Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Terve!
Vähän tietoa itsestä: Ikää on vasta 16 vuotta, opiskelen Tampereella ammattikoulussa korinkorjaajaksi ensimmäistä vuotta, eli Lada on mainio kohde. Tarkoituksena rakentaa itselle käyttöauto tästä pelistä, jokainen osa kerrallaan ilman kiirettä. Kyseessä on kolmas oma autoni, eli en täysin tietämätön oo näissä asioissa.
Sitten tarinaa Ladasta: Eräänä päivänä sain viestin Facebookissa, että kiinnostaisko jotain Datsun 100a tai Lada 2101. No, siinä sitten heti tartuin syöttiin ja pyysin aikaa, että koska kattomaan autoa. Lopulta paineltiin sadan kilometrin päähän pieneen Humppila nimiseen kylään, jossa Lada oli ladossa Datsunin kanssa...
(porukat ja myyjä näkyy vähän taustalla)
Siinä se oli seistä kököttänyt 27 vuotta, kun vuonna '83 oli kilvet palautettu poliisille.
Sisustaan katsoessani, ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen. Datsunissa oli kaiketi penkinrunkoa vähän jäljellä, muualla pelkkää hiirenpaskaa, mutta Lada oli lähes täydellisessä kunnossa sisältä!
Ajettukkin vain '96tkm ja ensimmäistä kertaa pyörii mittari.
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
No sovittiin hinnasta ja sitten iloisin mielen kotiin. Yhdeltä rallimieheltä (ajellut myös Ladalla rallia) käytiin lainaan traileri ja uudestaan kohti Humppilaa. Tosin Lada ei lähtenyt mukaan, pienen pettymyksen saattelemana noin viikkoa myöhemmin lähdettiin uudestaan hakemaan Ladaa. Tällä kertaa oli mukana sitten aijempaa suurempi arsenaali, ja sieltä se lada sitten tuli!
Kun saatiin omaan pihaan, annoin Ladalle vähän painepesuria.
Sen jälkeen sitten odotettiin seuraavaa päivää, ja tämä päivä onkin ollut aika työntäyteinen. Takarenkaathan ei pyörinyt lähes ollenkaan, jarrut laittoivat ihan huolella vastaan...
No, laitetaan jotain kuvia mitä tuli räpsittyä tänään...
tuollaiten laittelin ladan, pohjasta ei voi nostaa ku menee läpi!
Jotta pimeys ei yllätä! 300w halogen, valoteho ei pääse kunniaan kuvassa
Näin lähti yllättävän helposti jarrurumpu irti
Sitten vein talliin, tollanen se oli. En ottanut puhdistetusta kuvaa.
Toisella puolella näkyi sit tällästä
oli vähän jarrusylinteri jumissa.. Kuvassa isä hakkaa Ladaa kun ite otin kuvan.
Vähän ajan jälkeen näytti tältä... Sit äkkiä kasaan, että saa työnnettyä..
JA SINNE SE PUTKAHTI! Näkyy myös laiska kevari, täysiä kulkeva kauppakassiskootteri yms. Harmi, että tallin toisiks kisasin (Ladahan on kisasin) Honda Monkey '93 ei päässyt kuvaan. Siitä on vähän tekniikkaa paranneltu ja tehty parempi talviluisutteluun, kesällä taas sitten stunttikuosissa... Sillä pärrätään kun ei viellä ladan rattiin pääse!
Kun saatiin omaan pihaan, annoin Ladalle vähän painepesuria.
Sen jälkeen sitten odotettiin seuraavaa päivää, ja tämä päivä onkin ollut aika työntäyteinen. Takarenkaathan ei pyörinyt lähes ollenkaan, jarrut laittoivat ihan huolella vastaan...
No, laitetaan jotain kuvia mitä tuli räpsittyä tänään...
tuollaiten laittelin ladan, pohjasta ei voi nostaa ku menee läpi!
Jotta pimeys ei yllätä! 300w halogen, valoteho ei pääse kunniaan kuvassa
Näin lähti yllättävän helposti jarrurumpu irti
Sitten vein talliin, tollanen se oli. En ottanut puhdistetusta kuvaa.
Toisella puolella näkyi sit tällästä
oli vähän jarrusylinteri jumissa.. Kuvassa isä hakkaa Ladaa kun ite otin kuvan.
Vähän ajan jälkeen näytti tältä... Sit äkkiä kasaan, että saa työnnettyä..
JA SINNE SE PUTKAHTI! Näkyy myös laiska kevari, täysiä kulkeva kauppakassiskootteri yms. Harmi, että tallin toisiks kisasin (Ladahan on kisasin) Honda Monkey '93 ei päässyt kuvaan. Siitä on vähän tekniikkaa paranneltu ja tehty parempi talviluisutteluun, kesällä taas sitten stunttikuosissa... Sillä pärrätään kun ei viellä ladan rattiin pääse!
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Kun lada pääsi talliin, purin siitä aluksi sisustan. Penkit vein lämpimään kellariin, kaipaavat vain nahanhoitoainetta ja rakkautta. En jaksa enään kirjoittaa, niin annetaan kuvien puhua
Lada on lähinnä tätä:
Lisää sitä löytyy kaikkialta, mutta en ole jaksanut kuvata kaikkea mitä teen. Esimerkiksi yhden reijän alla, näkyi pohja. Sormella meni siitä läpi
Etupäästä korjailtu jo viisi reikää, tinattu paikat ja vedetty lasikuitupakkeli päälle. Vaatis enään sinkkimaalauksen ja oikean pintamassan + lakan päälle Tietenkin noi pitää viellä tehdä täydelliseksi...
Venäjältäkin lähti tilaukseen helmat, etulokasuojat ja takalokasuojat.
Sotis kiittää ja kuittaa!!
Lada on lähinnä tätä:
Lisää sitä löytyy kaikkialta, mutta en ole jaksanut kuvata kaikkea mitä teen. Esimerkiksi yhden reijän alla, näkyi pohja. Sormella meni siitä läpi
Etupäästä korjailtu jo viisi reikää, tinattu paikat ja vedetty lasikuitupakkeli päälle. Vaatis enään sinkkimaalauksen ja oikean pintamassan + lakan päälle Tietenkin noi pitää viellä tehdä täydelliseksi...
Venäjältäkin lähti tilaukseen helmat, etulokasuojat ja takalokasuojat.
Sotis kiittää ja kuittaa!!
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Töitähän tuossa on paljon mutta sulla on vielä aikaa rakentaa ennenkuin kortin saat.Eipä muuta kuin työn iloa ja intoa
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Katos katos, uusi projekti. Hieno homma, kun joku jaksaa näitä ehostella ajokuntoisiksi! Asiallista toimintaa. Onhan siinä näköjään työsarkaa, mutta ei noita sitten ihan joka jätkällä olekaan... Lykkyä!
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Onnea asiallisesta löydöstä ja tsemppiä projektiin saman ikäryhmän edustajalta!
Lada 1200L 1986
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1300S 1979
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 250D 1992
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Onnittelut löydöstä ja jaksamista projektiin... Epäilemättä tulee katseenkestävä yksilö...
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Tuohan on mun BRG:n isoveli saman värinen siis mutta vanhempi! Onnea projektille!!
lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
hienoa!!
Itse vaihdoin syksyllä 2105:een samanlaisen ratin.. vanhensi sisustaa mukavasti.. Paljon tyylikkämpi kuin valkuperäinen.
ja siihen vielä uusi vinyyli päällinen niinkuin tuossakin, mutta musta.
Itse vaihdoin syksyllä 2105:een samanlaisen ratin.. vanhensi sisustaa mukavasti.. Paljon tyylikkämpi kuin valkuperäinen.
ja siihen vielä uusi vinyyli päällinen niinkuin tuossakin, mutta musta.
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Kaikille kiitoksia, lämmitti sydäntä kun oikeet ladistit anto näin lämpimän vastaanoton
Sergei, eikö tää ookkaan alkuperäinen ratti? Tämähän ratti jää, maalataan vaan uudestaan mustaksi ja sitten uusi pitopinta (mikä toi nyt sitten ikinä onkaan...) päälle ja sit nautitaan. Olis urakkanuppi, niin olis suoraan rekasta tää
Lolalla ainakin sit oikeen värinen Lada Tosin tää maalataan luultavasti Ladan värikartasta löytävällä "erikoisvärillä", en oo yhtään sellasta nähnyt. Vähän Candy Punaisen tapainen näyttäis olevan, laittelen kuvaa siitä joskus.
Itellä on DevilBissen uusin GTI PRO ruisku, myyntihinta yli 500e mutta suhteilla sain 238euroon. (Ja todellakin maksan kaiken itse, kesätyöt + myydyt osat + myydyt mopot, eli ei tarvi tulla rutiseen, että vanhempien rahalla tää rakennetaan )
Saan maalattua koulun maalauskammiossa uunituksen ja maalien hinnalla, eli ei yli 200euron taida mennä ylimaalauskaan. Siis kun tuon pohjat tehtyinä koululle.
Kappa, 110, Laabani ja H.S. Kiitoksia vaan! Tästä yritetään tehdä maltilla katseita kestävä ja todellakin on harvinaisempi kun kellään kaverilla/tutulla. Ihme sierrafaneja kaikki... Osa jopa sekaantunut Bemariin...
Mutta kun maltilla tekee yksi osa kerrallaan, niin kyllä siitä vaan nappi tulee!
Tämmöstä pikku hiposteluakin tullut tehtyä, eli:
Kyllähän noista viellä jotain saadaan aikaan ku jaksaa vaan hinkata kiiltäväks...
tulevaisuuden suunnitelmat on aika selkeät. Kun kori on saatu kuntoon, laitetaan alusta kuntoon. Kaikki mikä on rikki, niin korjataan tai uusitaan. "Tein-itse-säästin" mallinen madallus tulee jonkun muun auton jousilla ja iskareilla.. Kylkeen laitetaan viellä lyhyemmät kääntövarret, jotka teetätetään metallipajalla. Vakio vanteet pysyy orkkis kapseleilla, jotka kiillotetaan. Takapenkkejä ei tähän tule, ei kiinnosta, että joku pissaliisa tulee hyväkuntosiin nahkapenkkeihin tumppaan sen tupakkaa. On myös kevyempi niin selkee ralliauto!
Tekniikka on selkeä, joko 1.7i + 5 vaihteinen loota tai 1.5/6 weberillä ja 5 vaihteisella lootalla... Kaikki ylimääränen siirretään konehuoneesta takapenkkien paikalla ja kaikki mahdollinen kiillotetaan, sekä lohko maalataan. Moottorinosturi hankittiin iskän kanssa puokkiin tonne talliin, eli kohta pääsee jo konetta nosteleen pois.
Kaikkea en muista, enkä jaksa kirjoittaa... Iski taas tää lumisokeus, kolmatta päivää jo.. Ei oo mukavaa. Muistakaa hitsausmaskit!
Sotis kiittää ja kuittaa!
PS. Seisonut 23 vuotta, oli myös jäähdytysnesteet koneessa!!
Sergei, eikö tää ookkaan alkuperäinen ratti? Tämähän ratti jää, maalataan vaan uudestaan mustaksi ja sitten uusi pitopinta (mikä toi nyt sitten ikinä onkaan...) päälle ja sit nautitaan. Olis urakkanuppi, niin olis suoraan rekasta tää
Lolalla ainakin sit oikeen värinen Lada Tosin tää maalataan luultavasti Ladan värikartasta löytävällä "erikoisvärillä", en oo yhtään sellasta nähnyt. Vähän Candy Punaisen tapainen näyttäis olevan, laittelen kuvaa siitä joskus.
