Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Voitto kirjoitti:Onko kellään ollut murrosnivelongelmia etuvetoladoissa tai onko kukaan
kuullut että jollain olisi ollut?
Terve!

Vastaus näin viipeellä, mutta ehkä parempi myöhään...:

Ulommat vetonivelet ovat minulla kestäneet vähintään 170.000 km, jotkut yksilöt ainakin 250.000 km.

Oireena tyypillinen naksunta, kun pyörät käännetty ääriasentoon.

Sisempiä niveliä ei ole mennyt ainakaan 250.000 km matkalla.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Kessu kirjoitti:Tuntuu siltä, että samaroiden kohdalla on ihan normaalia sellainen "kevyempi rusahdus" kun vaihtaa kakkoselle... Molemmissa samaroissa se on kuulunut eikä ole hajonnut loota. Ja kaikki muut vaihteet on toiminut täysin normaalisti... Hyvä, upea, ihana auto! :D
Terve!

Muutama etuvedon kakkonen on tullut "korjatuksi" vaihtamalla vaihteistoöljy API GL-4 tai GL-4/5 -luokan öljyksi, viskositeettiluokka SAE 75W-90.

Tuhat kilometriä ja synkronointi on toiminut taas.

Ks. myös http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 13&t=26370

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1883
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

2107 penkkien verhoilu taitaa olla ihan kestävää. Ei aurinko polta puhki niinkuin nappiksessa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Palaa tuokin verhoilu haperoksi. Kaverilta oli takapenkin selkänojan yläosa täysin poissa, oli ollut papalla aina katoksessa perä etelään päin.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

bensan loppumisen merkkivalo 7 ladassa toiminut kuin junan vessa. kaupunki ajossa nivassa vahan valia.
JPM
Lada kerhon jäsen
Viestit: 184
Liittynyt: 11.6.2011 21:24

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja JPM »

Kumiosat ainakin omassa säilyneet erinomaisessa kunnossa.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Samarassa lujin osakokonaisuus taitaa olla moottori, ainakin alkuaikojen 1300 kaasari. Ei voi olla heikko jos yli 400 tkm lukemiin pääsee ilman koneremppaa ja vielä nelivaihteinen versio, mikä huutaa jatkuvasti enemmän kuin 5v. Vähemmänkin ajetut Samarat, mitä tiedän eivät kuluta öljyä tai muuten nikottele koneen puolesta. Koneessa olevat apulaitteet ja useimmat sähkövermeet kyllä nikottelevat hieman välillä..
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Luulisi ruiskun olevan vielä kestävämpi, kun käy koko ajan optimaalisella seossuhteella jolloin liian rikas seos ei pääse kuluttamaan öljykalvoa sylinterin seinämältä eikä liian laiha seos syömään venttiileitä. Ja isommaksi poratuissa moottoreissa väljistyminen lienee myös muutenkin hitaampaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Niitä uudempia vaan harvemmin näkee paljon ajettuina, 90-luvulla oli paljon ekan lähdön Samaroita, millä oli rullailtu yli 300 tkm. Voi kyllä johtua siitäkin että lisääntyneet sähköhärpäkkeet ja uudempien mallien suurempi ruostealttius aiheuttaa lisämurhetta, sekä vähentää intoa pitää Samara liikenteessä. Ei nyt muistu mieleen tapausta näistä uudemmistakaan Samaroista, että itse kone olisi hajonnut.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Vanhat papat ei jaksa ajella ja nuoria ei kiinnosta ajaa ladalla tai samaralla satoja tuhansia.1988 olin Sivan talkkarina niin siwan myyntitykki ajoi samaralla 2 vuoteen 100000 km että nopeasti olisi tullut samaraankin kilsoja mutta hän vaihtoi autoa 2 vuoden välein ainut vika samarassa lasinpesimien magneetti venttiilit.. Oli tällä nissankin saman verran ja kestävyydessä ei ollut suuria eroja.. Ainut että Samara oli parempi peräkärryn kanssa.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

8) kasassa mitään kestävää ole.
Kasa#Lada. Kännykkä kirjoittaa mitä haluaa..jos ei kokoajan tarkkaile miten kone vaihtaa tekstin.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1883
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Onkohan Ladan taustapeiliä saanut kukaan rikottua?
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Koskaan en ole tavannut takavetoladassa väljistynyttä virtalukkoa. Siis että saisi vaikka meisselillä käyntiin niinkuin 900 Saabissa ja monissa japseissa vanhemmiten. Jumineita virtalukkojahan näissä kyllä on ollut.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

t tulppu kirjoitti:ainut vika samarassa lasinpesimien magneetti venttiilit..
mitkä? :shock:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

86-89 malleissa oli niin kutsutut magneetti venttiilit tuulilasin pesurinpumpun yhteydessä tarkalleen en tiedä milloin poistui käytöstä. Oli niin sanottua kusemis vaivaa kun systeemi käytössä. Joko kusi liikaa tai sitten ei ollenkaan.. Kaikki puhui mag venttiileistä varma en ole toiminta periaatteesta kun sellaista samaraa ei ole ollut enää 1996 jälkeen..
Vastaa Viestiin