2101 1977 KRIINI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tässä lähiaikoina rippaat 150km sekalaista ajoa ja päädyttiin seuraavaan:

Kun saadaan Viisumi kuntoon ja kaveri matkaan toisella autolla (ettei tarvitse korjaamon nurkilla kyyhöttää) niin ajellaan Sortavalaan varaosaputkaan ja viereiselle pajalle. Remonttikohteita:

1. Ohjaus eli kai lähinnä Raidetankojen vaihto. Ehkä myös Pallonivelet jos katsotaan vaihto tarpeelliseksi. Säätäköön samalla ohjauskulmat harjanvartta hyväksikäyttäen.

2. Uudet Etuiskunvaimentimet.

3. Kytkimen vaihto. Tietenkin Levy, Paineasetelma ja Painelaakeri.

Tuo välijä tuolla etupäässä on sen verran sietämätön että eihän tuollaisella viitsi kurvata kun nykyään tietää jo paremmasta.

Vai onko tämä PyhäinHäväistystä kun kaikkea ei tällaisen harrastelelun kanssa tehdä itse? Eikös tämä olisi hyvä harjoittelukohde?

Vastaan itse: Olisi silkkaa hulluutta olla käyttämättä näitä korjaamomahdollisuuksia hyväksi.

Minä saisin noihin varata taas koko kesän jos edes siinäkään ajassa tulisi valmiiksi.

Aja ostettakoon jos ei parasta niin kalleinta osaa. Yhtän Fenox -nappullaa ei tähän laiteta eikä muitakaan halpisleluja. Siksi on luotettava kalleimpaan kun ei osaa verrata hintaa ja laatua mielivaltaisessa järjestyksessä kuten Tapi, Arde ja HeiHuttunen aikoinaan vertaillessaan Lattiavahoja. Missäs sarjassa näin tehtiinkään?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Se on nyt sitten KRIINI oikeasti töissä eli käyttiksenä. Nostelin PIIKAa ylös pukeille eikä se nyt ihan muutamaan päivään siitä liikahda alas. Tosin molemmat ovat tieliikennekäytössä kaikkien pyhien periaatteitteni vastaisesti. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Eipä KRIINI ole saanut kovin paljon maantietä maistaa. Kun ei ole ajoa niin ei ole.

Sen verran on kruisattu että kytkin tuntuisi pelaamaan paremmin. Ei ole se kytkeminen ja irrottaminen enää niin hilkulla siellä ylhäällä. En tiedä mistä moinen voisi johtua. Olisiko pääsylinteri alkanut toipumaan pitkästä työttömänäolosta? Voi olla että kuski on tottunut paremmin käyttämään tuota kytkintä. Tuollainen havainto tuli tänään tehtyä.

Verolappu tuli ja voi olla että KRIINI on jo levossa ennen kun maksu erääntyy. Päästiin toisiksi halvimpaan hintaluokkaan eli 113,31 / vuosi. 40kg on yli halvimmasta luokasta.

Vakuutusmaksuja ei vielä ole kuulunut. Onneksi minulla on tähänkin sentään 25% Bonukset.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
virtain
Viestit: 1113
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja virtain »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eipä KRIINI ole saanut kovin paljon maantietä maistaa. Kun ei ole ajoa niin ei ole.

Sen verran on kruisattu että kytkin tuntuisi pelaamaan paremmin. Ei ole se kytkeminen ja irrottaminen enää niin hilkulla siellä ylhäällä. En tiedä mistä moinen voisi johtua. Olisiko pääsylinteri alkanut toipumaan pitkästä työttömänäolosta? Voi olla että kuski on tottunut paremmin käyttämään tuota kytkintä. Tuollainen havainto tuli tänään tehtyä.
Toinen asia,mikä voip olla tuohon kytkinjuttuun liittyen,eli kun se on nyt ollut ajossa,ja kytkin on muuttunut paremmaksi,niin syy voi olla myös se,että kytkinakselista on ruoste/hapettuma kulunut pois,ja täten kytkin pelaa paremmin 8) (monesti,kun auto seisoo ajamatta pitkiä aikoja,niin kytkinakseli ottaa pintaruosteen,jolloin kytkinlevy ei enää liikukkaan sillai,kun on tarkoitettu)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tosiaankin levy, paineasetelma ja painelaakeri ovat olleet melkoisessa levossa ainakin kymmenen vuotta. Hyvähän se on kun kunnon käyttö parantaa toimivuutta. Ei kai se monikaan autohäkkyrä pelkässä levossa parane.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ja käyttö senkun parantaa kytkintä.

Tässä muutaman tuttavan kanssa ääneen tuota kytkintä ihmeteltyämme pälkähti eräälle päähän että miten voisi edes olla mahdollista että alla 24 000km ajettu kytkin olisi voitu saada kulumaan loppuun?

Voisiko kukaan onnistua tuollaisessa luistattelussa?

Autolla ei entisen omistajan perillisten mukaan ole voitu ajaa 124 000km, koska se oli vain kesäkäytössä, kun talvisin ja muina vuodenaikoina Valtio tarjosi ajoneuvot ja kyydit viran puolesta tuolle ainoalle omistajalle ennen perikuntaa ja sitten minua.

Pitänee vielä huvikseen kysyä tarkennusta tuohon historiaan kun kontakti on vielä olemassa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä se kytkinlevyn polttaminen onnistuu varmasti helpostikin tuossa km. määrässä. Vuonna 1996 veli osti vm.95 alle 30tkm. ajetun Samaran johon oli jo kytkinlevy vaihdettu. En nyt millään tätä yleistä, mutta tämä oli ainakin naisen käytön jäljiltä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kyllähän sitä on muutaman tutun "Vanhan Rouvan" kytkimenkäyttöä kuunnelleena ja jopa sivusta seuranneena uskottava että saahan sen "käytettyä" loppuun pienissäkin ajoissa.

Jos auton vauhtia säädellään kytkimellä niin savujahan siitä syntyy. Kuulostaa mahtavalta kun lähdetään kaasutinautolla ryyppy täysillä matkaan ja kun pienillä vaihteilla tuppaa ensin tulemaan liikaa vauhtia niin voihan sen kytkimelläkin säätää vähän hitaammaksi. Ja varsinkin peräytettäessä kun moottori huutaa täysillä täysryypyllä ja sitten vielä avitetaan kaasulla niin pakkohan se on kytkimellä nopeutta säädellä, mutta kun vieläpä eteenpäin ajossakin.

No, nämä Rouvat olivat molemmat jo yli 80v. eli heille tuollainen täytyi sallia.

Laitoin pienen kauniin historiakertomuskyselyn menemään. Katsotaan jos sieltä tulisi joitain kivoja muisteloita ja kenties kovaa faktaakin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aikoinaan autokoulussa kuultua: kytkimen vaihtoväli korkeintaan 30-40 tonnia. Eli kyllä onnistuu.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tuon edellisen voisi uskoa jos tarkoittivat AutokouluAutojen kytkinten vaihtoväliä. :lol:

Mutta kai se muillakin autoilla onnistuu ja toisilta helpostikin. Eräs ystäväni kertoi että hänen sukulaisensa pitävät liikennevaloissa auton kytkimellä paikallaan eli vaihde päällä ja kytkin sen verran ottamassa että ei liiku eteen eikä taakse. Ja näkeehän sitä liikennevaloissa niitä, jotka odottavat kokoajan valojen vaihtumista ja auto nylpyttää eteen ja vähän taa ja taas eteen jatkuvasti.

Eli kaikki on mahdollista Autoilussa ja LemmenLeikeissä... 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Alkanut tässä kummittelemaan mielessä vanteiden kunnostus KRIINIin. Satuin tuossa saamaan Tubeless kiekot, joissa on kyhmyt kapseleille. Ja hienoja kapseleitakin vielä on.

Yritin täältä vähän haulla etsiä vanneremonttikokemuksia, mutta liekö sitten laiskuutta kun en oikein paljon niitä löytänyt. Pitänee lueskella vielä nuo muutamat sivut, joissa vanteista jotain kertoillaan.

Ennen projektiin ryhtymistä mietityttää se että saako tehtyä pohjatöitä kotikonstein niin hyvin että jotain jälkeäkin saisi aikaan vai onko hiekkapuhallus ainoa keino päästä kunnon tulokseen.

Voisihan tuota hiekkapuhallushintaa kysellä. Mutta ottavatkohan puhallettavaksi, jos rinkulat on päällä.

Täytynee selvitellä ja pähkäillä. Jos rupean maalaamaan niin värivaihtoehdothan ovat joku havunvihreä tai tiilenpunainen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tästä rannikolta löytyy edullinen hiekkapuhallus&maalausfirma jossa olen kaikki vanteeni käyttänyt. Jos kiinnostaa niin kysele.

Itse kötöstelyä en suosittele kenellekään näillä hinnoilla. :lol:
Ja jälki on vuoden päästä kuitenkin jo suoraan sieltä, koska kotikonstein et saa ruostetta pois mistään pahoista paikoista ja ennen kaikkea hyvin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kiitos vinkistä Kymenlaaksoon. Tuohon puhallukseen on tartuttava myöhemmin. Rinkulat kun ovat täällä Joensuussa.

Eikö "ruostesyöpölläkään" päästäisi tarvittavaan tulokseen niissä pahoissa kohteissa? Tätähän tietysti voi kokeilla, koska eihän se sitä tulevaa puhallusta haittaa mitenkään.

Taidanpa ennen tuota operaatiota tehdä sellaisen keikauksen että hioskelen noista vanteista jollain vekottimilla ja kotkottimilla pois sen rapisevan maalin kiillottamatta kuitenkaan mitään osaa.

Pyrittäisiin siis vanteeseen, joka olisi kauttaaltaan ruosteen maalaama. Siihen sitten virheettömät kromikapselit. Tätätähän on kokeiltava.

Nuo alla olevat Melberit eivät ole oikein vakaat. Niissä kun on päällä 155 gummit. Muutenkin eturenkaat ovat karmean huonossa kunnossa. Ja niinhän ne menevät kuntoon kun aina laittaa huonommat keulille.

Ja voi olla että auraustakin on aivan liikaa. Tai yleensäkin pyöräkulmat ovat solmussa. Renkaat nimittäin kuluvat ulkolaidoiltaan aivan selvästi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hain sitten ne alkuperäiset tunnukset perään ja keulille. Ihmettelin vielä tiskilläkin ääneen että oliko tässä ahväärissä mitään järkeä. Uusilla tunnuksilla olisi saanut kilpiä, joissa on 6merkkiä eikä olisi ollut pakko ottaa niitä EU FIN roiskeita. No, tämä tuli kuitenkin tehtyä.

Kuten Jokari tuolla asiantuntevasti kertoi, kotikonstein (minun leluillani) ei saa vanteisiin tehtyä minkäänlaisia järjellisiä pohjia. Yritin sitten sitä, että ajelen kulmakoneella ne maalit pois niistä ja irtomaalihan lähtee, mutta eipä kaikki maali olekaan irti vaan osa on erittäin tiukassa ja hyvin kiinni. Hylkäsin puuhastelun vanteiden kanssa ja katsotaan joskus jos teetetään niistä kunnolliset.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1977 KRIINI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pienehköä ajoa ollut.

Ihmettelin huononevaa käynnistymistä. Joutui sahaamaan pitkähkön ajan (15 sek.???)poljeskelua, talla pohjassa... Ei mitään parannusta.

Tänään sitten jätin ryypyn kokonaan pois, kaasun painamatta ja ajattelin sahata ilman niitä. Heti hörähti käyntiin kun päästi avaimen. Kävi tosin todella huonosti, mutta pysyi käynnistä ja siitä sitten hiljakseen ryyppyä.

Tällaisia nämä ovat.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin