Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
- Viestit: 1933
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Jarrukenkiä en ole vaihtanut.Kuusi tai seitkyt tuhatta km ajettiin Atsteekilla kuitenkin.Rumpuja olen irroitellut lähes kaikista Ladoista,aina on ollut reilusti hihnaa.
Offtopikkina:kenkiä ois myynnissä,ollut koko ladailuajan!
Offtopikkina:kenkiä ois myynnissä,ollut koko ladailuajan!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Ei kai se jarrukenkien kulumattomuus niin kumma juttu ole. Mä oon ajanu samoilla Pololla 145tkm ja leima tuli viime kesänäkin. Tuskin ne uudet oli kun ostin auton...
Tosin Ladassa jarrukengät on kyllä mitoitettu lähinnä kuorma-auton kokoista menopeliä varten, joten kai niissä tommosta kinneriä on jarruteleen vähän pidemmäksikin aikaa
btw. Kaverilta lähti kulutuspinta irti tossa pari kuukautta sitten, mutta siinäkään ei ollut ongelmana siis kulutuspinnan loppuminen
Tosin Ladassa jarrukengät on kyllä mitoitettu lähinnä kuorma-auton kokoista menopeliä varten, joten kai niissä tommosta kinneriä on jarruteleen vähän pidemmäksikin aikaa
btw. Kaverilta lähti kulutuspinta irti tossa pari kuukautta sitten, mutta siinäkään ei ollut ongelmana siis kulutuspinnan loppuminen
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Tervehdykset toivottelen.
Pankaapa merkille sellainen huvittava asia, joka alkoi melkein heti esiintyä tässäkin ketjussa ja joka esiintyy pääsääntöisesti koko Lada forumilla. Tämänkin keskustelun suunta muuttuu siihen mikä Ladasta rikkoutuu, särkyy ja vaurioituu, mitä on jouduttu korjaamaan jne. Vaikka aiheena on lujimmat ja kestävimmät kohteet. Mikä se on joka melkein pakottaa siihen vikojen luettelointiin, vaikka Latukaisessa on särkymättömiä kohteita enemmistö. Olisikko syy niinkin yksinkertainen, että on helpompi luetella viat, koska niitä on vain muutamia kokonaisuuteen nähden.
Pankaapa merkille sellainen huvittava asia, joka alkoi melkein heti esiintyä tässäkin ketjussa ja joka esiintyy pääsääntöisesti koko Lada forumilla. Tämänkin keskustelun suunta muuttuu siihen mikä Ladasta rikkoutuu, särkyy ja vaurioituu, mitä on jouduttu korjaamaan jne. Vaikka aiheena on lujimmat ja kestävimmät kohteet. Mikä se on joka melkein pakottaa siihen vikojen luettelointiin, vaikka Latukaisessa on särkymättömiä kohteita enemmistö. Olisikko syy niinkin yksinkertainen, että on helpompi luetella viat, koska niitä on vain muutamia kokonaisuuteen nähden.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Suurin osa foorumilla kirjoittavista ei ole ollut syntynytkään kun ladojen valmistus aloitettiin. Heillä on autoilu kokemukset isän avensiksesta ja nyt on prääsöö autona lada (jolla ikää melkein yhtäpaljon kuskin kanssa). Auto on jo aikaisempien huollon laiminlyöntien seurauksena huonossakin kunnossa ja siksi siinä on vikoja. Mikäli autosta hajoaa esimerkiksi hansikaslokeron kansi niin syy on auton. Kauhea yleistys että ei missään ladassa edes se hansikaslokeron kansi kestä. Sellaiset henkilöt jotka ovat ajaneet muillakin 60-luvun autoilla osavat suhteuttaa ne pienet häiriöt sen aikakauden tuotteisiin. On muuten ihme miten joillakin paikkakunnilla ei vaihteistokaan toimi vaikka se muualla toimii, vares elokuvan tapaan Mikä vitsi teitä xxxxxx oikein vaivaa...
Huolestuttavinta on taas nuo ihmemiehet joiden päivä paranee kun täällä merkki foorumilla saavat tulla avautumaan sen huonoudesta verrattuna vaikka renaulttiin.
Huolestuttavinta on taas nuo ihmemiehet joiden päivä paranee kun täällä merkki foorumilla saavat tulla avautumaan sen huonoudesta verrattuna vaikka renaulttiin.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Ladassa on luja perä, vetoakselit ja koko taka-akselisto.
Rungon rakenne on vahva, näkeehän sen mm harmittavasti romuralleissa.
