (turhaan), kotelonsuojaa, tinneriä. Tupakkapaperia ja vichyä. Kompura lainaan.

Kaoliinirekkan pressujen pesua. KRIINIn pohjapellin pesu (jälleen alkuperäinen kotelosuoja pohjalla)

Hiomista ja taas hiomista. Tutustumista Epox -maaliin.

Epoxilla maalaamista.

Suunnitelmissa: Epox ---> joihinkin paikkoihin hieman lasikuitukittiä ---> hionta ---> Maston Hammer päälle ---> Kiveniskumassa lopuksi. Kaikki työt pensselimaalauksena. Niin ja muutamaan kohtaa se 2komponentti omaväri eli OliveGreen.

Koteloiden tykitys suojalla. Puskurien ja käpyjen takaosien suojaus samaisella aineella. Kromiosien kiillotus Sampo -kiillotusaineella. Mahdollinen lisäkäsittely joko messingin yms. kiillotusaineella tai muulla metallikiillotusaineella, jota lojuu kaapissa. En kiillottele hopealusikoita enkä pesintökultiani. Perintökalleudet kiillotetaan saunassa.

Siispä puuhaa riittää. Lauantaina oltava valmista.

PS: Kaikkeen sitä ryhtyy kun ei mitään älyä. Muuten halpaa hupia tuon Epoxin kanssa leikki. Onneksi menee tuohon Rahallisesti Arvottomaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: VAZ 2101 1977 KRIINI = Rahallisesti Arvoton

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Niin ja olihan sitä pennnnssssatankin pesua ja kaikenlaisten värkkien siirtelyä. Mitähän hemmettiä tosta vielä tulee.

Niinku Valumiehet, Rapparit ja Muurmestarit saanoo: Siit tulee nätti ku se kuivaa. Mut kuivaa ei ollu eikä o ite homma.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin