Vaz 2101 1700turbo projekti

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

hommat etenee... ladaa ei ole unohdettu... se vain ei ole vielä ajankohtainen...
bmw alkaa olemaan todellakin loppusuoralla viimeisiä säätöjä ja korjauksia tehden...

dynopäiväkin on selvillä 19.5 joten kova kiirus saada tätä ennen leimalle laitos ja säätöihin...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Hommat seisoo vähäsen paikallaan... vaikka tuota ladan koria voisi kyllä tehdäkkin... noh olen käyttäny aikaa kaikkeen mitä ilmaseks on voinut tehdä... esimerkiksi läppäohjattuja kaksoisahtimia väsäilen diiselihirmuun...
kuvia http://www.mye28.com/viewtopic.php?t=57 ... &start=100
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

pari viikkoa tienpäällä jo tuolla diiselibemarilla ollut... hieman on lapsen vikaa vielä...
mutta kyllä se tästä... ongelma on loppupeleissä pieni... hieman liian suuri pakopesä ahtimessa, eli ei herää kunnolla.
ja ahdot eivät nouse halutulle tasolle kun vielä matalapuristeinen kone...

mitä ladaan tulee niin alkaa lähestyä hallin ovea... josko jopa huomenna tai ylihuomenna se on nosturilla 8)
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Noniin nyt lada on pesty ja odottaa nosto-oven toisella puolella... huomenna se nousee ilmaan...
päivittelen ladagalleriaa pitkästäaikaa... tästä eteenpäin

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10253
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Tjoo imusarjan painekotelo miltein jo valmis ja parti suppilotkin koteloa varten tehnyt...
tämän jälkeen jatkan tekemällä läppärungoilta konetta kohti alumiiniputket käyttäen ladan omaa imulaippaa...

nostin ladan jopa nosturille tänään... ja huomenna jatkuu touhuaminen sen parissa enemmän

kun imusarja on täydellisesti valmis niin rupean tekemään ahtimelle pakosarjaa...
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Nyt on viimesetkin sisätilojen bitumimatot poistettu ja verhoilut riisuttu lukuunottamatta kojetaulua...
positiivisilta yllätyksiltä ei voi välttyä kun katselee lattiaa.... ja katsoi sitten altapäin tai ylhäältä päin...
Tämä yksilö on kyllä säilynyt uskomattoman hyvin...

Ja ottaen huomioon että teen tämän korin täydellisesti uusiksi, hiekkapuhallan altapäin ja sisältä päin
Pitäisi etulokarit, toinen takakylki, takaluukku, ovet ja ikkunant vielä riisua...

sitten jääkin alustan osat enään riisuttavaks... eli käytännössä autoon ei jää mitään hiekkapuhalluksen ajaksi kiinni...
Päivitin kuvia ladagalleriaan taas että sieltä katselemaan
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Leikkasin aikanikuluksi vanhan takakyljen irti tuossa paripäivää sitten, keulakappale lähti irti lauantaina.
pakosarjaa aloin tekemään myös, kun satuin löytämään ladan rautasen imu/pakolaipan.
Nyt kun vielä vakio 1200 keulalla niin oli helppoa ruveta hitsaamaan pakosarjaakin kylkeen, tosin imuputket teen alumiinista ja tuo rautalaippa painaa ne kanttavasten.... ei ole mitään järkeä tehdä rautaisia imuputkia jota pakokaasujen lämmöt hehkuttavat perkeleellisesti...

pakosarjasta tulee melkonen käärmeenpesä kun vedän etunurkkaan ahtimen... ja yritän putkien mitat samanpituisiksi

Huomasin juuri myös että olen kirjoittanut 89 viestini... se on yhtäpaljon kuin autoni vuosimalli! :D
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hienoltahan tuo näyttää, ratapäivillähän tuolla on sitten kiva näyttää kuinka kulkee.

Huomasin muuten että tämä oli 5555 viesti...
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja pressa »

Pöhö-Andrei kirjoitti:1500 lohkon eli alkuperäisenä 76mm voi kevyesti porata 79mm kokoiseksi.
2106 eli alkuperäisen 1600 lohkon 79mm halkaisijalla voi porata 82mm kokoon eli silloin siitä tulee 1.7.
2121(3)-lohko alkuperäiseltä mitaltaan 82mm on jo niin ohutseinämäinen että 84mm taitaa siinä olla jo äärirajoilla. Eli joillekkin fiatin männille mutta ei enää 85.5 kuplan takomukeille.
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

pressa kirjoitti:
Pöhö-Andrei kirjoitti:1500 lohkon eli alkuperäisenä 76mm voi kevyesti porata 79mm kokoiseksi.
2106 eli alkuperäisen 1600 lohkon 79mm halkaisijalla voi porata 82mm kokoon eli silloin siitä tulee 1.7.
2121(3)-lohko alkuperäiseltä mitaltaan 82mm on jo niin ohutseinämäinen että 84mm taitaa siinä olla jo äärirajoilla. Eli joillekkin fiatin männille mutta ei enää 85.5 kuplan takomukeille.
turbo croman männät käy tohon 84mm tiedossa on... mi16 mukit menee myös....
ja voin muuten taata että 1500cc:tä ei poraa kestävästi 79.5mittaan millon käy audin mukit
varsinkin kun turbokäytöön tehdään... vaparissa on kestänyt porattuna jopa toi 84mm 1700 lohkossa...

tiedoksi kuplan "takomukit" ei ole takomukeja vaan puristevalumäntiä... ja sulavat tiedettävästi... halpoja ovat kylläkin
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Idlaa idlaa.... hommat vähäsen kyykyssä rahapulan vuoksi jälleen... noh peltiosat olisi olemassa kunhan saisi haettua...

aivan turhaa tällähetkellä ajatellakkaan tekniikan tai alustan tekemistä...

mutta etenee kunhan inspiraatio iskee taas... nyt kyhäilen taas diiselibemarin sähköjä vaihteeks ja muuta mukavaa

aikaa tulee myös syömään yksi rata-autoprojektikin... ei sinäänsä syö rahaa tuo... mutta aikaa pirusti
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

hmm bemari ois enskesäksi kohta valmis ekaa kertaa... ladaa voisi alkaa tuossa kun lumet alkavat lähteä...

hiekkapuhaltelua voisi silloin vaikka tehdä
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja START »

ratapäiville ajoon?
mulla se on ollu tavote viimiset neljä vuotta..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Joo ilman muuta auto olisi vaikka heti ensikesänä valmiina ja ajossa... kun tuon rahoitushomman saisi kondikseen...
Itse en edes ajattele koko projektia keskeneräsenä tai että tekisin kompromisseja siinä...

kun se ajoon tulee... niin se tulee juuri sellaisena kun sen halusinkin...
saa nähdä kauanko menee... mutta menee sen mitä menee...
ei tässä ihan vielä hautaan jouduta hetkeen... kai :lol:
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Sakke is back with 1200l (Turboprojekti)

Viesti Kirjoittaja START »

mää olen antanut itselle luvan oikoa kaikessa mikä ei kulku puoleen vaikuta. tekniikka kuntoon ja leimalle, muuten se ei ehkä valmistu ikinä. sit kun ei kehtaa enään ajaa niin raadon näkösellä autolla mitä tuo on niin sit pitää alkaa pintaakin siistimään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin