Speedyn nappis.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Muuttuuhan se.

Mutta ei sillä ole merkitystä, Kun yleensä levennetään ulkoreunasta. Vanteen kiinnitys pinta on silti yhtä lähellä takareunaa
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Nyt ois saatu nuo uudet 9,5 tuumaiset takavanteet tehtyä http://aijaa.com/wn4Y5V , http://aijaa.com/hrQCYm
Noihin pitäis vielä tilailla joko 205/60 tai 195/45 kumet.
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

No niin pienen mietinnän jälkeen nappikseen taas jotain uutta,Sattui löytymään tuollainen motin luovuttaja http://aijaa.com/MnkZhj , Siitä purettiin motti 1500cc ja laatikko http://aijaa.com/odIMlt , http://aijaa.com/U0dVg9 , Ja oikeastaan kaikki muukin pois ja loppu meni uudeksi metalliksi,Tuosta koneesta ois ny tarkoitus kaivaa sellainen 100-150hv irti,Vaikka on vaan 1500cc niin pitäis olla realismia toteuttaa joko tuolla (venäjän remmiahtimella) tai sitten jollain pikku garretilla,Tuolla ahtimella ei vielä niin hätä ole kun tuo ensin puretaan ja pestään ja sitten viedään paikalliseen koneistamoon,Ja vähän ihmetellään et saisko nuo käyttöauton(t4:sen) männät (81mm) istutettua tuohon lohkoon,Palautetta saa ja pitää antaa,Mutta mitään vi**uilua en siedä :lol:
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No jos lohko on 1500 eli 76 mm porauksella, niin ei todellakaan tule kestämään 5 mm ylikokoa. Nuo Ladan lohkot on yleensä täynnä valuhuokosia syvemmällä jotka aukeavat kun porauksen kanssa ahnehtii.

1500 -> 1600 eli 76 mm - 79 mm onnistuu useimmiten mutta sylinterinseinämä on silloin jo lähes 50% ohuempi kuin 1600 lohkossa alunperin. Kuutiotilavuuden lisäyskin on aika pieni. Mutta tuo on yhdistelmä joka yleensä toimii.

Budjettiturbotuksen kyseessä ollessa keskittyisin pitämään seoksen hyvänä ja nakutuksen poissa, niin ei tuota ongelmia vakiomännilläkään.

Täälläpäin oli yksi 1500 turbolada vakiorojuilla ja se kesti moitteetta ja pitkään 120 hevosen takapyörätehon. Paskaksihan se kuitenkin lopulta meni kun rikkomalla yritettiin rikkoa eli nostettiin paineita yli baarin tekemättä mitään muuta.

Kansipahviksi kannattaa valita 1700cc tiiviste, paras vakioista.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Lohko on tosiaan 1500 ja en ole tuollaista ladan konetta aikasemmin aukaissut joten nuo männän koot ei ole vielä hallussa,Onko sitten sekottanut tuohon 1700cc lohkoon et joku ois laittanut yli 80mm männät?,Budjettiturbotus on tosiaan kyseessä mut ois kyllä tarkoitus tehdä kerralla hyvä,Joten paljon on luvassa tyhmiä kysymyksiä :D,Oisko sulla laittaa vaikka yv:llä infoa tuosta 1500 turboladasta et minkälaisella kokoonpanolla kyseisen kampe oli,Ja pitääpä laittaa tuo 1700cc tiiviste tilaukseen.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

^Oletettavasti olet, koska 1700cc:n sylinterinhalkaisija on 82 mm jo vakiona.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Tulipahan päivä nysvättyä motin kimpussa,Tästä päivä alkoi: http://aijaa.com/3sFvnw ,Huomenna jos jaksais noita osia vähän pestä enimmistä paskoista ja vähän tehä listaa tilattavista osista,Pienet jäljet oli joka sylinterissä mut ei tuntunut kumminkaan mitään pykälää olevan.
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Nyt ois lohko pesty ja koneistettu,Kaiken öljyn ja paskan alta löytyi komea armeijan vihreä sävy, http://aijaa.com/gi0cHi , http://aijaa.com/lSdcSK ,Samalla tuli tuo kampi kiilloitettua ja vähän tuota öljynkiertoa paranneltua, http://aijaa.com/0078311077774 , http://aijaa.com/0032411077781 Loppu päivästä vedin lohkoon vielä uuden sävyn tuon niin ankean vihreän tilalle, http://aijaa.com/GHVDtD .
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Oletkin jo kiillottanut kampuran mutta noita "teardroppeja" kun tekee niin kiillotus on elintärkeää, ettei jää purseita lainkaan pinnan yläpuolelle. Muuten on laakerit riekaleina välittömästi. Sormi tuntee 0,01 mm korkeuseron, joten sekin on hyvä väline "mittaukseen".