Itellä on DevilBissen uusin GTI PRO ruisku, myyntihinta yli 500e mutta suhteilla sain 238euroon. (Ja todellakin maksan kaiken itse, kesätyöt + myydyt osat + myydyt mopot, eli ei tarvi tulla rutiseen, että vanhempien rahalla tää rakennetaan )
Saan maalattua koulun maalauskammiossa uunituksen ja maalien hinnalla, eli ei yli 200euron taida mennä ylimaalauskaan. Siis kun tuon pohjat tehtyinä koululle.
Kappa, 110, Laabani ja H.S. Kiitoksia vaan! Tästä yritetään tehdä maltilla katseita kestävä ja todellakin on harvinaisempi kun kellään kaverilla/tutulla. Ihme sierrafaneja kaikki... Osa jopa sekaantunut Bemariin...
Mutta kun maltilla tekee yksi osa kerrallaan, niin kyllä siitä vaan nappi tulee!
Tämmöstä pikku hiposteluakin tullut tehtyä, eli:
Kyllähän noista viellä jotain saadaan aikaan ku jaksaa vaan hinkata kiiltäväks...
tulevaisuuden suunnitelmat on aika selkeät. Kun kori on saatu kuntoon, laitetaan alusta kuntoon. Kaikki mikä on rikki, niin korjataan tai uusitaan. "Tein-itse-säästin" mallinen madallus tulee jonkun muun auton jousilla ja iskareilla.. Kylkeen laitetaan viellä lyhyemmät kääntövarret, jotka teetätetään metallipajalla. Vakio vanteet pysyy orkkis kapseleilla, jotka kiillotetaan. Takapenkkejä ei tähän tule, ei kiinnosta, että joku pissaliisa tulee hyväkuntosiin nahkapenkkeihin tumppaan sen tupakkaa. On myös kevyempi niin selkee ralliauto!
Tekniikka on selkeä, joko 1.7i + 5 vaihteinen loota tai 1.5/6 weberillä ja 5 vaihteisella lootalla... Kaikki ylimääränen siirretään konehuoneesta takapenkkien paikalla ja kaikki mahdollinen kiillotetaan, sekä lohko maalataan. Moottorinosturi hankittiin iskän kanssa puokkiin tonne talliin, eli kohta pääsee jo konetta nosteleen pois.
Kaikkea en muista, enkä jaksa kirjoittaa... Iski taas tää lumisokeus, kolmatta päivää jo.. Ei oo mukavaa. Muistakaa hitsausmaskit!
Sotis kiittää ja kuittaa!
PS. Seisonut 23 vuotta, oli myös jäähdytysnesteet koneessa!!
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Tuo on jo perverssiä....Sotis kirjoitti:Osa jopa sekaantunut Bemariin...
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Eiköhän tuo ole orkkis ratti.. pidä vaan kiinni autossa!!!.. paljon komeempi ku uudemmissa!!!
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Sotis...Sen verran luin,että jossain pisti silmään lasikuitupakkeli....En kyllä suosisttele lasikuitupakkelia käytettävän,vaikka se oliskin autokäyttöön tehtyä ...Ei ollenkaan hyvä aine
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
Terve! Kiitos mielipiteestä.
Haluaisitko viellä perustella, miksi lasikuitukitti ei kestäisi pinnassa? Ensin pinta on vedetty pellille/tehty uus pelti, rasvapesty, tinattu ja sitten kitattu. Päälle tulee viellä sinkkimaali, pohjamaali, värimassa ja lakka.
Sotis
Haluaisitko viellä perustella, miksi lasikuitukitti ei kestäisi pinnassa? Ensin pinta on vedetty pellille/tehty uus pelti, rasvapesty, tinattu ja sitten kitattu. Päälle tulee viellä sinkkimaali, pohjamaali, värimassa ja lakka.
Sotis
Re: Nappisilmälada '74 - In rust we trust
No voihan se kestääkkin,mutta mitä niitä nyt olen nähnyt(autojen kanssa n.25vuotta pelanneena)...Korkkaavat yleensä jossain vaiheessa,eli irtoaa hiljakseen siitä kohdasta...