1600 Icerallye Lada projekti. ( Suorat hampaat :o )

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Anttuu

1600 Icerallye Lada projekti. ( Suorat hampaat :o )

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Joo terve vaan, tuossa juuri äskettäin rekisteröityneenä!

Ajattelin tässä pistää heti viestiä, kun on tuossa tallissa 1500 Lada josta olisi tulossa ensi talveksi jääratapeli. Moottori on vakio, ja mulla olis Weberin kaasari jossa kurkut on 27/28mm. Ja katselin tuota vakiokaasaria nii näyttäis olevan Solex kopio ja kurkut 23/24mm. Oon katellut et aika perus on että lyödään Weberin dgv 32/36mm? Minkälaista teholisää antaa tämä minun kaasari autooni? Muita virityksiä nyt tähän on vielä tulossa vauhtipyörän kevennys ja joku isompi putkisto. Ja vapaavirtaussuodatin.

Kertokaahan!


23.9.-12 EDIT: ^-- Voi helvetti mitä sitä on joskus tullut kyseltyä. Nythän mulla on tässä sentään jo -moottori- !
Viimeksi muokannut Anttuu, 7.1.2014 22:06. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 1500 Kaasutin

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

liekkö tuo ihan kattimallin lada? Jos on niin alakuun katti pois putkesta ja asiallinen kaasutin tilalle. Mitä turhaan vapaavirtaussuodatinta rueta sinne näprää kalliskin semmonen on, eiku vakioputsarista patruuna pois sisältä pelkät kuoret, ajaa saman asian ellei parempikin... ;)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Anttuu

Re: 1500 Kaasutin

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

jep -95 vuodelta on tämä lapanen, katti on tuolla jo irti. Kattelin että tuo alkuputkihan on tohon katille asti ihan asiallista, tollee päässälaskuna oisko ollu 1 tuuma ja kolme varttia se putki? Siitä eteepäin pistän 2" putkea ja akselinylitys tulee 2,5 tuumasena ku semmonen tuolta tallista sattuupi löytymään. Ja pakoputken pääksi tulee kolmeviitosen Massikan sylinteriputki! :)

Jos nyt tulevana talvena pääsee tuonne järvelle ratahommiin ja tulee todettua että tehoa ei ole riittävästi niin ottaa sitten tuon moottorin seuraavana kesänä työn alle ja kutittelee sitä sitten. Jotain tuplakaasutin juttua vois sitten katsastaa!
Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1500 Kaasutin

Viesti Kirjoittaja naco »

Kannattanee panostaa siihen putken hengittävyyteen enemmän alkupäässä, kuin takapäässä. Pakokaasuhan kutistuu jäähtyessään, joten isompaa putkea sinne alkuun, takapää saa vaikka pienentyä 1/2" jos ei materiaalit anna myöden.
2-1 kollektorista 2" putkea takasillalle saakka ja sitten vaikka 1,5" jos ei 2" putkea ole tarpeeksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: 1500 Kaasutin

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ääh eihän se oo yhtä hyvän näkönen jos pikku pilli takapäässä... Ja ääntä tulee liian vähän... Ja hyvähän se että suurenee taakseppäin, saa painoo takapäähän... Van eikö kuitenki alakuun kannattas panostaa ajo-ominaisuuksiin, olis varmaan vähän kivempi ajaa... Alakuun vaikka jäykempää jousta eteen ja hillittyä madallusta, vähenee kallistelut ja nyökkäilyt. Ja jos vielä tuntuu pahalta voi kokeilla tuplavakaajaa... Ja piikit alle tietysti...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Anttuu

Re: 1500 Kaasutin

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Jepjep, no toi putki saa nyt olla tulla tällee: pakosarjalt siihen "katille" asti 1,75" tuumasta, siitä taka-akselille asti 2", 2,5" akselin ylitys ja joku vaimennin ja vähä päälle 4" ulostulo. Joo no, se siitä.

Eteen tulossa 15" uudet piikit, eli tilaa tulee tehtyä pyöräkoteloille ja tällee, eteen varmaan 190 mersun (kun semmoisen projektiauton omistan) nii sen vakiojouset eteen ehkä, ja sitten tuplaiskarit tai tuplavakaaja. Takaanta otettu nyt 1,5 kierrosta pois jousista ja katottu hyvät nesteiskarit taakse. ja taakse siis tulossa 13" piikit.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Kohdista ehdottomasti imu ja pakosarja kanteen on aika isoja heittoja! Pienivaiva eli vinku käteen ja lastu lentämään, muista tukkia hyvin kanavat ettei mene lastut koneeseen.

Kaasuttimeksi kannattaa DGV varmaan lyödä, hyvät säätöohjeet löytyy foorumilta Jokarin kirjoittamana.

Hitsilukkoperän myös jäärata auto ehdottomasti vaatii nopea ja helppo homma sekä, suht "löysän" perän joka on keulaa matalampi, keula jäykemmäksi, mutta ei liian :)

Sisusta pois, bitumit hakkaamalla irti, sivulasit pois pleksiä tilalle, ovien kevennys jne...
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Anttuu

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Jeps, no suurin osa onkin tehty jo mitä aatee tuossa puheli, eli lukkoperä on, 1,5 kierrosta otettu pois jousista, sisusta purettu kokonaan. Lasit saavat pysyä, niihin vaa tummat kalvot vois laittaa, ja "hitsata" lukkoon lasit. Nii takalaseihi siis kalvot. Ovien kevennystä tulee jossaa kohas harrastettua, kunhan nyt sais ton weberin kiinni ja vauhtipyörän tuolta kevennyksestä takaisin että sais laatikon kiinni ja sitten jotain pientä näperrystä vielä, venttiilikopan tiivistettä ja vähän keulan suoristamista (kun edellinen omistaja vissiiin jotain päin ajanu) ja tämmöstä.

Ja nuita kohdistushommiakin on tullut tehtyä, mutta ei taida jaksaa nyt moiseen ryhtyä. Totta on, että niissä heittoja on (tuossa purannut just yhden 1300 ladan kansiremonttipuuhissa, nii heittoja on) mutta en kyllä taida, Saa nähdä! :D Kun kumminkin suunnittelin että jos ensi kesänä tekisi konetta oikeen kunnolla tähän.

Kaikki ajallaan, elköö p**kele tehkö mulle lisää työlistaa ku tää omaki ylettyy lattiaa asti :D :D
Vepsä

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja Vepsä »

Miten kaikki saavat tuon lukon tehtyä niin helposti? Itse yritin aloittaa, mutta tyssäsi heti alkuunsa kun en saanut jarruputkia irti?
Ja tosiaan tuulilasi karbonaatista ja loput pleksistä ja pop-niiteillä kiinni ja ovista kaikki ylimääräinen eli lasinnostimet ym. ja rälläkällä vaikka sisältä ovista pois kaikki rauta, että jää vain ulkokuori. Ite saan tuossa talven aikana lasikuitu konepellin ja mahd. takaluukun. Edessä ei mahtunut mulla pyörimään 15' piikkirengas piti itse tehdä lisää tilaa.
Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

ei sunkaan niitä jarruputkia tarvii irrotella jos perämurikan ottaa pois ja hitsaa tasauspyörästön jumiin ,akseleita vähän ulospäin niin murikka lähtee.Eikös joku ollu hitsannu öljyropun reiästäkin ,itte kyllä kaivasin perän pois niin on helpompi hitsailla.Ei kylläkään ole mikään paras ratkasu hitsi lukko onhan siinä hyvää se että vaikka toisenpuolen jarru vaan pelaa niin silti pitää molemmat pyörät tasasesti :lol:
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Anttuu

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja Anttuu »

Vepsä kirjoitti:Miten kaikki saavat tuon lukon tehtyä niin helposti? Itse yritin aloittaa, mutta tyssäsi heti alkuunsa kun en saanut jarruputkia irti?
Ja tosiaan tuulilasi karbonaatista ja loput pleksistä ja pop-niiteillä kiinni ja ovista kaikki ylimääräinen eli lasinnostimet ym. ja rälläkällä vaikka sisältä ovista pois kaikki rauta, että jää vain ulkokuori. Ite saan tuossa talven aikana lasikuitu konepellin ja mahd. takaluukun. Edessä ei mahtunut mulla pyörimään 15' piikkirengas piti itse tehdä lisää tilaa.
Lukko on kaikkein helpoin tehdä ladaan ku rälläkällä tekee banjoon luukun, nostaa luukun ylös, turailee rattaat kiinni ja luukku alas ja hitsillä kiinni. Vóila.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Anttuu kirjoitti:
Vepsä kirjoitti:Miten kaikki saavat tuon lukon tehtyä niin helposti? Itse yritin aloittaa, mutta tyssäsi heti alkuunsa kun en saanut jarruputkia irti?
Ja tosiaan tuulilasi karbonaatista ja loput pleksistä ja pop-niiteillä kiinni ja ovista kaikki ylimääräinen eli lasinnostimet ym. ja rälläkällä vaikka sisältä ovista pois kaikki rauta, että jää vain ulkokuori. Ite saan tuossa talven aikana lasikuitu konepellin ja mahd. takaluukun. Edessä ei mahtunut mulla pyörimään 15' piikkirengas piti itse tehdä lisää tilaa.
Lukko on kaikkein helpoin tehdä ladaan ku rälläkällä tekee banjoon luukun, nostaa luukun ylös, turailee rattaat kiinni ja luukku alas ja hitsillä kiinni. Vóila.
Niin tai käyttää n 1h ja purkaa murikan irti ja hitsaa hyvin pöydällä ja lyö kasaan
Rummut voivat joskus olla PIRUN kovassa kiinni :evil:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vepsä

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja Vepsä »

Mutta liikkuukko akselit tarpeeksi jos ei irrota jarruputkia?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mie oon "muutaman" perän muutamaan ladaan vaihtanut enkä vielä kertaakaan ole törmännyt vetoakseiden yhteydessä oleviin jarruputkiin...ei helvetti kaikkea sitä kuulee. :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 1500 Icerallye Lada projekti.

Viesti Kirjoittaja Mutis »

kardaani takapäästä irti ja vetoakseleita ulospäin. sitten voi murikan irroittaa.
Vastaa Viestiin