Speedyn nappis.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Meinasinkin sulta kysästä että onko tarkoituksella hommattu kolmikalvonen malpassi..
Löytyykö seosmittari jo?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Nettivaraosasta tuli ostettua tuo kolmikalvoinen b-paineensäädin kun halvalla sain :) ,Ja erikseen vielä kysyin et onko varmasti turbo käyttöön ja myyjä sanoi et on on,No ei voi mitään oma moka,Uusi kumminkin laitettu tilaukseen moposportista,Ja mulla on käyttöautossa plx laajakaista jos sitä lainais siitä ny aluksi.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kyllähän tuo kolmikalvonen siis turbokäyttöön soveltuu, mutta ei kaasarikoneelle. Niinku itte sanoit niin tolla ei saa bpainetta tarpeeksi alas. Itsellä on turbonappiksessa malpassin yksikalvoinen säädin ja toimii ok weberin ja 0,8bar ahtojen kanssa :)
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Tänään kokeiltu uudella b-paineensäätimellä ei vaan toimi,Ensin säädin b-paineen 0,3 bariin ja sitten 0,5 ja 0,8 ja sitten 1,0 baariin,Ei lähe toimiin millään noista ei vaan saa näköjään bensaa,Käy jos kaataa suoraan kurkuun bensaa aina niin kauan kuin bensaa riittää,Paljon tuon b-paineen oikein pitää olla kun kääntää pelkät virrat päälle tai entä tyhjäkäynnillä??,Kaasuttimeen on vaihdettu uusi huoltosarja että ei pitäis olla ainakaan tiivisteet kovettuneet,Noita suuttimia ei ole vaihdeltu ja kun katoin noita keskimmäisiä suuttimia niin ne oli 170 ja 190,Eli pitäis varmaan noita ilmoja varmaan pienentää?Onko kukaan muu taistellu näitten ongelmien kans FAKTAA SAA KERTOILLA TÄNNE HETI :D .
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Pensanpaine tyhjäkäynnillä ahtoletku säätimestä irrotettuna maksimissaan 0,3bar.
Minkäkokoset kurkut on tossa datissa? Omaan dgv:hen joutu laittaan reippaasti isommat suuttimet kuin vaparikone tarvii.
Keskimmäisillä suuttimilla tarkoitat mitä? Ne on ilmasuuttimet mitkä muistaakseni näkyy ilman kaasarin kannen irrotusta, siinä keskivaiheilla. Pääsuuttimet on kohokammiossa pohjalla ja tyhjäkäyntisuuttimet löytyy kaasarin kyljistä ulkopuolelta.

Ja mitä onkelmaa siis tarkalleen on? Lähteekö käyntiin edes?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Oiskohan nuo kurkut ollu 25mm,Noilla keskimmäisillä tarkoitan noita tuossa kurkkujen välissä kun katotaan ylhäältä päin,Ongelma on se että auto ei lähde käyntiin ollenkaan,Bensa tulee kyllä kaasuttimelle asti.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

speedy kirjoitti:Tänään kokeiltu uudella b-paineensäätimellä ei vaan toimi,Ensin säädin b-paineen 0,3 bariin ja sitten 0,5 ja 0,8 ja sitten 1,0 baariin,Ei lähe toimiin millään noista ei vaan saa näköjään bensaa,Käy jos kaataa suoraan kurkuun bensaa aina niin kauan kuin bensaa riittää,Paljon tuon b-paineen oikein pitää olla kun kääntää pelkät virrat päälle tai entä tyhjäkäynnillä??,Kaasuttimeen on vaihdettu uusi huoltosarja että ei pitäis olla ainakaan tiivisteet kovettuneet,Noita suuttimia ei ole vaihdeltu ja kun katoin noita keskimmäisiä suuttimia niin ne oli 170 ja 190,Eli pitäis varmaan noita ilmoja varmaan pienentää?Onko kukaan muu taistellu näitten ongelmien kans FAKTAA SAA KERTOILLA TÄNNE HETI :D .
Mitäpä jos laittaisit "seikka peräisen" selvityksen kuvien kera rakentamastasi bensalinjastosta tankista-kaasariin, niin nähdään missä mättää?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

TOIMII,Soitto AMMATTILAISELLE free technicsiin ja sieltä neuvot mitä kannattaa tarkistella,Ja heti tärppäsi olin töpännyt tuon neulaventiilin asennuksen laitoin sen oikein ja heti hörähti tulille,Ei vaan vielä pääsyt ajeleen kun toinen takajarru oli hirttänyt kiinni,Jos huomenna jaksais ihmetellä tuota.Nyt on hyvä fiilis :lol: .
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

No niin taas yks päivä uhrattu ladan parissa,Vika löytyi tuolle jarrullekkin oli vänkärin puolella käsijarruvaijeri jumissa piti löysätä aivan tappiin et sai rummun pyörimään,Pitää laitella tuollainen vaijeri tilaukseen ja katella sit uusiksi et saa ottaan ne tasaisesti,Ainoat murheet tällä hetkellä on tuo kaasuvaijerin parannus meinaa jäädä kaasu vähän päälle,Pitää parannella sitä täs joku päivä tai laittaa vaan vähän jäykempi jousi tuohon,Jos tuota sais huomenna räpsittyä muutaman kuvan tuosta kun on ekaa kertaa tallin ulkopuolella lähes puoleen vuoteen :D
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Uusia kuvia napsittu,Mut taas vaihteeksi kuvablogi jumissa,Vähän autolle annettu happea mut tuntuu lämmöt nousevan aika nopeasti,Pitää varmaan päivitellä isompi jäähdytin,Volvon jäähdytimistä on vissiin ollu hyviä kokemuksia.
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Itselläni on volvo 740 jäähdytin paikassa ja kyllähän tuo paremmin jäähdyttelee kuin vakio. Kovassa käytös tahtoo kuitenkin lämmöt nousta. :shock:
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
speedy
Viestit: 176
Liittynyt: 18.4.2010 13:14
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja speedy »

Jep,Tästä olikin sun kans puhetta et tuo volvon jäähy pitäis mahtua tuonne väliin,Ostitko aivan uuden vai laitoitko käytetyn?
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Ostin uuden nissensin valmistaman. 180e tais olla hintaa. Mahtuu kun hanttarin puolen runkopalkkia vähän muokkaa.. :D
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kyllä se ladan vakio syylärikin on tehokas kunhan ei ole sisältä eikä päältä tukossa.
Minäkin yritin 244 volvon syyläriä sovittaa keulalle kun oli hiukka ohkasempi kuin latan oma, mutta en saanut alavesiletkua järkevästi kun volvon syylärissä se lähtee suoraan taaksepäin. Ladan omassa tuo lähtee viistoon.
Uuden letkulähdön ku laittais vinoon lähtemään niin sopii melko helposti. Motonetista saa sitten ohutta sähköflektiä kun sellasen joudut kuitenki laittaan. Paksuus noin 5cm :)
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Speedyn nappis.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Venäjältä olen tuonut Ladan ihan omiakin jäähyttimiä jotka ovat vaan useampi rivisiä kuin vakiot,eli jäähdytys teholtaan parempia!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin