Moi taas,
Tuli sitten 30 000km / 2 vuotta täyteen ja käytin auton Malmilla huollossa.
Check Engine -valo paloi ja huolto paikallisti testerillään viaksi rikkoutuneen nakutuksentunnistimen. Osa (Boschin pietzo mikrofoni?) vaihdettiin, ja nyt valo on poissa.
CarChip:in palikalla (<http://www.iloy.fi/?file=news&newsid=1069744332>) vikakoodiksi tuli P1140. Epäilen, ettei tämä palikka/softa osaa tulkita
oikein Ladan murretta, sillä kaikki vikakoodit näyttävät tältä:
http://personal.inet.fi/koti/idi/lada.gif
Tuskin lämmöt, loadit ja kierrokset ovat aina samat kun virhe ECU:n
mielestä tapahtuu!
Tässä hexadumppi:
104156 : B3 10 62 01 (OBD Sample)
104157 : B2 05 7B (OBD Sample)
104158 : 35 B2 03 00 01 00 (DTC Freezeframe Data)
104159 : 35 B2 04 00 14 1F (DTC Freezeframe Data)
104160 : 35 B2 05 00 4D 59 (DTC Freezeframe Data)
104161 : 35 B2 06 00 80 8D (DTC Freezeframe Data)
104162 : 35 B2 07 00 7E 8C (DTC Freezeframe Data)
104163 : C1 02 (Speed Sample)
104164 : B3 10 0E 01 (OBD Sample)
104165 : B3 14 5A 80 (OBD Sample)
104166 : 35 B2 0C 00 12 CF (DTC Freezeframe Data)
104167 : 35 B2 0D 00 00 14 (DTC Freezeframe Data)
104168 : C1 01 (Speed Sample)
Osaako joku tulkita?
PS. Ainoastaan positiivisia kokemuksia Malmin Deltasta.
M
30000 huolto
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)