Ladan peruskone kokonaisuudessaan on vahva, jos joku rauhallisesti ajava "pappa" ajaa vaikka 1200L perus ladalla varmasti kestää ikuisuuksia Ladan kone tuntuu olevan hyvin luja kone mm pelto/jäärata käytössä.
Eikä Ladakaan kestä ilman huoltoa. Pikkuvikoja voi tulla, mutta ei ensimmäiseksi sellasia että haittaisi ajoa.
Jos poltellaan kumia ja vedetään rallia hulluna niin ei voi olettaakkaan että "mikään" kestäisi hulvatonta rallia
Rungon rakenne on vahva, näkeehän sen mm harmittavasti romuralleissa.
Ladan peruskone kokonaisuudessaan on vahva, jos joku rauhallisesti ajava "pappa" ajaa vaikka 1200L perus ladalla varmasti kestää ikuisuuksia Ladan kone tuntuu olevan hyvin luja kone mm pelto/jäärata käytössä.
Eikä Ladakaan kestä ilman huoltoa. Pikkuvikoja voi tulla, mutta ei ensimmäiseksi sellasia että haittaisi ajoa.
Jos poltellaan kumia ja vedetään rallia hulluna niin ei voi olettaakkaan että "mikään" kestäisi hulvatonta rallia
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Tässä aiheessa ollaan nyt kuitenkin keskustelemassa osien kestävyydestä niin ei kai ole mitenkään väärin mainita jos on tavannut epäkuntoisena toisen kestäväksi kehuman osasen. Jossain muussa keskustelussahan se olisi off-topiccia, mutta ei tässä.Ukki kirjoitti:Tämänkin keskustelun suunta muuttuu siihen mikä Ladasta rikkoutuu, särkyy ja vaurioituu, mitä on jouduttu korjaamaan jne. Vaikka aiheena on lujimmat ja kestävimmät kohteet.
Kun tässä nyt ollaan heti alkuun huolissaan keskustelun suunnasta, niin olisi ehkä syytä vähän pohtia mikä kuuluu oikeasti kestävien osien listaan ennenkuin täällä huudellaan jo tuulilasinpyyhkijän sulista ja polttimoista.
Itse miellän kestäväksi sellaisen osasen jota ei ole vielä kahdenkymmenen vuoden ikäiseen autoon tarvinnut vaihtaa tai korjata. Kymmenessä vuodessa auto ei usein mene juuri miksikään jossei ole jo jokin hoitamaton kiertopalkinto tai hävyttömän paljon ajettu.
Kuluvat osat kuten nuo jarrut tulisi kuitenkin jättää pois laskuista koska niiden kestävyys on suoraan verrannollinen niiden käyttöön ja huoltoon, laahaavat ja paljon käytetyt jarrut kuluvat selvästi nopeammin.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
mulla on ollu monen näköstä autoo vaikka kortti on ollut vasta 2.5 vuotta ja kaikista luotettavin auto on ollut lada 1500s 90 se on jättäny ainooostaan 1 kerran tielle ja seki meni oman tietämättömyyden piikkiin
kaikista paras auto ajaa on kyllä ollu tai on vieläkin toi opel astra 00
kaikista kallein auto korjata on ollu sit gti golf 94
et kyllä mulla aina lada on 2 autona jos opel jättää tielle ni saa sit lada alle
kaikista paras auto ajaa on kyllä ollu tai on vieläkin toi opel astra 00
kaikista kallein auto korjata on ollu sit gti golf 94
et kyllä mulla aina lada on 2 autona jos opel jättää tielle ni saa sit lada alle
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Tervehdykset toivottelen.
Näillä palstoillahan on keskusteltu pääasiassa, jos katsoo kokonaisuutta, Ladan vioista ja heikkouksista, ihan roppakaupalla ja sehän on ollut tarpeellista, on myöskin jatkossa. Tällä tavalla tieto Ladasta ja sen huonoista puolista tulee esille. Mutta niinkuin totesin ei tunnu löytyvän kovin paljon hyviä puolia, vaan varta vasten kehumista silmällä pitäen aloitetussa ryhmässäkin juttu kääntyy melko pian. Mielestäni silloin kun ostin tämän nykyisen 112 8v HB:n -03 oli edullinen hankinta 1 1/2v käytettynä 1v:n seisseenä 1500km ajettuna ja ensimmäinen huolto tehtynä. Nyt kaksi kertaa katsatettuna en ole tullut toisenlaiselle mielelle sen hinta/laatusuhteen erinomaisuudesta. Tulevaisuudessa on sellainen ongelma edessä, että siinä ei ole automaattivaihteistoa, jollaisen tiedän joutuvani hankkimaan. Nyt sillä on ajettu 37000km. ja on juuri ns. sisäänajettu. Eli sillä on käyttövuosia vielä edessä päin vaikka kuinka monta, kun laskee keskimääräiseksi km/vuosi sen 6000-6500. Kaksosista poika antoi sille nimen "Ystävä" Aikaisemmalla 1200S vaimo ajoi 6-7v 40km työmatkaa, eikä Toveri S jättänyt koskaan matkalle. Ainoan kerran veto oli hyytynyt, kun ilmansuodatin oli unohtunut kesäasentoon, vaimo oli antanut S levähtää muutaman minuutin ja matka oli jatkunut. Kun hän soitti työpaikalta minulle sanoin, että käännäppä talviasentoon. Johon vaimo heti, no sehän se oli joka unohtu, kun mielessä oli joku asia joka olisi pitänyt tehdä. Lada merkkisistä ei ole pahempaa sanottavaa, kunhan ne ovat olleet Raipossa ja paikallisissa huolloissa tunnollisen asentajan käsiteltävänä. Oli meillä auto joka on, sanoisinko maailman toiseksi paras ajettava, parempaa ei ole vielä löytynyt, mutta saattaa jossakin olla, nimittäin Citreoen XM Berline kaikilla ns. herkuilla varustettuna. Tämä XM:nkin vain kesäaikaan, minä kutsuin sitä "Ranskalaiseksi savustamoksi" en vaihtaisi talviautoksi Ladan tilalle. Kokemukseni Ladasta 37 vuoden ajalta on 90-95% myönteisiä ja ne 5-10% kielteisistä löytyvät foorumin muilta osastoilta.
Näillä palstoillahan on keskusteltu pääasiassa, jos katsoo kokonaisuutta, Ladan vioista ja heikkouksista, ihan roppakaupalla ja sehän on ollut tarpeellista, on myöskin jatkossa. Tällä tavalla tieto Ladasta ja sen huonoista puolista tulee esille. Mutta niinkuin totesin ei tunnu löytyvän kovin paljon hyviä puolia, vaan varta vasten kehumista silmällä pitäen aloitetussa ryhmässäkin juttu kääntyy melko pian. Mielestäni silloin kun ostin tämän nykyisen 112 8v HB:n -03 oli edullinen hankinta 1 1/2v käytettynä 1v:n seisseenä 1500km ajettuna ja ensimmäinen huolto tehtynä. Nyt kaksi kertaa katsatettuna en ole tullut toisenlaiselle mielelle sen hinta/laatusuhteen erinomaisuudesta. Tulevaisuudessa on sellainen ongelma edessä, että siinä ei ole automaattivaihteistoa, jollaisen tiedän joutuvani hankkimaan. Nyt sillä on ajettu 37000km. ja on juuri ns. sisäänajettu. Eli sillä on käyttövuosia vielä edessä päin vaikka kuinka monta, kun laskee keskimääräiseksi km/vuosi sen 6000-6500. Kaksosista poika antoi sille nimen "Ystävä" Aikaisemmalla 1200S vaimo ajoi 6-7v 40km työmatkaa, eikä Toveri S jättänyt koskaan matkalle. Ainoan kerran veto oli hyytynyt, kun ilmansuodatin oli unohtunut kesäasentoon, vaimo oli antanut S levähtää muutaman minuutin ja matka oli jatkunut. Kun hän soitti työpaikalta minulle sanoin, että käännäppä talviasentoon. Johon vaimo heti, no sehän se oli joka unohtu, kun mielessä oli joku asia joka olisi pitänyt tehdä. Lada merkkisistä ei ole pahempaa sanottavaa, kunhan ne ovat olleet Raipossa ja paikallisissa huolloissa tunnollisen asentajan käsiteltävänä. Oli meillä auto joka on, sanoisinko maailman toiseksi paras ajettava, parempaa ei ole vielä löytynyt, mutta saattaa jossakin olla, nimittäin Citreoen XM Berline kaikilla ns. herkuilla varustettuna. Tämä XM:nkin vain kesäaikaan, minä kutsuin sitä "Ranskalaiseksi savustamoksi" en vaihtaisi talviautoksi Ladan tilalle. Kokemukseni Ladasta 37 vuoden ajalta on 90-95% myönteisiä ja ne 5-10% kielteisistä löytyvät foorumin muilta osastoilta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Ainoat kestävät osat mitä tulee mieleen takavedossa on etutukivarret, etuakselipalkki, ohjaussimpukka ja rattiakseli nivelineen sekä taka-akseli, siis pelkkä akseli ei perämurikka. Kaiken muun saakin sitten eliniän aikana vaihdella. Elinikä näissä kuitenkin 60-luvun autoille tyypillinen 150-200 tkm.
Ainiin hanskalokeron kansi kestää kyllä nappiksissa, mut kanttilampuissa se on AINA hajalla tai repsottaa tai aukeaa montuissa, varsinkin jos sen joutuu pariin kertaan irroittamaan jolloin saranoiden surkea muovi pettää.
Harmi vaan ettei isällä ole Avensista
Ainiin hanskalokeron kansi kestää kyllä nappiksissa, mut kanttilampuissa se on AINA hajalla tai repsottaa tai aukeaa montuissa, varsinkin jos sen joutuu pariin kertaan irroittamaan jolloin saranoiden surkea muovi pettää.
Harmi vaan ettei isällä ole Avensista
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
etutukivarret on yllättävän pehmeät, ei isoa tälliä tarvi että vääntyy. tosin huomattavasti jykevämpi kun 80-luvun mcpersoneissa. on kuulemma ruostuneet poikkikin joillainJokari kirjoitti:Ainoat kestävät osat mitä tulee mieleen takavedossa on etutukivarret, etuakselipalkki, ohjaussimpukka ja rattiakseli nivelineen sekä taka-akseli, siis pelkkä akseli ei perämurikka. Kaiken muun saakin sitten eliniän aikana vaihdella. Elinikä näissä kuitenkin 60-luvun autoille tyypillinen 150-200 tkm.
Ainiin hanskalokeron kansi kestää kyllä nappiksissa, mut kanttilampuissa se on AINA hajalla tai repsottaa tai aukeaa montuissa, varsinkin jos sen joutuu pariin kertaan irroittamaan jolloin saranoiden surkea muovi pettää.
Harmi vaan ettei isällä ole Avensista
kyllä lada kestävä auto on. tai no uudempia en voi kehua koskan on vain huonoja kokemuksia (91->)
koneeltaan ihan hyviä, "ei se mikään toyotan kone ole, ei tarvi heti vaihtaa kestävämpää palikkaa jos tehoa haluaa"
kestävyys on vaan tehty huipputehon kustannuksella
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Tähän ainakin pyrin omassa kommentissani, jos siihen viittasit.Ukki kirjoitti: Olisikko syy niinkin yksinkertainen, että on helpompi luetella viat, koska niitä on vain muutamia kokonaisuuteen nähden.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Mitä niillä lujilla jarrukengillä tekee jos vuotavat takajarrusylinterit tuhoavat pinnoitteet.Kun takajarrukengät vaihdetaan pareittain niin kaikki menee uusiksi.Näin tapahtui minulla kun 50 tkm oli ajettu.Joen musikka kirjoitti:Jarrukenkiä en ole vaihtanut.Kuusi tai seitkyt tuhatta km ajettiin Atsteekilla kuitenkin.Rumpuja olen irroitellut lähes kaikista Ladoista,aina on ollut reilusti hihnaa.
Offtopikkina:kenkiä ois myynnissä,ollut koko ladailuajan!
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Kestäähän ne takakengät kun jarrupainesäädin on yleensä jumissa tai muuten ei yksin ajaessa laske painetta kunnolla taakse.Ei mullakaan koskaan pinta loppunut,joko vuotava neste pilasi tai sitten pinta irtosi kengästä.Sama homma oli kaikilla nappiksella,samaralla ja 110.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
kyllä ladassakin takakengät kuluu, muutamaan olen kulumisen takia vaihtanut. Ladassahan on takajarrut rakennettu siten että kun pinta on vähissä ei käsijarru enää ota. Silloin on takakengät vaihdettava, toki nuorena poikana vivuston väliin laitettiin lisää tavaraa että käsijarrukin toimi raudalle asti.
Re: Lujimmat ja kestävimmät kohteet Ladassa?
Enpä ole kuullut että oven ulkokahvoja kukaan olisi saanut rikki.Kanttimallissa ne voivat sulaa jos vieressä on tulipalo.Satakympissä ne on peltiä ja Samarassa jotain valua.Vaihdelaatikkokin on kestotavaraa ei sitä normaalissa käytössä rikki saa.