Projekti Lada 2107

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Piikit edessä ja edes huippunastat takana ajosta ei tule helvettiäkään. Miksi? Eri päiden pitoerot on aivan liian suuria. Mistäkö tiedän? Kottero menee ympäri joka mutkassa koska huonojen piikkienkin pito ylittää parhaimpienkin nastojen pidon selvästi.
Eihän piikkien ja nastojen pitoja voi edes verrata toisiinsa. Siinä missä nastoilla poistuu jo hankeen ja syvälle, aletaan piikeillä miettiä voisko mutkan ajaa vielä 10 km/h kovempaa silti vielä taittuen mutkaan. Ja kyllähän se taittui....
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
miksutin

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja miksutin »

No tällä autollahan ei ajeta jäällä mitään kilpailuja. Ja siksi jätänki taakse pelkät nastat että saan lähtemään auton luisuun ja viime talvena ajosta ei tullu helevettiää ku oli piikit takana, ku ei tuossa latan tonniviissatasessa oo nii palijoo tenkua että se jaksais niillä piikkipyörillä sutata.

Mutta kerros hyvät perustelut miksi auto menisi ympäri joka mutkassa?? Kaasua kun ei ole pakko pitää lattiassa jos on nastat takana..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

miksutin kirjoitti:

Mutta kerros hyvät perustelut miksi auto menisi ympäri joka mutkassa?? Kaasua kun ei ole pakko pitää lattiassa jos on nastat takana..
piikipyörissä suurempi pyörimisvastus. kuvittele ku menet luisussa ja perä on menossa sopivassa kulmassa ja keula "jarruttaa" renkaiten suuremasta pyörimisvastuksen takia ni mitä tapahtuu? perä jatkaa tangentin suuntaa eli pyörähtää :wink: voin sanoo kokemuksesta että tulee aika mielenkiintonen ajettava ja vaarallinen :lol:
sama ilmiö tulee myös etuvetosella samanlaisella rengastuksella :wink:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
miksutin

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja miksutin »

No sempä näkkee ku jäälle pääsee..

Ja etuvedolla oli parempi ku laitto piikit eteen ja taakse kesärenkaat. ;)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja START »

onhan se alkuunsa kivaa neppailla, mutta itsellä ei hermo pidä kolmee kierrosta enempää ajaa kun ei saa vauhtia :wink:
kyllä 13" piikeillä vakionakin vielä jotenkin jaksaa mennä, mut vakio on vakio, ei mopolla moottoritielle.
kun ei olis kolmee muuta projektia just akuutisti päällä ja ei tarvis olla 24/7 töissä, niin tarvis tuo oma jäärata kampe myös päivittää niin että jaksaa mennä hyvillä 16" piikeillä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
miksutin

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja miksutin »

Joo saishan tuossa olla enempi heposia että voisi piikeillä luisutella ja että saisi vauhtiaki kerättyä..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti:onhan se alkuunsa kivaa neppailla, mutta itsellä ei hermo pidä kolmee kierrosta enempää ajaa kun ei saa vauhtia :wink:
kyllä 13" piikeillä vakionakin vielä jotenkin jaksaa mennä, mut vakio on vakio, ei mopolla moottoritielle.
kun ei olis kolmee muuta projektia just akuutisti päällä ja ei tarvis olla 24/7 töissä, niin tarvis tuo oma jäärata kampe myös päivittää niin että jaksaa mennä hyvillä 16" piikeillä
sama tääläkin. ei yhtään kiinnosta tuo luisun veto jäällä. vauhtii pitää olla :lol:
onneksi tuo oma jäärata katiska vetää 15" piikeillä mutta sehä onki ralliauto jonka aktiivi kilpaura loppu 2008 :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja START »

joo menee toikin ihan hyvin joillakin halpis pinnatuilla 15" renkailla mutta vaikka ei yhtään piikkiä puutu niin menee ihan luisteluks jos on vähänkin pinta rikki tai irtolunta. näyttävää ja akressiivista menoa kyllä mutta ei ehkä kovin nopeaa.. sit taas jos olis vähänkin paremmat kumit niin voima loppuu ihan auttamatta. vältyksetkin on huonot kun on 4.3 perä ja vakio 4vaihteinen ladan aski ja 15" renkaat..
mut alle tonnin leluks ihan kelvollinen jäärata peli
hups meni vähän off topikiks, ei pitäs toisten projekti topikkia sotkea :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
miksutin

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja miksutin »

Ei siinä mittää. Mielenkiintostahan se on muitten kokemuksia lukea :)

Tulis nyt vaan ne pakkaset niin vois alkaa ajelemmaan ja testimään mihin renkaisiin sitä sitte lopuksi päätyy..
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti:joo menee toikin ihan hyvin joillakin halpis pinnatuilla 15" renkailla mutta vaikka ei yhtään piikkiä puutu niin menee ihan luisteluks jos on vähänkin pinta rikki tai irtolunta. näyttävää ja akressiivista menoa kyllä mutta ei ehkä kovin nopeaa.. sit taas jos olis vähänkin paremmat kumit niin voima loppuu ihan auttamatta. vältyksetkin on huonot kun on 4.3 perä ja vakio 4vaihteinen ladan aski ja 15" renkaat..
vanhat renkaat ku lämpenee ni katoaa pito ku renkas pehmenee. piikit kaatuu alle.
pitäs omaan ostaa 16" vanteet ni saa paremin renkaita :wink:
aika harvat on sulla välitykset. mulla on 5.385 ja lampolan suorakytky laatikko suoralla vitosella.
pitäs käydä ostaa uus kypärä ja hans niskatuki ni pääsis taas ajaa rallia.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Projekti Lada 2107

Viesti Kirjoittaja START »

välitykset ja lootat on niin kalliita :shock: jopa ladaan, hinta kolminkertastuu het kun sellasia investoi.
kun vaan sais noi pari muuta projektia alta pois niin pystyis panostaa tuohonkin vähän enemmän.
itsehän olen lähtenyt jäärata hommissa liikkeelle siitä että ensin pitää olla laitteet millä aurata ja sit vasta joku kampe millä ajaa... mun aura-auto projkti vaan koki kovia ensiliukkailla ja nyt on etukulman vaihto projekti menossa siinä. sit vielä se itse aurakin puuttuu ja nyt tälläkin hetkellä on pakkasta pihalla :shock: :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin