1600SL "Jallulada"

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

pistätkö vähän juttua ja kuvaa ton sytyn vaihdosta.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

matomaukka kirjoitti:pistätkö vähän juttua ja kuvaa ton sytyn vaihdosta.
Koitan muistaa ottaa kameran mukaan kun tämä homma joskus tulee ajankohtaiseksi.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Putkisto tuli vaihdettua. Mätänetin putkisto paikoilleen ja sillä mennään toistaiseksi. Pitää kyllä tuo takavaimennin koittaa vaihtaa johonkin vähän paremmin hengittävään tässä kesän lähestyessä.
Kyllä se sen vajaa 6000rpm tuntus kakkosella ja kolmosella kelaavan, joten kaipa tuo asennus lasketaan onnistuneeksi :lol:
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nokka vaihdettu tuollaisen uudenmallisen nivan nokkaan. Nostoa tuossa on vähän enemmän ja todella hienosti tuntuu toimivan.
Periaatteessa koko kierrosalueella reilusti enemmän vääntöä... tai sanotaan että 2000rpm ja siitä eteenpäin.
Kiertää ainakin sinne 5500rpm kohille ihan kiitettävästi.

On kyllä oikein suositeltava päivitys - toimii !

Erikoiskiitokset Jokarille jälleen kerran!
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nyt on käretönsytty paikoillaan. Hienosti pelaa sekin, käy ihan erillä tapaa kuin ennen :)

Vielä tuo takapönttö vaihtoon niin alkaa olemaan aika kuosissa tämä laite. Seuraava asken onkin sitten aika paljon isompi, mutta sitä ei olla vähään aikaan edes miettimässä.

Kesärenkaat ehkä huomenna alle niin voi kunnolla laulattaakin... loota nyt tosin on ihan valmis mutta jos senkin kerkeis tässä keväällä vaihtamaan vanhaan uskolliseen neliloviseen, kun sellainen purkuraadossa makaa ylimääräisenä.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Ja tämä laite taas leimattu ilman huomautuksia... taino peruutusvalo ei toiminut mutta ei siitä merkintää tullut.
Vika on siellä katkaisijassa lootan kyljessä mutta oli tarkoitus tässä syksyllä jumpata tuo nelilovinen loota paikoilleen niin tuokin ongelma poistunee samalla.

Tällä laitteella on ajettu luvattoman vähän näin kesäaikaan, koska woimaa ei ole kuitenkaan niin paljon että tällä voisi kunnolla hauskaa pitää kesäkelillä... olen tätä käyttänyt ihan vain ns. vara-atuona ja satunnaisena fiilistelyraaserina tässä kesän aikana. Ennemmin sitä ajelee pauttiarallaa neljä kertaa tehokkaammalla nelivedolla kun se sentään lähtee ihan erillä tapaa :D
Nyttenkin pitää vähän ropailla tuota käyttistä niin ajelen varmaan jonkin aikaa tällä ladalla taas.

Ei ole vieläkään ollut aikaa suoristaa tuota kuskinpenkkiä, kuskin puolelta sentään tuli korjattua molempien ikkunoiden nostomekanismit. Eihän tässä kyllä mitään vikaa olekaan pois lukien tuo loota, joka sylkee nelosta pois.

Näköjään unohtus ne kuvatkin ottaa siitä sytyn vaihdosta, pahoittelut. Vaikka ei se mikään kovinkaa kummoinen homma ole.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Eilen tuli jumpattua nelilovinen loota paikoilleen. Toimii hienosti ja taas tuli todettua kuinka paljon parempi tuo nelilovinen on käyttää... siinä menee pykälät huomattavasti paremmin päälle ja muutenkin on paljon jämäkämpi käyttää.
Matka-ajossa jää tietty sitä vitosta kaipaamaan, mutta hauskanpitolaite tämä pääasiassa on eikä mikään käyttöauto.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Tämäkin laite on edelleen kasassa. Nelilovinen loota pelaa hienosti ja lada vetää sen mitä näillä osilla kuuluukin. Kesällä tällä ei ole juurikaan ajeltu, mikä kertoo lähinnä tehon puutteesta ja siitä että muut autot ovat kestäneet nipussa.
Leimalla tätä juuri käytettiin ja yllättäen pomppas iskaritestissä - aika paskalaatuisia taitaa nämä plazasportin iskarit olla. Jouset tuntuu pelaavan ok.
Käyn alkuviikosta hakemassa 240 vollen nesteiskarit ja mallaillaan niitä tonne taakse. Nämä siksi että niitä on Salossa suoraan hyllyssä ja näitähän joskus suositeltiin ladan vakioiskareiden korvaajiksi. Katellaan miten toimivat jos ne sinne näyttää järkevästi menevän tuon -30mm madallaussetin kanssa. Jos ei mene niin sitten ladan vakioiskarit sinne... toki voi ehdottaa muutakin jos tulee mieleen.

Tässä on vähän ollut juttua että vois jonkun tehokkaamman porukka-auton hankkia. Tämä voisi olla jopa nyynnissä, tosin hintaakin sitten on. Jos tällainen laite alkaa oikeasti kiinnostamaan, ei muuta kuin yhteyttä. Tekniikka mahtavassa kunnossa kuten korikin.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No niin, 240 vollen nesteiskarit on asennettu takapäähän ja ovat todella hyvät - ainakin äskeisen testilenkin perusteella. Vanhat plazasportit oli sittenkin kaasuiskarit, mutta nyt mennään nesteellä :)
Homma meni siten että vollen iskarin alapäästä vetästiin rautasahalla kaikki puslan ulkopuolella oleva siitä läpimenevästä holkista. Orkkisprikoilla alapää kiinni. Yläpää olisi varmaan mennyt sellaisenaan, mutta ne vanhat metalliholkit oli jumahtaneet kiinni niihin pultteihin, joten piti ruuvipenkissä painaa vollen iskarin yläpäästä puslat pois ja korvata ne ladan omilla. Iskarit kiinni ja toimii aivan mahtavasti. Niin soralla kuin mutkaisella asfaltilla pelaa komiasti.
Hintaa iskareilla mätänetissä 29.90/kpl mikä on kyllä aika hyvä hinta. Pikaisella testauksella ei voi kuin suositella. Pituutta näillä n. 20mm vähemmän kuin plazasportin -30mm setin iskareilla, jotka ovat käsittääkseni saman pituiset kuin orkkikset.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Vs: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Tällainen tuli tänään laitettua paikoilleen. Elikkäs vivullinen polttoainepumppu... kiitokset manse motorsportille - siellä homma toimii kaikin puolin :)

[img]http://img.tapatalk.com/d/13/10/27/y7u8urer.jpg[/img]
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Vs: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Qulle kirjoitti:Tällainen tuli tänään laitettua paikoilleen. Elikkäs vivullinen polttoainepumppu... kiitokset manse motorsportille - siellä homma toimii kaikin puolin :)

[img]http://img.tapatalk.com/d/13/10/27/y7u8urer.jpg[/img]
Edit: toivottavasti kuva näkyy, ekaa kertaa lisään kuvaa luurilla suoraan tapatalkin kautta.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3582
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja AI »

Minne toi huohottimen letku menee? Suoraan auton alle?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Vs: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

AI kirjoitti:Minne toi huohottimen letku menee? Suoraan auton alle?
Muistaakseni siihen palkkiin mikä siinä on konehuoneen reunassa hollilla :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Nyt tämäkin laite on oikein virallisesti myynnissä. Hintaa on sen verran että pitäisi köyhimmät olla huutelematta.
http://www.nettiauto.com/lada/1600/6149839

Pistän tästä kohta tuonne Myydään-palstalle ilmon, kunhan kerkeen kertaamaan vähän niitä sääntöjä ettei pressan tartte heti piestä miestä ruotuun :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1600SL "Jallulada"

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tähän voisi todeta kuin John McEnroe...
Kuva
Vastaa Viestiin