Sinänsä sana "kiillotus" on virheellinen että pinnan pitäisi olla sopivan matta eikä peili jotta öljy tarttuu kunnolla.

Käsinkin onnistuu mutta sorvissa 800-1000 pitkän paperin ja öljyn kanssa hitailla kierroksilla (n. 60 rpm) tulee paras ja nopeasti. 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Homma etenee hitaasti mutta varmasti,Lohko maalattu ny toiseen kertaan, http://aijaa.com/Jsav5R , http://aijaa.com/h6TedP Ja vähän aloiteltu tuota kasausta uusilla runkolaakereilla, http://aijaa.com/YtyaAh http://aijaa.com/zHxxw5 , Eipä tuohon paljon muuta olekkaan tapahtunut kampi laitettu paikoileen http://aijaa.com/0005611077886 No laitetaan pari uutta kuvaa uusilla takavanteilla, http://aijaa.com/FS4NOO , http://aijaa.com/9QLs9y , Ja isoveli kävi hakeen itelle uuden nappiksen, http://aijaa.com/Mni6W1 ,Tästä taas jatkellaan kun saadaan uudet männän renkaat ja muuta pientä kivaa.
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Kasaus jatkunut ny uusien osien myötä, Uudet männänrenkaat , http://aijaa.com/c6iLBq , uus vesipumppu , http://aijaa.com/ITH2RW , Tuossa ny vielä muutamia kasaus kuvia:Kampi paikoillaan , http://aijaa.com/VguEfP Kanget koloissaan, http://aijaa.com/7vODP7 , Tältä se näyttää nyt, http://aijaa.com/BY6oCp Sen verran on suunnitelmat muuttunut tän koneen suhteen et teen ensin tästä vaparin,Et saa sen mahdollisemman äkkiä ajoon,Kun tuli hommattua tuollainen 2,0 tc kone tälle kirittäjäksi,Ja seuraavaksi oliskin tuon kannen vuoro ja mitä sille kannatais tehdä nyt kun tästä tuleekin vapari,Vähän oon jo kanavia aloitellut tekeen tiivisteen mukaiseksi, http://aijaa.com/nUDxpC , http://aijaa.com/ptSBFv , Aluksi ois ainakin tarkoitus uusia ventiilit ja venttiilivarren kumet ja ohjurit niin pitäiskö ottaa vähän kannesta enemmänkin pois kun pakko se on kuitenkin oikaista,Tarkoitus siis laittaa vaan peltisarja ja tupla lortot aluksi kiinni.
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nyt menit vähän perse edellä puuhun. Vakiokone kelpaa turbotteluun hyvin, muttei siitä vaparikoneeksi ole ollenkaan. Pitäisi tietää kumman tekee jo alunperin. Lohkosta pitäisi sipaista 2-2,2 mm että rutistusta alkaisi löytymään.
Kannesta on ihan turha ottaa kun se vaikuttaa niin olemattoman vähän puristukseen, nousee hätäisesti ysiin vaikka otat 2 milliä pois, vanhanmallin kannen kestoa sillä kyllä saa heikennettyä tehokkaasti.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Alkuperäinen suunnitelma oli turbottaa tuo,Mut nyt tuon 2,0 tc takia mielenkiinto on enemmän siirtynyt siehen,Ja ei vihtis jättää tätä kesken niin kuin suurimmalla osalla jää,Ja ei tässä mitään lopullista päätöstä tuon vaparin suhteen oo tehty,Kun ei kerran ole vielä mitään peruttamatonta tehty,Kunhan vaan JOKARIA härnään :lol:
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Tämäkin edennyt sen verran et kansi kiikutettu koneistamoon,Ja siitä oikastaan tasot ja ventiileille uudet ohrarit vähän pakokanavia tehdään pyöreämmäksi,Joten AHDETTU tästä nyt sit tulee :lol:,Tähän topikkiin voi ehdottaa et minkälaista ahdinta kannattais laittaa tilaukseen??
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Tuli kansi haettua koneistamolta, http://aijaa.com/3phO50 ,Ja laitettua se heti kiinni, http://aijaa.com/CONLPQ Muutama kasaus kuva, http://aijaa.com/SIcCWN , Tästä jatketaan taas joskus,Seuraava operaatio olis pakosarjan teko tai sit vaan pelkkä jatko tuohon vakio sarjaan,Saa myös kaupata valmista hyvin tehtyä sarjaa.
Viimeksi muokannut speedy, 11.10.2012 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin