Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Itsellenikin tuli heti mieleen mittarivaijerin huono kiinnitys. Tarkasta se ensin.
Ja jos ne mittarit ei pelaa kun niitä oikeasti tarvitaan niin tuodaan omakustannehintaan Venäjältä uusia. No, kahvit saa päälle tarjota
Pitää tänään ottaa mittaritaulu levälleen ja tarkistaa asia. Samalla vaihtuvat mittaristosta palaneet lamput, kun en niitä edellisellä kerralla huomannut....
ff8728 kirjoitti:Hieno video Minua miellytti varsinkin kaatotyöskentelyn rauhallisuus, hyvin suunniteltu ja hallittu kaato helpottaa aina seuraavia työvaiheita, saattaa jopa tilissäkin näkyä. Sahakin näyttää olevan oikeaa merkkiä... Minä vaan raivurilla pärryyttelen edelleen.
Kiitos kehuista! Hätiköinti kaatovaiheessa ei tosiaan kannata. Jälkisiivous ja pölkkyjen turha pyörittely se vie tuottavuuden hakkuulla. Minullahan tuossa videossa pyöri kaksikin eri sahaa käsissä. Pikku-hussella kuitupuu ja vähän järeämmällä sakulla (ms460) tukki.
Minä kun olen nyt siirtynyt city-metsuriksi, niin hyvä puoli on, että yhtä ja samaa työlajia ei tarvitse pitkään tehdä. Maanantaina lähden tökkimään taimia täydennysistutukselle, siitä sitten energiapuuhakkuulle. Sitten mahdollisesti taimikonhoitoon raivuria vinguttamaan ellei sitten satu jotain tähdellisempää tulemaan väliin.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Nopeusmittari alkoi käyttäytyä sivistyneemmin, kun runttasin vaijerin pohjaan asti. Ei ollut viime kerralla vissiin mennyt ihan perille asti. Mittariston kaikkia valoja en saanut toimimaan. No, olennaiset eli taustavalot ja öljynpaineen varoitusvalo loimuavat. Latauksen varoitusvalo on melko tarpeeton, kun jännitemittari pitää kutinsa. Olisi pitänyt ruveta tarkistamaan liitäntöjä, mutta en siihen ryhtynyt kun en ollut eilen edes ajokunnossa...
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Se toimii sittenkin! Nimittäin takailmanpilaaja, jonka taannoin Pöyhöinkuusaalt minulle antoi. Tänään se tuli todistettua. Ajelin savipohjaista tietä, josta rankkasade oli liottanut pinnan mukavan niljanteiseksi. Kahdeksaakymppiä pystyi kuitenkin suorilla työntämään. Koko auto on retkeilyn tuloksena hienosti savella kuorrutettu kattoa myöten, paitsi persluukku. Kaksi viikkoa sitten sormella takaikkunan pölyyn vedetty viivakin erottuu vielä!
Kollektiivi suosittelee - rekommenderas av gemenskapet.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Saatan puhua paljon paskaa, liiotella, retostella ja hehkuttaa mitä sattuu. Mutta näistä ilmaohjureista menen takuuseeen. Tietysti jos ne asennetaan ohjeitteni vastaisesti niin tehot vähenevät.
Venäjällä laittavat vekottimiin kaikkea ihan turhaa hilpettä ja älytöntä rojua. No, niin sitä tehdään täälläkin. Mutta nuo Combin ja HB Samaran ilmaohjurit eivät ikinä ole turhia.
3700 kilometriä takana. Kohta alkaa olla syyshuollon aika. Muuten ei ole tarvinnut juuri ajatustakaan masinalle uhrata, normaaleja siivouksia ja pikkuhuoltoja lukuunottamatta.
Odotin kolausta öljypohjan suunnalta mutta ei, ylihän se menee.
Ladassa on kyllä hyvä maavara, tuli aikoinaan tuolla omalla projektilla ajettua sellaisista paikoista
että nyt myöhemmin on katsonut että ei, tuosta ei autolla kyllä pääse.
Onko muuten ladassa ne kaksi pultin reikää syylärin alla keskellä jollekin ekstra-pohjapanssarille?
Omassa on paikoillaan vain sellainen millinen suoja joka jättää itse öljypohjan paljaaksi.
Ölypohjapanssari tähän asennettiin. Valmiit kierrereijät on sekä edessä että takana palkissa. Panssarin voi nähdä vaikkapa minun KRIINI -kuvistani. Saattoi tässäkin olla joku kuvatus siitä.
JPM kirjoitti:Odotin kolausta öljypohjan suunnalta mutta ei, ylihän se menee.
Ladassa on kyllä hyvä maavara, tuli aikoinaan tuolla omalla projektilla ajettua sellaisista paikoista
että nyt myöhemmin on katsonut että ei, tuosta ei autolla kyllä pääse.
Onko muuten ladassa ne kaksi pultin reikää syylärin alla keskellä jollekin ekstra-pohjapanssarille?
Omassa on paikoillaan vain sellainen millinen suoja joka jättää itse öljypohjan paljaaksi.
Sivulla yksi on kuva tämän auton öljypohjapanssarista.
Panssari ei vielä tosin tuolla tiellä ollut koetuksella. Mutta jos ilman hiekkapeltiä työntää tuonkaltaisesta pöheiköstä läpi, on konehuone sen verran täynnä heinää, lehteä, tikkua ja muhaa, että tietää miksi se pelti siellä on.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Parin viikon palstan sahasin tässä välillä moottorisahalla, ensiharvennusta, energiapuutkin otettiin samalla. Raivauspalsta taas menossa, kytkinjousi raivurista meni poikki uudelleen, päivän kesti sahata(toissapäivänä vaihdoin). Pitää vissiin uusia nuo kytkinkengät...firman saha tuo stilhi.
Oikeastaan kaipaa ladaa noilla kyläteillä ajellessa, tai sitten maasturia...
Ensimmäisen hirvikärpäsen tapasin tälle kesälle päälaeltani eilen, luojanluomia kiusankappaleita. Aurinolasit päässä tulee sahailtua, joskus joku ötökkä jää pörisemään "lasin ja silmän väliin", siinä sitä on televisiota köyhälle...