Sivu 8/12

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 6.7.2012 22:52
Kirjoittaja Mazak-
Meinasinkin sulta kysästä että onko tarkoituksella hommattu kolmikalvonen malpassi..
Löytyykö seosmittari jo?

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 7.7.2012 9:31
Kirjoittaja speedy
Nettivaraosasta tuli ostettua tuo kolmikalvoinen b-paineensäädin kun halvalla sain :) ,Ja erikseen vielä kysyin et onko varmasti turbo käyttöön ja myyjä sanoi et on on,No ei voi mitään oma moka,Uusi kumminkin laitettu tilaukseen moposportista,Ja mulla on käyttöautossa plx laajakaista jos sitä lainais siitä ny aluksi.

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 7.7.2012 19:27
Kirjoittaja Mazak-
Kyllähän tuo kolmikalvonen siis turbokäyttöön soveltuu, mutta ei kaasarikoneelle. Niinku itte sanoit niin tolla ei saa bpainetta tarpeeksi alas. Itsellä on turbonappiksessa malpassin yksikalvoinen säädin ja toimii ok weberin ja 0,8bar ahtojen kanssa :)

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 15.7.2012 17:01
Kirjoittaja speedy
Tänään kokeiltu uudella b-paineensäätimellä ei vaan toimi,Ensin säädin b-paineen 0,3 bariin ja sitten 0,5 ja 0,8 ja sitten 1,0 baariin,Ei lähe toimiin millään noista ei vaan saa näköjään bensaa,Käy jos kaataa suoraan kurkuun bensaa aina niin kauan kuin bensaa riittää,Paljon tuon b-paineen oikein pitää olla kun kääntää pelkät virrat päälle tai entä tyhjäkäynnillä??,Kaasuttimeen on vaihdettu uusi huoltosarja että ei pitäis olla ainakaan tiivisteet kovettuneet,Noita suuttimia ei ole vaihdeltu ja kun katoin noita keskimmäisiä suuttimia niin ne oli 170 ja 190,Eli pitäis varmaan noita ilmoja varmaan pienentää?Onko kukaan muu taistellu näitten ongelmien kans FAKTAA SAA KERTOILLA TÄNNE HETI :D .

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 15.7.2012 17:26
Kirjoittaja Mazak-
Pensanpaine tyhjäkäynnillä ahtoletku säätimestä irrotettuna maksimissaan 0,3bar.
Minkäkokoset kurkut on tossa datissa? Omaan dgv:hen joutu laittaan reippaasti isommat suuttimet kuin vaparikone tarvii.
Keskimmäisillä suuttimilla tarkoitat mitä? Ne on ilmasuuttimet mitkä muistaakseni näkyy ilman kaasarin kannen irrotusta, siinä keskivaiheilla. Pääsuuttimet on kohokammiossa pohjalla ja tyhjäkäyntisuuttimet löytyy kaasarin kyljistä ulkopuolelta.

Ja mitä onkelmaa siis tarkalleen on? Lähteekö käyntiin edes?

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 15.7.2012 22:27
Kirjoittaja speedy
Oiskohan nuo kurkut ollu 25mm,Noilla keskimmäisillä tarkoitan noita tuossa kurkkujen välissä kun katotaan ylhäältä päin,Ongelma on se että auto ei lähde käyntiin ollenkaan,Bensa tulee kyllä kaasuttimelle asti.

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 15.7.2012 23:14
Kirjoittaja toktornivako
speedy kirjoitti:Tänään kokeiltu uudella b-paineensäätimellä ei vaan toimi,Ensin säädin b-paineen 0,3 bariin ja sitten 0,5 ja 0,8 ja sitten 1,0 baariin,Ei lähe toimiin millään noista ei vaan saa näköjään bensaa,Käy jos kaataa suoraan kurkuun bensaa aina niin kauan kuin bensaa riittää,Paljon tuon b-paineen oikein pitää olla kun kääntää pelkät virrat päälle tai entä tyhjäkäynnillä??,Kaasuttimeen on vaihdettu uusi huoltosarja että ei pitäis olla ainakaan tiivisteet kovettuneet,Noita suuttimia ei ole vaihdeltu ja kun katoin noita keskimmäisiä suuttimia niin ne oli 170 ja 190,Eli pitäis varmaan noita ilmoja varmaan pienentää?Onko kukaan muu taistellu näitten ongelmien kans FAKTAA SAA KERTOILLA TÄNNE HETI :D .
Mitäpä jos laittaisit "seikka peräisen" selvityksen kuvien kera rakentamastasi bensalinjastosta tankista-kaasariin, niin nähdään missä mättää?

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 16.7.2012 18:34
Kirjoittaja speedy
TOIMII,Soitto AMMATTILAISELLE free technicsiin ja sieltä neuvot mitä kannattaa tarkistella,Ja heti tärppäsi olin töpännyt tuon neulaventiilin asennuksen laitoin sen oikein ja heti hörähti tulille,Ei vaan vielä pääsyt ajeleen kun toinen takajarru oli hirttänyt kiinni,Jos huomenna jaksais ihmetellä tuota.Nyt on hyvä fiilis :lol: .

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 17.7.2012 22:02
Kirjoittaja speedy
No niin taas yks päivä uhrattu ladan parissa,Vika löytyi tuolle jarrullekkin oli vänkärin puolella käsijarruvaijeri jumissa piti löysätä aivan tappiin et sai rummun pyörimään,Pitää laitella tuollainen vaijeri tilaukseen ja katella sit uusiksi et saa ottaan ne tasaisesti,Ainoat murheet tällä hetkellä on tuo kaasuvaijerin parannus meinaa jäädä kaasu vähän päälle,Pitää parannella sitä täs joku päivä tai laittaa vaan vähän jäykempi jousi tuohon,Jos tuota sais huomenna räpsittyä muutaman kuvan tuosta kun on ekaa kertaa tallin ulkopuolella lähes puoleen vuoteen :D

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 20.7.2012 15:33
Kirjoittaja speedy
Uusia kuvia napsittu,Mut taas vaihteeksi kuvablogi jumissa,Vähän autolle annettu happea mut tuntuu lämmöt nousevan aika nopeasti,Pitää varmaan päivitellä isompi jäähdytin,Volvon jäähdytimistä on vissiin ollu hyviä kokemuksia.

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 20.7.2012 16:14
Kirjoittaja ziguli
Itselläni on volvo 740 jäähdytin paikassa ja kyllähän tuo paremmin jäähdyttelee kuin vakio. Kovassa käytös tahtoo kuitenkin lämmöt nousta. :shock:

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 20.7.2012 17:13
Kirjoittaja speedy
Jep,Tästä olikin sun kans puhetta et tuo volvon jäähy pitäis mahtua tuonne väliin,Ostitko aivan uuden vai laitoitko käytetyn?

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 20.7.2012 18:07
Kirjoittaja ziguli
Ostin uuden nissensin valmistaman. 180e tais olla hintaa. Mahtuu kun hanttarin puolen runkopalkkia vähän muokkaa.. :D

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 20.7.2012 19:49
Kirjoittaja Mazak-
Kyllä se ladan vakio syylärikin on tehokas kunhan ei ole sisältä eikä päältä tukossa.
Minäkin yritin 244 volvon syyläriä sovittaa keulalle kun oli hiukka ohkasempi kuin latan oma, mutta en saanut alavesiletkua järkevästi kun volvon syylärissä se lähtee suoraan taaksepäin. Ladan omassa tuo lähtee viistoon.
Uuden letkulähdön ku laittais vinoon lähtemään niin sopii melko helposti. Motonetista saa sitten ohutta sähköflektiä kun sellasen joudut kuitenki laittaan. Paksuus noin 5cm :)

Re: Speedyn nappis.

Lähetetty: 20.7.2012 20:57
Kirjoittaja toktornivako
Venäjältä olen tuonut Ladan ihan omiakin jäähyttimiä jotka ovat vaan useampi rivisiä kuin vakiot,eli jäähdytys teholtaan parempia!